
ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Yolculu seferler sonra başlayacaksa, Cumartesi günü neyi açacaklarmış? Sabahtan beri ben de iş arkadaşlarıma karşıdan buraya (4. Levent) tamamen raylı sistemlerle nasıl gelebileceklerini anlatıp durdum, iki saat toplu taşıma reklamı yaptım. Rezil olduk desene abicimBu Cumartesi bir açılış olacak ama sanırım yolculu yani ticari işletme daha sonra başlayacak -mış.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Dün, M2 + Marmaray + M4 yolculuğumu gerçekleştirdim..
Mecidiyeköy'de, Cevahir'in önünden metroya inmeye başlarken saat 14:14'tü. 14:16'da perondaydım ve yürüyen merdivenle inerken karşıdan gelen insan kalabalığından ve peronun boşluğundan treni küçük bir farkla kaçırdığımı anladım. 14:21'de tren kapısını kapatıp hareket etti. 14:34'te Yenikapı'da kapısını açtı. Haliç'te herkes merakla ayağa kalktı, etrafı seyretti. Unkapanı Köprüsü'nün oldukça aşağıda kalması beni şaşırttı, bu kadar yüksek olduğunu idrak edememişim aşağıdan..
14:34'te Yenikapı'daki M2 peronunda trenden indim ve Marmaray peronuna ulaştığımda saat 14:36'ydı. Orada da sanırım tren yeni gitmiş, çünkü tam 9 dakika bekledik. 14:45'te geldi tren, Ayrılıkçeşmesi'nde indiğimizde saat 14:55'ti. Ayrılıkçeşmesi'ndeki M4 peronuna ulaştığımda saat 14:58'di. Orada da treni küçük bir farkla kaçırdığımı karşı yöndeki insan selinden ve perondaki 5 ve 10 dakikalık bilgilendirme ekranından anladım. 15:03'te tren geldi, 15:05'te Kadıköy'de indim ve 15:08'de yukarıya çıkmıştım..
Ödediğim ücreti de yazayım: ÖHO 1,95 TL, M2 1,25 TL, Marmaray 1,40 TL, M4 0,37 TL. Son aktarma gerçekten ucuza geldi
Sonuç olarak, hem M2'nin hem de M4'ün Marmaray aktarmaları çok rahat. Her ne kadar M4 güzergâhından M2'nin kuzey kesimine ulaşanları kalkıp güneye Yenikapı'ya götürüp yolu uzatsa da hem M4-Metrobüs, hem de M2-Metrobüs aktarmalarından çok daha kısa ve zahmetsiz aktarmalar bunlar. Bence, M4 Göztepe-Kartal kısmı ile M2 Levent-Hacıosman kısmı arası yolculuklarda Metrobüs yerine Marmaray tercih edilmeli.
Dünkü Mecidiyeköy-Kadıköy yolculuğum toplam 55 dakika sürdü, ancak üçünde de trenleri küçük farklarla kaçırmıştım. Biraz şanslı olsam, bu yolculuk 40 dakika sürebilirdi
Bu durumda, Kozyatağı-Ayrılıkçeşmesi arasında beş durak ve Mecidiyeköy-4. Levent arasında da üç durak olduğu için 4. Levent-Kozyatağı yolculuğunu 55-70 dakika arasında yapmak mümkün olacak gibi gözüküyor.
Mecidiyeköy'de, Cevahir'in önünden metroya inmeye başlarken saat 14:14'tü. 14:16'da perondaydım ve yürüyen merdivenle inerken karşıdan gelen insan kalabalığından ve peronun boşluğundan treni küçük bir farkla kaçırdığımı anladım. 14:21'de tren kapısını kapatıp hareket etti. 14:34'te Yenikapı'da kapısını açtı. Haliç'te herkes merakla ayağa kalktı, etrafı seyretti. Unkapanı Köprüsü'nün oldukça aşağıda kalması beni şaşırttı, bu kadar yüksek olduğunu idrak edememişim aşağıdan..
14:34'te Yenikapı'daki M2 peronunda trenden indim ve Marmaray peronuna ulaştığımda saat 14:36'ydı. Orada da sanırım tren yeni gitmiş, çünkü tam 9 dakika bekledik. 14:45'te geldi tren, Ayrılıkçeşmesi'nde indiğimizde saat 14:55'ti. Ayrılıkçeşmesi'ndeki M4 peronuna ulaştığımda saat 14:58'di. Orada da treni küçük bir farkla kaçırdığımı karşı yöndeki insan selinden ve perondaki 5 ve 10 dakikalık bilgilendirme ekranından anladım. 15:03'te tren geldi, 15:05'te Kadıköy'de indim ve 15:08'de yukarıya çıkmıştım..
Ödediğim ücreti de yazayım: ÖHO 1,95 TL, M2 1,25 TL, Marmaray 1,40 TL, M4 0,37 TL. Son aktarma gerçekten ucuza geldi

Sonuç olarak, hem M2'nin hem de M4'ün Marmaray aktarmaları çok rahat. Her ne kadar M4 güzergâhından M2'nin kuzey kesimine ulaşanları kalkıp güneye Yenikapı'ya götürüp yolu uzatsa da hem M4-Metrobüs, hem de M2-Metrobüs aktarmalarından çok daha kısa ve zahmetsiz aktarmalar bunlar. Bence, M4 Göztepe-Kartal kısmı ile M2 Levent-Hacıosman kısmı arası yolculuklarda Metrobüs yerine Marmaray tercih edilmeli.
Dünkü Mecidiyeköy-Kadıköy yolculuğum toplam 55 dakika sürdü, ancak üçünde de trenleri küçük farklarla kaçırmıştım. Biraz şanslı olsam, bu yolculuk 40 dakika sürebilirdi

Bu durumda, Kozyatağı-Ayrılıkçeşmesi arasında beş durak ve Mecidiyeköy-4. Levent arasında da üç durak olduğu için 4. Levent-Kozyatağı yolculuğunu 55-70 dakika arasında yapmak mümkün olacak gibi gözüküyor.
En son Engin Y tarafından 24 Şub Pzt, 2014 13:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Yukarıdaki yazıyı da okudum lakin tünelde yürüyen insanların elektrik kablolarını okşayarak mı yoksa kabloların üzerinde kayarak mı yoksa kablolara tutamak gibi tutarak mı yürüdüklerini anlamadım (kablolarıda çıplak varsayıyorum). Yoksa bu adam manyetik alandan mı bahsediyor. Belkide marmaray tünellerinde Teslanın bir laboratuarı vardır, Tesla havadan enerji taşıması vardır. Bu taşımada trenin enerjisiz kaldığı bölgedeki insanlar eletktriğe kapılacaklardı
.... Vallahi çözemedim. Biri bana anlatsın. kendimi zorladım lakin anlamadım. Yoksa bu durum ıkınarak çıkarılan bir muhalefet yalanı mı? Böylesine projeleri, anında yerle bir edecek bir asparagas'a mı tutundular?... Neyse ben bir ihbarda bulunayım, bu muhalefetçiler, bu hasedle her an elle tutulur bir delil bulmak için hiç gözünü kırpmadan sabotaj bile yapabilirler....
Yukarıdaki yazıdan kasdım ilk sayfadaki yazı(marmarayın ilk günleri) yanlışlıkla son sayfa zannederek yazmışım....

Yukarıdaki yazıdan kasdım ilk sayfadaki yazı(marmarayın ilk günleri) yanlışlıkla son sayfa zannederek yazmışım....
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Söğütlüçeşme'ye sarı dolmuşla ulaşıp, Metrobüs ve M2 ile işe gelen bazı arkadaşlarım var. Hepsi de Marmaray'ın ne zaman Söğütlüçeşme'ye ulaşacağını merak ediyor..
Şimdi onlara Metrobüs'ten Ünalan'da inmelerini ve Ayrılıkçeşmesi'nde Marmaray'a geçmelerini söylemek çok abes kaçar, zaten Metrobüs de iyi kötü geçiriyor karşıya. Öte yandan, Zincirlikuyu'daki 7-8 dakikalık yürüyüşten mutsuzlar. Bu insanları toplu taşımadan kaçırıp arabaya bindirmemek için Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme bağlantısının açılması ve Marmaray'ın temel omurgasının tamamlanması şart. Bakalım ne zaman gerçekleşecek. Seçimlerden önce olur diyordum, ama seçimlere de dört hafta kaldı şurada.
Gerçi açılış için Söğütlüçeşme'deki mevcut istasyonun hem üstyapı (turnikeler, levhalar, binanın yenilenmesi), hem de altyapı (raylar, sinyalizasyon vs.) olarak ciddi bir şekilde elden geçirilmesi gerekiyorsa ve orada şu anda hiç çalışma yoksa, kısa vadede bir açılış beklemeye de gerek yok sanırım..
Şimdi onlara Metrobüs'ten Ünalan'da inmelerini ve Ayrılıkçeşmesi'nde Marmaray'a geçmelerini söylemek çok abes kaçar, zaten Metrobüs de iyi kötü geçiriyor karşıya. Öte yandan, Zincirlikuyu'daki 7-8 dakikalık yürüyüşten mutsuzlar. Bu insanları toplu taşımadan kaçırıp arabaya bindirmemek için Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme bağlantısının açılması ve Marmaray'ın temel omurgasının tamamlanması şart. Bakalım ne zaman gerçekleşecek. Seçimlerden önce olur diyordum, ama seçimlere de dört hafta kaldı şurada.
Gerçi açılış için Söğütlüçeşme'deki mevcut istasyonun hem üstyapı (turnikeler, levhalar, binanın yenilenmesi), hem de altyapı (raylar, sinyalizasyon vs.) olarak ciddi bir şekilde elden geçirilmesi gerekiyorsa ve orada şu anda hiç çalışma yoksa, kısa vadede bir açılış beklemeye de gerek yok sanırım..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Haberin başlık ve anlatımını beğenmesem de içerik açısından önemli. İstanbul'un elbette tüm kesimlerinin Marmaray ve Haliç Metrosuyla işi olmayabilir.
"İstanbul'da kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL." tespiti ise bence korkunç son derece pahalı bir ulaşım sistemi, aktarması indisi bindisi ve konforu - zaman maliyeti de pek kaliteli olmayan bir halde.
----------------------------------------------------------------------------------
Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbulluların yüzde 34'ü 'Evet', yüzde 66'sı ise 'Hayır' yanıtını veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Ulaştırma Mühendisliği'nin, "İstanbul'da Ulaşım ve Trafik Anketi"ne göre, İstanbul'da kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL. "Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna ise İstanbulluların yüzde 34'ü 'Evet', yüzde 66'sı ise 'Hayır' yanıtını veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Ulaştırma Mühendisliğinin İstanbulda ikamet eden yaklaşık 10 bin kişinin katılımıyla hazırladığı "İstanbulda Ulaşım ve Trafik Anketi"nin sonuçları, üniversitenin Beşiktaş Kampüsünde düzenlenen toplantıda kamuoyuyla paylaşıldı. BAU Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalının başkanlığında yürütülen araştırmada, İstanbulda yaşanan trafik ve ulaşım problemlerinin yanı sıra çözüm önerilerine dair detaylara yer verildi.
Araştırmaya göre, İstanbulluların yalnızca yüzde 3ü şehir içi yolculuklarında deniz ulaşımını kullanabiliyor. En fazla tercih edilen ulaşım aracı ise yüzde 21 ile otobüs. Bunu yüzde 12 ile minibüs ve yine yüzde 12 ile Metrobüs takip ediyor. İstanbulda raylı sistemlerin tercih edilme oranı ise yüzde 9 olurken, şehir içinde tek başına yolculuk edenlerin yüzde 10u özel araçlarını tercih ediyor.
ORTALAMA 30 İLA 60 DAKİKA ZAMAN HARCANIYOR
Araştırma İstanbulda yaşayanların şehir içi ortalama yolculuk sürelerine ilişkin detaylar da veriyor. Buna göre, İstanbulluların yüzde 38i, iş ya da okullarına ulaşımda tek yönde ortalama 30 ila 60 dakika zaman harcıyor. Yine tek yönde 30 dakikadan az zamanda iş ya da okullarına ulaşanların oranı yüzde 32. Yüzde 9luk bir kesim ise tek yönde 90 dakikadan uzun yolculuk yaparak işyerine ya da okuluna ulaşabiliyor. Araştırmaya göre, İstanbulda kişi başına ortalama seyahat süresi ise tek yön için 50 dakika olarak belirlenmiş. Yine araştırmaya göre İstanbulda kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL.
MARMARAY VE HALİÇ METRO KÖPRÜSÜ TERCİH EDİLMİYOR
Deniz ulaşımını birincil tercih eden İstanbulluların yüzde 31'i, olumsuz hava koşullarına bağlı sefer iptallerinde ulaşım aracı olarak tercihini metrobüsten yana kullanıyor. Bu tercihi yüzde 29 ile Marmaray, yüzde 15 ile otobüs ve yüzde 11 ile özel araç kullanımı takip ediyor.
"Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbulluların yüzde 34ü Evet, yüzde 66sı ise Hayır yanıtını veriyor.
Araştırmaya göre, belediyelerin imkanlarıyla önümüzdeki beş yıl içerisinde İstanbulun trafik ve ulaşım sorununda kalıcı bir çözüme ulaşılacağını düşünenlerin oranı yüzde 46. Geriye kalan yüzde 54lük oran ise kalıcı bir çözüm yaratılamayacağını düşünüyor.
YOĞUN TRAFİK ÇEKEN MERKEZLER ŞİŞLİ, BEŞİKTAŞ, FATİH, KADIKÖY VE ÜMRANİYE
İstanbul içerisinde yapılan yolculukların yoğunluk oranlarına bakıldığında ise ilk sırayı Avrupa Yakası alıyor. İstanbulda yapılan seyahatlerin yüzde 56sı Avrupa Yakası içerisinde gerçekleşiyor. Seyahatlerin başlangıç noktası ele alındığında en fazla trafik üreten merkezler sırasıyla Küçükçekmece, Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye ve Bahçelievler olarak sıralanıyor. İstanbulun yoğun trafik çeken merkezleri ise Şişli, Beşiktaş, Fatih, Kadıköy ve Ümraniye olarak öne çıkıyor.
http://tinyurl.com/ncfjx4j
---------------------------------------------------------------------------------------
"İstanbul'da kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL." tespiti ise bence korkunç son derece pahalı bir ulaşım sistemi, aktarması indisi bindisi ve konforu - zaman maliyeti de pek kaliteli olmayan bir halde.
----------------------------------------------------------------------------------
Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbulluların yüzde 34'ü 'Evet', yüzde 66'sı ise 'Hayır' yanıtını veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Ulaştırma Mühendisliği'nin, "İstanbul'da Ulaşım ve Trafik Anketi"ne göre, İstanbul'da kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL. "Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna ise İstanbulluların yüzde 34'ü 'Evet', yüzde 66'sı ise 'Hayır' yanıtını veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Ulaştırma Mühendisliğinin İstanbulda ikamet eden yaklaşık 10 bin kişinin katılımıyla hazırladığı "İstanbulda Ulaşım ve Trafik Anketi"nin sonuçları, üniversitenin Beşiktaş Kampüsünde düzenlenen toplantıda kamuoyuyla paylaşıldı. BAU Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalının başkanlığında yürütülen araştırmada, İstanbulda yaşanan trafik ve ulaşım problemlerinin yanı sıra çözüm önerilerine dair detaylara yer verildi.
Araştırmaya göre, İstanbulluların yalnızca yüzde 3ü şehir içi yolculuklarında deniz ulaşımını kullanabiliyor. En fazla tercih edilen ulaşım aracı ise yüzde 21 ile otobüs. Bunu yüzde 12 ile minibüs ve yine yüzde 12 ile Metrobüs takip ediyor. İstanbulda raylı sistemlerin tercih edilme oranı ise yüzde 9 olurken, şehir içinde tek başına yolculuk edenlerin yüzde 10u özel araçlarını tercih ediyor.
ORTALAMA 30 İLA 60 DAKİKA ZAMAN HARCANIYOR
Araştırma İstanbulda yaşayanların şehir içi ortalama yolculuk sürelerine ilişkin detaylar da veriyor. Buna göre, İstanbulluların yüzde 38i, iş ya da okullarına ulaşımda tek yönde ortalama 30 ila 60 dakika zaman harcıyor. Yine tek yönde 30 dakikadan az zamanda iş ya da okullarına ulaşanların oranı yüzde 32. Yüzde 9luk bir kesim ise tek yönde 90 dakikadan uzun yolculuk yaparak işyerine ya da okuluna ulaşabiliyor. Araştırmaya göre, İstanbulda kişi başına ortalama seyahat süresi ise tek yön için 50 dakika olarak belirlenmiş. Yine araştırmaya göre İstanbulda kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL.
MARMARAY VE HALİÇ METRO KÖPRÜSÜ TERCİH EDİLMİYOR
Deniz ulaşımını birincil tercih eden İstanbulluların yüzde 31'i, olumsuz hava koşullarına bağlı sefer iptallerinde ulaşım aracı olarak tercihini metrobüsten yana kullanıyor. Bu tercihi yüzde 29 ile Marmaray, yüzde 15 ile otobüs ve yüzde 11 ile özel araç kullanımı takip ediyor.
"Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbulluların yüzde 34ü Evet, yüzde 66sı ise Hayır yanıtını veriyor.
Araştırmaya göre, belediyelerin imkanlarıyla önümüzdeki beş yıl içerisinde İstanbulun trafik ve ulaşım sorununda kalıcı bir çözüme ulaşılacağını düşünenlerin oranı yüzde 46. Geriye kalan yüzde 54lük oran ise kalıcı bir çözüm yaratılamayacağını düşünüyor.
YOĞUN TRAFİK ÇEKEN MERKEZLER ŞİŞLİ, BEŞİKTAŞ, FATİH, KADIKÖY VE ÜMRANİYE
İstanbul içerisinde yapılan yolculukların yoğunluk oranlarına bakıldığında ise ilk sırayı Avrupa Yakası alıyor. İstanbulda yapılan seyahatlerin yüzde 56sı Avrupa Yakası içerisinde gerçekleşiyor. Seyahatlerin başlangıç noktası ele alındığında en fazla trafik üreten merkezler sırasıyla Küçükçekmece, Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye ve Bahçelievler olarak sıralanıyor. İstanbulun yoğun trafik çeken merkezleri ise Şişli, Beşiktaş, Fatih, Kadıköy ve Ümraniye olarak öne çıkıyor.
http://tinyurl.com/ncfjx4j
---------------------------------------------------------------------------------------
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte hep diyorum, »buradaki« yevroppai aktarma sistemine geçilmedikçe, insanlar ücret kanayacaklar! Bilmiyorum, belki kiralar çok ucuz da, ondan kurtarıyor, ama günde 13 TL ödeyebilenin kaç bin liralık maaşı var?
Sırf ulaşım için ayda 300, TL küsur ödemek? Hoho. Burada 80, 100, vuran aylık kartlar pahallı diye geçiyor. Ama varsa, istediğin kadar istediğin araca binersin. ve bu büyük metropol kentlerde böyle. Freiburg gibi orta metropoller 5060 .
Bir başka nokta ama beni cidden şaşırttı. Günde 3060 dakika sadece? Bunu bir Alman büyükşehirinde becermek zor. Berlin, Ruhrgebiet, Hamburg, Münih, Köln işeri gitgelleri, metro, banliyö, tramvay dahil, çok daha uzun sürebiliyor. Tabiîki katedilen yollar da belki daha büyük. Ama yine de, ben İstanbulda insanların günde ortalama 35 saat yolda geçirdiklerini sanmıştım. Nitekim bundan onlarca sene evvel yaşadıklarım ona göreydi. Hayatımda tek bir kez onbeş dakikada Üsküdardan Kadıköye ulaştım (o zamanın 14 numaralı otobüsüyle) pazar sabahı saat 7de falan. Yoksa bu iş 3045 dakika sürerdi.

Bir başka nokta ama beni cidden şaşırttı. Günde 3060 dakika sadece? Bunu bir Alman büyükşehirinde becermek zor. Berlin, Ruhrgebiet, Hamburg, Münih, Köln işeri gitgelleri, metro, banliyö, tramvay dahil, çok daha uzun sürebiliyor. Tabiîki katedilen yollar da belki daha büyük. Ama yine de, ben İstanbulda insanların günde ortalama 35 saat yolda geçirdiklerini sanmıştım. Nitekim bundan onlarca sene evvel yaşadıklarım ona göreydi. Hayatımda tek bir kez onbeş dakikada Üsküdardan Kadıköye ulaştım (o zamanın 14 numaralı otobüsüyle) pazar sabahı saat 7de falan. Yoksa bu iş 3045 dakika sürerdi.