ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 26 Mar Pzt, 2012 23:58

Esat yazdı:Evet ya -MİŞ li geçmiş zamandan nefret ederdim, bu İstanbul'un ulaşımı yüzünden -Dİ li geçmiş zamandan da pek hazzetmez oldum :)

Seyrantepe peron bölgesine bir kez indim ama doğal olarak depo sahasını görme şansım olmadı (herkesmi değişti be arkadaş şirkette :)) ama şimdi hatırlayamadığım şey istasyonun sadece Sanayi mah. tarafından araç girişi olduğu gibi, şöyle izah edeyim peron ve depo doğu-batı yönünde (yaklaşık) yan yana duruyorlar, depodan bir aracın Seyrantepe istasyona girebilmesi için önce doğuya çıkış yapıp buradan manevra ile mi Seyrantepe'ye girmesi gerekiyor, yoksa batı yönünden de perona giriş yapabiliyorlarmı? Eğer böyle ise zaten bir sıkıntı yok sanırım. Maç günlerinde rezerv araçlarınızı depo sahasında bekletirsiniz, çıkanın yerine batı uçtan aracı direkt perona alırsınız. Bu şekilde 8 li dizileri ardı ardına doldurarak kaldırabilirsiniz. Bu da bir araçta 2000 kişi yapıyor, bir yolu depodan kalkan Taksim araçlarına bir yoluda normal seferini yapan Taksim-Seyrantepe araçlarına ayırırsak nerede ise 2 dk. da bir araç kalkar, tamam ana hattın seferlerini zora sokmayalım 4 dk. da bir yapalım bu durumda 20 dk. gibi bir sürede bu istasyondan araç bazında 10.000 yolcu çıkartılabilir.

Yanlışmı düşünüyorum, ama bunun için hattın batı uçtan araç beslemesine uygun olması gerekir. Bir diğer ve bence asıl sorun istasyon girişinin bir stadyum istasyonuna göre düzenlenmemiş olmasıdır, 20 dk. da bu kadar insanı zaten akıcı bir şekilde perona alabilirmiyiz bilmiyorum.

Bahsettiğim şey kabaca şu, depo hattını farazi çizdim çünkü kaç yol ve makas yapısını bilmiyorum, ayrıca en soldaki ve üstteki tekrar istasyona dönen yol benim önerim olan prensip, turuncu oklar maç işletmesi araçları, yeşil normal sefer araçları
Resim

depo sahasında çıkış makasları ters biliyorum da uğraşamadım şimdi :D
Depo yollarında peronun batı ucuna bağlantı yok. İdeal olanı bu ama maalesef YOK. Depo yollarından perona kadar olan kavis araç dönüşüne müsait olmadığı için yapılmamış olabilir. Yoksa bu bağlantının yapılmamış olması büyük hata.

Seyrantepe peronun batı kısmına gelince, iki peronda iki yol bulunmakta ve bu yollar ileride tek makastan geçmek zorunda. makastan sonra 1. yola (taksim yönüne), 2. yola (Hacıosman yönüne) ve Sanayi mahallesi 3. perona geçişler var. Yani Seyrantepe istasyonuna giriş ve çıkış için toplamda üç tane yol mevcut. Fakat ne yazık ki bu yollar tek makasta toplandığı için bu bölge verimli kullanılamıyor.

Bahsedilen tünel de sanırım bu bölgeyi rahatlatmak için düşünülmüş bir çözüm yolu. Yani Seyrantepe istasyonuna gelen yolları tek makas üzerinden değil de farklı yollarla sağlamak. Böylece, Seyrantepe istasyonuna bir araç geliyorken aynı anda başka bir araç çıkartılabilir ve sirkülasyon sağlanır.

Depo bölgesinden 2 veya 4 dakikada bir Seyrantepe istasyonuna araç çıkararak yolcu taşımak çok doğru bir işletme değil. Çünkü, hat içinde zaten birçok araç sefer halinde. Buna ek olarak bir stad dolusu yolcuyu taşımak için de birçok aracı sefere dahil etmek hattı şişirir. Depo Seyrantepe'de olduğu için bu araçları boş olarak tekrar Seyrantepe'ye getirmek yine hattın içinde birçok boş aracın olması demek. Bu araçlar manevra esnasında normal seferleri ister istemez aksatacaktır. Taraftar taşıyacağım derken ana hattın yolcusu mağdur olabilir.

Sonuç olarak; Seyrantepe perona iki bağımsız yol şart. Depo alanından perona bağlantı olmasa da işletmeyi oldukça rahatlatır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 00:21

mehmet kahraman yazdı:Onun için stad çıkışında turnikeler var. Taraftarlar 2000'erli gruplar halinde peron yoluna geçiriliyor. O yolcuları tran alıp hareket edince diğer 2000 salınıyor.
Bu gerçekten ayarlanabiliyor ise güzel ama diğer taraftan ben yine de stadtan istasyona girişin bu iş için uygun olmadığına inanıyorum, süzme yöntemi bilinen en mantıklı yöntem, burada sadece adam boyu turnikelere yüklenen insanlar içeri girebilenler birden bir meydana düşüyor sonra yine tünellerin ağzına yığılıyor, işi sadece araçla adam taşımak olarak düşünmemek lazım, tabii ki sizlerin bu konudaki tecrübesini almak çok doğru ve tespitlerinizin doğruluğunada eminim.
Mehmet Kahraman yazdı:Seyrantepe peronun batı kısmına gelince, iki peronda iki yol bulunmakta ve bu yollar ileride tek makastan geçmek zorunda. makastan sonra 1. yola (taksim yönüne), 2. yola (Hacıosman yönüne) ve Sanayi mahallesi 3. perona geçişler var. Yani Seyrantepe istasyonuna giriş ve çıkış için toplamda üç tane yol mevcut. Fakat ne yazık ki bu yollar tek makasta toplandığı için bu bölge verimli kullanılamıyor.
Hımm, bunu bilmiyordum, daha doğrusu kafamda canlandıramadım bir türlü, geri sayfalarda projenin bir çizimi vardı bir bakayım oraya. O şekilde ise zaten dediğin gibi yapacak pekte bir şey yok, yeni bir tünel inşasından başka.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Çrş, 2015 08:52

Malum bir süredir bu mekik işletme yapılamıyordu, 13 Eylül itibari ile açılması için çalışma yapılıyormuş

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... d1hhmdxCUk
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Dursun Özbek ile bir araya geldi. Başkan Topbaş, inşaatı devam eden Seyrantepe Metrosu’nun 13 Eylül’de taraftarların kullanımına açılacağını açıkladı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Prş, 2015 18:06

Sayın Yolcularımız;
M2 Hacıosman – Yenikapı hattına entegre çalışmakta olan Seyrantepe – Sanayi bağlantı hattında metro trafiğini rahatlatacak, yolcuların daha hızlı ve konforlu bir şekilde yolculuk yapmasına olanak sağlayacak yeni bağlantı tüneli 11.09.2015 tarihi itibariyle hizmete sunulacaktır.
İyi Yolculuklar dileriz.
Saygılarımızla
https://www.facebook.com/istanbululasim ... 9925139468

uzunca bir süredir devam eden tünel inşaatı nedeni ile bu mekik işletme kapalı idi, işletmecinin sayfasından yaptığı duyuruda yarın itibari ile işletmeye açılacağı belirtilmiş.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Mar Sal, 2016 21:29

Şu anda bu hat kaç dakikada bir çalışıyor?
Eskiden sanırım tek tren gidip geliyordu.. Yine öyle mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Sal, 2016 22:13

Engin Y yazdı:Şu anda bu hat kaç dakikada bir çalışıyor?
Eskiden sanırım tek tren gidip geliyordu.. Yine öyle mi?
Halen tek tren calisiyor, 9 dk. da 1 ama makinist markiz degisme kalkis falan 11 yaziliyor. Tunel calismasi bitti diye biliyorum, sinyalizasyon adaptasyonu yapiliyor, su an manuel surus nedeni ile tedbiren hiz dusuk. Sinyal calismasi bitince, 4,5 dk lik frekans olacak diye biliyorum, bunun sebebi Sanayi de tek peron tek yol olmasi sanirim. Ilave tunel mac gunleri ekstra arac cikisina da fayda saglar herhalde.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Mar Çrş, 2016 23:35

Abi, tek tren bile olsa, iki durak arasını 2 dakika git, 1 dakika bekle, 2 dakika gel, 1 dakika bekle şeklinde 6 dakikada bir sefer yapılabilir diye düşünüyorum.. Ben mi fazla iyimserim? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 08:02

Engin Y yazdı:Abi, tek tren bile olsa, iki durak arasını 2 dakika git, 1 dakika bekle, 2 dakika gel, 1 dakika bekle şeklinde 6 dakikada bir sefer yapılabilir diye düşünüyorum.. Ben mi fazla iyimserim? :)
Neden olmadığını izah ettim, manuel sürüş yapılıyor ve bu modda yapılabilecek optimum sefer bu. Sinyal devreye girdikten sonra zaten 6 dk nın da altına düşecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 09:13

Esat yazdı:Neden olmadığını izah ettim, manuel sürüş yapılıyor ve bu modda yapılabilecek optimum sefer bu. Sinyal devreye girdikten sonra zaten 6 dk nın da altına düşecek.
Tamam abi, teşekkürler sabırlı açıklaman için..

Geçen hafta açılan danışmanlık ihalesi ile Seyrantepe-Alibeyköy arasına metro yapılırsa, bu hattın devamı gibi yaparlar ve burası da başlı başına bir hattın parçası olur belki..

Sanayi Mahallesi gibi M2'nin nispeten az kullanılan bir durağı, bu aktarma nedeniyle bayağı bir kalabalıklaşır..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 09:29

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:Neden olmadığını izah ettim, manuel sürüş yapılıyor ve bu modda yapılabilecek optimum sefer bu. Sinyal devreye girdikten sonra zaten 6 dk nın da altına düşecek.
Tamam abi, teşekkürler sabırlı açıklaman için..

Geçen hafta açılan danışmanlık ihalesi ile Seyrantepe-Alibeyköy arasına metro yapılırsa, bu hattın devamı gibi yaparlar ve burası da başlı başına bir hattın parçası olur belki..

Sanayi Mahallesi gibi M2'nin nispeten az kullanılan bir durağı, bu aktarma nedeniyle bayağı bir kalabalıklaşır..
Estafurullah, arkadaşlar yazdıklarım yanlış anlaşılıyor ise siz benim kusuruma bakmayın, stresimi yansıtıyor olabilirim.

Hat konusuna gelince ben o uzatmanın bunun bir parçası olarak yapılmasını gerçekçi bulmuyorum. Çünkü yarın bu karşımıza hadi Yenikapı-Alibeyköy metro niye işletmiyorsunuz diye talep olarak gelecek, burada bir işletme yapıp Sanayi - Yenikapı arasında 2,5 dk. sağlayacaksınız ama yaptığınız bu işletme Sanayi - HOsman arasını 5 dk. ya çıkartır. Yani M1 de yaşanan durumu yaşatır, yaşanmış ve yaşanmakta olan bir sıkıntı var iken aynısını istemek, yapmaya çalışmak bana sadece abesle iştigal görünüyor. Bunu siz vatandaş olarak talep edebilirsiniz, çünkü herkes kendi penceresinden, kendi işine yarayacak tarafından bakıyor, zamanında bir arkadaşın evinin kapısına kadar metro isteyen talepleri gibi, tabii kötü olan bu talepleri bu sitelerde okuyan bazı insanların ciddiye alması oluyor.

Seyrantepe istasyonu kalabalıklaşsın diye hat uzatmaktansa, bence ilk açıklandığı gibi İstinye-İTÜ-Alibeyköy metrosu olarak inşa edilmelidir. Böylece hem Ayazağa Köyü ne metro geçer, hem de Seyrantepe den Vadi ye yapılacak füniküler ile de bu 2 sistem arasında aktarma olur. Bu da benim önerim :)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Uğur » 17 Mar Prş, 2016 09:47

Abi aynı tepki Boğaziçi Üniversitesi hattında da gelebilirdi. Belediye orda bu cesareti gösterip ayrı hat yaptı. Burda da yapılabilir bence. :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 09:58

Uğur yazdı:Abi aynı tepki Boğaziçi Üniversitesi hattında da gelebilirdi. Belediye orda bu cesareti gösterip ayrı hat yaptı. Burda da yapılabilir bence. :D
Etiler Metrosu adıyla anılan bir metromuz oldu :)

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön