1. sayfa (Toplam 34 sayfa)

ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 12:08
gönderen Esat
29 Ekim 2013 itibari ile Marmaray projesinin tüp geçiş kesimi hizmete açıldı. Tüm açılış töreninde yolculu işletmenin bugün yapılacağı duyurusu yapılmıştı ama daha sonra yoğun ilgi nedeni ile olsa gerek akşam saatlerinde işletmeye açılmış. Yine dün itibari ile Sirkeci istasyonunda araçlar durmuyordu, bugünkü durumu bilmiyorum Kemal abi fırsat bulur ise inceleyecekti.

Bu arada bugün bir araç sefer sırasında elektrik kesintisi nedeni ile tünelde kalmış ve bazı yolcuların tünelden yürüyerek çıktıkları haberi var, olmasa iyiydi, oldu ise neden oldu ve neden araçtan inmelerine izin verildi, verilmelimiydi verilmemelimiydi diye sorular sorulabilir.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1089 ... sladi-izle

http://www.haber7.com/guncel/haber/1089 ... -yuruduler
Sabah saat 08.15'de CNN Türk Televizyonu'nun Marmaray'dan canlı yayın yaptığı sırada elektrikler kesildi. Kesinti nedeniyle sefer yapan tramvay rayda kaldı.
Kesintisinin ardından ''Seferler iptal edilmiştir'' anonsu yapıldı. Kısa bir aranın ardından kesinti giderildi. Şu anda Marmaray seferlerinde herhangi bir sorun yok.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 13:56
gönderen alabay
Off, çok meraklıyım, anlatsanıza! Burada bazı çevrimiçi dergiler hafif anlatımlar yapıyorlar, ama yetmiyor elbet. Esat, bindin mi? Hakan? Kemal? Kâmil?

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 15:02
gönderen Esat
Binmedim, dün binmek için bekleyecek halim yoktu ki bugün sabah açılacak demişlerdi ama baskıya dayanamadılar sanırım akşam açmışlar. Bir takım aksilikler oluyor, bugün sabah elektrik kesintisi biraz öncede kapı arızası nedeni ile bekleme yapan araçlar olmuş, Kemal abi bugün için binmeyi planlıyordu ama muhtemelen akşama haber verir.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 15:40
gönderen alabay
Konu paralelinde Usenet’te, news:de.etc.bahn.misc grubunda da tartışılmaya, sorulmaya başlandı. Ben oraya bir kaç satır karaladım. Sen de bir aralar vardın, uğrarsan, haber ver.
Yolcular »tramvaydan« inmişler, hahahaaa, öldüm valla! :lol:

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 15:55
gönderen Esat
alabay yazdı:Konu paralelinde Usenet’te, news:de.etc.bahn.misc grubunda da tartışılmaya, sorulmaya başlandı. Ben oraya bir kaç satır karaladım. Sen de bir aralar vardın, uğrarsan, haber ver.
Yolcular »tramvaydan« inmişler, hahahaaa, öldüm valla! :lol:
Zor, hem vaktim hemde netim izin vermiyor, tramvaydan inmişler başlığına bende çok güldüm, basınımız bu konuların hala cahili.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 16:08
gönderen alabay
Cumhuriyet gazetesi de tramvay diyor, artık gülmem dondu be! :shock:

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/4817 ... rkler.html

Kopyalayapıştırın en beyinsiz tarzı :x Konu daha cok acenta/ajans problemi galiba.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 16:32
gönderen kemal
Sabah denemek için bindik , of aman off biraz fazla kalabalık olduğundan , vatandaş kapılarla oynuyormuş. 40 dakika o kalabalıkta içeride Yenikapı'ya biraz kala mahsur kaldık. Daha bence çok eksiklerle acele bir başlangıç olmuş. Araçlara ise tam puanı verdik. Sessiz, rahat ve klimaları canavar gibi. Duraklar da güzel ama gerçekten de aksamalar çok oluyor. Sirkeci istasyonu ise pas geçiliyor.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 17:16
gönderen Anatolian
İşte bu hiç hoşuma gitmedi

"Marmaray Mühendisleri: "Faciadan Dönüldü. İnsanlar Yürürken Elektrikler Gelmiş Olsaydı Yüzlerce Kişi Ölürdü" Rüya Yüksel/BirGün

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 17:22
gönderen alabay
Genelde metro ve tren tahliyelerinde tertip kuralları olur. Ki çoğu metro araçları elektriği yandan alır. Mermaray üstten aliyor, yani kimler nerede neden ölürdü? Bizde herşeyin plânsız olduğunu biliyorum, ama aması da var işte.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 17:45
gönderen Esat
Anatolian yazdı:İşte bu hiç hoşuma gitmedi

"Marmaray Mühendisleri: "Faciadan Dönüldü. İnsanlar Yürürken Elektrikler Gelmiş Olsaydı Yüzlerce Kişi Ölürdü" Rüya Yüksel/BirGün
:) sonra ben giydirince bana kızıyorlar, bende çok merak ettim acaba elektrikler gelince statik elektrikten tüyleri diken diken olarak mı öleceklerdi? "Marmaray Mühendisleri" vay be etikete bak, ya da vay be provokatöre bak şeklinde değiştirebiliriz de.

Yolcunun tahliyesini gerektiren bir durum olduğuna inanmıyorum, aracın nerede kaldığını bilmiyorum ama perona yakın açıklaması yapmışlar, hadi buna da inanmayalım bence denizin altında insanları bekletmekten çekindiler ve tahliye ettiler ya da birileri kapıları zorladı inicem diye, indi birileri de arkasından, yani videoyu izleyemediğim için kafadan atarak yazıyorum şu anda. Ama yolcu tahliyesinin tabii ki bazı kuralları, prosedürleri var, bunların tatbikatlarının yapılmış olması ve oradaki personelin biliyor olması lazım, tahliye kararı verilmiş insanlar kenardan gitmişler. Tehlikeli mi? Evet. Başı dönüp raya düşebilir, sağı solu kırılabilir, iki tünel arasında geçişler var oralar kapalı mı bilmiyorum, açıksa oradan diğer tünele geçmeye çalışan olabilir, yani olabilir de olabilir. Aradıktan sonra açıkta bulunur, ama "elektrikler gelseydi yüzlerce insan ölürdü" demek öküzün altında tren aramak gibi olmuş.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 20:00
gönderen alabay
Evet, öküzlük …

Beni şimdi biraz şaşırtan, o Alman öbekte de birisinin, hepsi diri diri yandı mı, elektrik gelince, diye sorması. Espri mi? Bilmediğimiz bir şey mi var? Orada okuyup yazanlar hepsi bu konularda bilgili. Ben elektriğin üstten geldiğini yazdım, bakalım, ne cevap gelir. Acaba üstten gelip, rayları da mı elektrik altına alır, ne. Anlamadım. Ama! Zaten inen, yana iniyor, raylara inmiyor, bir de o var yani, evet.

Beni asıl ilgilendiren, şimdi su durumları için kap kapı var? Sadece başta ve sonda var, değil mi? Bu konu da çok konuşuluyor. Almanya’da bunun meraklısı buradan fazla beah :lol:

Gönderilme zamanı: 30 Eki Çrş, 2013 20:12
gönderen Esat
alabay yazdı:Evet, öküzlük …

Beni şimdi biraz şaşırtan, o Alman öbekte de birisinin, hepsi diri diri yandı mı, elektrik gelince, diye sorması. Espri mi? Bilmediğimiz bir şey mi var? Orada okuyup yazanlar hepsi bu konularda bilgili. Ben elektriğin üstten geldiğini yazdım, bakalım, ne cevap gelir. Acaba üstten gelip, rayları da mı elektrik altına alır, ne. Anlamadım. Ama! Zaten inen, yana iniyor, raylara inmiyor, bir de o var yani, evet.

Beni asıl ilgilendiren, şimdi su durumları için kap kapı var? Sadece başta ve sonda var, değil mi? Bu konu da çok konuşuluyor. Almanya’da bunun meraklısı buradan fazla beah :lol:
Başar yüzbinmilyonbaloncuk kere yazdık, havai katener, rijit katener raya elektrik gelmesi çok düşük bir ihtimal, ki öyle bir durum olsa zaten aracın dışına temas edenlerde çarpılır, içindekiler kurtulabilir (faraday) ama bu çok küçük bir ihtimal, Alamanlar her zamanki gibi uzaktan sallamanın rahatlığı ile bir de alamanca basında u-bahn denilmesi nedeni ile sistemi 3.ray zannetmiş olabilirler, ki üstüne basarak söylüyorum o halde dahi kimse ÇARPILMAZ. 3.ray lı kapalı bir sistemde çarpılabilmek için kişinin özel çaba sarfetmesi gerekir. Yani öyle işkembeden atmasın kimse, bilmemek değil bilmiyormuş gibi yapmak çok ayıptır.

İki kapı var, iki başta iki tane acil durum kapısı var, su baskın durumunda haşırt şeklinde kapanıyorlar. Şimdi tek emin olamadığım bu kapıların hemen yanında bir de yolcu tahliye kapısı varmıydı? Aklımda vardı diye kalmış, yani bir şekilde yolcular o su kapısına kadar gelebilirlerse oradan dışarı çıkmalarını sağlayacak bir kapı vardı sanırım. Şimdi dersin ki, yehoovvv tünel kırıldı su giriyor suya elentrik gitmez mi, gitmez kardeşim gitmez. Trafo açar elentrink kesilir, o anca filmlerde oluyor. :)