ist-B.05:01 » Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı B

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Ağu Sal, 2010 22:40

Ankara banliyösü için alınan vagonların 3'de 2'si İstanbul'da çalıştırılacakmış, herhalde hat kapatılınca da geri yollanır...

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 31 Ağu Sal, 2010 22:41

22 set rotem EMU Haydarpaşa garında bekliyor, resimler yarın....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Sal, 2010 22:49

Hadi bakalım bu da yeni numara :) ordan oraya ordan oraya, İstanbul Ulaşım' dan öğrendiler herhalde. Hayırlı olsun en azından banliyö hatları kapanana kadar yeni araçlar ile yolculuk yapılacak, tabi ben bunun altında başka şeyler arıyorum ama artık konuşmayacağım bu mevzuda.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Eyl Çrş, 2010 15:59

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

"E14000" ve "E23000" leri içerden karşılaştırma yapalım:

Resim

Resim

Arada büyük konfor farkı var birisi son sistem klimalı, bilgilendirmeli öteki ise at arabası gibi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 16:49

Abi yanlız çektiğin 14000 de içi revizyondan geçmiş olanlardan, eski hali daha kötüydü, bunların hepten dökülen durumunuda bilirim. Bir de çok merak ettiğim bir şey var. Yeni araçlarda işletme esnasında kapı butonlarının durumu ne olacak, yani makinist kontrolü ile hepsi açılıp mı kapanacak, yoksa vatandaşa artık bu işi öğretmek için serbest konumda olup, vatandaş kendisimi düğmeye basacak? Bunlar ile ilgili kapıdaki buton üzerinde bir piktogram ve yazı var orada bilgilendirme var sanırım, ama işte uygulama nasıl olacak. İstanbul dışındaki kentleri bilmiyorum ama umarım TCDD bu sefer yolcu ile ilgili bir konuda öncü olur, vallahi bu işi yapanın ellerini öperim o zaman, bak yazdım buraya yeminde ettim :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Eyl Çrş, 2010 17:09

Bence artık o iş yolcuların keyfine bırakılmaz, zaten araçlar kapılar kapanmadan hareket edemeyecek.
E14000 ler hep aslında yenilenmiş durumdalar hatta bazılarında otomatik kapılar da var, bunların içinde ayrıca ışıklı yolcu bilgilendirme levhaları da var. :twisted: Tabi çalışmıyor...
Ben gittiğimde eski araçlar çalışıyordu, henüz sefere Rotem almamışlardı, birkaç gün sonra tekrar denerim, o zaman kapı hikayesi açıklığa kavuşur.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 17:14

Keyfi bir durum olmaz be abi, yani birileri durmadan düğmeye basıp aracın kalkmasını engeller falan anlamında mı düşündün bilemedim ama, sonuçta hareket işareti verildiğinde zaten kapılar serbestten çıkıyor, diğer türlü kullanım her açıdan işletme için daha karlı ve verimli, ayrıca banliyö hatlarında tramvaydaki gibi bir tıka basa yoğunlukta yok, yani kapıların yoğunluktan kapanmaması ya da birilerinin yaptığı gibi "nasıl olsa açılmak zorunda, o zaman gerek yok" düşüncesini verecek bir yoğunluk yok hatırladığım kadarı ile, gerçi pik saat durumunu ve Anadolu yakasının durumunu bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Eyl Çrş, 2010 20:07

O at arabaları gayet hoş ama :-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Çrş, 2010 20:15

esatça sorular sorayım:

1-peki bu trenler sinyalizasyon sistmeine uyumlu mu?

2-eski hattın sinyalizasyonu ile ilgili bir çalışma yapıldı mı?

3-bu trenler eski raylardan gittiğinden dolayı raydan çıkarsa?

4-nasıl kumanda edilecek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 20:18

Bende sorayım ya banliyö hattında sinyalizasyon varmı ki? :) Valla bir ara bir resim görmüştüm, benim müzede gördüğüm tipte makas kumanda yönetimi vardı, kollar ile çeviriyorlar makasları, hattın belli yerlerinde ara kumanda odaları var oralardan yapıyorlarmış bu işi, tabi belki de eski bir haber ve resimdi ona göre yorum yapmayayım ama sistem eski zaten bunu herkes biliyor dolayısı ile orada hatta meşguliyet verecek iki rayada dokunan bir metal olsunda fark etmez takip ederler. :D

Ray genişliği aynı makaslarda bir sorun olmaz sanırım ama araçlar makas gruplarının eskiliğinden dolayı hat içerisindeki makas geçişlerinde yavaş olmak zorunda kalabilir, bir de bu hatlarda pek buraj bakımıda yapıldığı söylenemez, ne zaman görsem balast boşluklarına adam düşer gibiydi. Dolayısı ile tek eksisi bu araçlarda hızlı gidemeyebilirler, ama bu tamamen hattın eskiliğinden kaynaklanır bence.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 01 Eyl Çrş, 2010 20:39

Ortalama 10 dakikada bir tren geçen demiryolunun sinyalizasyonsuz olması mümkün mü sizce? Sizin gördüğünüz sistem bu hattan kaldırılalı onlarca yıl oluyor. Ayrıca hızlı tren sisteminin eski yoldan gitmesine bir şey demeyenlerin basit bir banliyö treninin yıllardır kaza olmayan demiryolunda çalışmasını sorgulaması da açık söyleyeyim beni kuşkulandırıyor.

Bu trenler metro değiller, diğer trenler gibi standart sinyal sisteminde çalışabilirler, kaldı ki 14000'lik eski setle iki yakada da hizmet verirler ve bu yakaların sinyalizasyon sistemi farklıdır. Dolayısıyla sinyale uygun olmama gibi bir durum yok

Sinyalizasyon ile ilgili hiçbir çalışma yapılmadı.

Raydan çıkma heh...

Setlerin kontrolü eski usülde olacaktır, her sete bir makinist ve iki set bir dizi oluşturacak şekide hizmete devam ederler.

Kapı üzerindeki tuşun serbest bırakılacağını düşünmüyorum. Ankara'da böyle bir durum yoktu.

14000'lik ünitelerinin hepsi otomatik kapılı denebilir, ayrıca bilgilendirme levhaları ışıklı değil basit bir çıkartma var o düzeneğin üzerinde.

Bu arada yeni tarife çıkartılmasını bence beklemeyin, TCDD reklam olsun diye iki yakaya da yeni setleri serpiştirdi, haliyle de Anadolu'da 2, Avrupa'da 3 farklı set çalışıyor, hızları da en kötü sete göre ayarlanıyor. Eğer tüm 14000'ler Avrupa'da, tüm 23000'ler de Anadolu'da olsaydı iki yakada da seferler hızlanabilirdi, şu durumda birşey değişmeyecek.

Hattı küçümseyenler için söyleyeyim, onbeş yıl önce yapılan metro hatlarında hız 80 km ile sınırlıyken, banliyö hattında yıllardır 100 km ile işletme yapılmakta ve bu 30 senelik setler ile oluyor. Bu yüzden lütfen o kadar da aşağılamayın bu sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 20:50

Valla ben hiç 100 ile gittiğine şahit olduğumu hatırlamıyorum, ha 3 senedir binmiyorum o başka, ama öncesinde hiçte öyle baş döndürücü bir hız hatırlamıyorum, belki ben çok küçükken Samatya' dan kaçak bindiğimiz günlerde vardı bilmiyorum. Bilmem metroda hiç 100 km hız yapılan yer varmı, belki makinistlerin kuralları aşarak yaptığı bir hız olabilir.

Diğer söyledikleriniz doğrudur sinyalizasyonu hakkında bilgim yok ve gördüğüm resmin eski olduğunu da belirttim ama demiryolcu bir arkadaşın sitesinde okumuştum ben o bilgileri yanlış yorumladıysam ya da tamamını okumamışsam bilemem. Sonuçta dediğim gibi iki raya bir metal dokunduktan sonra takip edebilirler yani, ayrıca makas geçişleri ve buraj bakımının eksikliği konusunda hala da iddialıyım bence çok kötü bir bakım onarım sistemi var, Kazlıçeşme Bakırköy arasında hattın pek çok yerini bir kaç kere görme şansım olmuştu, tamam adam düşer demem abartılı olabilir ama gerçekten kötüydü, sözümün arasına hep serpiştiriyorum ama umarım bu yanlış anlaşılmıyordur, ben en son Gar ı ve hattı göreli 2 yıl oldu, bahsettiğim asıl bilgilerde 3 yıldan daha eski dolayısı ile sürçü lisan var ise affola, yanlışımız varsa doğrusunu öğrenmeye her zaman açığız.

Kilitli

“Banliyö Hatları” sayfasına dön