ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Sal, 2019 08:14

Evet abi, uzun uğraşlar sonucunda ben de bulabildim: http://www.marmaray.gov.tr/content/ilan ... %20(1).jpg

Keşke, Gebze'den 22:30 ve 23:00 trenleri ile Halkalı'dan 22:15, 22:45 ve 23:15 trenleri Ramazan Bayramı'ndan sonra da normal tarife tablosunda olmaya devam etse..
Halkalı'dan son trenin 22’de hareket etmesi çok yetersiz..

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16837
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 May Sal, 2019 08:43

Şu an için gece yolculuk talebi ne durumda bilmiyorum Marmaray' ın fakat 22:00 bir banliyö treni bitişi için İstanbulda çok erken diye düşünüyorum, hadi diyelim ki gece yarısı yolcu yok ama en azından son trenler 23:00 den daha önce kalkmamalı bence, ve bu hafta için, hafta sonu daha da uzun olmalı,

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Sal, 2019 12:10

Yandex, haritasına Marmaray duraklarını eklemiş..
Marmaray ile M4 arasındaki entegrasyonu ve her iki hattın hitap ettikleri semtleri görebilmemiz için haritaları aşağıya yapıştırıyorum..

kdk-bst.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 78543&z=14

bst-cvz.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 36008&z=14

cvz-kyn.PNG
Kaynak:https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 93298&z=14
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 17 May Cum, 2019 13:22

Engin Y yazdı:
14 May Sal, 2019 08:14
Keşke, Gebze'den 22:30 ve 23:00 trenleri ile Halkalı'dan 22:15, 22:45 ve 23:15 trenleri Ramazan Bayramı'ndan sonra da normal tarife tablosunda olmaya devam etse..
Halkalı'dan son trenin 22’de hareket etmesi çok yetersiz..
Sefer saatleri ile ilgili bu görüşümü CİMER'e de iletmiştim, aşağıdaki yanıtı aldım..
İnşallah bu ve benzer talepleri dikkate alarak, son sefer saatini en azından 23:00 olarak revize ederler..
Marmaray Gebze-Ayrılık Çeşmesi ve Kazlıçeşme-Halkalı parkurunda yolculu işletmeciliğe 13.03.2019 tarihi itibariyle başlanmıştır. Bu parkurda 76 km. 43 istasyonda ortalama 120 dakika seyahat süresi ile hizmet verilmektedir.
Marmaray seferlerimiz Gebze-Halkalı arasında 15’er dakika aralık ve 10 vagonlu setlerle; Zeytinburnu- Söğütlüçeşme arasında 8 dakika aralıklarla 5 vagonlu setlerle devam etmekte olup trenlerin ön camlarında hangi parkurlar arasında çalıştığı yazılı olarak belirtilmektedir.

Marmaray seferleri ile ilgili çalışmalarımız devam etmekte olup, talebiniz bir sonraki tarife düzenlenmesinde değerlendirilecektir.

Bilgilerinizi rica ederiz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 28 May Sal, 2019 11:24

Marmaray'ın tarife tablosunu incelerken bir ayrıntı gözüme çarptı..

Gebze'den ilk tren 6:00'da kalkıyor..
Bu trenin Tuzla'ya varması 6:13'ü buluyor, ancak Tuzla'dan ilk tren hareket saati 5:58 olarak gözüküyor..
Aradaki 15 dakikalık süreyi bozmamak üzere, Gebze'den ilk tren hareket etmeden iki dakika önce Tuzla'dan ilk tren kalkıyor..
Bu trenin Pendik'e varması ise 6:15'i buluyor, ancak Pendik'ten ilk tren hareket saati 6:00 olarak gözüküyor..
Yine aradaki 15 dakikalık süreyi bozmamak üzere, Tuzla'dan ilk tren hareket ettikten iki dakika sonra Pendik'ten ilk tren kalkıyor..

Aynı durum Halkalı tarafında da var..
Halkalı'dan ilk tren 6:00'da kalkıyor..
Bu trenin Ataköy'e varması 6:20'yi buluyor, ancak Ataköy'den ilk tren saat 6:05'te kalkıyor..
Ataköy'den 6:05'te kalkan trenin Zeytinburnu'na varması 6:12'yi buluyor, ancak Zeytinburnu'ndan ilk trenin kalkışı 5:57 olarak gözüküyor..

Sadece Tuzla ve Pendik kalkışlı trenlerin ilk kalkış yerleri Gebze'ye çekilse, seferlerin 5:30 gibi Gebze'den İstanbul'a çalışmaya gelen işçilere daha çok hitap edebilecek bir saatte başlatılması sağlanabilir..

Benzer şekilde, Ataköy ve Zeytinburnu kalkışlı trenlerin ilk kalkış yerleri Halkalı'ya çekilse, seferlerin yine 5:30'da Halkalı'dan başlatılması sağlanabilir..

Bu değişiklikler de banliyö trenlerinin doğal müşterileri olan işçilerin oldukça işine yarar, onları mutlu eder..

Not: Aslında 5:54 Söğütlüçeşme ve 5:50 Yenikapı kalkışlı trenler de var, ancak onların başlangıçlarının Gebze'ye veya Halkalı'ya çok erken saatlerde başlayacak şekilde çekilmesi yerine ara noktadan seferlere bu saatlerde başlamaya devam etmesi daha uygun olabilir..

Resim

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 422
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 May Sal, 2019 17:49

Sefer tarifesi oldukça başarısız,
hem çok geç başlayıp çok erken bitiyor,
hem de yoğunluğu karşılamaya yetmiyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 28 May Sal, 2019 17:56

Zaten 15 dakikada bir sefer yapılması çok yetersiz..
Bir treni kıl payı kaçırmanın cezası 15 dakika olmamalı..

En azından sabah 7:30-9 ile akşam 5-7 arasında Gebze-Halkalı arası 6 dakikada bir, Söğütlüçeşme-Zeytinburnu arası 3 dakikada bir olacak şekilde ayarlanmalı..

Sabah 6:30-7:30 arası, sabah 9 ile akşam 5 arası ve akşam 7-9 arası da 10 dakika ve 5 dakika olmalı bu süreler..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 09:49

Marmaray'da turnikelerde iade alma dönemi sona eriyor, tıpkı Metrobüs gibi turnikelerden çıktıktan sonra iade dönemi başlıyor..
Gereksiz yere turnikelerde oluşan yoğunluk sona erer böylece..

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 15:10

Engin Y yazdı:
20 Mar Çrş, 2019 13:39
İlk haftanın yolcu sayısı 3,3 milyon olmuş; bence, başlangıç için ve yaşanan aksamalara rağmen güzel bir sayı..
İnşallah yıl bitmeden günlük 1 milyon gibi seviyeleri görürüz..

Bu arada, haberin ilk cümlesini okuyunca, eskiden beri açık olan beş duraktaki yolcu sayısı %112 arttı gibi anlaşılıyor, aman dikkat!
Eskiden beş durağı günde 220 bin kişi kullanıyormuş, şimdi ise 43 durağı günde 468 bin kişi kullanıyor..
Haber: https://www.haberturk.com/banliyo-hatti ... 79-ekonomi

Yukarıdaki haber iki ay öncesine ait ve günlük ortalamanın 468 bin olduğu söyleniyor..
Aşağıdaki haber ise geçen haftaya ait ve günlük ortalamanın 350 bin olduğu söyleniyor..
(Matematik de doğruluyor bu hesabı: 23.731.484 yolcu / 68 gün = 348.992 yolcu/gün)

Demek ki açılış hevesiyle ilk hafta yoğun bir kullanım olmuş ve yaşanan aksaklıklar nedeniyle talepte düşüş var..

Haber: https://www.dunya.com/gundem/banliyo-ha ... eri-445876
Gebze-Halkalı banliyö hattını kullanan yolcu sayısı 68 günde İstanbul nüfusunun 1,5 katına yaklaştı. Marmaray'ı bu sürede 24 milyona yakın yolcu kullanırken, hattın 43 durağa çıkmasıyla yolcu sayısı nisanda geçen yılın aynı ayına yüzde 80 arttı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından edinilen bilgilere göre, 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray hattı 12 Mart'a kadar 5 durakta toplamda 319 milyon yolcu taşıdı. Beş durağı kullanan günlük ortalama yolcu sayısı 165 bin olarak gerçekleşti.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 12 Mart'ta Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın hizmete alınmasıyla bu hattaki durak sayısı 5'ten 43'e yükseldi.

Yolculu seferlere 13 Mart'ta başlayan, 76,6 kilometre uzunluğundaki güzergahı ortalama 120 dakikaya indiren Marmaray, İstanbulluların ulaşımına büyük kolaylık sağladı.

Marmaray'da günlük taşınan yolcu sayısı 165 binden 350 bine yükselirken, artış oranı yüzde 112'yi aştı. Hattın açıldığı tarihten bu yana aradan geçen 68 günlük sürede taşınan yolcu sayısı İstanbul nüfusunun 1,5 katına, 24 milyona yaklaştı. Yolcu sayısı bu sürede 23 milyon 731 bin 484 oldu.

Nisanda yüzde 80'lik artış
Marmaray'ı açıldığı tarih olan 29 Ekim 2013'ten 19 Mayıs'a kadar geçen sürede taşıdığı yolcu sayısı ise 342 milyon 61 bin olarak gerçekleşti.

Boğaz geçişini 4 dakikaya kadar düşüren projede taşınan yolcu sayısı nisanda geçen yılın aynı ayına göre durak sayısının 5'ten 43'e çıkarılması sayesinde yüzde 80 artış gösterdi.

Günlük yolcu kapasitesi bir milyon 300 bin olan banliyö hattında, halihazırda 18 adet on vagonlu, 5 adet beş vagonlu olmak üzere toplam 23 adet set kullanılıyor. Mevcut durumda İstanbul halkına günlük 675 bin 356 adet yolcu taşıma kapasitesi sunan Marmaray'da, talebe bağlı olarak rakamın bir milyon 300 bine kadar çıkarılması öngörülüyor.

Günlük 286 sefer yapılıyor
Marmaray'da Gebze- Halkalı-Gebze arasında (dış döngü) 15 dakika aralıklarla 142 tren, Söğütlüçeşme- Zeytinburnu-Söğütlüçeşme arasında (iç döngü) ise 8 dakika aralıklarla 144 trenle işletmecilik yapılıyor. Günlük 286 tren seferi gerçekleştiriliyor.

Bu kapsamda Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikada, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 16 dakikada, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikada, Bostancı-Bakırköy arası 42 dakikada, Gebze-Halkalı arası 120 dakikada geçilebiliyor.

Ayrıca yüksek hızlı trenler Gebze, Pendik, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında da hizmet vermeye başladı.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 422
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 05 Haz Çrş, 2019 10:54

ramazan dönemi nedeniyle gece uzatılan seferler son zamanlarda oturmuştu, ilk günlerde son trenler boş geçerken son günlerde hatırı sayılır bir doluluk oluyordu; eğer 5'li set çalışıyor olsa tüm oturma yerleri dolu olurdu (Ayakta kimse kalmadan). Şimdi bu uzatılan seferler artık yok anladığım kadarıyla. Yazık oldu.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Haz Prş, 2019 08:39

Ne yazık ki dünkü Cumhuriyet gazetesinde aşağıdaki gibi bir haber çıkmış..
Olayın kısmen doğru olduğunu, yani seferlerin seyrekliği nedeniyle setlerin bir kısmının kullanılabildiğini ve tamamının kullanılamadığını hepimiz biliyoruz, ancak sorunun ray-makas sistemi ile ne ilgisi olduğunu anlayamadığım ve haberde de anlatılmadığı için haberin bu kısmının yanlış veya yalan olduğu düşüncesindeyim..

Haber: http://www.cumhuriyet.com.tr/m/haber/ek ... asko_.html
Marmaray için alınan milyonlarca Avro değerindeki tren setleri, gerekli uzunlukta ray-makas sistemi olmadığı için depoya kaldırıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, “temizlik ve bakım” yapıldığı için kamu zararı oluşturmadığını iddia etti.

Hükümetin kamuda tasarruf söylemi yine sözde kaldı. Marmaray Projesi kapsamında alınan milyonlarca Avro değerindeki trenler işletmeye alınmadığı için istasyonlarda atıl bekliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, yolcu sayısına göre işletmeye alınacak olan trenlerin istasyon sahalarında depolandığını bildirdi. “Düzenli bakım ve temizliklerini yapıyoruz” diyen Turhan, bu nedenle de kamu zararı oluşmadığını ileri sürdü.

İYİ Parti Grup Başkanvekili Lütfü Türkkan, Meclis’te, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi. Türkkan, 2013 yılına kadar Marmaray Projesi kapsamında Güney Kore’den ithal edilen ancak gerekli uzunlukta ray-makas sistemi olmadığı için hizmete alınamayan 10’lu vagondan oluşan 38 tren setinin Haydarpaşa ve Edirne Gar müdürlüklerinde atıl bekletildiklerine dikkat çekti. Türkkan ne kadar kamu zararı oluştuğu hakkında bilgi istedi.

Önergeye yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Marmaray Projesi “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi” işi kapsamında 34 set 10 araçlı ve 20 set 5 araçlı tren seti olmak üzere toplam 54 set (440 araçlı) tren temin edildiğini bildirdi. 10 araçlı tren setlerinin taşıma kapasitesinin 3 bin 56 yolcu ve 5 araçlı tren setlerinin taşıma kapasitesinin de 1530 yolcu olduğuna işaret eden Turhan, filo büyüklüğünün 2025 hedef yılı yolcu sayıları ve sistem tasarımına göre hazırlanan işletme planı doğrultusunda yedek araç gereksinimi hesapları da göz önüne alınarak belirlendiğini kaydetti. Turhan, iş kapsamında 1 adet 5 araçlı tren setinin fiyatının 5 milyon 624 1628 Avro ve 1 adet 10 araçlı tren setinin fiyatının da 10 milyon 750 bin 366 Avro olmak üzere toplam 440 aracın (34 set 10 araçlı ve 20 set 5 araçlı tren seti) sözleşme fiyatının 478 milyon 5 bin 400 Avro olduğuna dikkat çekti.

‘Gare sahalarında depolanıyor’
Yedek parça, sarf malzeme ve özel aletlerin fiyatının da 14 milyon 960 bin 954 Avro olduğuna işaret eden Turhan, şimdiye kadar 5 milyon 968 bin 589 Avro yedek parça, sarf malzeme ve özel alet alındığını bildirdi. Turhan, 440 aracın 140’ının Güney Kore Hyundai Rotem tesislerinde yapıldığını, 300 aracın ise montaj ve testlerinin Sakarya Eurotem Fabrikası’nda gerçekleştirildiğine dikkat çekti. Gebze-Halkalı banliyö hattında 19 adet 5 araçlı tren seti ile 24 adet 10 araçlı tren seti olmak üzere toplam 335 vagon çalıştığına işaret eden Turhan, “Öte yandan, yolcu sayısı artışına göre işletmeye alınacak olan diğer trenler, düzenli bakım ve temizlikleri yapılarak gare (istasyon) sahalarında depolanmaktadır” dedi. Turhan, bu nedenle de herhangi bir kamu zararı oluşmadığını savundu. Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme arasında kullanıma açılan Boğaz Demiryolu Tüp Geçişi için TCDD tarafından 5’li dizilerle işletme yapılmasına karar verildiğini, 19 adet 5’li dizinin TCDD’ye devredilerek işletmeye alındığını belirten Turhan, “Diğer araçlar Gebze-Halkalı arası banliyö hatları yenileme işleri tamamlanana kadar Sirkeci, Edirne ve Haydarpaşa gare sahalarında dinamik garelemeye tabi tutulmuş olup, yine bu sahalarda statik ve dinamik testleri tamamlanmıştır” dedi.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1923
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Haz Prş, 2019 08:47

Gebze-Halkalı arasındaki sefer yaklaşık 120 dakika sürüyor, gecikmeler ve hat başı beklemeleri ile 135 dakika diyelim, bir de dönüş var, etti 270 dakika..
Seferler 15 dakikada bir yapıldığına göre 18 adet onlu set kullanılıyor..

Zeytinburnu-Söğütlüçeşme arasındaki sefer yaklaşık 20 dakika sürüyor, beklemelerle birlikte 30 dakika diyelim, bir de dönüş var, etti 60 dakika..
Seferler 15 dakikada bir yapıldığına göre 4 adet beşli set kullanılıyor..

Yani eldeki 34 adet onlu setin 18 adedi (%53’ü) ve 20 adet beşli setin 4’ü (%20’si) kullanılabiliyor, diğerleri ne yazık ki yatıyor..

Bir başka deyişle, eldeki toplam 440 vagonun 200 adedi (%45’i) kullanılabiliyor, 240 adedi (%55’i) ise yatıyor..

Sefer aralıkları 15/7,5 dakikadan 10/5 dakikaya indirilse, bu kullanım oranları da birer buçuk katına yükselecek..

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön