ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Çrş, 2019 17:22

Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Mar Çrş, 2019 19:00

Arkadaşlar, Sizce İzmir-Bursa yönünden, Ankara’dan Anadolu’dan otobüsle gelindiğinde Gebze’de inip Marmaray binmek mi yoksa 3. Köprü’yü dolanıp Alibeyköy veya Esenler Otogar’da inmek mi daha mantıklı?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Mar Çrş, 2019 22:30

Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.
cevap için çok teşekkür ederim,
verimlilik ve fren mesafesi açısından oldukça açıklayıcı olmuş :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Mar Çrş, 2019 22:32

kenanmar yazdı:Arkadaşlar, Sizce İzmir-Bursa yönünden, Ankara’dan Anadolu’dan otobüsle gelindiğinde Gebze’de inip Marmaray binmek mi yoksa 3. Köprü’yü dolanıp Alibeyköy veya Esenler Otogar’da inmek mi daha mantıklı?
zaman açısından Marmaray,
ama otobüs sizi Esenler'e götürecekse bu süreçte bavulunuzu elinizde taşımamış olacaksınız, bunun da böyle bir artısı var.

nihaî varış noktanızın Marmaray'a mı yoksa otogara mı daha yakın olduğuna göre karar verebilirsiniz bence.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Uğur » 13 Mar Çrş, 2019 23:16

Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.

Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Mar Çrş, 2019 23:55

bu arada şu an 9 tane 10'lu set Haydarpaşa'da ve çıkış yolları yok,
bir şekilde bu setler de işletmeye katılırsa sefer sıklıkları birazcık daha artabilir

(440 vagonun 90'ı)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2019 17:59

Uğur yazdı:
Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.

Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.
ortalama hız İstanbul genelinde 35 km/s nin biraz üzerinde, metrolarda

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2019 18:11

Marmarayın dünkü yolcu sayısı 600.000, 1 günde çıkılan rakam, M4 hattında da ciddi bir yolcu kaybı var, taşlar yerine oturmaya başladı anladığım kadarıyla.

Fakat, hala insanların kafası karman çorman, bir kere ücret sistemi mesafe bazlı gayet mantıklı ama fiziki çözüm olabilecek en kötü tercih, ikincisi bazı trenler Kazlıçeşme'ye kadar gidiyormuş, ısrarla sadece Kazlıçeşme ye kadar çalışıyor diye iddia edenler var, binmedim ama bu akşam gözümle gördüğüm kadarı ile daha ileri gidiyor.

Marmaray a binip, biz dün kadıköy metrosuna bindik içinde Gebze ye gidiyor gösteriyordu diye iddia edenleri de gördüm :) onu geçtim, insanlar Marmaray ile banliyö nün aynı sistem olduğunu bilmiyor, Ayrılık Çeşmesi ya da Kazlıçeşme de inip başka trene bineceklerini sanıyorlar. :) İletişimde ne kadar harika olduğumuzu bir kere daha ispat ettik.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Mar Prş, 2019 19:27

Esat yazdı:Marmarayın dünkü yolcu sayısı 600.000, 1 günde çıkılan rakam, M4 hattında da ciddi bir yolcu kaybı var, taşlar yerine oturmaya başladı anladığım kadarıyla.

Fakat, hala insanların kafası karman çorman, bir kere ücret sistemi mesafe bazlı gayet mantıklı ama fiziki çözüm olabilecek en kötü tercih, ikincisi bazı trenler Kazlıçeşme'ye kadar gidiyormuş, ısrarla sadece Kazlıçeşme ye kadar çalışıyor diye iddia edenler var, binmedim ama bu akşam gözümle gördüğüm kadarı ile daha ileri gidiyor.

Marmaray a binip, biz dün kadıköy metrosuna bindik içinde Gebze ye gidiyor gösteriyordu diye iddia edenleri de gördüm :) onu geçtim, insanlar Marmaray ile banliyö nün aynı sistem olduğunu bilmiyor, Ayrılık Çeşmesi ya da Kazlıçeşme de inip başka trene bineceklerini sanıyorlar. :) İletişimde ne kadar harika olduğumuzu bir kere daha ispat ettik.
1. M4'ün yolcu yoğunluğunu Marmaray alıyor, Banliyö Yolcusu evine dönmeye başladı demek ki. Bu güzel gelişme.. 8)

2.Marmaray'ın resmi sitesinde, sefer saatleri ve çeşitleri ile ilgili aşağıdaki gibi bir şema var. Sefer sıklığı ve Sefer çeşitlerini çok güzel özetlemiş..

http://www.marmaray.gov.tr/icerik/sefer ... Cnl%C3%BCk
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Mar Prş, 2019 20:05

Marmaray pahalı ama cidden pahalı, ne metrobüs ne otobüs ne metro - tramvay ücretine denk, 1-7 istasyon arası İstanbul’daki herhangi bir ulaşım aracının (çoğunlukla) tam (tam/öğrenci) ücretine denk geliyor. Saçma yani. 40 küsür duraklı Metrobüs mazot ama daha ucuz elektrikli banliyö pahalı 1/3 daha ucuz olmalı.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen langur » 14 Mar Prş, 2019 20:45

Sirkeci’ye işletme başladı mı?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 14 Mar Prş, 2019 20:49

garı diyorsanız hayır,
çünkü Kazlıçeşme - Sirkeci arası yenilenecek,
ihale yapıldı ama iptal edildi.

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön