ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17840
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Çrş, 2019 08:19

Kamil16 yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 07:55
Esat yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 06:45
* perondan sonra makas yok, makaslar Kadıköyden çıkış istikametinde yer alıyor, ki bu iki peronunda işlemesine engel bir durum değil, bu sadece bir işletme tercihi olabilir, eğer sefer sıklığı kurtarıyor ise tek perondan çalışılır

* iki peronunda çalışmasının avantajı nedir sizce? Neden iki peronda çalışmalı ve yukardaki soru ile birlikte düşünelim, ne avantajı olacak?
İki Peron Çalıştırmasını istememizin tek gerekçesi, Toplu Ulaşım Araçlarına binme-inme kültürümüzün halen yeterli seviye de olması nedeni iledir.

Tren, bir peron'da boşalır ve öbür peron'da insanlar biner. Böylece inmeye kalkanların önü, tren binecek olanlar tarafından kesilmemiş olur. Bu durumu hepimiz biliyoruz.. :? 8)
Tamam, diyelim ki böyle bir yolculuk kültürümüz var ya da olmasını bekliyoruz, Kadıköy istasyonu buna uygun değil :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17840
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Çrş, 2019 08:21

Edil Arda yazdı:
16 Eki Çrş, 2019 07:57
1- Evet, Ulaşım AŞ idi o zaman sanırım, Metro İstanbul olduktan sonra da yeterli talep yok yanıtını almış olabilirim.
2- Tek peronda binenler inenlere yol vermeden içeri dalmaya çalışıyor koltuk kapmak için, bu da arbedeye yol açıyor. Söğütlüçeşme'de metrobüsten inenlerle binenlerin aynı yerden bindiğini düşünün. O kadar hayvanca değil ama ona yakın. Özellikle yoğun saatlerde arbede olabiliyor.
3- Tavşantepe'yi bilmiyorum.
Teşekkürler hocam, anladım, cevabın değişmesi garip olmuş :) ya da yoğunluk gerekçesi gösterilmesi de sanki garip olmuş ama sonuçta Kamil Bey e verdiğim cevap geçerli, bu istasyon çıkışından sonra (ido yönünde doğru) bir makas tüneli yok, sizin bahsettiğiniz işletmenin yapılabilmesi için M2 Yenikapıdaki gibi bir makas tüneli ve kuyruk hattı olması gerekir

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3250
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Eki Pzr, 2022 18:54

Bugün yapılan tören sonrasında, hattın gelecekte M4A olarak adlandırılacak kesimi, faaliyete geçti; hayırlı, uğurlu olsun :)

Başlık da buna uygun şekilde değiştirildi..

https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... asi-acildi
M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattımızın uzatmasında yer alan Fevzi Çakmak-Hastane, Yayalar-Şeyhli, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonlarımız hizmete açılmıştır. Hattımız bugün 19.00 itibarı ile Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı arasında işletmeye geçmiştir.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 564
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Eki Sal, 2022 18:46

bu hat için hiç araç alımı konuşulmuyor, oysa tüm hattın 8'li setle çalışabilmesi lazım.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 354
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Eki Çrş, 2022 08:51

M4 6 lı dizi değil miydi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3250
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Eki Çrş, 2022 09:52

Özgür Türkler yazdı:
05 Eki Çrş, 2022 08:51
M4 6 lı dizi değil miydi?
Değil abi; bir 4'lü, bir 8'li set geliyor..

M5'in setleri 6'lı..

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön