ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Mar Sal, 2014 23:59

Navigasyon'dan baktım, Kadıköy (Rıhtım) - Tuzla Belediyesi arası 33 km
Bu yolu akşam trafiğinin olduğu saatte otobüsle 2 saat 20 dakika ~ gibi bir sürede alırken, saat 10'dan sonra bu yol otobüsle 30-35 dakikada gidiliyor.
Eğer bir de özel aracınız varsa süre daha da kısalıyor.
Ankette 5 yıl içinde trafiğinin çözüleceğine inanıyor musunuz gibi bir soru varmış. Marmaray'ın açıldığını varsayarsak trafik çözülmez orası kesin de kentin güneyinde oturanlar için artık E5'i kullanmaya pek gerek kalmayacağından ben evet derdim. En azından kendi adıma

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2014 07:46

Anketi gerçekçi bulmuyorum herşeyden önce, ben taksi ile 15 dk. gidebildiğim işe otobüsle 25 dk. (sabah) metro ile gidersem 40-45 dk. da gidiyorum yürüme sürem dahil buna, bir de güya yakın çalışıyorum.

Ayrıca Marmaray' ın ve Yenikapı aktarma merkezinin etkisi bence büyük, rakam bulursam yazarım bakalım nasıl bir fayda sağlamış ama tabii ki trafiğin çözümü de değil, kaldı ki trafiğin çözümü diye bilimsel bir şey de yok.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Mar Çrş, 2014 15:27

Aslında Söğütlüçeşme durağı bir an önce açılsa, Minibüs Caddesi ve Bağdat Caddesi istikametinden gelecek insanlar Marmaray'ı kullanacağından, hem Marmaray'ın hem de M2'nin kullanımı artacak. Bu insanların bir kısmı Söğütlüçeşme'de Metrobüs'e biniyor, ama bir kısmı ilk durak olmasına rağmen Metrobüs'e binmek yerine arabasıyla işe gidiyor. Söğütlüçeşme durağı açılsa, bu insanların bir kısmı Marmaray'ı kullanacağı için hem Metrobüs'ün yoğunluğu azalacak, hem de trafiğin azalmasına katkıda bulunacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2014 15:33

M2 de 15 Şubat sonrasında günlük 25 bin civarında yolcu artışı var, bence M1 bağlantısı olmayan bir nokta için gayet iyi derim. M3 ün günlük taşıdığı yolcu 25 bin olduğu düşünürsek iyi yani.

Bu aşamada İstanbul kent içi raylı sistemlerin faydasını ölçmek doğru sonuç vermez, günümüz için verir ama sistemin yakın gelecekteki bütününe dair bir fikir vermez bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Sal, 2014 19:50

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... _etti.html

Biraz tatsız ve evet, itimat problemleri oluşmuş artık. Sızıntı olması normal mi? Onu bilmiyorum. Ben buralarda hiçbir metroda su sızıntısı görmedim henüz. Tek su sızıntısını Berlin banliyö tünellerinden tanıyorum, onlar da ama bilmem kaç senelik, 80–100? Eski ve küflü (idiler). Şimdiden, yepyeni tünelde sızıntılar olursa, denizi, çatlakları bıraz, KÜF ne olacak?! :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Sal, 2014 20:28

Kedidir o kedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Sal, 2014 20:39

Bıraz değil, bırak olacaktı o üstteki.

Evet, kedi. Sıçan. Tavşan ve belki de deniz anası. Ama ne o çatlaklar? Benim bildiğim bu tarz tüneller bu günlerde artık komple su geçirmez bir folyoyla kaplıdırlar, kaput gibi bir kılıf. Su sızamaz aslında. Yoksa yanılıyor muyum?!

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 09 Nis Çrş, 2014 06:57

Başar, habere iyi baktın mı ?sızıntının denizle alakası yok yeraltı suları ve boğaz dışındaki kısımdan, bu çok normal. Fotoğrafı çekilen sızıntı yenikapı istasyonundan. Bu haberlere ancak gülüyorum. Cumhuriyet gazetesi demek bu aralar haber sıkıntısı çekiyor. Marmaray'da su sızıyor haberlerinin hedef algısı boğaz geçişi, ve yolcular'a boğaz geçişinde boğulacaksınız algısı yaratıp, yapılan yatırımı gözden düşürmek. Sende hemen bu algıya bu oltaya yem olmuşsun maşallah. Oltanın ucundaki solucan sana'da cazip gelmiş :D . Bırakın bu asparagas'ları. Kardeşim adam marmaray'ı yaptı mı? açtı mı? herkes istifade ediyor mu? evet... takdir ve tebrik et. Bırak bu ucuz habercileri. Onlar edebiyatını, hükümet icratını yapsın. Sen bir toplum bilimcisin. Bize toplumsal reflekslerden, insan psikolojisinden, falan bahset... sızıntılar seninde, beyninde çatlaklar oluşturmasın... :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Nis Çrş, 2014 07:19

alabay yazdı:http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... _etti.html

Biraz tatsız ve evet, itimat problemleri oluşmuş artık. Sızıntı olması normal mi? Onu bilmiyorum. Ben buralarda hiçbir metroda su sızıntısı görmedim henüz. Tek su sızıntısını Berlin banliyö tünellerinden tanıyorum, onlar da ama bilmem kaç senelik, 80–100? Eski ve küflü (idiler). Şimdiden, yepyeni tünelde sızıntılar olursa, denizi, çatlakları bıraz, KÜF ne olacak?! :?
Metro işinde çalışanlar çok iyi bilirler bu sızıntıların olması çok normaldir. Marmaray projesi - Üsküdar şantiyesinde denizle hiç alakası olmayan doğu tarafında projenin açılmasına 3-4 ay kalaya kadar sürekli sızıntı oluyordu.Sızıntı yapan yer kapatılmasına rağmen toprağın içinde bulunan su ne yapıp edip bir yerden çıkıyordu. Aynı şekilde başakşehir - otogar metro projesinde de bir çok istasyonda bu su sızıntıları en büyük problemlerden biriydi.

Burda amaç çok farklı. Sanki sızıntı marmara denizinden tünele giricekmiş algısı yaratılmakta. Bu şekilde insanların projeye olan güvenleri sarsılmaya çalışılmakta. Bunun en önemli neden projeyi siyasetçilerin gereksiz yere sahiplenmesi ve halk üzerinde proje üzerinden oy savaşı verilmesi. Halbu ki bu projeler hepimizin vergileriyle yapılacak ve baki kalacak. Bu kadar siyasete alet edimemesi gerekiyor. Proje yapıldı ve açılalaı aylar oldu gerçekten çok başarılı bir iş çıkartıldı. Herkesin gurur duyması ve zevkle binmesini temenni ederim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Nis Çrş, 2014 09:47

Deniz suyu sızıntısını sizler sokuyorsunuz şimdi ama. Deniz suyu sızıntısı olsa, duvarlar bembeyaz olurdu.

Sizler şimdi bu sızıntılar normaldir diyorsunuz. Eh peki, öyle olsun. Ben böyle sızıntıların tünel üst tabakasında izole şekilde akıtıldığına alışığım. Farklı dünyalarmış. Bana göre yeraltı suları gereken şekilde ciddiye alınmıyor. Dere ve yeraltı suları ne güce sahip, yoğun yağışlarda belli olur. Sonra su sızıntısı olmuş kapalı yerlerdeki nemden dolayı küf problemi sıhhate ciddî şekilde zarar getirmez mi? Eh, getirmez herhâlde, aynı yeraltı duraklarındaki gazlı hava gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Çrş, 2014 10:18

decimus yazdı:Burda amaç çok farklı. Sanki sızıntı marmara denizinden tünele giricekmiş algısı yaratılmakta. Bu şekilde insanların projeye olan güvenleri sarsılmaya çalışılmakta. Bunun en önemli neden projeyi siyasetçilerin gereksiz yere sahiplenmesi ve halk üzerinde proje üzerinden oy savaşı verilmesi. Halbu ki bu projeler hepimizin vergileriyle yapılacak ve baki kalacak. Bu kadar siyasete alet edimemesi gerekiyor. Proje yapıldı ve açılalaı aylar oldu gerçekten çok başarılı bir iş çıkartıldı. Herkesin gurur duyması ve zevkle binmesini temenni ederim.
Kesinlikle katılıyorum.

Başar sana hiçbir yorum yapmıyorum, Allah sana uzun ömür versin, tünel zarar görürse o günleri gör "ben demiştim de" kendi kendine övün. Normal kardeşim, sen su sızdıran tünel görmemiş olabilirsin, bu bizim problemimiz değil biz gördük :) bu işin haberde anlatıldığı dışında bir giderme yöntemi varsa bu işin mühendisleri bilir, ama ne önemi var ki sana yazan adam mühendiste olsa senin için fark etmiyor.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 09 Nis Çrş, 2014 10:20

Mehmet keleş yazdı:Başar, habere iyi baktın mı ?sızıntının denizle alakası yok yeraltı suları ve boğaz dışındaki kısımdan, bu çok normal. Fotoğrafı çekilen sızıntı yenikapı istasyonundan. Bu haberlere ancak gülüyorum. Cumhuriyet gazetesi demek bu aralar haber sıkıntısı çekiyor. Marmaray'da su sızıyor haberlerinin hedef algısı boğaz geçişi, ve yolcular'a boğaz geçişinde boğulacaksınız algısı yaratıp, yapılan yatırımı gözden düşürmek. Sende hemen bu algıya bu oltaya yem olmuşsun maşallah. Oltanın ucundaki solucan sana'da cazip gelmiş :D . Bırakın bu asparagas'ları. Kardeşim adam marmaray'ı yaptı mı? açtı mı? herkes istifade ediyor mu? evet... takdir ve tebrik et. Bırak bu ucuz habercileri. Onlar edebiyatını, hükümet icratını yapsın. Sen bir toplum bilimcisin. Bize toplumsal reflekslerden, insan psikolojisinden, falan bahset... sızıntılar seninde, beyninde çatlaklar oluşturmasın... :D
Başar bence sana çok ciddi saldırılar var, gereken cevabı bekliyoruz... :D

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön