ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1591
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Detaylar

Mesaj gönderen kemal » 20 Ağu Pzt, 2012 21:47

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18080
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Pzt, 2012 22:02

Resim

Vay çok iyi Kadıköy-Kartal metrosu haricinde bir ÜNALAN METROSU na gidiyormuş tünel, başarılı. :D

Resim

Bahsettiğimiz kapı üstü istasyon listesi, ışıklı flan hareketli güzel olmuş tabii de, eleştirilere katılıyorum çok küçük, M2 deki Alstom ların aynısı nerede ise, fark ne? Araç içi ekranlar, dediğim gibi kesinlikle öyle düşünüldüğüne eminim, ekrandan görülüyor ya, deniliyordur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Ağu Pzt, 2012 22:40

Valla işte burada o senin hayal gibi anlattığın yapılır. Normal anda biren güm diye test patlatılır. Nadiren, belki on senede bir, ama acil durumlar için gerekli bir şey. Bir kaç sene evvel burada hastanede atom reaktör kazası testi yaptılar, allak bullak oldu tüm kent. Aman aman! İşte sen gıcık oluyorsun, nedir bu adamın dediği diye düşünmüyorsun. Eh, boşver, bir gün anlarsın.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 20 Ağu Pzt, 2012 22:46

Resim

Resim


Not: Oğulcan ben düzenledim mesajını, flickr dan resmin ilk göründüğü sayfadan verilen linklerde resmin tam yolu olmadığı için göstermez, bilgin olsun.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Ağu Çrş, 2012 00:02

Bugün saat 16.00 sularında tekrar bindim Kozyatağı İstasyonu'nda indim ve kendimi "Jules Verne'in Dünyanın Merkezine Yolculuk" kitabında hissettim. Orada yukarı çıkarken mağara tabakalı yürüyüş yolunda bir kavisle yolcuyu döndürmek de güzel olmuş. Genel de o tarz rampalı u dönüşlü kavisli istasyon yürüyüş yolu pek olmazdı. O an acaba burası Jules Verne'in kitabında olduğu üzere İzlanda'ya açılan gizli bir kapı mı dedim. Malum Dünya yuvarlak ya dümdüz, delsek belki oraya çıkarız :)
Ama yine de kafam çorba oldu. Allah aşkına metrodan iner inmez tam karşımıza çıkışların hangi noktaya, otobüs durağına, avm'ye, mahalleye vb. açılıyor onu gösteren tabelaları koysunlar cidden çözemedim 1-2 sordum öyle yolumu buldum,bir de yer-yön tabelaları en azından Kozyatağı'nda tepeye asılmıştı; ayran budalası gibi bir o yana bir bu yana baktım. İnsaf yanlara neden asılmamış ki?
Bugün bindiğim saatte ayakta yolcu sayısı epeyce vardı, hatta biraz da sıkışıktı. Ancak 6-7 saat sonra indirimli de olsa paralı geçişlerin olduğu bayram dönüşü çalışanların kullanacağı saatler nasıl olacak göreceğiz?
Bakalım paraya kıyıp ekstra para verip binecekler mi? Yoksa tek otobüs ve biletle yolculuğa devam mı?
Tabii istasyon çıkışlarının (bir otoyol ortasından giden Metrobüsten farklı olarak) genelde otoyolun ortasında ama yerleşim ve iş merkezlerine genelde uzak bir anlamda boşluklara açılması da doluluğu etkiler mi göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18080
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Çrş, 2012 00:13

Ben aslında bu hat bayağı yolcu tutar diyorum ama bir yandan Hakan'ın sürekli kafama vurduğu saptamaları, diğer yandan özellikle açılıştan beri sizlerin söyledikleri de ciddi anlamda bu hattın yolcusu nasıl olacak diye düşünmeme sebep oluyor. Yani bahsettikleri gibi bir yolcu rakamı olmayacağı zaten ortada da bakalım göreceğiz. Belki indirimli süre içerisinde de yolcusu olabilir ama indirim bitipte aktarma ile ekstra ödemeler ortaya çıktığı zaman muhtemelen yolcu sayısı etkilenecektir, çünkü dediğim gibi şu beni de artık rahatsız ediyor
genelde otoyolun ortasında ama yerleşim ve iş merkezlerine genelde uzak bir anlamda boşluklara açılması da doluluğu etkiler mi göreceğiz.
hat genel olarak E5 altından gidiyor dolayısı ile çıkışlarda hep kavşak civarlarında yani bu hat daha çok bir aktarma hattı gibi oldu, yani otobüs ya da minibüsle gelip bu hatta binip Kadıköy ya da Kartal'a gideceksiniz, peki nasıl, muhtemelen ekstra bir ücret ile, ha bunu kim takacak? Kimse, yolcu şikayet edecek, İBB kendi gerçeklerini söyleyecek, ama paşa paşa da binilmeye devam edilecek.

Bakalım, bence bu hattın gerçek değerlerini görmemiz biraz zaman alacak gibi, bence bu 29 Ekim'e kadar yarım ücret olayı da sadece ve sadece bu sebepten yapıldı, bir şekilde bu ücret tarifesi ile otobüsten hızlı bir şekilde hedefe varan yolcunun bundan vazgeçmeyeceği düşünülüyor olabilir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Ağu Çrş, 2012 00:55

Olay biraz ya herru ya merru olacak gibi şöyle ki ya metroya paşa paşa binilecek ya da otobüsle Kadıköy'ün merkezinde olmasa da yakınlarında bir yerde inip yürülecek. Muhtemelen doğrudan D100 üzerinden giden otobüsler kaldırılınca yerine ya Minibüs Yolu ya da Sahil Yolu veya Uzunçayır veyahut Uzunçayır'dan Söğütlüçeşme'ye gelip orada ring yapıp geri dönen otobüs hatlarıyla bu olayı kotarmaya çalışacaklar.
Bu durum Sarıyerlilerin altında metro hattı olan Büyükdere Cad.-Mecidiyeköy istikameti üzerinden doğrudan Taksim'e gidememesi gibi bir durum olacak. Ama aynı Sarıyerliler Boğaz'daki sahil yolundan veya Beşiktaş üzerinden Taksim'e otobüslerle geçebiliyor. (Taksim-Hacıosman metrosunun üzerindeki Levent-Sarıyer yönünden gelen otobüsler genelde Şişli'ye gider ama çoğunlukla 2 istasyon ötedeki Taksim'e gitmez.)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ağu Çrş, 2012 19:27

Hattımız bugün itibariyle ilk ücretli yolcularını taşıdı. Hattımızda ne yazıkki yolcu kaynaklı ve işletmeci kaynaklı pek çok sorun var ama hepsi halledilebilir ve küçük sorunlar.

Yolcularımız ne yazık ki henüz metroya alışamadı, banliyö treni gibi kapanmak üzere olan kapıya müdahale etmeye çalışanlar oluyor. Tüm uyarılara rağmen sarı çizgileri geçenler, kafasını uzatanlar var. Yürüyen merdivenlerde sol tarafta durup geçmek isteyenlere sıkıntı çıkaranlar, etrafa çöp atanlar...

İşletmeci şirket de de eksikler var. İstasyonlarda yönlendirmeler çok çok çok yetersiz, ben ki anadolu yakasını çok çok iyi bildiğimi iddaa ediyorum yanlış yere çıktım. İnsanların bildiği değil de kafalarına göre levhalar koymuşlar ve levhalar doğru yerlerde değil. Yüzeye gelen son merdivendeki levha yönlendirici değildir. Önemli olan vagonlardan inenlerin o an nereye gideceğini anlamasını sağlamaktır.

Güvenlik görevlileri, Ulaşım AŞ çalışanları halkı daha çok yönlendirmeli. Hiç bir şeye faydaları yok. Klima ve havalandırma sistemlerinin doğru şekilde kullanılamadığı ile ilgili şikayetler geliyor benim kulağıma. Ayrıca sefer süreleri zaman zaman 35-36 dakikaya çıkıyormuş, sistemi kullanmayı öğrenmemeye çalışanlara taviz verilerek kapıların tekrar tekrar açılıp kapanması sistemin çalışma ahengini bozuyor.

Bir de anlayamadığım şey, neden Kadıköy ve Kartal'da tek peron hizmet veriyor? İstasyon gerilerinde de makas var diye biliyorum...

Bir de İBB çok geciktirmeden otobüsleri minibüsleri düzenlemeye başlamalı, 1'er 2'şer hatları değiştirmeli. Bence 29 Ekim'e kadar bu işi neticelendirmeleri gerekir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Çrş, 2012 21:16

Aslında bu otobüs konusuna o kadar fazla yüklenmemize gerek yok. Buyur paralel gitsinler. Metro da normal bir metro gibi biraz daha ferah ve tenha olur. Zamanla, işine geleni anlar bu nimeti. Ama evet, hat aslında dünyalar güzeli bir güzergâhta değil, ama her neyse, yoktan iyi.

O bahsedilen bilgilendirme eksikleri acaip canımı acıtıyor. BU kadar söylendik, söyledik … olmuyor. İnsanların alışık olmamaları ayrı konu, ona anlayış gösterebiliriz belki. Belki?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1591
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 22 Ağu Çrş, 2012 22:14

Başar yangın konusunda endişelenmeye gerek yok.Bugün saydım, o uzun yaya yolunda bir sürü yangın istasyonu vardı. on metre arayla hortumlar yağmurlama ve alarm butonları var.Ayrıca o yaya yolu çok geniş ve aydınlık buradaki resimlerden pek anlaşılmıyor.

Resim

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Ağu Prş, 2012 14:38

Kadıköy-Kabataş bağlantısı artık deniz üzerinden daha aktif hale gelmiş keşke bunu Beşiktaş-Kabataş-Kadıköy arası ring şeklinde planlasalardı.
Kadıköy - Kartal metro hattına deniz entegrasyonu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Hatları, Anadolu yakasının ilk metrosu olan Kartal – Kadıköy metrosunun hizmete açılmasının ardından Kabataş – Kadıköy seferlerini yeniden düzenliyor.
27 Ağustos Pazartesi günü başlayacak yoğunlaştırılmış
Kadıköy – Kabataş seferleri iki kıta arasında geçişin diğer bir alternatifi olacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Hatları, Anadolu yakasının ilk metrosu olan Kartal – Kadıköy metrosunun hizmete açılmasının ardından Kabataş – Kadıköy seferlerini yeniden düzenliyor.

Kartal – Kadıköy arasını 32 dakikaya indiren metro hattıyla Kadıköy’e ulaşan İstanbullular Şehir Hatları’nın vapur ve motor seferleriyle Eminönü, Karaköy, Beşiktaş ve Kabataş gibi aktarma merkezlerine ulaşarak daha rahat seyahat planlaması yapılabilecek.

Şehir Hatları’nın Eminönü, Karaköy, Beşiktaş vapur seferlerinin yanı sıra Kabataş’tan düzenlenen yoğun motor seferleri İstanbulluları Kadıköy’de metro hattıyla buluşturacak.

27 Ağustos’ta başlayacak olan seferler, yoğunluk zirve yaptığı 07.00 -10.00 ile 17.00 – 20.40 saatlerinde 20 dakika, 10.00 – 17.00 saatlerindeki düşük yoğunlukta da 30 dakika aralıklarla gerçekleştirilecek.

Pazar hariç haftanın altı günü karşılıklı 66 seferin yapılacağı Kabataş – Kadıköy hattında düzenlenen seferler metro, füniküler, tramvay ve İETT hatlarında elektronik biletle aktarma yapılacak.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20531

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18080
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 14:44

alabay yazdı:Numaralandırma sisteminin temeli benden değil miydi?!
Bu sitedeki numaralandırma çalışmasını ya da diğer sitedeki yaptığın çalışmaları kast etmiyorum, 2004 te yaptığım ilk haritadaki numaraları kast ediyorum, sonra kalkıp birileri benim haritayı 90 derece çevirip aynı numaralar ile servis etmişti :) yani bir hata var ise aslında benim hatam :D

Uğurlama iyi oldu bak :D:D özelden konuşalım, bir ay var daha ama bilmek lazım ne yapılabilir, senin yazdıklarını tek yazı haline getirip öyle göz gezdireceğim, sadece bana şunu söyle sen halk gününde fuar alanına göz atmak istermisin? En azından araçlara bakarız malum İpek Böceği de orada olacak.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön