ank-B.05:01 » Sincan-Kayaş Banliyö Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ank-B.05:01 » Sincan-Kayaş Banliyö Hattı

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 10:26

http://www.ulasimonline.com/DEMIRYOLU/2 ... liyor.html


Kayaş-Sincan arasındaki banliyö tren seferleri, 8 Eylül'de başlayacak. 10 Eylül'den itibaren de normal tarife geçerli olacak.
05 Eylül 2008 / 19:34Kayaş-Sincan arasındaki banliyö tren seferleri, 8 Eylül'de başlayacak. 10 Eylül'den itibaren de normal tarife geçerli olacak.

Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin alt ve üst geçit/köprü çalışmaları nedeniyle 1 Temmuz'dan itibaren işletmesi durdurulan Kayaş-Sincan arasındaki banliyö tren seferleri, 8 Eylül Pazartesi ve 9 Eylül Salı günü hafta sonu tarifesinden, 10 Eylül'den itibaren de normal tarife üzerinden gerçekleştirilecek.

Ankara-Polatlı arasındaki tren seferleri de 10 Eylül'de Ankara'dan Polatlı'ya yapılacak. Seferler, 11 Eylül'den itibaren de Ankara ve Polatlı'dan karşılıklı gerçekleştirilecek.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Başentray ve Egeray için Rotem EMU araçlar

Mesajgönderen kemal » 04 Şub Çrş, 2009 11:37

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Şub Çrş, 2009 12:40

Güzel makinelere benziyor, bunların teknik detayları nedir? Raybüs statüsündemi? Dizel? Elektrik?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 04 Şub Çrş, 2009 13:19

Hm, elektrikli banliyö setlerine benziyorlar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 04 Şub Çrş, 2009 14:03

Bunlar EMU yani elektrikli banliyö setleri özelliklerini araştırıyorum.....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 13 Şub Cum, 2009 22:43

Demiryolportali.com sitesinde gördüğüm bir habere göre, dün fırtına nedeni ile Ankara Gar daki trafolarda meydana gelen arıza nedeni ile kumanda panelleri devre dışı kalmış, bu arızadan en çok etkilenen hattın Sincan-Kayaş banliyö hattı olduğu sefer aralarının 45 dakikaya kadar çıktığı söyleniyor, trenler halen el telsizleri ile manuel yönetiliyormuş.

Bu da TCDD nin konu ile ilgili duyurusu

ARIZA NEDENİYLE KAYAŞ – SİNCAN BANLİYÖ SEFERLERİ GEÇİCİ BİR SÜRE YENİDEN DÜZENLENDİ…

Ankara'da 12 Şubat 2009 Perşembe günü, saat 11.30'da esen şiddetli rüzgar nedeniyle Kumanda Merkezimizi besleyen ana trafoda arıza meydana gelmiştir. Bu nedenle, banliyö tren seferleri yapılamamıştır.
Arızanın giderilmesi çalışmaları bitirilinceye kadar 13 Şubat 2009 saat 12.10'dan itibaren Kayaş-Sincan hattında sefer yapan banliyö tren seferleri yeniden düzenlenmiştir.
Bu düzenlemeye göre yapılan banliyö trenlerinin kalkış/varış saatleri, istasyon ve garlarımızda yolcularımıza duyurulmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

SİNCAN-KAYAŞ MODERNİZASYONU

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Cmt, 2009 19:42

Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas YHT Projelerini birbirine bağlayan Başkentray Projesinin (Kayaş-Sincan) detayları:


Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Oca Prş, 2013 00:14

TCDD sitesinde belirttiğine göre bu hat kapalıymış, atlamışız herhalde girmeyi ya da Başkentray başlığında yazmış olabiliriz, yanlız benim bir sorum var bununla ilgili, bu hat öncedende Sincan - Kayaş arasında mı işliyordu bilen varmı? Hattı çizip istasyonlarını giricem ama pek bir data bulamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2013 16:19

Bu hattın yeniden açılması için çalışmalar başlamış, Başkentray kapsamında yenilenecek olan hattın ihalesi defalarca iptal edilince TCDD İstanbul'dan boşa çıkan banliyö setlerini de fırsat bilerek 29 Temmuz' da yeniden işletmeye açma kararı almış.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), Yeni Çiftlik Bulvarı yapımı ve Başkentray Projesi çalışmaları nedeniyle 1 Ağustos 2011 tarihinde ara verilen Sincan-Kayaş Banliyö Hattı seferlerini, 29 Temmuz 2013'ten itibaren yeniden başlatacak.

Her gün 06.00-23.00 saatleri arasında karşılıklı toplam 154 sefer yaparak, başkent trafiğine de nefes aldıracak trenler, trafiğin yoğun olduğu 07.00- 09.00 ve 17.00-19-00 saatleri arasında 10 dakikada bir, diğer saatlerde ise 15 dakikada bir yolcu taşıyacak.

Yaklaşık 2 yıldır Ankara'da banliyö seferlerinin yapılamamasını dikkate alan TCDD, Sincan-Kayaş Hattı'nda yeniden banliyö seferlerinin başlatılması için, Pendik-Söğütlüçeşme banliyö hatlarının ve istasyonlarının iyileştirilmesi için inşaat çalışmalarına başlanmasıyla boşa çıkan tren setlerini gemilerle Bandırmaya, oradan demiryoluyla Ankara'ya getirdi. Mevcut banliyö setleri ve ilave olarak İstanbul'dan getirilen söz konusu setler 29 Temmuz'dan itibaren Sincan-Kayaş Hattı'nda Ankaralıları taşıyacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 May Cum, 2014 10:02

Ankara' da da tek bir banliyö hattı olduğu için bu başlık ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yeni gar inşaatı sırasında meydana gelen doğalgaz kaçağı nedeni ile banliyö seferleri geçici olarak durdurulmuş.

http://www.aa.com.tr/tr/rss/329153--ank ... da-patlama

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'ndan (TCDD) yapılan yazılı açıklamada, Celal Bayar Bulvarı ile Ankara Gar 4. peron arasından geçen doğalgaz borusunun inşaat çalışması sırasında patladığı belirtildi.

Yolcu güvenliği nedeniyle, saat 09.35 itibariyle banliyö seferlerinin durdurulduğu ifade edilen açıklamada, YHT seferlerinin ise planlandığı gibi devam ettiği kaydedildi. Açıklamada, gerekli tedbirlerin alınmasının ardından banliyö seferlerinin başlayacağı bildirildi.

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Mesajgönderen h212 » 18 May Pzr, 2014 13:16

Setler Hyundai 23000 Trenleri, Güzel trenlerdir bir ara İstanbul da test edildi, kapılar kapanırken Lütfen kapılara yaslanmayınız diye otomatik anons yapıyor,kapı kapanmadığı zaman anons hep oluyor kapanana kadar.
Her kapının dibinde en son koltukların üstünde monitörler var burada TCDD kendi görsellerini yayınlıyor, Hızlıtren reklamları vb.
Kapı kapanırken dıt dıt dıt dıt diye ötüyor bazılarında önce sirene basmak gerekebiliyor kapıların kapanması için.
Vagonlar Baştan sonra bir birine entegre en sonran en baştaki vagona geçebiliyorsunuz körüksel olarak hepsi bir birine bağlı.
Düzgün Ray da yağ gibi gidiyorlar ,Eski trenlere göre bu setler bi harika ray sürtünmesi hissetmiyorsunuz.


“Banliyö Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir