ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Pzt, 2014 17:36

Bende M2 deki tarzı kötü buluyorum, yani o ekranları bence o ekranın amacı gelen trenin dakikasını göstermek, sağında solunda videolar, oynayan kayan bir şeyler ne bileyim bence gereksiz :) en iyisi bu ekranlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Sal, 2014 17:47

Meraklı kalmadı artık kimse bir yerlerde foto çekip yüklemiyor :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 11 Şub Sal, 2014 17:52

Bencede bilgilendirme ekranı amaca yönelik, sade ve net olmalı.
Öbür türlü amacından sapıp zihin bulandırıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Sal, 2014 18:45

Ama trenin kısa mı, uzun mu olduğunu da belirtebilir, meselâ.

İstasyonlarda üst taraflarda büyük levhalarla istasyon isminin gösterilmemesi yazık. Büyülteç ile Bostancı’yı okuyabildim. Halbuki hemen şöyle göze atlar bir levha olsa. Hani şu Berlin’deki hep mavi olan U levhaları gibi. Büyük yazıyla istasyon ismini yazar hep, her merdivenliğin üstünde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Sal, 2014 19:25

Bende Ozgur e katiliyorum ve o ekranlar kisa-uzun tren gosterebiliyor olmali, ayrica sen yasli bir adamsan biz ne yapalim :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 14 Şub Cum, 2014 19:31

Meraklı kalmadı artık kimse bir yerlerde foto çekip yüklemiyor
:)

Resim
Resim

Resimde de görüldüğü gibi mavi ve kırmızı bantlar yapıştırıldı
En son Anatolian tarafından 14 Şub Cum, 2014 19:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2014 19:38

Peki 8 li işletmeye denk geliyormusun hiç? Yolcu için ayırt edici mi bu yerdeki zımbırtılar? Yani insanlar onlara bakarak hakkaten kısa tren gelecek ileri gideyim diyor mu?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 14 Şub Cum, 2014 19:44

Daha 8'li sete denk gelemedim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Şub Cum, 2014 21:50

Gelen trenin 8'li mi 4'lü mü olduğunu yolcuya da aktarmak lazım. Bilgilendirme ekranlarına yansıtmak gibi. Ben de Taksim - Hacıosman metrosunda tecrübe ettim ki tünele yakın kalan 8. ve 7. vagonlar yönünde bekleyenler daha az oluyor. Bir kısım yolcuysa vagonlar arası geçişten faydalanıp metro hareket ederken ilerliyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Şub Pzt, 2014 14:11

Dün, gelecek iki trenin kaç dakika sonra geleceği yazıyordu, ama kısa mı uzun mu olduğu yazmıyordu. İki tren arası beş dakikaydı, ilk tren belirtilen vakitte geldi. Kısa tren oldukça doluydu, ama Ayrılıkçeşmesi'nde olduğumuz için yolcuların çok büyük kısmı indi ve oturacak yer bile çıktı ortaya.

Kadıköy'de neden tek peron kullanılıyor? Ayrıca, lağım kokusu sorunu da giderilememiş. Burası açılalı 1,5 yıl oldu, bu sorunların devam etmesi oldukça tuhaf..

Ayrılıkçeşmesi'ndeki Marmaray aktarma noktası oldukça kullanışlı. Marmaray treninden indikten 3 dakika sonra, M4'ün peronundaydım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzt, 2014 17:54

Engin Y yazdı:Kadıköy'de neden tek peron kullanılıyor?
İki tren arası frekans buna elveriyordur o yüzden tek peron kullanılıyordur, yani diğeri çıkmadan başka tren gelmiyordur diye düşünüyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Şub Pzt, 2014 21:33

Abi, aslında madem burası bir son durak, keşke ortada tek raylı ve çift peronlu yapsalarmış. Yolcular bir kapıdan çabuk bir şekilde inerken diğer taraftan da hızlıca binerlerdi. Veya diyelim ki çift ray gerekli, şu anda kullanılan rayın diğer tarafına da bir peron yapsalardı. En azından inişler ve binişler hızlı olurdu. İhtiyaç duyulursa, diğer ray da kullanılabilir ve yeniden tek peronlu sisteme geçilebilirdi..

Aslında İstanbul gibi yoğun yolcu sirkülasyonu yaşanan bir kentte, tüm metro durakları üç peronlu olmalı. Binişler kenarlardaki peronlardan, inişler ise ortadaki perona olurdu.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön