ist-B.05:01 » Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı B

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 01 Eyl Çrş, 2010 21:16

Yok zaten 100 yapılan kısım Anadolu Yakası'nda, ben yanlışlık edip belirtmeyi unutmuşum.

Türkiye'de kollarla idare edilen makas-sinyal sistemi malesef hala mevcut, İzmir demiryolu bu halde mesela, ama İstanbul-Ankara tamamen modern. Bakımların eksik yapıldığı konusuna da katılıyorum, Avrupa hattını pek bilmem, yorumlarımı Anadolu hattına göre yapıyorum, burada balastsız, traversleri çamura batmış demiryolu var, uzun süredir de öyle, bilindiği halde tamiri yapılmıyor ne yazık ki. Makas geçişleri Avrupa'ya göre kağnı hızıyla yapılıyor, bu biraz yoğurdu üfleyerek yemekten kaynaklanıyor, hızlandırılmış tren kazasından sonra, yolun kapasite kullanımı da çok düştü diyebiliriz. Fakat bakımlar yeterince yapıldı mı, ona da evet diyemiyoruz. Diyebileceğim tek şey, yeni setler gelmesinin dünyayı değiştirmeyeceğidir, beni yanlış anlamayın

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 21:29

Yo daha öncede belirtmiştim ben sizin demiryolları üzerindeki bilginizi tartmam zaten, bazen benim eleştirel/alaycı bakış açım salt aşağılamak olarak algılanıyor ama asla böyle değil, sadece neden sorusunu çok fazla soruyorum ve bunu böyle bir üslup ile dile getiriyorum.

Raydan çıkma konusuna gelince, derayman hadisesi pek çok koşulda pek çok etken ile meydana gelebilecek bir olaydır, benim düşüncem hız yüksek olursa makas göbeği ya da makas dilindeki ufak arızaların böyle bir duruma yol açmasının mümkün olduğu dolayısı ile araçlar yeni olsa da işletme hızının artmayacağı yönünde idi, geçtiğimiz aylarda sanırım Sakarya Ekspresi böyle bir kaza yapmamışmıydı, son vagonlar raydan çıkmıştı. Hep söylediğim gibi demiryolundan bahsediyorsak her şey ama her şey güvenlik.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 09 Eyl Prş, 2010 11:09

Bakımlar adam gibi yapılırsa derayman hadisesi kolay kolay gerçekleşmez, TCDD'nin bu konuda büyük eksikliği var. Üstelik TCDD kendine güvenemediğinden, örneğin makasların hepsinden livre hızıyla (120km/sa max) geçilebilecekken, bir sorun çıkabilir diyerek TCDD 70km/sa ile sınırlandırıyor düz geçişleri, sapmalı geçişlerde ise 30km/sa sınırlaması varken, çoğunlukla bunun da aşağısında geçiş yapılır. Bu tedbirlere rağmen makas yüzünden kaza olabiliyor dediğiniz gibi.

Kocaeli, Hereke'de karayolu çalışmaları yüzünden demiryolu deplase edildi, bu kısmın alt ve üst yapısı hızlı demiryolu standardında idi, ilk defa buradan geçtiğimde yaklaşık bir sene önce, tren bu bölgeden geçerken ne sarsılır, ne içeri ray takırtısı sesi girerdi, neredeyse her ay buradan geçtim ve her geçtiğimde yolun bozulduğunu hissettim, şu an ise yolun diğer kısımlardan hiçbir farkı yok, bir senede nasıl bakım yapıldığı ortada.

Bu yaz bütün Avrupa'yı trenle gezdim, her trene bindiğimde açıkçası kıskançlıktan çatlıyordum, bölgesel trenler 160km/sa hızla işletilebiliyor, yol tam kapasiteyle kullanılıyor, yük trenleri bizim ekspreslerimizden hızlı, aynı anda gardan iki, üç tren birden kalkabiliyor. Bunları görünce açıkçası bizim de asla öyle olamayacağımızı anladım, biz aslıda boşa konuşuyoruz da demiryolu sevgisi işte...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Prş, 2010 11:42

Iste bizimde elestirdigimiz sey aslinda sizin son paragrafinizda, demiryollari ile ilgili sizin gibi birinin agzindan bunlari duymak aslinda üzücü ama kiyaslamayi dogru ve pozitif yaptiginiza inandigim icin aslinda benim icin sevindirici demek ki bende bazi seyleri cok fazla yanlis yorumlamamisim, bende ayni seyden sikayetciyim burada banliyöler cok hizli islemiyorlar aslinda Viyana' da, fakat yolun bir tek noktasinda o eski trenlerde bile rahatsiz edecek hat sesi gelmez, ha bakimsiz yer yokmu vardir fakat ne banliyö ne bölgesel trenlerde hic yolculuktan rahatsiz oldugumu hatirlamiyorum. Bizde bir sürü yeni yol yapiyoruz, ama iste yapmak ile bitmiyor, bana göre yapmak degil onu bakim ile korumak daha büyük marifet.

Kullanıcı avatarı
maylo
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 23 Haz Çrş, 2010 12:54

Mesaj gönderen maylo » 14 Eyl Sal, 2010 10:15

Merhabalar yeni 23000'lerin setleri harika beğendim,Bu arada fazla akıllılık etmek istemem ama şunu bildirmek istiyorum Halkalı kuzey sağa tarafından belediye tarafından inşa edilmiş koprü var,onun altında'da yuzlerce raylar ve rayların arasında konulan beton taşları bulunmaktadır,ve benim düşüncem onumuzdeki günlerde belki hat değişikliği yapılabilir kim bilir.Buna emin değilim ama orada bu malzemeler uzun süre bulunmaktadır.
Ve size'de bir sorum daha olucak arkadaşlar.
Şu 8014-14000^lerin eski setleri raylardan ne zaman kaldırılacak ve kaldırdıkları zaman imha mı edilecek yoksa satılacak mı? Bu konuda belki sizin bilgili olduğunuzu düşünyorum.
İyi Günler!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Sal, 2010 10:36

Arac olarak direk satilmasa bile bunlar hammadde, yani "recycling" icin elverisli. Metalleri degerli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 17:47

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=772

En sonunda akıllı bir karar çıkmış, enteresan. Birilerinin bu işler ile uğraştığını görmek sevindirici. Geçenlerde arkadaşımızın sorduğu sorunun cevabı verilmiş aslında boşa E 8000 serisi Alstom imali vagonların parçalanarak hurdaya çıkartılmasına karar verilmiş, ne güzel, İETT gibi, tramvayları sök, parçala, yok et, sonra da biz 147 yıllık şirketiz, Dersaadet Tramvay Şirketinin devamıyız de :) TCDD de herhalde ben kültürel mirasa saygı duyan geçmişini koruyan bir kurumum diye övünecektir bu hadiseden sonra. Bu araçları bende çok sevmiyorum, hiçbir zaman sevemdim belki de yaşım itibari ile bildim bileli kötü durumda olmaları nedeni ile dir, ama öyle ya da böyle, bu kadar senedir hizmet verdiler ya bir Allahın kulu yokmu gerçekten ülkemde bu işe kıymet veren. Ne olur 2 set saklasanız, tam sete bile gerek yok, 4 tane motris vagonu bırakın 4 tanede normal vagon yeter bize ya, kaç para kardeşim ona bakım yapıp yenilemek çöpe attığınız, boşa harcadığınız paralardan çokmu fazla? Umarım bu karar bağlayıcıdır, umarım bu karar bir örnek olur da 100 yıl gecikme ile dahi olsa bizde böyle bir demiryolu müzesi gibi bir şey için başlangıç olur ne diyeyim.
Sirkeci–Halkalı banliyö treni hattına TCDD'nin yeni satın aldığı E23000 tipi elektrikli ünitelerden 10 adedinin verilmesi ile birlikte bu hatta 1955 yılından beri kullanılmakta olan E8000 tipi elektrikli ünitelerin tamamının hurdaya çıkarılarak parçalanacağının öğrenilmesi üzerine Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası İstanbul 1 Nolu Şube Yönetimi İstanbul 4 Nolu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna başvurarak E8000 tipi ünitelerin koruma altına alınmasını talep etmiştir.

İstanbul 4 Nolu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu 06.10.2010 tarih 4152 sayılı kararı ile TCDD tarafından hurdaya çıkartılarak parçalanmak istenilen E8000 tipi elektrikli üniteleri endüstri mirasının bir parçası olarak kabul ederek iyi korunmuş birkaçının Sirkeci gar kompleksi kapsamında korunmasına karar vermiştir.

TCDD'den beklenilen ise bu ünitelerden en üç adedini koruma altına alarak gerekli bakım ve onarımdan geçirdikten sonra Sirkeci garda sergilemesidir. 2010 Avrupa Kültür başkenti olan İstanbul' bu türden bir girişim yakışacaktır.

İstanbul 4 Nolu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu 06.10.2010 tarih 4152 sayılı kararının uygulanmasının takipçisi olacağız ayrıca kent belleğine sahip çıkan kurum kuruluş ve STK'larında bu konuda TCDD'ye yazı göndererek kamuoyu duyarlılığını oluşturmalarını beklemekteyiz.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Ara Çrş, 2010 16:43

Tabiat ve Kültürel varlıkları koruma kurulunu bu kararında dolayı kutluyoruz.
Sonunda E 8000 lereden 3 dizi kurtulacak. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Sal, 2011 15:15

Bugün Cankurtaran istasyonunda bir kaza meydana gelmiş, ben haberden kazanın içeriğini tam olarak anlayamadım açıkçası, önündeki trenemi çarpmış yoksa hat tek yön çalışıyordu da karşı yönden gelen aracamı çarptı, karnım aç beynim durdu galiba, neyse can kaybı ve ciddi yaralı olmadan atlatılmış gördüğüm kadarı ile geçmiş olsun.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/66 ... n-carpisti
Alınan bilgiye göre, Halkalı-Sirkeci seferini yapan banliyö treni, saat 14.30 sıralarında Cankurtaran İstasyonu'nda yolcularını indirdikten sonra aynı yönden gelen lokomotif ile çarpıştı.

Görgü tanıkları, banliyö treninin makinistinin lokomotifin geldiğini görünce trenden atladığını ifade ettiler. Çarpışma sonucunda her iki demir yolu aracının ön kısmında hasar meydana gelirken, makinistler kazayı yara almadan atlattı.

Kazada banliyö treninde bulunan 5 yolcu yaralandı. Yaralılardan Osman Bikeez (23), Hayri İnan (46) ve Serhat Yusuf (51) İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesine, İrem Çakır (10) ve Sevda Şenol (34) ise İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesine kaldırıldı. Yaralıların sağlık durumlarının hayati risk taşımadığı belirtildi.

Kaza nedeniyle Sirkeci-Halkalı tren seferleri tek yönlü olarak yapılırken, kaza bölgesi güvenlik şeridiyle kapatıldı. Kaza sonrasında banliyö treninden ayrılan vagonlar, Halkalı yönüne doğru çekilirken, kazaya ilişkin inceleme başlatıldı.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Sal, 2011 15:21

kafa kafaya çarpışmışlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Sal, 2011 16:22

Milliyet gazetesindeki detayda banliyö treninin yük vagonu lokomotifine çarptığını söylüyor, seninde dediğin gibi kafa kafaya çarpmışlar ama ben ikiside banliyö treni sanmıştım değilmiş herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Sal, 2011 18:21

haber 7'de olay anı videosunda gördüm bende. kafa kafaya. nasıl oluyorsa. geçmiş olsun.

Kilitli

“Banliyö Hatları” sayfasına dön