31. sayfa (Toplam 32 sayfa)

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 29 Tem Cmt, 2017 11:02
gönderen Kamil16
Metro İstasyonlarında yürüyen merdiven ve bantların bir kısmı bakım için devre dışında. Elbette arıza ve bakım olacak ama her arızalanan ünite haftalarca devre dışı kalıyor. Yedekparça yada finans sıkıntısı muhtemelen..:?

Kadıköy Metro istasyonunda, Ünalan ve Ayrılıkçeşmesi İstasyonları gibi "çıkış" yürüyen merdivenlerinin ikili yapılmaması büyük hata olmuş..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 29 Tem Cmt, 2017 21:54
gönderen Esat
Kamil16 yazdı:Kadıköy Metro istasyonunda, Ünalan ve Ayrılıkçeşmesi İstasyonları gibi "çıkış" yürüyen merdivenlerinin ikili yapılmaması büyük hata olmuş..
İstanbul da yapılmış ve halen de ısrarla yapılmakta olan en büyük yanlış, geçenlerde yürüyün kalori yakın stickerları gördüm merdivenlerde, herhalde Kadıköy ve Taksim istasyonları hiç izlenmemiş :) bu çağda bir metropolde merdiven kullanımı beklemek çok abes bence. Söylediğinize katılıyorum, aynı hata Marmaray da da yapıldı, yetersiz inşaatlar nedeni ile 5-10 arası bir dönemde eski metro hatlarında ilave yürüyen merdiven inşaatları yapılacağını öngörüyorum.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 30 Tem Pzr, 2017 08:43
gönderen Engin Y
Bazıları, Paris'te de yürüyen merdiven yok diyor, ama orada tren genellikle yolun bir kat altında..
Bizde ise kuyu gibi aşağıya iniyoruz..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 30 Tem Pzr, 2017 09:40
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Bazıları, Paris'te de yürüyen merdiven yok diyor, ama orada tren genellikle yolun bir kat altında..
Bizde ise kuyu gibi aşağıya iniyoruz..
Evet yok, Berlin de de yok ama gereken ve fiziken mümkün tüm istasyonlara takılıyor, o şehirlerde 50-60 yıl hatta neredeyse 100 yıl önce yapılmış sistemlerle mi kıyaslayacağız :)

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 30 Tem Pzr, 2017 10:19
gönderen Engin Y
Hah! Bir de o var abi..
Paris'te pek çok metro hattı yenileniyor..
Yenilenirken de bazı duraklar birkaç ay kapatılıyor ve yürüyen merdiven takılıyor..
Bu hatlar, 1908, 1914 gibi yıllarda inşa edilmiş..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 07 Eki Pzr, 2018 22:14
gönderen Kamil16
M4 Kadıköy - Tavşantepe Metro İstasyonlarındaki özellik ile açık havaya çıkan yürüyen merdivenler sık sık arızalanıyor. Yapım süreci de 3-4 hafta sürüyor. Örneğin Küçükyalı'daki bu Merdiven en azından 3 Haftadır Arızalı. Anlamadığım konu, bu merdivenler iki yönlü çalışabiliyor olması gerek. Çıkış merdiveni arızalı ise iniş merdiveni çıkış olarak çalışabilse vatandaşın eziyeti ortadan kalkar..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 09 Eki Sal, 2018 15:00
gönderen Kamil16
İBB Beyazmasa sağolsunlar, benim şikayetimi cevapladı ama benim sorumun cevabı yok.. 8) 8)

Merdivenler iki yönlü çalışmıyor mu diyor sordum. Ama onlar başka türlü yanıtlamışlar..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 14 May Sal, 2019 12:18
gönderen Engin Y
Yandex haritası üzerinde, Marmaray ile M4 arasındaki entegrasyonu ve her iki hattın hitap ettikleri semtleri görebilmemiz için haritaları aşağıya yapıştırıyorum..

kdk-bst.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 78543&z=14

bst-cvz.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 36008&z=14

cvz-kyn.PNG
Kaynak:https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 93298&z=14

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 15 Eki Sal, 2019 19:11
gönderen Edil Arda
Bildiğiniz gibi Kadıköy metrosunun Kadıköy istasyonu açıldığı günden bu yana istasyonda iki peron olmasına karşın tek perondan işliyor,
ara ara hep şikâyet konusu oldu bu durum ama eski yönetim yeterli yolcu talebi yok diye çift peronlu işletmeyi reddetti. Oysa bugün aldığım yanıtta "Kadıköy istasyonunun hat sonunda ray birleşmesi olmadığı için" tek peron üzerinden işletme yaptıklarını yazmışlar.

Kuyruk tünelleri hakkında bilgisi olan var mı?
Gerçekten çift peronlu işletme bir inşaat olmadan yapılamaz mı?
Durum böyleyse neden tek yerine çift peron var? Tek peron olup bir tarafı iniş, bir tarafı biniş olsaydı çok daha makul olmaz mıydı?

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 16 Eki Çrş, 2019 06:45
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:
15 Eki Sal, 2019 19:11
Bildiğiniz gibi Kadıköy metrosunun Kadıköy istasyonu açıldığı günden bu yana istasyonda iki peron olmasına karşın tek perondan işliyor,
ara ara hep şikâyet konusu oldu bu durum ama eski yönetim yeterli yolcu talebi yok diye çift peronlu işletmeyi reddetti. Oysa bugün aldığım yanıtta "Kadıköy istasyonunun hat sonunda ray birleşmesi olmadığı için" tek peron üzerinden işletme yaptıklarını yazmışlar.

Kuyruk tünelleri hakkında bilgisi olan var mı?
Gerçekten çift peronlu işletme bir inşaat olmadan yapılamaz mı?
Durum böyleyse neden tek yerine çift peron var? Tek peron olup bir tarafı iniş, bir tarafı biniş olsaydı çok daha makul olmaz mıydı?
Bir kaç sorum olacak :)
* eski yönetim derken? İBB? Metro? Yeterli yolcu talebi olmaması cevabı bana biraz garip geldi açıkçası, kim veriyordu bu cevabı onu merak ettim.

* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır

* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?

* bir de kadıköy istasyonuda hattaki diğer istasyonlar gibi aslında bir orta peron, yani sizin kast ettiğinizi düşündüğüm anlamda orada bir iki peron olayı zaten yok, (fiziki değil sanal olarak var) iki peron iki ayrı merdivenden, erişim bölgesinden varılan peronlardır, burada öyle bir durum yok. Ayrıca emin değilim ama Tavşantepe de bu şekilde çalışmıyor mu?

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 16 Eki Çrş, 2019 07:55
gönderen Kamil16
Esat yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 06:45
* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır

* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?
İki Peron Çalıştırmasını istememizin tek gerekçesi, Toplu Ulaşım Araçlarına binme-inme kültürümüzün halen yeterli seviye de olması nedeni iledir.

Tren, bir peron'da boşalır ve öbür peron'da insanlar biner. Böylece inmeye kalkanların önü, tren binecek olanlar tarafından kesilmemiş olur. Bu durumu hepimiz biliyoruz.. :? 8)

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 16 Eki Çrş, 2019 07:57
gönderen Edil Arda
1- Evet, Ulaşım AŞ idi o zaman sanırım, Metro İstanbul olduktan sonra da yeterli talep yok yanıtını almış olabilirim.
2- Tek peronda binenler inenlere yol vermeden içeri dalmaya çalışıyor koltuk kapmak için, bu da arbedeye yol açıyor. Söğütlüçeşme'de metrobüsten inenlerle binenlerin aynı yerden bindiğini düşünün. O kadar hayvanca değil ama ona yakın. Özellikle yoğun saatlerde arbede olabiliyor.
3- Tavşantepe'yi bilmiyorum.