6. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Gönderilme zamanı: 16 Nis Cmt, 2011 19:59
gönderen Esat
Olabilir, aslında bu sistem biraz daha dallanıp budaklandırılabilse bu şehir içi kesim bir tür ana hat gibi kullanılabilir, dün yazdıktan sonra düşündüm de Viyana' da ki banliyö hattıda az çok buna benziyor, kent içinde nerede ise 5dk. da bir banliyö treni geçen uzunca bir güzergah var ama kentin eski sınırı diyebileceğimiz, modern raylı sistemin (metro) bitip köy ulaşımlarının başladığı yerlerde hatlar ayrılıyor, o bölgelerde de hatta göre değişiyor ama 15 ile 30 dk. lık frekanslar var galiba. Kıyas yapmıyorum ama eğer fiziki olarak bu banliyö sistemini geliştirmek mümkün ise (kurt gibi uzatma değil) belki de benzeri bir yapı kurulabilir diye düşündüm.

Aslında senin bahsettiğin bölünerek çalıştırılması da bu tip yapıların bir parçası, kısa parkurlar ile üst üste bindirilmiş olarak çalışabilir.

Gönderilme zamanı: 17 Nis Pzr, 2011 19:04
gönderen ahmettekin
Bir banliyö hattı ne kadar dallanırsa o kadar iyi zaten, Paris'in RER'i, İspanya'nın Cercanias'ı, Almanya'nın U-Bahn'ı hep böyledir zaten, bizde daha çok lineer demiryolları düşünülüyor, dallanmaları da otobüslerle yapmaya çalışıyorlar, tramvay sistemleri için de aynı şey geçerli. Aslında İzmir'in eski demiryolu haritasına bakarsanız tam da bu dediğimiz dallanıp budaklanma olayını görürsünüz, bu hatların hepsi zamanla demiryolları "yavaş" olduğu için terkedilmiş, Şimdiyse İzmir'de eskiden demiryolu giden yerler yeniden keşfediliyor, düzgün olan yeri bile b.ka çevirmekte üstümüze yok ne yazık ki.

İzmir Banliyösü
Resim

Gönderilme zamanı: 17 Nis Pzr, 2011 20:38
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/bakandan-izmire ... 28330h.htm
Bakan Soluk, şunları söyledi: "Halen 12 dakikada bir istasyonlarımızdan trenlerimiz kalkmakta. Bunu 6 dakikaya indirmek için İZBAN AŞ olarak siparişler yapıldı. Ayrıca Cumaovası ile Torbalı arasındaki 30 km'lik mesafenin de projeleri tamamlandı, altyapı ihalesine yakında çıkacağız. İlerleyen süreçte de Torbalı-Selçuk arasındaki 8 km'lik mesafe var. Selçuk'u da ilerleyen süreçte demir yoluyla bağlamayı düşünüyoruz."
Ulaştırma Bakanı İzmir deki banliyö hatlarından bahsederken böyle bir iki kelam etmiş ama sanırım bahsettiği yine Cumaovasından sonra kuyruk gibi uzayıp gitmek :) işte Muğla-Marmaris-Fethiye diye devam ederiz :) Şu yayınladığınız haritaya bakıyorum da İzmir hakikatten bir demiryolu kenti imiş sanki.

Gönderilme zamanı: 27 Nis Çrş, 2011 23:23
gönderen Esat
Bu araçlar bu hatta aitti değil mi? Resimler Haydarpaşa limana indirilirken çekilmiş,

http://www.bosphorusstrait.com/

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 28 Nis Prş, 2011 16:41
gönderen kemal
Evet, şimdi de aynı gemi ile Kadıköy metrosunun araçları geliyor.

Gönderilme zamanı: 28 Nis Prş, 2011 23:11
gönderen btgn
İlk gelen araçlar nedense Haydarpaşa üzerinden gelmişti daha sonra Alsancak limanına getirmeye başladılar. Fotoğraftaki araç da ilk gelenlerden olmalı.

Gönderilme zamanı: 19 May Prş, 2011 22:12
gönderen kemal
Resim

Resim

Resimler:T.Fischer

Gönderilme zamanı: 20 May Cum, 2011 09:01
gönderen alabay
Trenin panelinde ne yazıyor? Hat numarası vermiş olmasınlar yeho?

Gönderilme zamanı: 20 May Cum, 2011 23:26
gönderen kemal
Numarayı vermişler galiba "1 Menemen"mi yazıyor nedir yav :P

Resim

Gönderilme zamanı: 21 May Cmt, 2011 16:58
gönderen alabay
O istasyon levhalarını Alman normuna göre mi yapmışlar, ne olmuş, ALSANCAK aynı buradaymış gibi görünüyor :lol:
Halbuki … son numara artık isimler levhalarda ortalanmış değil, hep solbirleşik.

Gönderilme zamanı: 21 May Cmt, 2011 17:09
gönderen Esat
Dünya sadece alamanya dimi Başar :) lazlar gibi sana da her yer alamanya. Bir norm ile alakalı olduğu kesin. Ama ben hiçte o tabelanın bir norma göre öyle yazıldığını sanmıyorum, kopyala-yapıştır normuna göre olabilir başka bir şey değil.

Gönderilme zamanı: 21 May Cmt, 2011 18:05
gönderen alabay
Burada herşey norm.

PS: Sen “Almanya” filmini seyret (sinemada)!