ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Doğru, iyi olmuş.
Yalnız bence bizde hâlâ eksik olan, otobüs hattı »kimliklerine« ağırlık vermek. Tabiîki İstanbul hatlandırma salatasında bu biraz zor. Ama bir durakta şu ve şu hat kalkıyor diyebilseler (aynen T1 için dendiği gibi), çok iyi olur. Belki de altıyüz küsur hattı tamamen yeniden düşünmeleri gerekir. Yani ana aks hatları, bunblar bilhassa onlarca senedir işletilen ve işleyen hatlar, ve onlara getirici-götürücü ek hatlar. Ama o başka konu ve aktarma öbeğine bağlı. Türkiyede bu reformu ilk yapan kent Antalya idi, ama hem numaraları (bana göre) biraz garip oldu, hem pek oturamadı gibi.
Uzun lâfın kısası, T1 ne ise, 113 veya 251 diye isimlendirilmiş bir hat da o olmalı. Henüz bu çok zor bizde, daha biraz Altay göçebeliğinde yaşayanlar var sanki
Ayrıca bana göre bir başka şey daha var bu hat bence saat 04:00 ile 02:00 arası işletilecek kadar önemli aslında. Saat 06da başlaması biraz garip geliyor bana. Herkesin işe gitmesi için daha erken seferler gerekmez mi? Çok erken ve çok geç seferler 10, 15 dakika aralıklarla da işletilebilir, ama bari var olsalar.
Yalnız bence bizde hâlâ eksik olan, otobüs hattı »kimliklerine« ağırlık vermek. Tabiîki İstanbul hatlandırma salatasında bu biraz zor. Ama bir durakta şu ve şu hat kalkıyor diyebilseler (aynen T1 için dendiği gibi), çok iyi olur. Belki de altıyüz küsur hattı tamamen yeniden düşünmeleri gerekir. Yani ana aks hatları, bunblar bilhassa onlarca senedir işletilen ve işleyen hatlar, ve onlara getirici-götürücü ek hatlar. Ama o başka konu ve aktarma öbeğine bağlı. Türkiyede bu reformu ilk yapan kent Antalya idi, ama hem numaraları (bana göre) biraz garip oldu, hem pek oturamadı gibi.
Uzun lâfın kısası, T1 ne ise, 113 veya 251 diye isimlendirilmiş bir hat da o olmalı. Henüz bu çok zor bizde, daha biraz Altay göçebeliğinde yaşayanlar var sanki
Ayrıca bana göre bir başka şey daha var bu hat bence saat 04:00 ile 02:00 arası işletilecek kadar önemli aslında. Saat 06da başlaması biraz garip geliyor bana. Herkesin işe gitmesi için daha erken seferler gerekmez mi? Çok erken ve çok geç seferler 10, 15 dakika aralıklarla da işletilebilir, ama bari var olsalar.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Burulaş'ın sitesinde gece seferlerinin olmaması şöyle açıklanmış
Ama bizde genelde herşey "kar etmek" zihniyeti çevresinde geliştiğindenden belki gece kar edemediklerinden ya da bir takım mihrakların "ne işleri var gece gece, otursunlar evlerinde" tarzı fısıldaşmalarından ötürü gece seferler bu kadar erken bitiyor olabilir.
İstanbul'daki metrolarda seferler bitse bile metroya paralel 24 saat işleyen otobüs hatları var. Tuzla'ya bile var yani. Ama Marmaray için durum böyle değil, vapur da olmadığından ta Metrobüs'e gitmek zorunda kalıyorsunuz.
Hazır konu Bursa'dan açılmışken yaşadığım yere metro seferleri de otobüs seferleri de aynı saatte bitiyor.
Dünya'daki diğer metrolarda durum nedir bilemiyorum.Metro işletimi 06.00 da başlayıp 24.00 a kadar sürmektedir. Kalan zamanda ise tren hattının bakımı, istasyonlarda temizlik ve onarım çalışmaları ile raylarda gerekli onarım işlemleri gerçekleştirilmektedir.
Ama bizde genelde herşey "kar etmek" zihniyeti çevresinde geliştiğindenden belki gece kar edemediklerinden ya da bir takım mihrakların "ne işleri var gece gece, otursunlar evlerinde" tarzı fısıldaşmalarından ötürü gece seferler bu kadar erken bitiyor olabilir.
İstanbul'daki metrolarda seferler bitse bile metroya paralel 24 saat işleyen otobüs hatları var. Tuzla'ya bile var yani. Ama Marmaray için durum böyle değil, vapur da olmadığından ta Metrobüs'e gitmek zorunda kalıyorsunuz.
Hazır konu Bursa'dan açılmışken yaşadığım yere metro seferleri de otobüs seferleri de aynı saatte bitiyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,
İstasyonlarda temizlik ve onarım işlemleri, 24 saat boyunca yapılabilir. Yapılan onarım, ya bir yer veya duvar karosunun onarımı olur, ya yanmış bir ampülün değiştirilmesi olur, bunlar zaten 24 saat yapılır.
Hattın bakımına gelince.. Her gece bakım yapıldığını sanmıyorum. Diyelim ki haftada bir yapılıyor, Pazartesileri 24 saat çalıştırmazsın ve bilinir ki metrolar Pazartesi'yi Salı'ya bağlayan gece 01:00-05:00 arasında çalışmıyor, çünkü hattın bakımı yapılıyor. Onun dışındaki geceler ise metro yarım saatte bir de olsa, 24 saat çalışabilir. Hatta Cuma-Cumartesi geceleri atıyorum 04:45'te M2'nin Taksim durağına bir gidip kalabalığı görmek gerek böyle bir işletmeye geçilirse. Belki on dakikada bir bile trenler dolu kalkar o saatte.
Ortalığa kusanı veya işeyeni de polis tutup karakola götürür, nezarette 24 saat kalır, bir daha yapıp yapmamak kendi seçimi olur..
İstasyonlarda temizlik ve onarım işlemleri, 24 saat boyunca yapılabilir. Yapılan onarım, ya bir yer veya duvar karosunun onarımı olur, ya yanmış bir ampülün değiştirilmesi olur, bunlar zaten 24 saat yapılır.
Hattın bakımına gelince.. Her gece bakım yapıldığını sanmıyorum. Diyelim ki haftada bir yapılıyor, Pazartesileri 24 saat çalıştırmazsın ve bilinir ki metrolar Pazartesi'yi Salı'ya bağlayan gece 01:00-05:00 arasında çalışmıyor, çünkü hattın bakımı yapılıyor. Onun dışındaki geceler ise metro yarım saatte bir de olsa, 24 saat çalışabilir. Hatta Cuma-Cumartesi geceleri atıyorum 04:45'te M2'nin Taksim durağına bir gidip kalabalığı görmek gerek böyle bir işletmeye geçilirse. Belki on dakikada bir bile trenler dolu kalkar o saatte.
Ortalığa kusanı veya işeyeni de polis tutup karakola götürür, nezarette 24 saat kalır, bir daha yapıp yapmamak kendi seçimi olur..
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Genelde (meselâ) Berlinde metrolar cuma/cumartesi ve cumartesi/pazar geceleri 24 saat işler. Geri kalan gülerde ise, metro hatlarına paralel gece otobüsleri var. Metro saat 4:30da başlar ve son seferler 00:30da kalkar. Normal gecelerde U1 numaralı metro hattı için N1 otobüsü, U7 numaralı metro hattı için N7 otobüsü işler. Sadece U4 gece faaliyetsiz ve otobüssüz. O biraz unutulmuş ve atıl bir hat, gündüz bile gerekmediğinden kapatılabilir diye düşünülmüştü, ama kapatılmadı. Çok eski bir hat, ilk başlarda Schöneberg kentine aitti, böylece Berline sonradan dahil oldu.
Banliyö trenleri geceleri daha fazla işler, ama tam işletme saatlerini bilmiyorum, galiba 04:00 ile 02:00 arası falan. Belki bir iki hat 24/7 de işliyordur. Ray işlemlerini yine de yapabiliyorlar.
Münihte ise metrolar haftaiçi saat 04:00 ile 02:30 arası işliyorlar, yani 22 saaten fazla. Haftasonları aralıksız olabilir, araştırmadım.
Nürnberg metrosu ~4:45 ile 01:00 arası işliyor.
Hamburg metrosu da 04:00 ile ~01:00 arası gibi (ben Hamburgu hep çok zor buluyorum, ).
Banliyö trenlerine bakmıyorum şimdi. Ama büyük kentlerde zaten genel olarak toplu taşım geceleri de olur. Orta boydaki kentlerde ise haftasonu toplu taşımı perşembe ile pazar günleri arası olur, en azından cumapazar. Freiburgta gelecekte tramvaylar haftasonlarında geceleri de komple işleyecekler.
Tabiîki bunun tek sebebi yok. Hem parti, diskotek, arkadaşlara uğrama, alkollü araba kullanmama, hem burada işlerin genelde rotasyonlu olduklarından geceleyin de işe gidebilme ve dönebilme imkânı olması için. Şart.
Banliyö trenleri geceleri daha fazla işler, ama tam işletme saatlerini bilmiyorum, galiba 04:00 ile 02:00 arası falan. Belki bir iki hat 24/7 de işliyordur. Ray işlemlerini yine de yapabiliyorlar.
Münihte ise metrolar haftaiçi saat 04:00 ile 02:30 arası işliyorlar, yani 22 saaten fazla. Haftasonları aralıksız olabilir, araştırmadım.
Nürnberg metrosu ~4:45 ile 01:00 arası işliyor.
Hamburg metrosu da 04:00 ile ~01:00 arası gibi (ben Hamburgu hep çok zor buluyorum, ).
Banliyö trenlerine bakmıyorum şimdi. Ama büyük kentlerde zaten genel olarak toplu taşım geceleri de olur. Orta boydaki kentlerde ise haftasonu toplu taşımı perşembe ile pazar günleri arası olur, en azından cumapazar. Freiburgta gelecekte tramvaylar haftasonlarında geceleri de komple işleyecekler.
Tabiîki bunun tek sebebi yok. Hem parti, diskotek, arkadaşlara uğrama, alkollü araba kullanmama, hem burada işlerin genelde rotasyonlu olduklarından geceleyin de işe gidebilme ve dönebilme imkânı olması için. Şart.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Zaten bu konuda biz kendimizi »uyutuyoruz«. Ne o yani, herkes en geç saat 24te bismillah deyip, vatanın geleceği ile mi uğraşıyor? BIldim bileli İstanbul olsun, İzmir olsun, Antalya olsun, Denizli bile olsun, kentler geceleyin de kaynar. Ye, iç, gez, bilmemne yap, bu bizim millette »Avrupalı«dan az değil, fazla bile. Klimatik sebebi de var. Suudi Arabistanda meselâ (iyice öteki istikamete bir bakalım) akşam yemekleri saat 22 ile 24 arası olur, hayat ona göre. Niye? Eh, hava sıcaklığı var işte.Hatta Cuma-Cumartesi geceleri atıyorum 04:45'te M2'nin Taksim durağına bir gidip kalabalığı görmek gerek böyle bir işletmeye geçilirse. Belki on dakikada bir bile trenler dolu kalkar o saatte.
Salak ve ayyaşlar zaten hep ve her zaman var. Orada da var, burada da var, öyle de var, böyle de. Yani, onlar sebep değil. Tam tersine, onlara hiç hürriyet tanımayacaksın. Ama herşey kapalı öksüz proğramı ile onlar gece serbesti.Ortalığa kusanı veya işeyeni de polis tutup karakola götürür, nezarette 24 saat kalır, bir daha yapıp yapmamak kendi seçimi olur..
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Marmaray hattından gece yük trenleri geçecek. Bu hattın gece kullanılması satte birde olsa olabilirdi. Diğer metro hatlarının gece çalıştırılması çok zor bir durum. Trenlerin bakımı periyodik olarak gündüz yapılıyor. Fakat hattın bakımı ve arızalarına müdahale gündüz kayıt altına alınır, gece hat kapanınca yapılır. Trenlerin yedekleri ile değiştirmek mümkün fakat hat ve katenerin yedeği yok. Ayrıca gece metroları, rantbl olmaz. Gece çalıştıracağınız işletme personeli verimsiz olur( sık tren gelmediği için, örn istasyonlara daha az personel koyamazsınız. Sistem emniyeti için kamera, ccr, iletişim, vs... personeli çalıştırmanız lazım. Gündüz 5 dk.'lık seferlerde kullandığığınız personelin gideri ile gece saatte bir çalıştıracağınız personelin işletme sıklığı gideri arasında büyük fark olur). En sorunlu yolcular gece peydah olur. Ayrıca bırakalım taksiciler de iş yapsın. Nasıl olsa gece trafik sıkışıklığı yok...
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben İstanbul' da gece metrosunun gerekli olduğuna inanmayanlardanım, sadece havalimanı hattında olmasını isterim ama onda da yarım saatten daha az bir sıklık ile olacağını ya da olması gerektiğini düşünmüyorum. Bu konuda katılabileceğim tek konu gece bitiş saatinin biraz daha geçe çekilebileceği, bu olabilir 01:00-01:30 arası gibi bir bitiş uygun olabilir.
Ayrıca Başar yüz sefer söylediğim gibi ne İstanbul ne de diğer kentlerimizde senin hayal ettiğin gibi bir iş saati yok, biz de iş trafiği 06:00 da başlar 07:00 de tırmanız 07:30 gibi zirve yapar, bizi senin memleketinde sabah 04:00 te işe gidilmesi ilgilendirmiyor.
Ayrıca Başar yüz sefer söylediğim gibi ne İstanbul ne de diğer kentlerimizde senin hayal ettiğin gibi bir iş saati yok, biz de iş trafiği 06:00 da başlar 07:00 de tırmanız 07:30 gibi zirve yapar, bizi senin memleketinde sabah 04:00 te işe gidilmesi ilgilendirmiyor.