18. sayfa (Toplam 34 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 May Sal, 2014 21:25
gönderen decimus
Marmaray Projesi kapsamında Sirkeci istasyonu ve tünel'de çalışmalar gece olmak üzere devam etmektedir. Hat açılalı uzun süre olmasında rağmen ince işler ve Elektromekanik işler Ekim ayına kadar sürebileceği söylenmektedir.Çoğu projede hat açıldıktan sonra yüklenici firmalar garanti kapsamında işetmeye destek olmaktadır ama burda durum farklı, burda firmalar sözleşmenin öngördüğü işleri sonlandırmak için çalışmaktadırlar.

Gönderilme zamanı: 11 May Pzr, 2014 12:12
gönderen Esat
Engin sen bu hat ile bağlantılı yolculuk sürelerini test etmiştin bir ara diye hatırlıyorum, marmaray sitesinde bulamadım şu an ki mevcut duraklar arasındaki yolculuk süreleri nedir, bilgin var mı? Ya da kesin bilgisi olan başkası var mı? Bir projede kullanmak üzere bu bilgilere ihtiyacım var da.

Gönderilme zamanı: 11 May Pzr, 2014 13:34
gönderen Engin Y
Abicim,

Marmaray'ı iki kez kullandım. İlkinde, Sirkeci'de kapıları kapattıktan 3,5 dakika sonra Üsküdar'da açtı. İkincide, Yenikapı'da kapıları kapattıktan 9,5 dakika sonra Ayrılık Çeşmesi'nde açtı.

Kabaca, Sirkeci-Üsküdar kesimine 4 dakika, Yenikapı-Sirkeci ve Üsküdar-Ayrılık Çeşmesi aralarına da 3'er dakika ve Kazlıçeşme-Yenikapı arasına 2 dakika diyebiliriz bence abicim. Diğer duraklar da nispeten yakın olacağı için onların aralarındaki ulaşım sürelerini de 2'şer dakika alabiliriz bence.

Ankara'dan sevgiler, saygılar, hürmetler cümleten..

Gönderilme zamanı: 11 May Pzr, 2014 13:47
gönderen Esat
Tesekkurler Ankara ya selamlar.

Gönderilme zamanı: 13 May Sal, 2014 08:28
gönderen Engin Y
Rica ederim abicim.

Acele acele açtılar bu Marmaray'ı, sırf açtık diyebilmek için. Yok Pekin-Londra birbirine bağlanmış (sanki Berlin ve Moskova üzerinden bağlı değiller) yok bilmem neymiş. Daha İstanbul'a treni getiremedikleri gibi açılıştan beri 8 ay oldu, tek bir duraklık daha ilerleme kaydedemediler.

Ayrılık Çeşmesi, M4'ten M2'ye (ve ileride M1'e) yolcu taşıması açısından çok iyi bir durak, ama Söğütlüçeşme'nin önemini de elli kere yazdık. Özellikle Minibüs Caddesi ve Bağdat Caddesi'nden minibüs ve sarı dolmuşla gelen insanları Metrobüs çilesinden kurtaracak bir durak, ama herhangi bir çalışma yapmıyorlar.

TCDD bütün ağırlığını Pendik'e tren getirmeye verdiği için bu hattı çok ihmal ediyor, ama kışı neredeyse hiç yaşamamışken güzelce çalışsalardı ve Haziran ayında Pendik-Ankara treni ile birlikte, Marmaray'da Bakırköy-Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme-Pendik işletmesine geçilseydi ne de güzel olurdu..

Gönderilme zamanı: 13 May Sal, 2014 10:24
gönderen alabay
İşte benim de tenkid ettiğim bu acelecilik ve şov. Bu elli, altmış senedir böyle gidiyor. Ama son senelerde de acaip bir ivmelemesi oldu gibi. Bu gibi şeyler çok daha sakin, plânlı ve bilhassa masterplânlı (bozuk plâk gibi çalıyorum artık be) yapılmak zorunda. Bizde son senelerde artık siyasî şov ve de sadece (güya) maliyete bakan bir huy türedi. Bu çok kötü. Ve bir daha diyorum, hem acele işe şeytan karışır, hem ucuz iş pahallıya patlar. Atasözlerimiz unutuldu, mu ne oldu? Bu »çağdaşçılık« değil, »moderincilik« (rimembır monoray?). Arada bir fark var.

Gönderilme zamanı: 16 Haz Pzt, 2014 06:33
gönderen Esat
Marmaray' da uzun tren uygulamasına geçiliyor, yani daha önce 5 li olarak çalışıyordu setler, Temmuz ayı itibari ile işletme 10 lu setler ile yapılacak bu kapasitenin iki katına çıkması anlamına geliyor.

http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... uk-yenilik
Açılışı 29 Ekim 2013'te yapılan Marmaray'la, 29 Nisan'a kadar 21 milyon 353 bin 339 yolcu taşındı.

Günlük ortalama yolcu sayısı 130 bin olan Marmaray'ın en fazla kullanıldığı saatler, 07.30-09.00 ile 16.00-19.00 arası oldu.

Marmaray, Ayrılıkçeşme, Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı ve Kazlıçeşme istasyonlarında hizmet veriyor. Tek seferde bin 500 yolcu taşıyabilen 5'li tren setlerinin çalıştığı Marmaray'da, temmuz ayında kullanılmaya başlanması hedeflenen 10'lu tren setleriyle taşınan yolcu sayısı 3 bine çıkacak.
Acaba 10 lu set yerine 5 li ile devam edip 3 dk. yı zorlamak daha iyi olabilir miydi? Bir de öyle görürdük işletmeyi, sık frekans ile nasıl yürüyor bakalım.

Gönderilme zamanı: 16 Haz Pzt, 2014 08:27
gönderen Engin Y
29 Ekim'deki açılıştan beri sekiz aya yakın zaman geçmesine rağmen tek durak bile uzatılamamış olması da tam rezalet. Ayrılık Çeşmesi-Söğütlüçeşme arası yeni döşendi zaten..

Gönderilme zamanı: 16 Haz Pzt, 2014 10:33
gönderen Anatolian
Bir AVM de Söğütlüçeşme İstasyonu'na :shock:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26619794.asp

Gönderilme zamanı: 16 Haz Pzt, 2014 10:46
gönderen Engin Y
İstasyonu komple yıkıp yeniden altında AVM olacak şekilde mi yapacaklar? Yoksa, viyadüğün altına üç beş tane dükkân mı ekleyecekler?

İstasyon yıkılıp yeniden yapılırsa, 2020 gibi açılır diye tahmin ediyorum. Bu durumda, trenler Haydarpaşa'dan kalkıp Söğütlüçeşme'de durmadan geçerek Pendik'e ve daha ileriye mi gidecek?

Saçma sapan, plansız programsız işler..

Gönderilme zamanı: 18 Haz Çrş, 2014 18:20
gönderen Esat
Marmaray ile ilgili bana göre bu güne kadar yapılmış en doğru ve güzel video

http://www.youtube.com/watch?v=1DZjX91_8Fs

Gönderilme zamanı: 02 Şub Pzt, 2015 17:39
gönderen Esat