ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Sal, 2009 16:57

Plan ya da plansızlık ile alakası yok bu konuyu özelden lafladık sayılır, maalesef böyle, bana kalsa ya da ne bileyim birileri var onlara kalsa Şişhane zaten açılmazdı, tabii şimdi Şişhaneyi açıp 2 sene mekik işletilecek deyince sen plansızlık olduğunu düşünüyorsun :) öyle düşünme bak bardağın yarısı dolu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Sal, 2009 17:31

Aaa, ne züzel, biraz sirke içelim.

(Halbuki turşu suyunu çok severim!)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Oca Sal, 2009 21:01

Açılış için Başbakanın programının ayarlanıp gelmesi bekleniyormuş. Şubatta birde metrobüs açılışı olacak. Başbakan toplu açılışlar yapmayı planlıyor. Belki de Söğütlüçeşme'den metrobüsün şoför koltuğuna geçip ilk phleasların sefere çıkmasını başlatıp, Mecidiyeköy'e kadar getirir. Orada inip metro ile Şişhane'ye gelip bu seferde metroyu Şişhane'den Maslağa kadar sürer.

Ne fantezi ama.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Oca Çrş, 2009 17:36

Eveeet
30 Ocak 2009 günü öğlene metro uzamaları açılıyor,Başbakan da geliyor sonunda oldu bu iş.......

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Çrş, 2009 18:41

Biz göreve geldiğimizde yılda 2.5 kilometre olan metro yapımını 15 kilometreye çıkardık. Cuma günü Sayın Başbakanımızın katılımıyla Şişhane-Taksim ve 4. Levent-Atatürk Oto Sanayi arasındaki 7.5 kilometrelik metro duraklarını açacağız. Darüşşafaka İstasyonu’nu ise bu yıl içinde bitireceğiz. Seçim çalışmalarımın bir düello şeklinde olmasını asla istemiyorum. Yaptığımız işler bizi yeterince anlatıyor ve en doğru kararı İstanbullular sandıkta verecek. Bu bir yarıştır. Bu yarışın sonucu sandıkta ortaya çıkar. Şimdiden herkese hayırlı olsun.”
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16993

Umarım diğer adayın gazı ile apar topar olmuyordur. Neyse açılsında bizde Kuzey 2. Etap başlığını açalım bari :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Cmt, 2009 21:55

Metro, Şişhane’den Maslak’a uzadı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından inşaatı bitirilen Taksim-Yenikapı Hattı Taksim-Şişhane istasyonu ile 4. Levent- Atatürk Oto Sanayi Metro Hattının açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başkan Kadir Topbaş ile yaptı.

- İstanbul Metrosu kuzeyde (4. Levent-Maslak 5,5 km.) ve güneyde (Şişhane 1.650 metre) toplam 7,15 km metro hattının açılışı yapıldı.
- Şişhane-Maslak arası 21 Dakika
- Şişhane ile en gelişmiş sanayi sitelerinden Maslak- Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası ve İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencilerini Maslak’taki kampuslerine kadar ulaştıracak bu hat, öğrenci ve çalışanlar için de ulaşımda büyük bir rahatlama getirecek.
- Şişhane-Maslak Hattının hizmete alınmasıyla, Taksim - 4. Levent Metro Hattında halen 200 bin olan günlük yolcu sayısında en az %100 artış bekleniyor.
- Hat üzerinde aktarmasız seferler Temmuz 2009’dan itibaren gerçekleşecek.

Açılış yapılan Taksim-Şişhane arası Metro Hattı 1.650 metre. Bu hattın hizmete alınmasıyla;
- Şişhane-Taksim: 2,5 dakikada
- Şişhane -Maslak: 21 dakikada alınacak
Maliyet;
Kaba inşaat: 20 milyon TL
Elektromekanik işler: 40 milyon Dolar.
92 adet metro aracı alım maliyeti: 127 milyon Dolar
Şişhane İstasyonu:20.000 m2
Derinlik 30 ila 40 metre arasında değişmektedir.
Şişhane İstasyonu’na 5 ayrı noktadan giriş-çıkış yapılabilecek.
1. Kasımpaşa yaya bağlantısı,
2. Refik Saydam Caddesi
3. Beyoğlu Vergi Dairesi
4. Beyoğlu Belediyesi önü
5. İstiklal Caddesi (Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi önü)
İstasyonlarda engelliler için asansörler var.

Şişhane İstasyonu Sanat Panoları Bilgileri
Metro İstasyonları ilk defa bu istasyonda temalı hale getirildi. Her istasyonda çeşitli sanatçıların ürünleriyle, İstanbul’a ait süreçler ilgili istasyonların anlamına uygun olarak tezyin edildi.

Mesela Şişhane İstasyonu, Kasımpaşa yaya bağlantısı panosu dört panodan oluşuyor.
1.panoda; İstanbul’un Fethinden önce yaşanmış dönemlere ait (Bizanslılar, Cenevizliler gibi) eserlerin kullanıldığı kolaj çalışması, çağdaş desenler ile birleştirildi.
2.panoda; İstanbul’un Fethi tasvir edildi.
3. pano; Osmanlı Dönemini anlatan kolaj çalışmasıdır.
4. panoda ise modern Türkiye’yi simgeleyecek eserler seçildi. Panoda Asya ve Avrupa kıtalarını simgeleyen halkalar Türkiye ile köprü oluşturdu.
Bu haber ile birlikte, başlığı M2 Güney (Taksim-Şişhane) Mekik Hattı olarak değiştiriyorum. Hat M2 ye dahil olarak bir bütün işletileceği güne kadar bu başlık altında takip edilmeye devam edilsin.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Şub Sal, 2009 00:03

Resim
Resim
Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Şub Cmt, 2009 00:08

Resim
M2 deki 2'nci yürüyen bant Şişhanede bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Cmt, 2009 10:29

Tabiîki şimdi fotoğraflardan çok yanılabilirim, ama bana biraz karanlık geldi. Prag metrosu da hafif karanlık (eski istasyonları), Berlin metrosu bayağı aydınlık. Orası nasıl?

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Şub Cmt, 2009 12:26

Karanlık değil tersine bayağı aydınlık bir istasyon fakat İstklal caddesi'ne olan çıkışı kullanırken 6 yürüyen merdiven ve bu yürüme bandını kullanıyorsun çık çık bitmiyor ... :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Cmt, 2009 23:00

Yok yok yeterince aydınlık ama nedense fotoğraflarda hep sarı çıkıyor :) benim makinede böyle çekiyor, hele o bahsettiğin merdivenlerin yanındaki camdan tramvay resmini çekmek nasip olmadı bir türlü :)

Bu asansör konusuna daha önce de değindim, sizler yeterli olduğunu söylemiştiniz ama bence değil, daha büyük ya da çift asansör olmalıydı, yani illa ki onun inip çıkması beklenmemeli, evet kabul ediyorum asansörde öncelik vardır, özürlü, sakat, yaşlı, bebekli falan ama bu mesafede bir çıkış için daha çok asansör seçeneği olmalıdır, Allahtan bu istasyonun her çıkışında bir asansör var en azından.

Diğer taraftan istasyonlarımızın turnikeleri ödeme sistemi ile kullanılması ve inşaa aşamasında planlamalarında buna göre yapılması da bazı zorlukları beraberinde getiriyor, özellikle M2 hattında bir merdiven indikten sonra direkt perona inebileceğiniz asansör kaç tane? Taksimde yok mesela asansör bile aktarmalı :) Allah' tan ona akbil istenmiyor, yani asansör aktarması beleş :)

Dolayısı ile bu istasyonda da örnek Tünel' in yanından asansör ile iniyorsunuz, jeton alıp giriyorsunuz köşede bir asansör var onu görebilirseniz asansör ile devam edebilirsiniz, ama dediğim gibi asansörler zaten sanki özellikle yoğun kullanılmasın diye az yapılıyor diye düşünüyorum. Şahsi düşüncemdir şahsi eleştirimdir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Cmt, 2009 23:15

O resimler istenmeyen bir şekilde sarı ise, o zaman "white balance" konusuna bir göz atıp, hafifçe ayarlayınız, resimler daha netleşir. Almancası "Weißabgleich". Otomatiği de var, ama bazen kötü oluyor.

B. Alabay

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön