30. sayfa (Toplam 32 sayfa)

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 14 Kas Pzt, 2016 12:57
gönderen Engin Y
En azından iş saatlerinde 8'li set çalıştırabilirler..
Ya da sabahları aradan (mesela Maltepe'den) ek tren çıkarma (ya da akşamları Kadıköy'den Maltepe'ye kadar sefer yapma) şansı var mı?

Ona imkân veriyor mu sistem?

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 14 Kas Pzt, 2016 14:57
gönderen Esat
Sabah ve akşam pik saatlerde zaten yoğunluk yönüne doğru ek sefer yapılıyor, yani sabah Kadıköy' e saatte 12 tren geliyorsa 8 tren kalkıyor gibi düşünün, tam rakamları bilmiyorum çünkü ama böyle bir işletme sistemi zaten var, yalnız benimde duyduğum kadarı ile halen 4 lü setler geliyormuş, bundan bayağı bir şikayetçi olan var neden hepsi 8 li gelmiyor diye.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 14 Kas Pzt, 2016 23:58
gönderen Edil Arda
setler yetmiyor olabilir mi acaba?

sanki Kadıköy-Kartal hattı için alınmıştı setler? Şimdi Kartal'ın ötesine geçmiş oldu hat.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Sal, 2016 07:11
gönderen Esat
pik saatte kaç dakika ara ile çalıştığına bağlı, 3 dk. ara ile çalışıyorsa yetmez. 3 dk. ara ile 8 li set için sanırım 192 araç gerekiyor, 5dk. ara ile 8 li çalışırsa yanlış hesaplamadı isem 112 araç yetiyor.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Sal, 2016 12:48
gönderen Engin Y
Bence 5 dk arayla ve 8'li setle taşıyacaklarına 2,5 dakika arayla 4'lü setle taşımaları daha iyi..
İnsanlar daha az beklemiş oluyor en azından.. Vagon içi yoğunluk aynı olsa da..

Siz ne düşünürsünüz?

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Cum, 2016 09:58
gönderen Hakan
Salı günü 9:30 civarında Anadolu Adliye'den bindim ve Bostancı'ya gittim. İçerisi çok kalabalıktı, set kaçlıydı hatırlamıyorum ama ben Bostancı'da indikten sonra, durup binmeye çalışanları izledim. Benim indiğim trene Bostancı'da bekleyenlerin yarısı binemediler.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 27 Kas Pzr, 2016 19:21
gönderen Kamil16
M4 Kadıköy İstasyonunda tek peron kullanılması ve trenlerin yoğunluğu vatandaşlara pratik çözümler üretmeye zorladı. Ayrılık Çeşmesinden Kartal yönüne gidecekler, Kadıköy yönündeki araçlara binerek, son istasyonda trenin tek peron kullanması nedeni ile oturma şansı elde ediyorlar.

Kadıköy istasyonuna gelen araçlarda bir kısım insanların oturmaya devam etmesinin açıklaması bu..

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 07 Nis Cum, 2017 07:01
gönderen Esat
Yakacık makas bölgesinden bir görüntü, Linkedin den alıntıdır.
yakacık-makas.jpg

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 08 Haz Prş, 2017 17:31
gönderen Edil Arda
böyle bir şey varmış, inanılmaz,
İstanbul’da ücretli yaya geçidi; Öğrenci: 1.15 TL Tam: 2.30
E5 Karayolu'nun altındaki metro alt geçidini kullanmak isteyenler şaşkın. Çünkü İçerenköy'den Bostancı istikametine geçmek isterken karşınıza metro turnikeleri çıkıyor. Güvenlik görevlisine “sadece karşıya geçeceğim, metroya binmeyeceğim” deseniz de İstanbul kart ile ücret ödemeden alt geçitten geçemiyorsunuz.

Üzerinden E-5 Karayolu’nun geçtiği istasyonun alt geçidini kullanmak paralı. İçerenköy’den Bostancı’ya metro alt geçidinden geçmek isteyenler karşılarında metro turnikeleri ve güvenlik görevlileri ile karşılaşıyor. Uygulamaya tepki gösterenlere ise güvenlik görevlileri “ileride, metronun diğer alt geçidinden ücretsiz geçebilirsiniz” diyor. Ancak o geçite ulaşmak için araçların içinden ve yaya geçidi olmayan yollardan yürümeniz gerekiyor. Hamile, yaşlı ve çocuklu ailelerin ise bu tehlikeli yolu yürümesi mümkün değil.

http://www.milliyet.com.tr/istanbul-da- ... m-2255245/

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 08 Haz Prş, 2017 18:50
gönderen Esat
bu yeni bir konu değil ki. Diğer taraftan orası bir alt geçit değil, orası metroya erişim için açılmış bir tünel, ben bu konuda şikayetçi olanların hedefinin yanlış olduğunu düşünüyorum, İBB orada mevcut köprünün yanında düzgün bir üst geçit yaparak bu durumu çözmeli, çünkü bahsi geçen yer metroya erişim için tasarlanmış durumda bir alt geçide çevrilmesi şu hali ile mümkün değil bence.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 08 Haz Prş, 2017 19:15
gönderen Edil Arda
ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 08 Haz Prş, 2017 21:45
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:ama anladığım kadarıyla orada eskiden üst geçit varmış, metro yapıldı diye yıkılmış (?)
onu bilemiyorum, o zaman yıktıkları gibi geri yapsınlar. Üst geçitlerin büyük kısmı şu damperli kamyonun üst geçidi yıkmasından sonra kaldırıldı ve fiziken imkan veren metro erişim tünelleri alt geçit haline getirildi, burada bir sorun yok bu bir çözümdü iyi de oldu ama Bostancı istasyonu mimari yapısı itibari ile buna imkan vermiyor, bu iş için kurgulanmadığı gibi mevcut hali ile bir dönüşüm de olası değil, orada konkors bölgesinde yeniden bir inşaat yapılması gerekir ki bu teknik olarak mümkün mü bilgim yok. Sorun olduğunu inkar etmiyorum yanlış anlaşılmasın, orada bir sorun var ama bu sorunun çözümü insanları oradan geçirmek değil, çünkü ciddi anlamda suistimal edildi geçmişte. Üst taraftan insanları garip, geçillmesi zor, hatta gençler için bile sıkıntılı bir yerden dolaştırmakta pek doğru değil. Dediğim gibi yıktılarsa ihtiyaç var, yeniden üst geçit yapılsın, ya da yolun hemen altında üstte trafik varken turnike katından bir başka koridor açabilirlerse açsınlar, inşaat mühendisleri biraz çalışsın :)