Re: ist-B.04:01 » Marmaray - Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Gönderilme zamanı: 13 May Pzt, 2019 09:08
Marmaray sitesinde şimdi şöyle bir görsel gördüm,
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
Sefer saatleri ile ilgili bu görüşümü CİMER'e de iletmiştim, aşağıdaki yanıtı aldım..
Marmaray Gebze-Ayrılık Çeşmesi ve Kazlıçeşme-Halkalı parkurunda yolculu işletmeciliğe 13.03.2019 tarihi itibariyle başlanmıştır. Bu parkurda 76 km. 43 istasyonda ortalama 120 dakika seyahat süresi ile hizmet verilmektedir.
Marmaray seferlerimiz Gebze-Halkalı arasında 15’er dakika aralık ve 10 vagonlu setlerle; Zeytinburnu- Söğütlüçeşme arasında 8 dakika aralıklarla 5 vagonlu setlerle devam etmekte olup trenlerin ön camlarında hangi parkurlar arasında çalıştığı yazılı olarak belirtilmektedir.
Marmaray seferleri ile ilgili çalışmalarımız devam etmekte olup, talebiniz bir sonraki tarife düzenlenmesinde değerlendirilecektir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Haber: https://www.haberturk.com/banliyo-hatti ... 79-ekonomiEngin Y yazdı: ↑20 Mar Çrş, 2019 13:39İlk haftanın yolcu sayısı 3,3 milyon olmuş; bence, başlangıç için ve yaşanan aksamalara rağmen güzel bir sayı..
İnşallah yıl bitmeden günlük 1 milyon gibi seviyeleri görürüz..
Bu arada, haberin ilk cümlesini okuyunca, eskiden beri açık olan beş duraktaki yolcu sayısı %112 arttı gibi anlaşılıyor, aman dikkat!
Eskiden beş durağı günde 220 bin kişi kullanıyormuş, şimdi ise 43 durağı günde 468 bin kişi kullanıyor..
Gebze-Halkalı banliyö hattını kullanan yolcu sayısı 68 günde İstanbul nüfusunun 1,5 katına yaklaştı. Marmaray'ı bu sürede 24 milyona yakın yolcu kullanırken, hattın 43 durağa çıkmasıyla yolcu sayısı nisanda geçen yılın aynı ayına yüzde 80 arttı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından edinilen bilgilere göre, 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray hattı 12 Mart'a kadar 5 durakta toplamda 319 milyon yolcu taşıdı. Beş durağı kullanan günlük ortalama yolcu sayısı 165 bin olarak gerçekleşti.
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 12 Mart'ta Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın hizmete alınmasıyla bu hattaki durak sayısı 5'ten 43'e yükseldi.
Yolculu seferlere 13 Mart'ta başlayan, 76,6 kilometre uzunluğundaki güzergahı ortalama 120 dakikaya indiren Marmaray, İstanbulluların ulaşımına büyük kolaylık sağladı.
Marmaray'da günlük taşınan yolcu sayısı 165 binden 350 bine yükselirken, artış oranı yüzde 112'yi aştı. Hattın açıldığı tarihten bu yana aradan geçen 68 günlük sürede taşınan yolcu sayısı İstanbul nüfusunun 1,5 katına, 24 milyona yaklaştı. Yolcu sayısı bu sürede 23 milyon 731 bin 484 oldu.
Nisanda yüzde 80'lik artış
Marmaray'ı açıldığı tarih olan 29 Ekim 2013'ten 19 Mayıs'a kadar geçen sürede taşıdığı yolcu sayısı ise 342 milyon 61 bin olarak gerçekleşti.
Boğaz geçişini 4 dakikaya kadar düşüren projede taşınan yolcu sayısı nisanda geçen yılın aynı ayına göre durak sayısının 5'ten 43'e çıkarılması sayesinde yüzde 80 artış gösterdi.
Günlük yolcu kapasitesi bir milyon 300 bin olan banliyö hattında, halihazırda 18 adet on vagonlu, 5 adet beş vagonlu olmak üzere toplam 23 adet set kullanılıyor. Mevcut durumda İstanbul halkına günlük 675 bin 356 adet yolcu taşıma kapasitesi sunan Marmaray'da, talebe bağlı olarak rakamın bir milyon 300 bine kadar çıkarılması öngörülüyor.
Günlük 286 sefer yapılıyor
Marmaray'da Gebze- Halkalı-Gebze arasında (dış döngü) 15 dakika aralıklarla 142 tren, Söğütlüçeşme- Zeytinburnu-Söğütlüçeşme arasında (iç döngü) ise 8 dakika aralıklarla 144 trenle işletmecilik yapılıyor. Günlük 286 tren seferi gerçekleştiriliyor.
Bu kapsamda Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikada, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 16 dakikada, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikada, Bostancı-Bakırköy arası 42 dakikada, Gebze-Halkalı arası 120 dakikada geçilebiliyor.
Ayrıca yüksek hızlı trenler Gebze, Pendik, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında da hizmet vermeye başladı.
Marmaray için alınan milyonlarca Avro değerindeki tren setleri, gerekli uzunlukta ray-makas sistemi olmadığı için depoya kaldırıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, “temizlik ve bakım” yapıldığı için kamu zararı oluşturmadığını iddia etti.
Hükümetin kamuda tasarruf söylemi yine sözde kaldı. Marmaray Projesi kapsamında alınan milyonlarca Avro değerindeki trenler işletmeye alınmadığı için istasyonlarda atıl bekliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, yolcu sayısına göre işletmeye alınacak olan trenlerin istasyon sahalarında depolandığını bildirdi. “Düzenli bakım ve temizliklerini yapıyoruz” diyen Turhan, bu nedenle de kamu zararı oluşmadığını ileri sürdü.
İYİ Parti Grup Başkanvekili Lütfü Türkkan, Meclis’te, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi. Türkkan, 2013 yılına kadar Marmaray Projesi kapsamında Güney Kore’den ithal edilen ancak gerekli uzunlukta ray-makas sistemi olmadığı için hizmete alınamayan 10’lu vagondan oluşan 38 tren setinin Haydarpaşa ve Edirne Gar müdürlüklerinde atıl bekletildiklerine dikkat çekti. Türkkan ne kadar kamu zararı oluştuğu hakkında bilgi istedi.
Önergeye yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Marmaray Projesi “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi” işi kapsamında 34 set 10 araçlı ve 20 set 5 araçlı tren seti olmak üzere toplam 54 set (440 araçlı) tren temin edildiğini bildirdi. 10 araçlı tren setlerinin taşıma kapasitesinin 3 bin 56 yolcu ve 5 araçlı tren setlerinin taşıma kapasitesinin de 1530 yolcu olduğuna işaret eden Turhan, filo büyüklüğünün 2025 hedef yılı yolcu sayıları ve sistem tasarımına göre hazırlanan işletme planı doğrultusunda yedek araç gereksinimi hesapları da göz önüne alınarak belirlendiğini kaydetti. Turhan, iş kapsamında 1 adet 5 araçlı tren setinin fiyatının 5 milyon 624 1628 Avro ve 1 adet 10 araçlı tren setinin fiyatının da 10 milyon 750 bin 366 Avro olmak üzere toplam 440 aracın (34 set 10 araçlı ve 20 set 5 araçlı tren seti) sözleşme fiyatının 478 milyon 5 bin 400 Avro olduğuna dikkat çekti.
‘Gare sahalarında depolanıyor’
Yedek parça, sarf malzeme ve özel aletlerin fiyatının da 14 milyon 960 bin 954 Avro olduğuna işaret eden Turhan, şimdiye kadar 5 milyon 968 bin 589 Avro yedek parça, sarf malzeme ve özel alet alındığını bildirdi. Turhan, 440 aracın 140’ının Güney Kore Hyundai Rotem tesislerinde yapıldığını, 300 aracın ise montaj ve testlerinin Sakarya Eurotem Fabrikası’nda gerçekleştirildiğine dikkat çekti. Gebze-Halkalı banliyö hattında 19 adet 5 araçlı tren seti ile 24 adet 10 araçlı tren seti olmak üzere toplam 335 vagon çalıştığına işaret eden Turhan, “Öte yandan, yolcu sayısı artışına göre işletmeye alınacak olan diğer trenler, düzenli bakım ve temizlikleri yapılarak gare (istasyon) sahalarında depolanmaktadır” dedi. Turhan, bu nedenle de herhangi bir kamu zararı oluşmadığını savundu. Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme arasında kullanıma açılan Boğaz Demiryolu Tüp Geçişi için TCDD tarafından 5’li dizilerle işletme yapılmasına karar verildiğini, 19 adet 5’li dizinin TCDD’ye devredilerek işletmeye alındığını belirten Turhan, “Diğer araçlar Gebze-Halkalı arası banliyö hatları yenileme işleri tamamlanana kadar Sirkeci, Edirne ve Haydarpaşa gare sahalarında dinamik garelemeye tabi tutulmuş olup, yine bu sahalarda statik ve dinamik testleri tamamlanmıştır” dedi.