ist-B.05:01 » Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı B
- salih erdem KÖSTEK
- Aylık Paso
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34
ist-B.05:01 » Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı B
Ne yazık ki banliyö hatları çok kötü durumda , güvenlik tedbirleri sıfır denecek durumda. İstasyonlarda içki içen , ne olduğu belli olmayan insanlara bile rastlanıyor.
Araç içleri zaten berbat halde kapıdan sarkanlar ,vs,vs.....
Gerçi şimdileri özel güvenlik hizmeti satın almış. İhaleyi alan firma da personel alımına başlamış ama ne kadar başarılı olurlar ...?
Tabiki bunu zaman gösterecek...
İstasyon çevrelerinde fiziki koruma tedbirleri sıfır denecek kadar zayıf. Gerçi bu kadar zayıf tedbirler le güvenlik sayısı artsa ne değişebilir ki....?
İsteyen istediği gibi rahatlıkla peronlara girebiliyor
Araç içleri zaten berbat halde kapıdan sarkanlar ,vs,vs.....
Gerçi şimdileri özel güvenlik hizmeti satın almış. İhaleyi alan firma da personel alımına başlamış ama ne kadar başarılı olurlar ...?
Tabiki bunu zaman gösterecek...
İstasyon çevrelerinde fiziki koruma tedbirleri sıfır denecek kadar zayıf. Gerçi bu kadar zayıf tedbirler le güvenlik sayısı artsa ne değişebilir ki....?
İsteyen istediği gibi rahatlıkla peronlara girebiliyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18123
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Salih hakikaten güzel kareler yakalamış, banliyölerin yolcu durumunu gösteren sitemizdeki en iyi resimler olacaktır bunlar eminim. Banliyölerin güvenlik sorunu yeni değil hepimiz biliyoruz en basit hali ile bu çevrede oturupta çocukluğunda kaçak binmeyen varmıdır? (Ben bindim Allah affetsin, ama şimdi raylı sistem sektöründe çalışarak kendimi affettiriyorum ) bu en basit ihlaldir, bunun gibi büyüklerin yaptığı ücretsiz geçişler, alkollü şahısların araçlara binmesi, hırsızlık gasp olaylarının fazlalığı, bu hattı kullanmak isteyenler için korkulu rüyalar. Bunun dışında hattın fiziki yapısı çok kötü bir dönem çevresine yüksek beton duvarlar ile dikenli tel uygulaması yapıldı ama hala açık noktalar var, bunun dışında peronların ve dizilerin uzunluğu peron güvenliğinin kontrolünü zorlaştırıyor, banliyölerde özel güvenlik hizmeti de uzun zamandır var ama kadro yetersiz (ve şahsen kamu sektöründe taşeron güvenlik uygulamasına karşıyım, bunu başka bir yerde tartışabiliriz) araçlar izlenemiyor istasyonlarda kamera durumu nedir bilmiyorum, temennim hattın revizesi esnasında elektromekanik ile birlikte istasyon binaları ve çevre güvenlik tedbirlerinin alınması, istasyonların ve araçların kamera ile izleme sistemine alınması, daha kalabalık ve kadrolu güvenlik elemanları ile çalıştırılması gibi önlemler alınacaktır, bir diğer temennim de protokolünün yapılıp yapılmadığına emin olmamakla birlikte banliyö hatlarının Marmaray sonrasında İBB ye devir edilecek olması inşallah bu gerçekleşir ise bahsettiğimiz konularda gözle görülür bir düzelme olacaktır diye umuyorum.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5577
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18123
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Banliyö araçlarından bir kare daha, eski bir resim ama hala kapılar açık gidiliyor herhalde zamanında bizde bu kapılardan sarkar bazen Zeytinburnu - Yenimahalle arasında kafamızı direklere çarpmaktan korkar bazende dışarı çıkıp kapıyı kapatarak dışarıda yolculuk ederdik, o zamanlar aklımız 5 karış havada değildi çünkü yoktu bile şimdi düşünüyorum da çocukluk cesareti sadece aptallık gibi bir şey
Başar buyur bakalım sana 8000 lik bir eski model diğeride 14000 lik elektrikli banliyö, altta 14000 serisi bir aracın yeni renkler ile revize edilmiş hali
Başar buyur bakalım sana 8000 lik bir eski model diğeride 14000 lik elektrikli banliyö, altta 14000 serisi bir aracın yeni renkler ile revize edilmiş hali
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5577
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18123
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sirkeci Gara girmiş 8000 lerden bir kaç kare, araçlar çok bakımsız ne kaporta ne boya bunlar birde yeni boyalılar göya neden bu kadar bakımsızlık ve ilgisizlik, korkarım bir kaç yıl sonra bu araçların yerlerine yenileri geldiğinde hepsini hurdacıya satacaklar bir tanesini bile saklamayacaklar aramızda para toplayıp en azından bir lokomotifi alıp bir yeremi koysak ne.
Aracın künyesinde 1955 yazıyor yani 53 yıllık araçlar ben 7 yaşlarında iken bunları biniyorduk Samatya' dan Kocamustafapaşa' dan, 25 yıl geçmiş 25 yıl önce ne kadar dökülüyorsa yine o kadar dökülüyor,
Aracın künyesinde 1955 yazıyor yani 53 yıllık araçlar ben 7 yaşlarında iken bunları biniyorduk Samatya' dan Kocamustafapaşa' dan, 25 yıl geçmiş 25 yıl önce ne kadar dökülüyorsa yine o kadar dökülüyor,
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2009 başında bu ilkel görüntülere son verilecek. Banliyö hatları iptal edilecek. 2 sene sürecek modernizasyonun ardından 2011 yılında METRO standardında, hızlı tren tadında güzel bir ulaşım sistemimiz olacak.
Bu ilkel görüntülerden ayrılmak istemeyenler olsa da.
Ör. Türkiye Cumhuriyeti Demiryolu Değnekçileri
Bu ilkel görüntülerden ayrılmak istemeyenler olsa da.
Ör. Türkiye Cumhuriyeti Demiryolu Değnekçileri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Yeni setler yarın hizmete alınıyormuş.Hadi bakalım hayırlı olsun.Boş yere durup çürümesinler diye her halde.İşleyen demir altın olur(tam olarak böyle olmasa da )
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23503Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, İstanbul banliyösünde yeni tren setlerin hizmeti verilmesi töreninin yarın saat 10.00'da Haydarpaşa Gar'ında, saat 13.00'da ise Sirkeci'de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilecek. Modern demiryolu işletmeciliğine uygun, son sistem teknik donanıma sahip setlerin genel özellikleri arasında, vagonlar arasında yolcu geçiş sistemi, otomatik iklimlendirme sistemleri, engelliler için donanım, emniyet sistemleri, yolcu bilgilendirme panoları ve yolcu anons sistemi bulunuyor.