ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme İşletmesi

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçe#

Mesajgönderen Anatolian » 21 Şub Pzr, 2016 19:29

Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme arası çalışmadan dolayı seferleri 10dk'ya çıkarıp, trenleri 10'lu çalıştıracaklarını söylemişlerdi ama yolum düşmeyince deneyemedim 4-5 aydır :|

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16114
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçe#

Mesajgönderen Esat » 21 Şub Pzr, 2016 19:59

Aynen oyle, yogunluk oldugunu dusunmuyorum, sonucta 6 dk da bir yerine 10 dk bekleyen yolcu 2 kati uzunlukta trene biniyor ama tren kacirmak sinir bozucu. 10 dk beklemek gerginlik yaratiyor :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 760
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme İşletmesi

Mesajgönderen decimus » 22 Şub Pzt, 2016 11:05

Marmaray İstanbul trafiğini rahatlattı :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Marmaray’ın etkisiyle 2015’te ilk kez boğaz köprülerinden geçen araç sayısında düşüş yaşandığını belirtti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2013’te hizmete giren Marmaray ile boğaz köprüleri üzerindeki araç trafiğinin azaldığını belirterek, “Açıldığı günden bu yana Marmaray ile yaklaşık 122 milyon yolcu taşıdık. Marmaray’ın etkisiyle 2015’te ilk kez boğaz köprülerinden geçen araç sayısında düşüş yaşandı” dedi.

Bakan Yıldırım, 29 Ekim 2013’te hizmete açılan Marmaray sayesinde İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayan Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprülerini kullanan araç sayılarında önemli düşüş olduğunu söyledi.

Açıldığı günden bu yana Marmaray’da yaklaşık 122 milyon yolcu taşındığını ifade eden Yıldırım, “2014’te boğaz köprülerinden 150 milyonun üzerinde araç geçti. Geçen yıl bu sayı 141 milyon civarında gerçekleşti. Marmaray’ın etkisiyle 2015’te ilk kez boğaz köprülerinden geçen araç sayısında düşüş yaşandı” diye konuştu
.


Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/marmaray-i ... ahatlatti/


Ahhh Ahhh bir de Marmaray'ın devamı olan Halkalı -Sirkeci + Ayrılıkçeşme-Gebze arası tamamlansa ! İşte o zaman Marmaray projesinin yıllardır övündüğümüz "asrın projesi" ünvanını ne kadar hak ettiği ortaya çıkacak.Şuan ki hali bile bu kadar işe yarıyorsa tamamı bittiğinde trafiğe yapacağı katkıyı düşünemiyorum.Bu proje (CR3 Projesi ) hem Avrasya Tüneli, hem de 3. köprü'den daha fazla katkısı olacak İstanbul trafiğine ama bir türlü projeye yoğunlaşamıyoruz.Son zamanlarda öğrendiğim kadarıyla CR3 projesinde istenilen,beklenilen artış yaşanmıyor.Taşeron firmalar işbaşı yapmış ama onları da henüz yoğun bir iş temposu verilememiş, onlar da bu durumdan fazlasıyla şikayetçi.

OHL'nin bu işi şuanki çalışma temposu ile zamanında bitirme şansı çok az.Defalarca kez umutlanıp işlerin hala başlayamaması bende cok ciddi hayal kırıklığı yaşattı.O yüzden artık OHL'den ümidim yok.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 583
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ayrılık Çeşmesi Şiiri

Mesajgönderen Kamil16 » 05 Haz Pzr, 2016 15:11

AYRILIK ÇEŞMESİ

Orada Kadıköy’de Bağdat Caddesi’nin başında
Uzun, gri, taşlarla döşeli yolun hemen yanında
Durur bir çeşme
Güneşler içinde…
Gerçi tatlıdır suyu, ama
Çöker ondan içenlerin üstüne
Dünyanın tüm acısı…

Veda Çeşmesi, Ayrılık Çeşmesi’dir adı,
Ve gözyaşlarından çimenler sarmıştır gri taşı
Ve yaşlı ağaçlarda
Eser sanki kabusun yeli,
Ve duyulur sonbahar fırtınalarında eskisi gibi, yitip giden vedanın sesi:
‘Allah korusun seni!’

Bak! Şu yolda gururla ilerleyen kervana
Davullar gümbürder, salınır at kuyrukları ve sancaklar üstünde
Ama giden adamların içinde, terkederken
İstanbul’un canlı, rengarenk, aşina sokaklarını,
İstanbul’un pazarlarını, direkli hanlarını,
Çınarlarından kuru yaprakların sessizce döküldüğü,
O kahvelerini, yaşamın tatlı bir düşe dönüştüğü,
Mavi deniz ufuklarını, beyaz köpüklü gururlu dalgalarıyla
Yüksek tepelerini, zirvelerinde rüzgarların gezindiği,
Hani bir zamanlar yüce ruhların eviydi-
Çarpar kalpleri o adamların şimdi, zırhın, kaftanın, cübbenin altında
Çılgınca bir acıyla, çünkü yitip gider artık neleri varsa.
Bilinmedik yabancı ellere düşer yolu,
Sayısız tehlike gözler yolunu,
Beyaz atının üstünde yalnızca Hızır’dır koruyan onu…
Tanrıya seslenirken yolun başından
‘Allah’a Emanet olun’ yükselir her ağızdan

Bu koyu, elemli veda anından-
Eşlik ederler çeşmeye kadar,
Babalar, evlatlar, oğullar, analar, kızlar, kadın erkek
Eğilir onlar eyerden bir kez daha
Çeşmeden bir yudum daha almaya-
Yaşlı genç yanaklardan dökülür gözyaşı seli-
Ve bir kere daha çarpıp yanarlar onlarca değerli bir kalbin ateşinde.
Sonra kervan gururla düzülür yola-
Davullar gümbürder, salınır at kuyrukları ve sancaklar üstünde…
Güneşler içinde,
Orada durur çeşme…

(Friedrich Schrader-5 Aralık 1918/Kadıköy-Ayrılık Çeşmesi-Dicle gemisi güvertesi)
(F. Schrader’in ‘İstanbul’dan Ukrayna’ya Kaçış’ kitabından-Tübingen 1919)

http://odatv.com/her-gun-marmaraya-bind ... 61200.html
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.


“Banliyö Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir