ist-B.05:02 » Haydarpaşa-Gebze Banliyö Hattı B2

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Sal, 2012 22:13

Eyvallah Hakan, benim TCDD cilerden edindiğim bilgide Pendik ötesindeki bazı yolcuların sabahları Gebze'den dolu gelen araçlar nedeni ile önce ters yön aracına binip Gebze yaptıklarını bu sayede oturarak bindiklerini söylediler, en azından pik saatte böyle bir yoğunluk söz konusu imiş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 08:49

http://www.rayturk.net/haydarpasa-pendi ... -basliyor/

gidiş dönüş sefer süresi 120 dakka denmiş. yani pendik gebze arası 1 saat. trenle kaç dakkaydı? kayıp ne?

birde trende 11 istasyon vardı, iett'de 28 durak olacak. nerdeyse 3 katı.
Marmaray Projesi kapsamında yenileme çalışmaları yapılacağındna dolayı Pazar günü Gebze-Pendik arasındaki 20 km’lik demiryolu hattı tren trafiğine kapatılacak. Banliyö hattı Pendik-Haydarpaşa işletmesine geçecek. Pendik-Gebze arasındaki yolcuların mağdur olmamaları için tren istasyonlarına yakın bölgelerden geçen İETT otobüsleri sefere konulacak. İETT bu amaçla 17 B numarası ile Pendik-Gebze hattını ihdas etmiştir. Toplam 28 duraklı hattın durakları aşağıda listelenmiştir. Pendik-Gebze arasındaki demiryolundaki tren istasyonu sayısı 11 adet olduğu düşünülürse İETT hattının ekstra olarak 17 durakta daha duracağı anlaşılmaktadır. Bunun da sefer süresini arttıracağı muhakkaktır. Zaten İETT web sitesindeki bilgilerde gidiş-dönüş sefer süresi 120 dakika olarak gösterilmiştir. Yani Pendik-Gebze arası otobüsle 1 saat sürecektir. Otobüsler her 2 taraftan saat başı, çeyrek geçe, yarım ve çeyrek kala olmak üzere 15 dakika da 1 hareket edeceklerdir. Gebze’den ilk otobüs 5.30 olup Pendik’ten ise ilk otobüs 06.00′dadır. Gebze’den son otobüs 23.15 olup Pendik’ten ise son otobüs 23.30 olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 09:51

11 durak mı 9 durak mı? Bende 9 görünüyor, biri şu durakların listesini verebilirmi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 10:11

http://tr.wikipedia.org/wiki/Banliy%C3%B6_treni

wikide böyle yazıyor. belki arada bazı istasyonlar iptal edilmiş olabilir mi? seferde 22 dakka çekiyormuş. otobüsle 38 dakka daha fazla yolculuk. pes vallahi.

Pendik 24 + 494 39 dk
Kaynarca 27 + 368 42 dk
Tersane 28 + 304 44 dk
Güzelyalı 29 + 559 46 dk
Aydıntepe 30 + 660 48 dk
İçme 31 + 801 50 dk
Tuzla 34 + 320 53 dk
Çayırova 38 + 051 57 dk
Fatih 39 + 200 59 dk
Osmangazi 40 + 670 61 dk
Gebze
En son Mehmet Kasım tarafından 25 Nis Çrş, 2012 10:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 10:21

Hımm bende Çayırova ve Aydıntepe görünmüyor, TCDD sitesinden almıştım ama bir hata yapmış olabilirim, neyse. Otobüsün güzergahını vermiyorlar ki, bilgilendirme sıfır. Bir tane A4 e öküz gibi yazı yazarak asıyorlar "bu size yeter" sonra ben konuşunda tü kaka herif, böyle alelade bir yazı ile insanlara duyuru yapmak, böylesi bir konuda bence yavşakça bir yaklaşımdır. İşini yapmamak, bedavadan maaş almak, vergileri ile oturduğun koltukta o vergi ödeyenler ile dalga geçmektir. Durakların ismini de İETT den öğrenebiliyoruz, işte çalışırsa harita uygulaması bize güzergahı gösteriyor.

O haritaya göre hat nerede ise tamamen banliyö güzergahını takip ediyor, yani hemen paralellinde diyebilirim ama bölgedeki tüm duraklarda durduğu için ve doğal olarak karayolunda ilerlediği için olsa gerek ortaya böyle 40 dk. ya yakın bir fark çıkıyor, tabii bir de bu süre neye göre? Boş saatte aracın yapacağı süremi yoksa trafiğin yoğun olduğu saatte mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 10:54

Otobüsün güzergahını vermiyorlar ki, bilgilendirme sıfır.
otobüs güzergahını vermişler ya.

sende diyorsun zaten burda:
O haritaya göre hat nerede ise tamamen banliyö güzergahını takip ediyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Çrş, 2012 10:57

Otobüsün sadece istasyonlarda veya istasyonlara yakın durması gerek! Ve hatta yeterince araç işlemeli, o zaman olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 11:33

Mehmet Kasım yazdı:
Otobüsün güzergahını vermiyorlar ki, bilgilendirme sıfır.
otobüs güzergahını vermişler ya.

sende diyorsun zaten burda:
O haritaya göre hat nerede ise tamamen banliyö güzergahını takip ediyor
Kim vermiş Mehmet? TCDD mi? İETT vermiş ve verdikleri geçtiği durakların isimleri, kim biliyor? Durağın orada oturan, başka? Haritayı veren kim? İETT, nasıl veriyor? Nasıl giderim uygulaması içinde, ben özel bilgilendirme materyallerinden bahsediyorum, neyse boşver, pek çok kişi gibi senin içinde pek önemli değil bu tip şeyler :)
alabay yazdı:Otobüsün sadece istasyonlarda veya istasyonlara yakın durması gerek! Ve hatta yeterince araç işlemeli, o zaman olur.
Öyle değil işte, tren yolunun yanındaki yolu izliyor ama bütün otobüs duraklarında duruyor, yani senin bakış açın ile bu bir SEV değil, normal bir otobüs hattı kurulmuş. Tabii ki her zaman söylüyorum bunada şükür, yarabbi şükür, maşallah, bugün sünnet yarın deniz inşallah. Hiç olmamasından iyidir ama bence o kadar çok durakta durup kalkması da süreyi uzatıyor olabilir. Bakalım dedim ya işletmeye bir geçsin Hakan bize olay yerinden durumu bildirir ki zaten öngörüsünüde belirtmiş. Bilmiyorum belki de gerçekten umulanın ötesinde işlevsel bir şey olacaktır :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 11:48

Kim vermiş Mehmet? TCDD mi? İETT vermiş ve verdikleri geçtiği durakların isimleri, kim biliyor? Durağın orada oturan, başka? Haritayı veren kim? İETT, nasıl veriyor? Nasıl giderim uygulaması içinde, ben özel bilgilendirme materyallerinden bahsediyorum, neyse boşver, pek çok kişi gibi senin içinde pek önemli değil bu tip şeyler
tcdd duyuru metni asmış ya, sen fotoyu koymuşsun. o fotonun olduğu yerde otobüs bilgisi ve durakalrı da varmış. ama harita var mı? tcdd kendi haltarının haritasını yayınlıyor muydu :) wiki olmasa banliyö hattının haritası bile yok.

iett gebzelileri de perişan edecek. alan genişletiyor. tam anlamıyla rezalet. 1 saat süren otobüs koymuş.

http://www.rayturk.net/trenle-20-dakika ... tasiyacak/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 11:54

Mehmet Kasım yazdı:tcdd kendi haltarının haritasını yayınlıyor muydu :)
Bak dilin sürçmüş haltlarının diyecekmişsinin, insan yediği haltı duyururmu Mehmet :D:D hohohoho

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Nis Çrş, 2012 18:25

1 saat çok da anormal değil, bazen daha kısa sürdüğü de olur ama 30 dakikada falan götüreceğini düşünenler varsa eğer onlar hayal dünyasında yaşıyor. Bu otobüsler akşam 18-20 arasında 1 saatte bile Gebze-Pendik yapamaz...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Çrş, 2012 19:42

Bu otobüsler akşam 18-20 arasında 1 saatte bile Gebze-Pendik yapamaz...
Ama bu aslında korkunç değil mi?

Kilitli

“Banliyö Hatları” sayfasına dön