ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok güzel ama hala biraz cimriyiz sanki Tünel girişinin yanındaki asansörün kapısı neden standart ya da şöyle sorayım neden daha büyük bir asansör değil, hadi görünüşü bölgeye uydurulmuş hoş ama bu resimden bakınca kapıları oldukça dar görünüyor.
Bir de Kasımpaşa tarafına çıkış veren bölümde, kapının etrafına bir çerçeve tamam peki o betonlar ne olacak, çok kötü görünüyor bence, aslında orayı bir de yakında görmek lazım yolun üstünden gelen birisi eğer bilmiyorsa bu girişi nasıl görüyor, sadece M totem mi var yoksa olması gerektiği gibi istasyon ismi yazan tabelalar varmı, ama benim tahminimce bu mimarinin üstüne tabela falan taktırılmayacaktır, görüntüyü bozduğu gerekçesi ile.
Bir de Kasımpaşa tarafına çıkış veren bölümde, kapının etrafına bir çerçeve tamam peki o betonlar ne olacak, çok kötü görünüyor bence, aslında orayı bir de yakında görmek lazım yolun üstünden gelen birisi eğer bilmiyorsa bu girişi nasıl görüyor, sadece M totem mi var yoksa olması gerektiği gibi istasyon ismi yazan tabelalar varmı, ama benim tahminimce bu mimarinin üstüne tabela falan taktırılmayacaktır, görüntüyü bozduğu gerekçesi ile.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1588
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şişhane nin açılışı için geri sayım devam ediyor, 15 Ocak tarihinde açılmaması için bir engel yok, istasyonda geriye kalan çok az bir işçilik var (peron karşısı tünel duvar kaplamaları gibi) araçların testleride devam ediyor. Görünen o ki 15 Ocak büyük gün.
İşletmede ise yolcu sirkülasyonunda bir takım sıkıntılar yaşanabilir gibi, Taksim-4.Levent araçları Taksim' de kuzey peronu Taksim-Şişhane araçları ise 2-3 seferde bir araya girerek Taksim güney peronu kullanacaklar, şimdilik görünen aktarma senaryosu bu, umarım büyük sıkıntılar yaşanmadan yolcunun adaptasyonu sağlanır, tabii bunu birazda yolculu deneme seferi gibi adlandırabiliriz, çünkü hattın sinyalizasyon optimizasyonunun sağlanması ve Seyrantepe bakım sahasının tamamlanması için Temmuz 2009 öngörülüyor yani yaklaşık 6 ay süre her iki uçta bu tip bir aktarma yapılacak, kuzey uzamasına ilgili başlıkta değineceğim.
Birazdan Şişhane den güzel fotolar ile döneceğim istanbululasim.net izlemeye devam edin
İşletmede ise yolcu sirkülasyonunda bir takım sıkıntılar yaşanabilir gibi, Taksim-4.Levent araçları Taksim' de kuzey peronu Taksim-Şişhane araçları ise 2-3 seferde bir araya girerek Taksim güney peronu kullanacaklar, şimdilik görünen aktarma senaryosu bu, umarım büyük sıkıntılar yaşanmadan yolcunun adaptasyonu sağlanır, tabii bunu birazda yolculu deneme seferi gibi adlandırabiliriz, çünkü hattın sinyalizasyon optimizasyonunun sağlanması ve Seyrantepe bakım sahasının tamamlanması için Temmuz 2009 öngörülüyor yani yaklaşık 6 ay süre her iki uçta bu tip bir aktarma yapılacak, kuzey uzamasına ilgili başlıkta değineceğim.
Birazdan Şişhane den güzel fotolar ile döneceğim istanbululasim.net izlemeye devam edin
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şişhane Metro İstasyonu
Şişhane istasyonuna ait bazı fotoğraflarım, fotoğraflar tarafımdan çekilmiştir ve bir süre sonra ilgili başlığa taşınacaktır. Şişhane istasyonunu genel itibari ile beğendim, ama eleştirilecek taraflarıda tabii ki var.
Beğeniyi sağlayan etkenler öncelikle erişim noktalarının genişliği ve çok noktadan erişim imkanının sağlanmış olması bu güzel, yine pek çok noktadan asansör bulunması belkide İstanbul' daki en erişilebilirlikli istasyonu ortaya çıkartmış. İkinci olarak erişilebilirliğe ilave edebileceğim yeni turnike sistemi dahilindeki geniş turnikelerin takılmış olması, en sona sanat yapılarını bırakıyorum, evet güzel bir konsept olmuş hoş desenler iyi çalışmalar, Taksim-4.Levent teki teknolojik havanın tam tersi bir nostalji izlenimi var.
Beğenmediğim en önemli detay ise, örnek Kasımpaşa çıkışında neden sadece bir çıkış kemeri kapısı yapıp çevresi salaş? Tabelaların yerlerindeki problemlere ise değinmek ne kadar doğru olacak bilmiyorum nede olsa biz kimiz ki bu konularda söz söyleyelim? Ama pek çok hata söz konusu diye düşünüyorum. Ha ne kadar önemli :)
Burada da sanat yapısı olarak tanımlayabileceğimi ve istasyona çok güzel bir hava katmış olan çiniler, işlemelere tanıklık edeceksiniz.
Bu çinilerdeki bilgiler sanırım Beyoğlu Belediyesinin tarihçesinde vermiş olduğu hizmetler ile alakalı ama tam anlayamadım açıkçası fakat güzel işçilik.
Bunlar tavan süslemeleri içten aydınlatmalılar, ama acaba güvenlik konusunda beni biraz endişelendirdi, çünkü bunlara bakmak isterken sarı çizgiyi geçen ya da hatta düşenler olabilirmi sorusunu sordum ister istemez.
Bu çinideki en önemli detay Haliç Köprü Geçişininde resmedilmiş olması çok esprili bir detaydı bence ama hoştu.
6.Daire - Beyoğlu Belediyesi çıkışındaki asansör yapısında yer alan bilgiler.
Beğeniyi sağlayan etkenler öncelikle erişim noktalarının genişliği ve çok noktadan erişim imkanının sağlanmış olması bu güzel, yine pek çok noktadan asansör bulunması belkide İstanbul' daki en erişilebilirlikli istasyonu ortaya çıkartmış. İkinci olarak erişilebilirliğe ilave edebileceğim yeni turnike sistemi dahilindeki geniş turnikelerin takılmış olması, en sona sanat yapılarını bırakıyorum, evet güzel bir konsept olmuş hoş desenler iyi çalışmalar, Taksim-4.Levent teki teknolojik havanın tam tersi bir nostalji izlenimi var.
Beğenmediğim en önemli detay ise, örnek Kasımpaşa çıkışında neden sadece bir çıkış kemeri kapısı yapıp çevresi salaş? Tabelaların yerlerindeki problemlere ise değinmek ne kadar doğru olacak bilmiyorum nede olsa biz kimiz ki bu konularda söz söyleyelim? Ama pek çok hata söz konusu diye düşünüyorum. Ha ne kadar önemli :)
Burada da sanat yapısı olarak tanımlayabileceğimi ve istasyona çok güzel bir hava katmış olan çiniler, işlemelere tanıklık edeceksiniz.
Bu çinilerdeki bilgiler sanırım Beyoğlu Belediyesinin tarihçesinde vermiş olduğu hizmetler ile alakalı ama tam anlayamadım açıkçası fakat güzel işçilik.
Bunlar tavan süslemeleri içten aydınlatmalılar, ama acaba güvenlik konusunda beni biraz endişelendirdi, çünkü bunlara bakmak isterken sarı çizgiyi geçen ya da hatta düşenler olabilirmi sorusunu sordum ister istemez.
Bu çinideki en önemli detay Haliç Köprü Geçişininde resmedilmiş olması çok esprili bir detaydı bence ama hoştu.
6.Daire - Beyoğlu Belediyesi çıkışındaki asansör yapısında yer alan bilgiler.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Düşünün, eskiden ne medeniyet varmış, o 6. daire sanırım bir arondisman sistemine aitti. Ya bugün? Semt, mahalle, cadde, sokak, apartımang ...
Acaba İstanbul'da yine öyle güzel sayılı bir sisteme (geri) gidilemez mi?
İstasyon resimleri harika, büyük bir kısmı buraya ne yazıkki varmadıysa da, eksik çıkıyorlar, bakalım, yeniden yüklersem, olur mu.
B. Alabay
Acaba İstanbul'da yine öyle güzel sayılı bir sisteme (geri) gidilemez mi?
İstasyon resimleri harika, büyük bir kısmı buraya ne yazıkki varmadıysa da, eksik çıkıyorlar, bakalım, yeniden yüklersem, olur mu.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ellerine sağlık Esat. Şişhane'ye girme imkanın varsa şu HaliçMetro Geçişini yakından çeksen. Süper olur valla. Piyasada köprünün orijinal halini gösteren temsili de olsa bir resim yok denecek kadar az. İyi bir çalışmaya imza atarsın.
Şişhane benim favori istasyonum oluverdi birden. Çokgüzel olmuş. İnşaallah 15 Ocak'a yetişir.
Şişhane benim favori istasyonum oluverdi birden. Çokgüzel olmuş. İnşaallah 15 Ocak'a yetişir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsettiğin doğrudur, sistem Avrupa belediye yapılaşmasına göre düşünülmüş olmasından kaynaklanıyor, ilçelerin bir halka gibi düşünülmesi (şekil olarak olmasada mantık olarak) ve buna verilen ismin türkçeleştirilmesi daire ismini çıkartmış olabilir, tabi diğer taraftan devlet dairesi tabiride bu konuda kafamı bulandırıyor ama kullanıma başlandığı tarihler ve o tarihlerde İstanbul' daki Alman ekolünün baskısını düşünürsek aynı şeyi düşünüyoruzalabay yazdı:Düşünün, eskiden ne medeniyet varmış, o 6. daire sanırım bir arondisman sistemine aitti. Ya bugün? Semt, mahalle, cadde, sokak, apartımang ...
Acaba İstanbul'da yine öyle güzel sayılı bir sisteme (geri) gidilemez mi?
İstasyon resimleri harika, büyük bir kısmı buraya ne yazıkki varmadıysa da, eksik çıkıyorlar, bakalım, yeniden yüklersem, olur mu.
B. Alabay
Geriye dönüş istenirse başarılabilir, en büyük sorun halk değil, halkın bunu anlayıp kavrayacağına inanmayanların varlığıdır.
Kastın tünel mi yoksa çini deki resimmi onun büyük halini vermeye çalışacağım.Mehmet Kasım yazdı:Şişhane'ye girme imkanın varsa şu HaliçMetro Geçişini yakından çeksen.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38