ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten işletme olarak bir sorun olmadığını yazmıştım daha önce, yani istendiği zaman direkt Taksim - Seyrantepe de çalışılabilecek, yani ilk etapta sadece maç günleri Taksim çalışsa bile ilerleyen zamanda Hakan' ın söylediği birimlerin işlerlik kazanması ile tam gün işletmesine geçilecektir diye düşünüyorum.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Yakışıklı olup olmamasından ziyade metro olması önemli bence, zaten daha önce knuştuk mu hatırlamıyorum ama mekik dediğimiz işletme Seyrantepe-Taksim olarak işletilebilir diyoruz ama o işin aslı şu;
Darüşşafaka'dan kalkan araç önce Seyrantepe'ye uğrayıp sonra tekrar Sanayi-Taksim istikametine gidebiliyor, yani Seyrantepe-Taksim işletmesi Maslak-Sarıyer tarafını atıl hale getirmiyor...
Darüşşafaka'dan kalkan araç önce Seyrantepe'ye uğrayıp sonra tekrar Sanayi-Taksim istikametine gidebiliyor, yani Seyrantepe-Taksim işletmesi Maslak-Sarıyer tarafını atıl hale getirmiyor...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yukarıdaki resimde hattın teknik çizimi var, benim içeriden aldığım bilgide Taksim-Darüşşafaka ve Taksim-Seyrantepe işletmesinin yapılabileceği ya da yapılmasının düşünüldüğü şeklinde idi, bu Darüşşafaka' dan gelen tren Seyrantepe' ye uğrayıp Taksim' e gidebilecek olayı geçen dile getirildi, bu mümkün mü evet teknik olarak mümkün olabilir ama bana göre bu benim verdiğim ilk işletme tipine göre daha çok işletmeyi ve tarifeyi zora sokar çünkü Seyrantepeden Darüşşafaka yönünde tek tünel var, yani hem giriş hem çıkış yapacak araçlar bu tüneli kullanacak, asıl yoluna girene kadar sadece makas bölgesinde olsa bile ters hattan gidecek. Böyle bir olaya girmeye değer mi? Yapılmaz, yapılamaz ya da yapılmasın demiyorum haddime değil ama bana bir metro işletmesi için oldukça mantıksız geliyor, hem frekansları 2 hatta 1,5 dk ya çekeceğim diyorsun hemde araya dereye karşı yönden tren sokuyorsun TCDD bile banliyösünde güvenemiyor buna, kaldı ki benim bildiğim kadarı ile alışılmışın dışında, ha orada bir tünel daha olsaydı ve işletme birbirini kesmeden devam etseydi ala olurdu.Mehmet Kasım yazdı:Böyle bir çizim yüklesem;
mavi noktalar devam edemez mi? Tünel 3'lü gibi burada?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onu bir araştırmak lazım, açıkçası ben net olarak o kısmı sorgulamadım hiç, benim kulağıma gelenler arasında öyle bir düşünce yoktu yani hiç öyle bir kısa parkur işletmesi yoktu, ama bu olmadığı anlamına gelmez belki bana gelmemiştir bilgi. Sonuçta sadece maç saati olarak düşünüyorsak zaten bu maç süresi hariç başta ve sonda 2 şer saat olsun, belki öyle bir durumda yaparlar, dediğim gibi ufak bir araştırma yapmak lazım, bakalım yarından sonra belki bir şeyler çıkar
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bir de şöyle bir alternatif olabilir, Darüşşafaka'dan gelen araç Seyarantepe'ye gider yolcular orada aktarma yapar. Tabi böyle olması halinde Darüşşfaka-Seyrantepe arasındaki işletme sıklığı orada tek tünel olması sebebiyle yarı yarıya düşer...
Ama mutlaka bir çözüm düşünmüşlerdir, yoksa her maç olduğunda Maslak'da metro girişlerini kilitleyecek değiller ya?
Ama mutlaka bir çözüm düşünmüşlerdir, yoksa her maç olduğunda Maslak'da metro girişlerini kilitleyecek değiller ya?