ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama trenin kısa mı, uzun mu olduğunu da belirtebilir, meselâ.
İstasyonlarda üst taraflarda büyük levhalarla istasyon isminin gösterilmemesi yazık. Büyülteç ile Bostancıyı okuyabildim. Halbuki hemen şöyle göze atlar bir levha olsa. Hani şu Berlindeki hep mavi olan U levhaları gibi. Büyük yazıyla istasyon ismini yazar hep, her merdivenliğin üstünde.
İstasyonlarda üst taraflarda büyük levhalarla istasyon isminin gösterilmemesi yazık. Büyülteç ile Bostancıyı okuyabildim. Halbuki hemen şöyle göze atlar bir levha olsa. Hani şu Berlindeki hep mavi olan U levhaları gibi. Büyük yazıyla istasyon ismini yazar hep, her merdivenliğin üstünde.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Gelen trenin 8'li mi 4'lü mü olduğunu yolcuya da aktarmak lazım. Bilgilendirme ekranlarına yansıtmak gibi. Ben de Taksim - Hacıosman metrosunda tecrübe ettim ki tünele yakın kalan 8. ve 7. vagonlar yönünde bekleyenler daha az oluyor. Bir kısım yolcuysa vagonlar arası geçişten faydalanıp metro hareket ederken ilerliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3519
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Dün, gelecek iki trenin kaç dakika sonra geleceği yazıyordu, ama kısa mı uzun mu olduğu yazmıyordu. İki tren arası beş dakikaydı, ilk tren belirtilen vakitte geldi. Kısa tren oldukça doluydu, ama Ayrılıkçeşmesi'nde olduğumuz için yolcuların çok büyük kısmı indi ve oturacak yer bile çıktı ortaya.
Kadıköy'de neden tek peron kullanılıyor? Ayrıca, lağım kokusu sorunu da giderilememiş. Burası açılalı 1,5 yıl oldu, bu sorunların devam etmesi oldukça tuhaf..
Ayrılıkçeşmesi'ndeki Marmaray aktarma noktası oldukça kullanışlı. Marmaray treninden indikten 3 dakika sonra, M4'ün peronundaydım.
Kadıköy'de neden tek peron kullanılıyor? Ayrıca, lağım kokusu sorunu da giderilememiş. Burası açılalı 1,5 yıl oldu, bu sorunların devam etmesi oldukça tuhaf..
Ayrılıkçeşmesi'ndeki Marmaray aktarma noktası oldukça kullanışlı. Marmaray treninden indikten 3 dakika sonra, M4'ün peronundaydım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3519
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, aslında madem burası bir son durak, keşke ortada tek raylı ve çift peronlu yapsalarmış. Yolcular bir kapıdan çabuk bir şekilde inerken diğer taraftan da hızlıca binerlerdi. Veya diyelim ki çift ray gerekli, şu anda kullanılan rayın diğer tarafına da bir peron yapsalardı. En azından inişler ve binişler hızlı olurdu. İhtiyaç duyulursa, diğer ray da kullanılabilir ve yeniden tek peronlu sisteme geçilebilirdi..
Aslında İstanbul gibi yoğun yolcu sirkülasyonu yaşanan bir kentte, tüm metro durakları üç peronlu olmalı. Binişler kenarlardaki peronlardan, inişler ise ortadaki perona olurdu.
Aslında İstanbul gibi yoğun yolcu sirkülasyonu yaşanan bir kentte, tüm metro durakları üç peronlu olmalı. Binişler kenarlardaki peronlardan, inişler ise ortadaki perona olurdu.