ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Oca Prş, 2014 22:29

Trenlerde "This station is Üsküdar" diye telaffuz edilirken sesli ekranlarda "This Stop is üsküdar" yazıyor.

ingilizce'de raylı sistemlerde de durak için stop kullanılıyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 22:45

Ingilizleri bilememde o this station lafi bana cok garip geliyor, yaklasim anonsunda bile this diyor :) anonstan tasarruf.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Oca Prş, 2014 22:48

Yanılmıyorsam next stop diyorlar. This demek zaten sadece tren durduktan sonra, olsa olsa, mantıklı olur. O zaman da this deneceğine sırf istasyonun ismini söylemeli (bence). Yani seyir esnasında next stop demek gerekiyor, ama durduktan sonra? Ama, evir, çevir, this pek yerinde değil sanki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 22:52

Pek mi? :) benim kit ingilizcem bile "hic degil!!" diyor :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Oca Prş, 2014 23:35

Bir hata olduğu ortada. Türkçe anonsta da "Bu istasyon Üsküdar" diyor...Bakıyorsun camdan istasyon yok tüneldesin?? :)
Ayrıca Sirkeci İstasyonu'nda da kayboldum, görevli tramvaya buradan gidiliyor dedi bir gittim kıvrılıp istasyonun başka bir noktasına geldi yol. Tabela konusu ise 0 yazıyla(sıfır) :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Cum, 2014 07:58

Anatolian yazdı:Tabela konusu ise 0 yazıyla(sıfır) :x
Öğrenirler, en büyük hatam herhalde bir firma kurup bu işlere girmemek oldu. Sene 1348 Cemaziyelevvell 14, birileri geldi, dediler bizim bir kılavuza ihtiyacımız var, o zamanda vermemiştim bugün olsa yine vermem. Copy-Paste mühendislikten de, üretimden de, fikriyattan da nefret ederim çünkü, tamam bir çıkış noktan, bir örneğin tabii ki olacak, seve seve de katkıda bulunurum ama ver bana kitabı gideyim aynısından bir tane de ben yapayım olmuyor ya :) Bunlar Başar' ın işleri, kimlik problemleri, aidiyet, proje falan filan ben yorum yapınca havada kalıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Oca Cum, 2014 10:00

E tabi canım, teknikleri icat edenin yolundan gidicen, o tekniği kullanmak istersen, yoksa olmiyooo.

Sen de bu işlere girseydin, ülser olurdun, çünkü dünyaların arasında kalmışın, bana orasını satmaya çalışıyorsun, oralara da benim burasını 8)

Bu istasyon? Hoho. Gelecek istasyon demeleri gerek!

Demin gördüm, tesadüfen elimde Prag metrosu ve banliyösü ses kayıtları var. Ama ses yüklemek olmuyor burada galiba? Ayrıca M4 gürültü konusunda mukayese için ilginç bir metro kaydım var (Prag’tan) orada da kulaklar uçuyor. Her neyse, her yerde ve her zaman bizim aşağı yukarı anlayacağımız gibi »prjişti stanitse (durak ismi)« derler. O kadar. Metroda ilâveten iniş, biniş, dikkat mikkat falan, vistup-a-nastup anlarım ve gülerim hep :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Oca Pzr, 2014 11:38

Dün ilk kez bindim..

Saat 4 civarında Sirkeci'deydim. Sirkeci Garı'nın kapısında kronometreyi çalıştırdım, Ayrılık Çeşmesi yönü peronuna indiğimde 5:22 dakika geçmişti. Demek ki T1'den inince perona iniş süresi için 6 dakika demeliyiz.. (Gerçi tren kısa geldiği için peronda da yürümeniz gerekiyor, ama düzgün işletmeye geçilince uzun tren kullanmayı akıl ederler herhâlde..)

İlk tren aşırı dolu geldi ve binmedim, ikinci tren ise gayet boş sayılabilirdi. Ayakta durma yerlerinin en az %75'i boştu ve böylece Üsküdar'a rahatça gittim. Trenin kapısının Sirkeci'de kapanmasıyla Üsküdar'da açılması arasında tam 3:31 dakika geçti..

Üsküdar'da indim ve bir tarafın Vapur İskelesi, diğerinin Üsküdar Meydanı olduğunu görüp Üsküdar Meydanı yazan yere yöneldim. Gördüm ki çıktığım yer Üsküdar Meydanı değil :) Siz siz olun, önce Vapur İskelesi çıkışına yönelin, bir üst katta da Vapur İskelesi-Üsküdar Meydanı ayrımı var, orada Üsküdar Meydanı tarafına dönerek tam meydana çıkabilirsiniz. Üsküdar Meydanı levhalarını takip edip Sahil Yolu'na çıkışım toplam 2:02 dakika sürdü..

Üsküdar'dan dönüşüm, akşam 8 civarındaydı. Bu kez Üsküdar Meydanı'na açılan (ama peron katında Üsküdar Meydanı'na çıktığı gizlenen) girişten indim. Perona inişim 1:45 dakika sürdü. Ancak, çıkarken üç yürüyen merdivenle çıktığıma eminim, inerken sanki iki yürüyen merdivenle indim. İki çıkış arasında bu kadar kot farkı var mıdır, bilemiyorum, çok yorgun olduğum için diğer tarafa tekrar da bakamadım, ama sanki giderken Sahil Yolu tarafına üç merdivenle çıktım ve dönüşte Meydan tarafından iki merdivenle indim..

Üsküdar'da oldukça boş bir tren geldi, koltukların yarısı boştu diyebilirim. Üsküdar'da kapnın kapanması ile Sirkeci'de açılmasının arası 3:20 dakika sürdü. Tren daha boş olduğu için 11 saniye daha az sürmüş olabilir..

Bu arada, tren içinde anons duymadım. Özellikle kulak kabarttım, ama duyamadım. Kafam karışıktı, ondan da olabilir :)

Sirkeci'de trenden iner inmez, önce bizi Ayrılık Çeşmesi yönü peronuna geçirdiler ve oradan yukarıya çıktık. Durakta matkap ve kaynak aletlerinin sesi geliyordu, geceleri çalışmaya devam ediyorlar demek ki. Biraz dolambaçlı bir yoldan yürüyen merdivenlere ulaştığımız için trenden inişimden Gar'ın kapısına varmam 7:01 dakika sürdü. Aradaki geçişi açıp yolcuları peron içinde dolandırmazlarsa, 6 dakikanın altına iner diye düşünüyorum, peron içinde şaşkın ördek gibi bir dakikadan fazla dolandık..

Yukarıya çıkınca otobüse bindim, 1,25 TL yazdı. Demek ki Marmaray aktarma veriyor. Gidişte, Marmaray öncesinde akbil kullanmadığım için aktarma alıyor mu, bilemiyorum, ama niye almasın ki? (Gerçi eskiden böyle hatlar vardı, aktarma hakkı alırdı ama vermezdi veya almazdı ama verirdi..)

Öte yandan, Eminönü'nde vapur bulursanız, binin bence. Eminönü'nden Sirkeci'ye yürümek 7-8 dakika, perona inmek 5-6 dakika, tren beklemek 5 dakika (ilk trene binememe ihtimaliniz var, dün başıma geldi işte), yolculuk 3,5 dakika ve perondan meydana çıkmak 2 dakika, yani Marmaray ile Eminönü-Üsküdar yolculuğunun size maliyeti: en az 24 dakika. Vapurla da 20 dakika süreceğini düşünürsek, vapura 10 dakikadan daha az kaldıysa vapurla giderim arkadaş. Zaten dün o güzel havada vapura binmedim Marmaray'ı deneyelim diye, kalabalıkta Sirkeci'ye yürüyüp ter içinde kaldım :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Pzr, 2014 17:07

Eminönü' nden Sirkeci çok uzak değil ama dediğin gibi İskele de kalkışa hazır bir gemi var ise Marmaray' a gitmek çok saçma olur, bu biraz Yusufpaşa tramvay durağından Marmaray' a yönlendirme yapılması gibi bir şey, kimse min. 10 dk. yürüyeceksin demiyor :)

Bugün çektiğim bir iki foto

Marmaray Sirkeci istasyonu Cağaloğlu girişi

Resim

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Oca Pzt, 2014 15:26

Eminönü' nden Sirkeci çok uzak değil ama dediğin gibi İskele de kalkışa hazır bir gemi var ise Marmaray' a gitmek çok saçma olur
Aynen abi..

Bu arada, Çarşamba akşamı 4. Levent'ten Ayrılık Çeşmesi'ne çok yakın bir yere gitmem gerek. Öncelikle M2 ile Taksim'e ve F1 ile Kabataş'a gitmeyi düşünüyorum. Sonra ya vapurla Kadıköy ve M4 ile Ayrılık Çeşmesi ya da T1 ile Sirkeci ve Marmaray'la Ayrılık Çeşmesi şeklinde bir yolculuğum olacak..

Kabataş'ta akşam Kadıköy vapurları her 10 dakikada bir kalkıyor. Ortalama 5 dakika bekleme zamanı olacak ve sefer yaklaşık 20 dakika sürecek. Vapurdan inişten itibaren M4 ile Ayrılık Çeşmesi'ne ulaşım ve yer yüzüne çıkmak için de toplam 15 dakika (3 dakika metro girişine yürüyüş + 3 dakika iniş + 3 dakika bekleme + 3 dakika sefer + 3 dakika yukarıya çıkış) desek, 40 dakikada ulaşırım..

T1'i Kabataş'ta 2-3 dakika beklesem ve sonrasında Sirkeci'ye yolculuğum 12-13 dakika (normalde 10 dakika sürer, ama akşam trafiğinden özellikle Fındıklı-Tophane arasında tramvay da etkileniyor) sürse, Sirkeci'de yer altına iniş için 6 dakika desek, Marmaray'ı ortalama 5 dakika beklesem, trene bindikten Ayrılık Çeşmesi'nde yer yüzüne çıkışıma kadar da 10 dakika (7 dakika yolculuk + 3 dakika yukarıya çıkış) desek, 36 dakika yapar.

Hava yağışsız olursa vapur ve metroyu, yağmurlu olursa tramvay ve Marmaray'ı tercih edeceğim..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Sal, 2014 11:21

İBB'nin şu haritasına bakarak, Marmaray'ın Ayrılık Çeşmesi-Söğütlüçeşme uzatmasının, M1'in Aksaray-Yenikapı uzatmasından daha önce açılacağını düşünmek, çok abes mi sizce?

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Şub Pzt, 2014 12:17

Bakalım bu haftasonu M2-Marmaray birleşmesi sağlanınca, mevcut sefer aralığını beş dakikaya indirecekler mi?

Resim
Kaynak

Cevapla

“Banliyö Hatları” sayfasına dön