3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 22 Nis Cum, 2011 17:59
gönderen kemal
Kapılar takıldı ama daha çalışmıyor...
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 04 Ara Pzr, 2011 14:53
gönderen Esat
Fotoğraf Kent ve Demiryolu grubundan Tugay Kartal' a aittir.

Resim

Bir önce Kemal abimizin yüklediği resimde panel kapıların önünde sarı çizgi görünüyor, bu resimde net çıkmamış ama camda yansıması var, fakat görme engelliler için kabartmalı yol yokmuş, sadece kapı önünde duran iki adamın arasındaki kapı genişliğindeki sarı bantın kabartmalı olduğunu söylediler, bence bu hali ile uygulama tamamen eksik olmuş, bunu daha net fotoğraflayabilecek arkadaşlar varmı :) gerçekten merak ettim neden sadece kapı ağzına yapılmış kabartmalı çizgi. Tamam kapının yerini gösteriyor eyvallahta adam kapıya nasıl gidecek?

Gönderilme zamanı: 04 Ara Pzr, 2011 19:16
gönderen kemal
O sarı şeritler tamamen kabartmalı olacak, ben eminim ama yarın bir daha bakayım . Ayrıca o şeritler dikcörtken seramik karolardan yapılmış, niye bir kısmını kabartmalı bir kısmını düz yapsınlar ki :?:

Gönderilme zamanı: 05 Ara Pzt, 2011 11:33
gönderen Esat
Kabartmalı olmaması düşünülemez ama açıkçası orada kabartmalı olsa da bir halta yaramaz, çünkü panel duvarların hemen dibinde, yani sizce böyle bir kabartmalı yol bir işe yarar mı? Adam zaten göremiyor onu camın dibine sokupmu yürüteceğiz? Kaldı ki panel duvar ve kapı varken sarı çizginin onun hemen dibinde olması da anlamsız, her ne ise. Dediğim gibi ben kabartmalı olmamasına ihtimal vermedim ama fotoğrafı çeken abimiz sadece kapı önlerinde dikkatini çektiğini diğer bölgede dikkatini çekmediğini söyledi.

Ayrıca fotolardan gördüğümüz kadarı ile zaten yönlendirme ya da klavuzluk etme anlamında bir çizgi göremiyorum. Bir de Kemal abi bu istasyondaki giriş/çıkıştaki ters işletmede bir değişiklik yapıldı mı? Malum yolcular iniş ve biniş esnasında turnikeler önünde birbirlerine giriyorlardı, halen çaprazmı geçiliyor?

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 14:48
gönderen Esat
Resim

İstanbul Ulaşım A.Ş. nin yayınladığı T4 hattı yıllara göre yolcu grafiği

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:07
gönderen kenanmar
Ali Müfit Gürtuna döneminin toplu taşıma entegrasyonuna ve de aktarma merkezi anlayışına uygun olarak yapılan bu Taksim-Kabataş Funiküleri F1 fiilen işlevinden kopmuş oldu. Harem ve Kabataş'ı aktarma merkezi yapma hayali zaten artık yok. Bana kalsa funiküler aracını kaldırır yerine yürüyen merdiven koyardım. Zaten fiilen o tünelin herhangi bir metro peron katından çıkış tünelinden farkı nedir ki? Ayrıca Bir başka araçtan F1'e aktarma bedava olmalıydı. 2 dk'lık yol için tam bilet istemek de neyin nesi? Dahası f1'den Taksim metro istasyonuna geçiş de ücretsiz olmalıydı. Zaten F1 bir anlamda Taksim metro istasyonuna çıkan bir tür yürüyen merdiven işlevi görüyor. Onun tamamlayıcı parçası, mütemmim cüz'ü.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:19
gönderen Esat
kenanmar yazdı:Harem ve Kabataş'ı aktarma merkezi yapma hayali zaten artık yok.
Kabataş için bir metro projesi var, bakalım 2013 te netleşecek herhalde Bakanlık ne yapacak ne yapmayacak, ben o işten bir şey anlamıyorum. Mesela Başakşehir metrosu devredildi diyenlerde var. Ama o metronun yapılması da Kabataş'ı bir aktarma merkezi yaparmı tartışılır, sadece deniz yolu ile gelip Mecidiyeköy'e çıkmak isteyenler için belki, diğer yönden gelenler zaten Mecidiyeköy'de M2 ye aktarma yapacaktır heralde.
kenanmar yazdı:Ayrıca Bir başka araçtan F1'e aktarma bedava olmalıydı. 2 dk'lık yol için tam bilet istemek de neyin nesi? Dahası f1'den Taksim metro istasyonuna geçiş de ücretsiz olmalıydı.
Tamamen ücretsiz olması konusunda yorum yapmayacağım, çünkü ne öyle ne böyle düşünüyorum. :) Ama evet en azından tek taraflı ücretlendirme olabilirmiydi? İlginç fikir, bir zamanlar vapurlarda olduğu gibi ya da köprüdeki gibi tek tarafta ödeme, çıkarken ödensin inerken ödenmesin.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:28
gönderen kenanmar
İlk defa basan parasını ödesin ama Taksim-Hacıosman metrosuna da ücretsiz geçsin çok zor bir şey değil sadece turnikelerin yerini değiştirmek ya da ufak bir bağlantı koridoru yapmak yeterli.
Kusura bakmasın İBB ama 2 dk'lık yol için para basmak neyle izah edilir? Vapurdan, otobüsten, tramvaydan inip de F1'e binenler ücretsiz aktarma yapmalı. Tersi de geçerli yani F1'e Taksim'den binip de parasını basanlar da otobüs-tramvay-vapura ücretsiz aktarma yapmalı, yane evet bir anlamda köprü gişeleri gibi. Kabataş-Mahmutbey metrosu belki Şişhane'ye uzatılabilir ki o bağlamda bile Taksim-Beşiktaş arasında 2 defa bilet basmak da neyin nesi olacak. Önce metroya binecem sonra F1'e o da ayrı bir şaka olacak.
Ben bu ücretsiz aktarma mantığının Karaköy-Tünel(Beyoğlu) arasında da uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Tünel çok uzun bir süre aylık akbil ve de ücretli aktarmaya kapalıydı sonra sanırım 1 yıl oldu açılalı. Zarar mı etti İETT?

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:32
gönderen Esat
Şişhane uzatması fizibil çıkmadı diye biliyorum yani teknik olarak, dolayısı ile o hat Kabataş kalkışlı olacak şimdilik. Dolayısı ile zaten o iki hat arasında F1 in bir fonksiyonu olmayacak çünkü Mecidiyeköy'de M2 ile arasında aktarma olacak, yani Kabataş-Mahmutbey metrosuna binen kimse Taksim'e gitmek için Kabataş'a inip F1 e binmeyecek bence. Gerçi bu iş herhalde 2020 ye kalır :)

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 18:55
gönderen kenanmar
Esat elbette haklısın ama zaten ben özellikle Beşiktaş'ta inen/binen yolcuyu kastederek Taksim'e gitmek için 2 defa bilet basmasını mantıksız bulmuştum. Bu durumda halihazırda olan otobüslere talim etmeye devam etmek daha anlamlı.

Konuyu biraz dağıtmış olacak ama ekleyeyim M2'nin Mecidiyeköy istasyonu ile planlanan Kabataş-Mahmutbey metrosunun Mecidiyeköy istasyonu birbirine biraz uzak zaten. Şayet şimdiki Metrobüs ve Mecidiyeköy istasyonu bağlantısı gibi yer üstüne çıkıp yürünecekse muhtemelen Beşiktaş'tan metro ile gelen kişi önce Kabataş-Mahmutbey metrosu için öngörülen Mecidiyeköy istasyon sahası olan şimdiki çok katlı otopark önü /Anadolu Yakası'na giden otobüslerin kalkış peronunda inecek sonra tekrar öteki istasyona geçmek için epey yürüyecek.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Pzt, 2012 19:01
gönderen Esat
İki istasyon çok yakın değil ve evet aktarma muhtemelen yürüme gerektirecek ama en azından yağışsız havada bir ekstra ücret ödemektense yürümek tercih edilebilir :D bir de en kısa yol denklemimi ne öyle bir şey var, yani o hat ortada olmadan en kısa yol hangisi oluru çıkartamıyorum şimdi, yolcu deneme yanılma yöntemi ile en hızlı ve en ucuz arasında bir tercih yapmak durumunda kalacak, kaldı ki kuzey yönüne gidecekler mecburen Mecidiyeköy'de aktarma yapacaklar, sorun sadece Şişli-Taksim arasına gitmek isteyenleri ilgilendirecek gibi, yani Şişhane den güneye gitmek isteyenlerin dahi Mecidiyeköy'de aktarma yapacağını düşünüyorum. Belki o zaman bu iki metro arasında da bir yer altı tüneli ile erişim yapılır, böylece dış etkenlerden etkilenilmez ise tercih edilebilir. Çok farazi konuştum ama :)

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2012 14:47
gönderen Esat
Doppelmayr firmasının Innotrans standındaki ekranlarda durmadan bu funiküler ile ilgili videolar dönüp duruyordu, başka iş yapmamışlar sanki :)

Resim

Resim

Resim