ist-F.09:01 » Kabataş Funiküleri Arızalımı

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

ist-F.09:01 » Kabataş Funiküleri Arızalı

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 24 Eyl Pzt, 2007 13:46

Funiküler eskisine göre yavaş çalışıyor bayağıdır, bir ara başka bir sitede bunun bakımdan kaynaklandığı yazılmıştı, bir ara hızlandı şimdi tekrar yavaş çalışıyor bir problem mi var acaba, bir de bu hat açılalı 1 sene oldu kaç sefer bakıma alındı bunun sebebi nedir? Bilen varmı ciddi bir problem mi var yoksa rutin bir şeymi 130 yıllık tünel bile bu kadar sürede bu kadar kapalı kalmamıştır heralde

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bakım Çalışmaları ve İşle

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Pzt, 2007 14:09

İstanbul Ulaşım A.Ş. den bahsedilen durum ile ilgili verilen bilgilendirme:
Füniküler Sistemi; hizmete alındığı Haziran 2006 tarihinden itibaren, garanti süresi boyunca, yüklenici firmanın garantisi altında çeşitli testlere tabi tutulmuştur. Garanti süresi boyunca; sistemin zaaf noktalarını görnek,
sistem üzerindeki tüm ekipmanların senkron çalışma testini yapabilmek,
sadece yüksek hızlarda görülebilecek olası sorunları görmek, sistemi, maksimum işletme koşullarında test etmek amacıyla sistem kaldırabileceği maksimum koşullarda çalıştırılmıştır. Bu durumda da birbiriyle senkron çalışan ve fakat tasarımdaki amacı yedekli çalışmayı sağlamak olan her iki sürüş motoru ile 10 m/sn de servisler yapılmıştır.
Yine her iki motor senkron çalışırken, maksimum hızı 5,6,8 m/sn'ye set edip sürmek, tek motor ile maksimum hızı 5 m/sn'ye set edip sürmek de mümkündür. Bahsedilen durumlar ayrı ayrı test edilmiştir. Tek motor ile çalışırken, motorlardan diğeri her an çalışacakmış gibi yedekte beklemekte ve arıza durumunda kolay bir işlemle devreye alınabilmektedir.

Gelinen nokta itibariyle amaçlanan tüm testler başarıyla yapılmıştır. Bu testlerde 2 motor birlikte çalışırken maksimum 10m/sn'lere çıkılmış ve servis süresi de 110 sn olmuştur. Tek motor ile maksimum 5m/sn hızla sürüldüğünde de 150 sn de sefer tamamlanmaktadır.
İster çift motor ile sürülsün ister tek motor ile sürülsün trenlerimiz, 5 dk da bir servise başlayabilmektedir. Yani tek motor çalıştığında herhangi bir tur kaybımız olmamaktadır. Sadece çift motor ve max. 10m/sn ile sürüşte yolcularımız araçta 30-40 sn daha az yolculuk etmektedir. Bunun yerine istasyonda araç içinde beklemektedir. Tek motor ile sürüşte ise istasyonda araç içinde bekleme süresi kısalmakta ve fakat araçtaki yolculuk süresi belirtildiği gibi saniyeler mertebesinde de olsa uzamaktadır. 10m/sn ile sürmenin sistem bünyesindeki ekipmanların daha hızlı aşınması, mekanik yorulmaların, titreşimin ve gürültünün artması gibi teknik anlamda birçok dezavantajları da unutulmamalıdır.
Sistem çift motorla ve max. 10m/sn ile çalıştırılacaktır diye bir zorunluluk bulunmamaktadır. Bu nedenle tur kayıplarına sebep olmadan, sistemin maksimum emniyetini sağlayarak, herhangi bir arıza durumunda yedekteki motoru kullanabilmek adına tek motor ile sürüş tercih edilmiştir. Arıza durumunda sistemin komple durması yerine yolcumuzun varış istasyonuna 40 sn daha geç ulaşması umarız anlayışla karşılanacaktır.
Sistemde yolcularımızın endişe etmesine sebep olacak bir arıza durumu bulunmamakta, tüm fonksiyonları ile eksiksiz çalışır durumda görev yapmaktadır. Arızalı olduğu düşünülen motorlar faaliyettedir ve 1 hafta ara ile bakım personelince görev değişikliği (dinlenen çalışmaya, çalışan dinlenmeye) yapılmaktadır.

İlgileriniz için teşekkür ederiz.

Cevapla

“Funiküler Hatları” sayfasına dön