ist-F.04:01 » F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı
-
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10
ist-F.04:01 » F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı
Taksim - Kabataş Funiküler sistemi, Taksim - 4. Levent (Ayazağa - Yenikapı) Metrosu, Taksim - Tünel Nostaljik Tramvayı, Taksim Otobüs ve Dolmuş Durakları ile Zeytinburnu - Fındıklı (Kabataş - Bağcılar) Tramvayı, Kabataş İDO vapur, feribot ve denizotobüsü iskeleleri arasında entegrasyon sağlayarak İstanbulluların Havalimanı' ndan sadece raylı sistem ile Taksim Metrosuna ve Kabataş ve Beşiktaş gibi deniz ulaşımı araçlarının yoğun kullanıldığı bölgelere erişimi sağlanmıştır.
Hattın uzunluğu 0.6 km olup saatte 9.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan sistem, Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşmaktadır. Açılışı 29 Haziran 2006 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilen sistemin Taksim istasyonu İstanbul Metrosu Taksim istasyonu ile, Kabataş istasyonu da Zeytinburnu - Kabataş tramvayının Kabataş istasyonu ile bağlantılı olarak tasarlanmıştır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Birazda Fotoğraf Koyalım
Taksim - Kabataş Funikülerinden fotoğraflar
- salih erdem KÖSTEK
- Aylık Paso
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu balıklı resmi geçenlerde ben de gördüm, çok ilginç bir o kadar esprili ve hoş geldi bana, şu an tam hatırlamıyorum ama böyle göze batan, insanların geçerken özellikle görebileceği bir yerde olmalı, yoksa bir anlamı yok, bunu düşünerek istasyona yerleştirenleri kutluyorum, bu tarz çalışmalar yoğun kent yaşamı içinde toplu taşımayı kullanan insanlara bir anlık tebessüm vererek hafızalarında kalacak küçük detaylardır ve bence çok gereklidir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Taksim - Kabataş Funiküler yeni adı ile Taksim Kabataş Tüneline ait sayısal veriler:
87.000 m3 kazı,
30.000 m3 betonarme betonu,
34.000 m2 püskürtme betonu,
4.000 ton betonarme demiri,
4.500 metre fore kazık,
5.100 metre mini kazık,
6.000 metre şemsiye borusu,
6.600 metre zemin ankrajı,
10.400 metre ayna çivisi,
9.300 adet kaya bulonu,
27.000 m2 su yalıtımı,
750 metre hat işleri
2 adet makas imalatı gerçekleştirilmiştir.
Fransızca'daki "funiculaire" sözcüğünden gelen "füniküler", dağlarda ya da engebeli dik arazilerde, çelik halatlarla çekilen raylı sistemleri tanımlar. Füniküler sistemde çekme ve germe halatlarıyla birbirine bağlanan iki tren karşılıklı çalışmaktadır. Alt istasyonda germe sistemi bulunmaktadır ve elektrikli motorla çalışan bir makara yardımı ile çekme halatı vagonları çekmektedir. -Kemal Abi bunu uzun zaman önce açıklamıştı--
Havalandırma Türbini
Havalandırma Şaftı ve Susturucu sistem
Güzergah Parametreleri:
Kabataş İstasyonu Ray Kotu : -11,10 m
Taksim İstasyonu Ray Kotu : +63,85 m
İstasyonlar Arası Kot Farkı : 74,95 m
Maksimum Eğim : % 22,19
Toplam Uzunluk : 646,625 m
Toplam Derin Tünel Uzunluğu : 544,374 m
Ortalama Peron Boyu : 40
İşletme Parametreleri:
Sistem Kapasitesi : 7500 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 10 m/saniye
Yolculuk Zamanı : 110 saniye
İstasyonlarda Durma Süresi : 69 saniye
Araç Sıklığı : 179 saniye
Araç Parametreleri:
Araç Boyu : 34,55 m
Araç Genişliği : 2,90 m
Araç Yüksekliği : 3,50 m
Araç Yolcu Kapasitesi : 375 yolcu (56 oturan, 319 ayakta)
Araç Ağırlığı (boş) : 40 ton
Araç Ağırlığı (AW1) : 66.25 ton ("Normal" yük, koltuklar dolu ve ayakta 5 yolcu/m2)
Araç Ağırlığı (AW3) : 84.62 ton ("İstisnai" yük, koltuklar dolu ve ayakta 9 yolcu/m2)
87.000 m3 kazı,
30.000 m3 betonarme betonu,
34.000 m2 püskürtme betonu,
4.000 ton betonarme demiri,
4.500 metre fore kazık,
5.100 metre mini kazık,
6.000 metre şemsiye borusu,
6.600 metre zemin ankrajı,
10.400 metre ayna çivisi,
9.300 adet kaya bulonu,
27.000 m2 su yalıtımı,
750 metre hat işleri
2 adet makas imalatı gerçekleştirilmiştir.
Fransızca'daki "funiculaire" sözcüğünden gelen "füniküler", dağlarda ya da engebeli dik arazilerde, çelik halatlarla çekilen raylı sistemleri tanımlar. Füniküler sistemde çekme ve germe halatlarıyla birbirine bağlanan iki tren karşılıklı çalışmaktadır. Alt istasyonda germe sistemi bulunmaktadır ve elektrikli motorla çalışan bir makara yardımı ile çekme halatı vagonları çekmektedir. -Kemal Abi bunu uzun zaman önce açıklamıştı--
Havalandırma Türbini
Havalandırma Şaftı ve Susturucu sistem
Güzergah Parametreleri:
Kabataş İstasyonu Ray Kotu : -11,10 m
Taksim İstasyonu Ray Kotu : +63,85 m
İstasyonlar Arası Kot Farkı : 74,95 m
Maksimum Eğim : % 22,19
Toplam Uzunluk : 646,625 m
Toplam Derin Tünel Uzunluğu : 544,374 m
Ortalama Peron Boyu : 40
İşletme Parametreleri:
Sistem Kapasitesi : 7500 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 10 m/saniye
Yolculuk Zamanı : 110 saniye
İstasyonlarda Durma Süresi : 69 saniye
Araç Sıklığı : 179 saniye
Araç Parametreleri:
Araç Boyu : 34,55 m
Araç Genişliği : 2,90 m
Araç Yüksekliği : 3,50 m
Araç Yolcu Kapasitesi : 375 yolcu (56 oturan, 319 ayakta)
Araç Ağırlığı (boş) : 40 ton
Araç Ağırlığı (AW1) : 66.25 ton ("Normal" yük, koltuklar dolu ve ayakta 5 yolcu/m2)
Araç Ağırlığı (AW3) : 84.62 ton ("İstisnai" yük, koltuklar dolu ve ayakta 9 yolcu/m2)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar' ın şu sürücüsüz Nürnberg metrosu haberinin akabinde bakın ne geldi bomba haber Yakın zamanda Taksim-Kabataş funiküleri sürücüsüz kullanıma geçiyor, sistem zaten mevcutta var olan Taksim yönündeki kumanda odasından kontrol edilerek yapısında var olan bu özelliği kullanıma açılacak.
Belki iki duraklı 500 metrelik bir hattın sürücüsüz kullanımı çok önemli gibi görünmeyebilir ama bana sorarsanız Türkiye' de bir raylı sistemde ilk defa uygulanacak bu çalışma önemli, çalışmanın bir diğer önemli tarafı öncelikli olarak güvenlik sonrasında ise daha büyük sistemlerde kullanılabilirliğini de görmüş olmak amacı Platform Screens Door denilen sistemin uygulamaya geçmesi olacak.
Bu sistemde peron bölgesi ile ray bölgesini ayıran bir cam panel ve araç durma noktasına göre kapılara denk gelen kayan kapılar monte ediliyor, bu sistem metrolarda bildiğim kadarı ile Japonya ve Londra' da (Newyorkmuydu yoksa) gördüğüm kadarı ile de Fransa' da kullanılıyor.
Platform Screen Door uygulamasını anlatan bazı linkler
http://www.railway-technology.com/contr ... akes3.html
http://www.platformscreendoors.com/
http://mic-ro.com/metro/platform-screen-doors.html
linkler internetten bulduğum linklerdir İstanbul' daki uygulama ile bir firma ya da marka anlamında bir bağlantı yoktur.
Bir iki de örnek resim uydurabilirsem Kabataş içinde bir iki çizim ya da montaj yapmaya çalışacağım
Bahçe kapısı değil metro kapısı
Bu da araç içinden istasyonun görünümü
Belki iki duraklı 500 metrelik bir hattın sürücüsüz kullanımı çok önemli gibi görünmeyebilir ama bana sorarsanız Türkiye' de bir raylı sistemde ilk defa uygulanacak bu çalışma önemli, çalışmanın bir diğer önemli tarafı öncelikli olarak güvenlik sonrasında ise daha büyük sistemlerde kullanılabilirliğini de görmüş olmak amacı Platform Screens Door denilen sistemin uygulamaya geçmesi olacak.
Bu sistemde peron bölgesi ile ray bölgesini ayıran bir cam panel ve araç durma noktasına göre kapılara denk gelen kayan kapılar monte ediliyor, bu sistem metrolarda bildiğim kadarı ile Japonya ve Londra' da (Newyorkmuydu yoksa) gördüğüm kadarı ile de Fransa' da kullanılıyor.
Platform Screen Door uygulamasını anlatan bazı linkler
http://www.railway-technology.com/contr ... akes3.html
http://www.platformscreendoors.com/
http://mic-ro.com/metro/platform-screen-doors.html
linkler internetten bulduğum linklerdir İstanbul' daki uygulama ile bir firma ya da marka anlamında bir bağlantı yoktur.
Bir iki de örnek resim uydurabilirsem Kabataş içinde bir iki çizim ya da montaj yapmaya çalışacağım
Bahçe kapısı değil metro kapısı
Bu da araç içinden istasyonun görünümü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Funikülerde Fren Arızası
Bugün akşam saatlerinde Taksim-Kabataş funikülerinde bir arıza meydana gelmiş, frenlerden kaynaklandığı bildirilen arıza nedeni ile seferler yapılamamıştır.
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/03/24
Taksim - Kabataş arasında sefer yapan funikülerin freni kilitlenince yolcular bir süre vagonlarda mahsur kaldı. Sorun giderilemeyince yolcuların tünelden yürüyerek çıktığı öğrenildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise funikülerin istasyona yanaşırken freninin kilitlendiğini belirterek, sorunun giderilmeye çalışıldığını bildirdi.
Üç yıl önce açılan Taksim - Kabataş funiküler hattında funikülerin freni kilitlenince yolcular 600 metrelik hattın ortasında bir süre mahsur kaldı. İki vagonda kalan yolcular bir süre bekledi ancak sorun giderilemedi. Bunun üerine vagonlardan inen yolcuların tünelden yürüyerek Taksim istasyonuna çıktığı öğrenildi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise 7 dakikada bir seferin yapıldığı 600 metre uzunluğundaki funiküler hattında hizmet veren funikülerin saat 18.00 sıralarında Taksim istasyonuna yanaştığı sırada fren kilitlenmesi meydana geldiğini belirterek, bu saatten sonra funiküler hattında ulaşımın yapılmadığını dile getirdi. Günde 9 bin yolcu taşıyan funiküler ile ilgili sorunun giderilmeye çalışıldığını ifade eden yetkililer, hattın ne zaman açılacağının belli olmadığını dile getirdi.
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/03/24
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben bu sürücüsüz yolculukları taraftarı değilim? İşyeri olan o koltuğu boşaltmaya nemelâzım? Bu bir "personel tasarufu", ben bunu sevmem. Belki funiküler kullanmak çok can sıkıcı olabilir, ama yine de, tünele büyükçe bir hayvan girer, araç deray yapar, yani, bence insan gözü gerek. Kullanıcısız metroyu da sevmem. Berlin'in U4'ünde ne kadar deney yapıldıysa da, (çok şükür) bu sisteme geçilmedi.
B. Alabay
B. Alabay