ist-B.05:02 » Haydarpaşa-Gebze Banliyö Hattı B2
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar geçici de olsa hayırlı olsun, gayet güzel araçlar, daha önce resimleri üzerinden bakmıştık. Sonuçta yeni yenidir. Hattın yenileme için kapanacağı tarihe kadar mı çalışacaklar yoksa Başkentray' ın durumuna göre mi geri çağırılacaklar o kısmını bilmiyorum ama kısa sürede olsa İstanbullularda banliyö sisteminde yeni araçlar ile yolculuk etme keyfi yaşayacaklardır.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Yeni setlerden birine bindim bu akşam, belki biri merak eder diye fikirlerimi söylemek istedim.
İlk dikkatimi çeken şey sessizlik oldu, raylar arasında yaz-kış genleşme olayı nedeniyle bırakılan boşluktan kaynaklı sesi saymazsak, bu araçlar neredeyse tamamen sessiz, hatta M2'deki Rotem'lerden bile sessiz. Araçların için geniş, enlemesine düşünürsek 2 oturan ortada 2 ayakta ve tekrar 2 oturan şeklinde 6 kişi durabiliyor. Ben 19:30'da Haydarpaşa'dan bindim, araçta Söğütlüçeşme'de ayakta yolcu alacak yer kalmadı. 3+3 şeklinde 6 vagonlu setleri kullanıyorlar, her bir 3 içinde vagonlar arası geçiş yapılabiliyor. Araçlarda sesli anons sistemi var ama sadece kapı önlerinde durmayın gibi bir şeyler söyletiyorlar, istasyon adlarını söyletmiyorlar. Ayrıca orta kısımlarda led yazıların yazılacağı ekranlarda var ama kullanılmıyordu. Tüm vagonlarda kameralar var ve içerisi muhtemelen kayıt altında. Kapılar açılıp kapanıren aynı metroda lduğu gibi uyarı sesleri de var.
Dışarından çok güzel duruyorlar, içini de beğendim. Klimaları da gayet iyi çalışıyor, soğuk olmasada serin bir İstanbul akşamında içeride montu çıkarmak zorunda kaldım. Son olarak araçlar hızlı gidebiliyorlar ama marmarayın yapılma sebeplerinden biri yani 2 hat olması sebebi ile Pendik'e ancak 42 dakikada ulaştık, normalde 17.istasyon olması sebebi ile 34 dakika bilemedizin 35 dakika sürmesi gerekirdi, yolda 2 sefer şehirler arası tren bekledik.
İlk dikkatimi çeken şey sessizlik oldu, raylar arasında yaz-kış genleşme olayı nedeniyle bırakılan boşluktan kaynaklı sesi saymazsak, bu araçlar neredeyse tamamen sessiz, hatta M2'deki Rotem'lerden bile sessiz. Araçların için geniş, enlemesine düşünürsek 2 oturan ortada 2 ayakta ve tekrar 2 oturan şeklinde 6 kişi durabiliyor. Ben 19:30'da Haydarpaşa'dan bindim, araçta Söğütlüçeşme'de ayakta yolcu alacak yer kalmadı. 3+3 şeklinde 6 vagonlu setleri kullanıyorlar, her bir 3 içinde vagonlar arası geçiş yapılabiliyor. Araçlarda sesli anons sistemi var ama sadece kapı önlerinde durmayın gibi bir şeyler söyletiyorlar, istasyon adlarını söyletmiyorlar. Ayrıca orta kısımlarda led yazıların yazılacağı ekranlarda var ama kullanılmıyordu. Tüm vagonlarda kameralar var ve içerisi muhtemelen kayıt altında. Kapılar açılıp kapanıren aynı metroda lduğu gibi uyarı sesleri de var.
Dışarından çok güzel duruyorlar, içini de beğendim. Klimaları da gayet iyi çalışıyor, soğuk olmasada serin bir İstanbul akşamında içeride montu çıkarmak zorunda kaldım. Son olarak araçlar hızlı gidebiliyorlar ama marmarayın yapılma sebeplerinden biri yani 2 hat olması sebebi ile Pendik'e ancak 42 dakikada ulaştık, normalde 17.istasyon olması sebebi ile 34 dakika bilemedizin 35 dakika sürmesi gerekirdi, yolda 2 sefer şehirler arası tren bekledik.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar hani banliyö hattını biliyordun yahu? Banliyö hattında peronlar yeterince uzun merak etme, normalde de zaten 8 li dizi alıyor galiba değil mi Hakan? Bununla ilgili bir sorun yok yani.
Anons sisteminde (sesli ve görsel) belki araçlar geçici diye bir düzenleme yükleme yapmamışlardır ama yine de olmalıydı derim. Diğer vagonların her sallantıda çıkartığı tangırtılar yanında bunlar her halukarda sessiz gelirdi herhalde gerçi eski vagonlardan da bayağı bir kısmı revizyondan geçmişti galiba.
Anons sisteminde (sesli ve görsel) belki araçlar geçici diye bir düzenleme yükleme yapmamışlardır ama yine de olmalıydı derim. Diğer vagonların her sallantıda çıkartığı tangırtılar yanında bunlar her halukarda sessiz gelirdi herhalde gerçi eski vagonlardan da bayağı bir kısmı revizyondan geçmişti galiba.