4. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 16:15
gönderen Esat
Benim düşündüğüm aktarmanın Sanayi Mahallesinde olacağı şeklinde, Yani bir işletme Taksim-Darüşşafaka çalışacak, bir işletme Taksim-Seyrantepe, Darüşşafaka yönünden gelenler Seyrantepe ye gitmek için Sanayi Mahallesinde inerek oraya giden araca binecekler, araçlar normal işletme yolundan geçeceği için bu aktarma normaldeki gibi merdiven in çık ile olmayacak, aynı istasyon bölümünden yapılacak sadece yan tarafa geçilecek. Senin dediğin gibi olmasının önünde de bir engel yok ama, şu an yapılan sinyalizasyon sisteminin bu konuda çok iyi olduğunu duydum ama yine de ters yönden araç geçirmek her zaman risklidir.

Gönderilme zamanı: 28 Kas Pzr, 2010 16:16
gönderen kemal
bir resim daha buldum...
Resim

Gönderilme zamanı: 11 Ara Cmt, 2010 17:37
gönderen kemal

Gönderilme zamanı: 14 Oca Cum, 2011 19:07
gönderen Esat
Stad açılışı esnasında yapılacak işletme senaryoları duyurulmuş
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 15 Ocak'ta açılışı yapılacak TÜRK TELEKOM ARENA STADI'nın açılışı öncesinde stada ulaşımı sağlayacak olan metro ve tünellerin inşaatını tamamlayarak önceki ay hizmete aldı. Taksim- 4 Levent Metro Hattı'nın devamında inşa edilen 4 Levent- Hacıosman Hattı'ndaki Sanayi İstasyonu'ndan 1,6 km'lik bir kol ile ayrılan Seyrantepe Hattı'nda 11 Kasım 2010 yolcu taşınmaya başlandı. Bu kısım, metronun Sanayi İstasyonu'nda ayrılan ve sadece Seyrantepe-Stadyum yolcularına hitap eden bir kol.

STADIN AÇILIŞ GÜNÜ MAÇA GELİŞ SENARYOSU:

Maç başlayıncaya kadar normal metro işletmesi devam edecek. (Taksim-Darüşşafaka ana hat işletmesi ve Sanayi-Seyrantepe Mekik işletmesi) Yani, Taksim veya Darüşşafaka yönünden gelen yolcular, Sanayi durağında inip, tren değiştirmek amacıyla bir üst kattaki hole çıkacak ve holün sonundaki 3. perona (mekik tren) inerek Seyrantepe-Stadyum İstasyonu'na devam edebilecek.

İstasyon girişlerinde, maça sadece kombinesi, davetiyesi ve bileti olan kişilerin girebileceği ve stad çevresinde bilet satışının yapılmayacağını belirten duyurular hazırlanacak. Bu duyurularda, stada gitmek isteyen yolcuların aktarma yapacağı istasyon bilgileri yer alacak.

Turnike bölgesindeki görevliler, sözlü olarak maça gitmek isteyen yolcuları bilet ve erişim konularında bilgilendirecek. İstasyonlarda da anonsla bilgilendirmeler yapılarak, yolcular yönlendirilecek.

MAÇ ÇIKIŞI SENARYOSU:
Maç bitiminde ise stadın tahliyesi başlamadan önce işletme senaryosu değişecek ve aktarmasız olarak 'Seyrantepe-Taksim' direkt seferleri yapılacak.

Seyrantepe'den 5,5 dakikalık aralıklarla Taksim yönüne direkt ulaşılabilecek. (Sanayi'de tren değiştirmek gerekmeyecek. Taksim'e kadar istenen istasyonda inmek mümkün)
Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş.

Gönderilme zamanı: 14 Oca Cum, 2011 22:24
gönderen alabay
Maça gidiş için de özel "stad trenleri" yapsalar iyi olur bence. Ben böyle teknikleri bir çok şehirde gördüm, bazen araçlarda (metro, tramvay) hat numarası yerine bir top simgesi olur.

Gönderilme zamanı: 14 Oca Cum, 2011 22:27
gönderen Esat
Aslında haberi okuyunca bende neden yok diye sordum, yani maçtan çıkışta araç tahsis ediliyor direkt Taksim peki neden maçtan önce başlama saatine kadar Taksimden kalkan "maça maça maçaaa" diye bağıran araç yok :):) bence de olmalıydı. Ha yolunu şaşıran yolcu olmazmıydı yanlışlıkla binen, tabii ki olurdu ama anons sistemi var ya işte, Sanayi Mah. istasyonunda yapılacak küçük bir anons ile bu yanlış yolcuların inmesi sağlanabilir, bir şey yok bunda.

Gönderilme zamanı: 08 Şub Sal, 2011 21:28
gönderen Esat
Seyrantepe istasyonunu gördüm, gayet güzel. İstasyonun bir tarafına PSD (platform screen door) lar monte edilmiş, ayar çalışmaları devam ediyordu, sanırım bir süre sonra hizmete alınır o zamanda diğer tarafa montajına başlar. M2 hattında da bir kaç istasyonda bu sistem uygulanacak, ilki de Seyrantepe olacak.

Seyrantepe açıldığından beri yapılan 3 organizasyondan başarı ile çıkılmış, 30.000 civarında yolcu tahliyesi yapıldığı söyleniyor, büyük sıkıntılar yaşanmadan başarılı bir şekilde tahliye yapılmış, ben staddan istasyona girişleri yetersiz gördüm ama bana göre, sonuçta pratiği yapılmış ve başarısız bir sonuç yok ortada umarım ileride de olmaz.

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cum, 2011 22:34
gönderen Esat
Bu resimleri geçen Şubat ta çekmiştim, yayınlamadım herhalde emin değilim şimdi aklıma geldi vereceğim. Bilmiyorum aranızda Seyrantepe stadyuma metro ile giden oldu mu, daha doğrusu bir organizasyona giden oldu mu? Eğer var ise lütfen tecrübesini paylaşırsa sevinirim, çünkü orada kafama takılan pek çok şey oldu, mimar ya da inşaat mühendisi değilim ama bu istasyonun stadyum girişinin kesinlikle bir stadyum girişine uygun olmadığını düşünüyorum, umarım buradaki hatalar Olimpiyat Stadına yapılan istasyonda tekrarlanmaz. Hatalar diyorum, neye göre hata diye soracak olursanız tabii ki bana göre değil, ben izlenimlerime ve daha önce yapılmış bazı yurtdışı gezilerinden arkadaşlarımızın aktardıklarına göre bu yorumu yapıyorum. Kaldı ki bunları bilen kişiler halen orada iken bu sorunun olması bana ilginç geldi, halen inşaat aşamasındaki yetki sorunu aşılabilmiş değil gibi.

Neyse, bence sorun istasyon girişinde 3 tünel bulunmasına rağmen bu tünellerin yetersiz görünmesi, tünellere girişteki küçük alanda bir ayrım bulunmaması. Yani adam sağdaki turnikeden girip sola gitmek istese buna engel olacak bir durum yok, bu belki güvenlik nedeni ile böyle düşünülmüş diyebilirsiniz ama lütfen 3 tarafında nerede ise 10 metrelik düz duvarlar olan bir yerde ne güvenliğinden bahsediyoruz?

Bir diğer sorun, istasyona giriş için stadtan yaklaşım. Buradan yolcular tamamen iç içe kocaman bir grup halinde geliyorlar ve sadece 3 adet tünel genişliğinde toplam 15 boy turnikeden geçerek ara alana giriyorlar, süzme ya da huni yöntemi yok. Yani tahminimce insanlar buraya yığılıyor kim önce turnikeye dalarsa o geçiyor. Halbuki o gerideki alandan başlayan 80 cm lik turnikeye doğru daralan bir bariyer sistemi ile çok rahatlık ile insanlar sıraya sokulabilir di. Sanırım stadı tasarlayanlarda bunu düşünmediler, kim neyi düşünüyor ben bunu çözsem herhalde bir sıkıntım kalmayacak.

Resimler
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir de istasyon içi turnikeleri çekmiştim ama resmi bir türlü bulamadım başka bahara artık :)

Gönderilme zamanı: 22 Mar Prş, 2012 14:09
gönderen Esat
Ben istasyon açıldıktan sonraki ilk izlenimimi zaten yukarıda paylaşmıştım, bana göre zaten bu büyüklükteki bir stadyuma uygun bir istasyon değildi, hele ki istasyon ile stadyum arasında erişim yolcu giriş/çıkışı anlamında zaten kötüydü, tabii kullananlar şikayet etmiyor herhalde, ya da başka yerlerde ediyorlar, neyse bir iki gündür bir haber gözüme çarpıyor, Seyrantepe ile M2 anahattı arasında bir tünel inşası yapılacağı ve bu sayede bu istasyonunda ana hat gibi çalışabileceği yönünde bir haber var, buna istinaden bir de ihale yazısı var ama ben o yazı içinde bu iş ile ilgili bir ibare göremedim, açıkçası yanlış bir bağlantı ya da bilgimi ya da yanlış bir çıkarım mı, ya da her şey doğruda verilen datalarmı yanlış bilemiyorum fakat böyle bir haber dolaşıyor.

Görüşüme gelir isek, geçmişte Mehmet bununla ilgili bir iki soru sormuştu bende bilgim dahilinde cevaplamaya çalışmıştım, mevcut tünel yapısı böyle bir işletmeye izin vermiyordu, ancak bugüne kadar yapıldığı gibi aktarmalı ya da bir taraftan gelişte illa ki Seyrantepe' ye girilemeyen bir işletme durumu vardı, sanırım bu tünel bu işletme sıkıntısını aşmak için düşünüldü. Haberde geçen Seyrantepe seferleri 2,5 dk. frekansına düşecek ifadesi biraz kafamı karıştırdı, sinyalizasyon değişikliğinden sonra bu hatta 2 dk. frekansa kadar düşülebilecekti sanırım (1 dk. mümkünmüydü hatırlamıyorum) hal böyle iken yani biz 1 dk. ya düşülemediğini var sayar isek, bu yine de Seyrantepe kolunda 4 dk. dan daha sık sefer yapılamaz anlamına gelecek, eğer anahat yani Taksim-Hacı Osman arasında 4 dk. da bir sefer yapılırsa diğer 4 dk. lık frekanstaki Seyrantepe-Taksim trenleride araya girer ve böylece Sanayi Mah.-Taksim arasında işletme 2 dk. ya düşebilir. (Eğer 1 dk. mümkün ise daha sık tabii ki) Ama işletme, 1 tren Taksim-Sanayi Mah.-Hacı Osman arkasındaki tren Taksim-Seyrantepe-Hacı Osman ve tam tersi şeklinde olacak ise o zaman işler biraz daha karışacak gibi, yani yanlışlıkla Seyrantepe'ye uğrayan trene binerseniz minimum 5 dk. lık bir geç yolculuğa razı olmak durumundasınız.

Bakalım bilgiler netleşirse belki daha doğru çıkarımlar bulunabiliriz.

Gönderilme zamanı: 22 Mar Prş, 2012 14:34
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/tt-arenaya-ek-me ... yapilacak/

evet böyle bir haber var. 800 m ek tünel yapılacakmış ama onaya sunulmuş vs.

peki esat bu durumda bu ek tünelle birlikte seyrantepeden ileri uzama şansı doğuyor mu? malüm seyrantepe kazlıçeşme düşünceleri vardı. belki ufaktan revize olur yine.

Gönderilme zamanı: 22 Mar Prş, 2012 14:42
gönderen Esat
Valla her şey olur bu saatten sonra :) bana göre gereksiz, yani şunun için gereksiz diyorum. Şimdi bu hat kesintisiz Taksim-Seyrantepe diye başka bir işletme oldu dimi, ne olacak? M2B :) otobüs hattı numaralandırması ile böyle olacak, sonra? Kazlıçeşmeye uzatılacak, hat ne olacak Taksim-Kazlıçeşme?

Olsun, ne diyeyim, hep diyorum dünyanın unuttuğu terk ettiği şeyleri biz şimdi yapmaya çalışıyoruz, bir adım ileri gitmekten vazgeçtim şu an bulunulan yeri bile takip etmiyoruz. Ama demeç vermek güzel ya, "trenlerimiz makinistsiz kullanılacak" "dünyanın ilk dıttıtıbırtlı metrosunu yaptık" "dünyanın en şahane ötesi harikulade muhteşem istasyonlarına sahibiz" :) ya gerçekten hala bunlara inanıpta oy veren varsa, vallahi durmak yok yola devam, benden de hep destek tam destek.

Gönderilme zamanı: 22 Mar Prş, 2012 15:00
gönderen Mehmet Kasım
şehirlerarası otobüslerin yolcu bıraktığı hasdal kavşağı, arıcılar cep otogarı veya alibeyköy otobüs terminali gibi bölgeye uzasa iyi olmaz mı?

otobüsle gelen metro ile mecidiyeköy taksim yapar. otobüs firmalarının servisleri mecidiyeköye gire çıka mahvoluyorda

http://www.rayturk.net/metro-seyrantepe ... zatilmali/