ist-F.04:02 » Karaköy-Beyoğlu Tarihî Tünel

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 22 Ara Cmt, 2007 13:15

Sadece iki istasyonun adının tünel olması değil, kullanılan aracın adı ve kullanılan sistemin adının da tünel olması işi içinden çıkılmaz bir duruma sürüklüyor. Bu durumda;

"Tünelden tünele tünelden tünelle gitmek" sözünü rahatlıkla söyleyebiliriz.
:lol:

Tünelin yenilenmiş halini kullandım. Karaköy'de hiç rutubet kokusu kalmamış, İstiklal'de ise az da olsa hissediliyor. Ben eski aracı hiç estetik bulmazdım, yenisi de öyle olmuş ama eskisinden daha iyi ama içine daha güzel koltuklar döşenebilirdi, çok "otobüsvari" kaçmış bu koltuklar. İstasyonlarda kaplamalar değişmiş ve daha güzel olmuş kanımca, aydınlık bir hava getirmiş yeni kaplamalar. Onun dışında pek değişiklik yok görünüm açısından, teknik durumu bilemem tabi.

Ayrıca sitemim var sizlere, böyle bir site açıyorsunuz, hiç haber vermiyorsunuz. :( :D [/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Cmt, 2007 22:57

Sadece iki istasyonun adının tünel olması değil, kullanılan aracın adı ve kullanılan sistemin adının da tünel olması işi içinden çıkılmaz bir duruma sürüklüyor. Bu durumda;

"Tünelden tünele tünelden tünelle gitmek" sözünü rahatlıkla söyleyebiliriz.
:lol:
Rutubet kokusu yer altinin olmazsa olmazi Ahmet Bey :) ayrica spiker ve tiyatrocu egitimlerinde cok faydasi olacak birde tekerlemeyi türkceye kazandirdiginiz icin tesekkurler :D

Aslinda aliskanlik icabi bende surekli Karaköy-Tünel diyorum aslinda cogu zaman Karaköy-Beyoglu un tercih ederim ve bir ust versiyon Istanbul Rayli Sistem haritasinda da bu sekilde kullandim, cunku eger oraya bir semt ismi verilecek ise bu en iyi Beyoglu olabilir ya da Istiklal, yukaridaki fotoda gordugum kadari ile aracin ici cok guzel acikcasi ben eskiden bozma bir garabet bekliyordum, döndugumde birde gidip gezerim oyle yorumlarim bakalim yakindan nasil :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Ara Pzr, 2007 01:29

Yok, semt ismi var: Tünel. Bölge. Ama yine de bir düşünmeli, şuna doğru dürüst bir isim verilemez mi diye. Bence oraya Galata denebilir. [M] Karaköy-Tünel olacaksa, bari doğru dürüst levhalar yapsınlar. O zaman Tünel olur işte, iş de biter. Tramvay da Taksim-Tünel ya.
Bizden başka kimse de bu kadar kafa yormaz herhalde böyle şeylere :-) Bir de hat numarası kaç? M?

B. Alabay

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 23 Ara Pzr, 2007 13:00

Resmi olarak belirtilmemiş ama F2 olması lazım. "M" metrolar için kullanılan bir kısaltma. Füniküler sistemleri için "F" kullanılıyor. Buna göre Kabataş-Taksim fünikülerinin hat numarası da F1

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Pzr, 2007 13:41

Resmi olarak belirtilmemiş ama F2 olması lazım. "M" metrolar için kullanılan bir kısaltma. Füniküler sistemleri için "F" kullanılıyor. Buna göre Kabataş-Taksim fünikülerinin hat numarası da F1
Aslinda öyle degil Ahmet Bey, bu calismayi yapan ve yaptiran ekibin icinde birisi olarak aslinda tam tersi olmaliydi ama calisma sizin belirttiginiz hali ile ciktigi icin evet F2 denilebilir, fakat bu isin asil metodolojisine bakarsak F1 ya da M1 olmaliydi derim, M tanimlamasini en basindan itibaren Funiküler ya da tünel sistemleri icin düsünmedik/medim, sonrasinda bu calismayi yapan tasarim firmasida benim yaptigim ilk draftlardan biraz fazla etkilenmisti sanirim, dolayisi ile tünel/funiküler leri metro disinda tuttugumuz icin Karaköy-Beyoglu F1, Taksim-Kabatas F2 olmaliydi, buna benzer bir iki gözden kacirma tramvayda da söz konusu, bir ikincisi bu isletmeler Istanbul Ulasim A.S. isletmesi disinda oldugu ve ülkemizde/sehrimizde toplu tasimacilikta entegrasyon sadece yanyana iki durak/istasyon yapmaktan ibaret oldugu icin bu tip durumlar normal :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Ara Pzr, 2007 20:31

Hepsine Metro demeli ve iş bitmeli. Nitekim o bir metro vagonu ya. O yüzden ... evet, aslında M1 olmalıydı :-( Onu değiştirmezsek artık, o zaman bari M3 demeli, Kabataş da M4. Yanılmıyorsam şimdi. Şu Esenler sapağı aklımda değil şu an.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Pzr, 2007 21:46

Hepsine Metro demeli ve iş bitmeli. Nitekim o bir metro vagonu ya. O yüzden ... evet, aslında M1 olmalıydı :-( Onu değiştirmezsek artık, o zaman bari M3 demeli, Kabataş da M4. Yanılmıyorsam şimdi. Şu Esenler sapağı aklımda değil şu an.
Bir sistem karsilastirmasi yapmak gerekir ise Basar seninde bildigin uzere bizim mihenk kabul ettigimiz kentlerde de funiküler sistemler metro klasmaninda degerlendirilmemistir, Avusturya, Almanya ve Fransa gibi ulkelerde metro olarak adlandirilmamistir ve numaralandirmaya dahil edilmemistir, bizde ise maalesef herseyde oldugu gibi abartarak dünyanin 3. metrosu demisiz, bu yanlis, dünyanin 3. yolculu yer alti sistemidir ama metro degildir.

Eger bu sisteme göre modernize ediyor isek zaten funiküler sistemleri ayri gostermeliydik, nitekim oyle de yaptik, ama illa birilerini takip etmeyelim burada da biz bir standarda oturtalim der isek, numara ve kavram kargasalarindan uzaklastirmak icin metro olarak numaralandirmali idik bu acidan bakildiginda sistem su sekilde olmali idi.

M1 - Karaköy/Beyoglu Funikuler
M2 - Aksaray/Havalimani Metro
M3 - Taksim/4.Levent Metro
M4 - Taksim/Kabatas Funiküler

(T)1 - Taksim/Beyoglu Tramvay
(T)2 - Zeytinburnu/Kabatas Tramvay
(T)3 - Kadiköy/Moda Tramvay (Bu biraz celiskili eger 1960 lardaki guzergah ise (T)20 olmali degil ise 3)
(T)4 - Zeytinburnu/Bagcilar Tramvay
(T)5 - Edirnekapi/Sultanciftligi Tramvay

T leri bilerek parantez icine aldim aslinda tramvay sisteminde T harfi ile gostermek ogrenmis bir toplumda gereksiz bence, ayrica bence T2 icerisinde pik saatte calisan Cevizlibag/Beyazit hatti da biraz karisik yani 2 icinde yer alip A ya da B gibi bir numarasi mi olmali, baslibasina bir numarami olmali yoksa ayri numara verilmeden tarifedemi belirtirmeli?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Ara Pzr, 2007 23:49

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Ara Pzt, 2007 00:25

Yoo, İsrail'deki Karmel treni de metro olarak geçiyor, ki o da füniküler :-) Bence metro diyebiliriz. Metro tarzı var, metro tarzda olmayanı da var (Lozan).

Genelde bir hatta ilâve olarak işleyen araçlara eskiden buralarda E harfi eklenirdi, Einsatzwagen veya Einsetzer olarak. Yani 19 numaralı otobüs hattında 19E ilâve yapardı. Bugün ise hat numarası aynı olur, ama başduraklar değişik olur. Yani, ya tramvay hattı 1 ise ...
1A olur, ya da 1i, ya da 1G (Güçlendirici). Falan filan ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2007 00:50

Yoo, İsrail'deki Karmel treni de metro olarak geçiyor, ki o da füniküler :-) Bence metro diyebiliriz. Metro tarzı var, metro tarzda olmayanı da var (Lozan).
Israel in bu konuda bir otorite olduguna inanmiyorum ve bir kriter olarak ta kabul etmiyorum, Fransa ve Belcika' da Funiculaire, Almanya' da Bergbahn deniliyor, sistem hatlarinda gosteriliyor ama metro sistemine dahil edilmiyor, acikcasi benim kriterlerim bunlar. :)

M logosu ile gosterilmesine taraftarim ama numaralandirma icine dahil edilmelimidir? Ben bu konuda pek net dusunemiyorum bir türlü.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ara Cum, 2007 15:06

Ben bu konu için otorite aramıyorum, otoritenin ta kendisi olmak istiyorum! :D Bergbahn denmiyor, Bergbahn sadece dağa tırmanan tren, trenin mekanizması Zugseilbahn. Ve yine de dahil edilmeli. Berlin'de çok kısa süre çalışan mıknatıs tren de metro şebekesine dahildi, evet, hat ismi sadece M idi (Magnetbahn için, metro U-Bahn ya), ama dahildi. Ve bence de bizde o funiküler hatları M numaralandırma sistemine dahil etmeli. Neden? Güzel ve basit bir sistem olsun diye.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Sal, 2008 13:42

Tünel' in yenilenmiş araçlarından görüntüler araçların yeni görünümü çok iyi olmuş ama anladığım kadarı ile bu bir revizyon değil yeniden araç imali ama güzel olmuş hoş yeni ben beğendim be :) yanlız kapılarda neden açma düğmesi var onu anlamadım

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“Funiküler Hatları” sayfasına dön