ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik H

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cum, 2008 11:07

Ayrı bir başlıkta ele alalım. Madem İBB ayrı bir şeymiş gibi sunuyor. Benim asıl değinmek istediğim İETT Hatlarını ŞİŞHANE'de kesebilirmiyiz?

Mesela;

94T Bakırköy-Şişhane Metro
71T Yeşilköy-Şişhane
72T Ataköy-Şişhane
73T Şirinevler-Şişhane
97T Basın Sit-Şişhane
85T Davutpaşa-Şişhane
93T Zeytinburnu-Şişhane
80T Yedikule-Şişhane
35T Kocamustafapaşa-Şişhane
830 Otogar-Şişhane
83 Topkapı-Şişhane
89C Başakşehir-Şişhane

vs...

Bu hatlar ŞİŞHANE'de son bulsa Taksime girmese nasıl olur..
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Haz Pzt, 2008 16:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2008 11:32

Bu kadar otobüs hattının son durağı Şişhane de nerede olacak? Plantonluk olmadan beklemesiz geri kaldırmayı düşündü isen bu hatların pek çoğu uzun şoförün dinlenmesi olmadan böyle bir işlemin yapılabileceğini düşünmüyorum, pek sağlıklı da değil, ikincisi ise bu hatların yolcusunun büyük çoğunluğu Aksaray-Unkapanı ve Taksim de iniyordur yani bir durak için insanları metroya zorlamakta pek mantıklı gelmedi bana, Taksim bölgesi yer altına alınacak biliyorsun ama yer altına alınınca otobüs duraklarını ne yapacaklar bilmiyorum açıkçası, bana sorarsan Şişhane yerine 3-5 yıl sabredip bu otobüslerin son durağı Yenikapı olmalı derim, bu sayede Tarihi yarımada hiç sokmadan Yenikapı metro istasyonlarının üstüne yapılacak bir plantonluk ile bu problem çözülebilir ama ara çözüm olarak Şişhane de kesip burada beklemesiz geri kaldırmak ya da ne bileyim Aksarayı son yapıp bir şekilde dinlenme sağlamak gerekir, yani hatlar Şişhane son duraklı değil Aksaray son duraklı olur Şişhaneye çıkarlar yolcuyu indirirler burada beklemeden geri dönerler Aksarayda son durak yaparlar ama bu da otobüs yolcusu için saçma olur Şişhaneden binen insanları neden Aksarayda bekletelim ya da başka otobüse aktaralım, bu durumda İETT nin şoför çalıştırma sisteminin değişmesi lazım bizdeki makinist sistemi gibi bir aracı birden fazla şoför kullanmalı ama o zamanda zimmet sistemi devreye girerki bir kamu kurumu olduğu için ohoooooo :))) fazlamı şerh oldu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cum, 2008 11:38

Şişhane Otoparkının üstü otobüsler için durak olamaz mı?

Aksaray için farklı bir önerim var:

AKSARAY METRO-ŞİŞHANE METRO arasında, direk gidecek, ara duraklarda hiç durmayacak, metrodan alıp metroya bırakacak BEDAVA BİR HAT öneriyorum. Akbili olanlara bedava tabi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2008 12:59

Aksaray için farklı bir önerim var:
AKSARAY METRO-ŞİŞHANE METRO arasında, direk gidecek, ara duraklarda hiç durmayacak, metrodan alıp metroya bırakacak BEDAVA BİR HAT öneriyorum. Akbili olanlara bedava tabi.
Evet akbil, beşlik kart ya da çıkacak smart kartlar ile bedava yolculuk imkanı vermeli bu sayede kalkacak otobüslerin yerine daha az otobüslede bu seferler yapılabilir çünkü bahsettiğin güzergahta sıkışma noktaları Saraçdoğan Kemer, Unkapanı köprü giriş çıkış, Şişhane ışıklar, Tarlabaşı, otobüslerin Şişhaneden dönmesi ile Tarlabaşı ve Taksim çözüme ulaşır, ara bölgelerde ise daha az otobüs yolda olacağı için kısmi bir boşalmadan söz edilebilir. senin bahsettiğin 83 MT nin güzergahının kısalarak seferlerinin sıklaştırılması sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Nis Cum, 2008 20:25

Plantonluklar yerine, hep dediğim gibi hatları bir yere yığacağımıza, "oraya buraya", semtlere dağıtmak gerek. Bir iki otobüs hattı Şişhane'de biter, bir ara sokakta kalır (meselâ). O onlarca hattı tek noktadan hareket ettirme büyük bir yanlış, ne Berlin'de var, ne Londra'da ...

B. Alabay

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 27 Nis Pzr, 2008 06:35

Kısa sürede tarih olan 83MT hattı ilk seferlerinde Taksim Aksaray Metro arasında ekspres olarak, ara duraklarda durmadan çalışırdı, hat daha sonra ara duraklarda durmaya başladı, tabii ki metro yolcusu tarafından da tercih edilmedi; Aksaray Metro Şişhane arasında, bu tür bir transfer hattı kurulması konusunda Mehmet Kasım' a katılıyorum, ücretsiz veya indirimli olmasına da gerek yok, akbil ve mavi kart kullananın kazanacağı indirim yeterli olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 10:53

Aktarmadan direk gidecek şekilde çalışan 83 MT hattının metro istasyonlarında reklamı yapılmalı.

Şişhane Metro'dan Aksaray Hafif Metroya İETT ile aktarma yapmak 10 dakika gibi.

Milletin alışkanlığı var. Aksaray'a metro ile geliyor. Yusufpaşa'ya geçip oradan Taksim arabası bekliyor. Bunu değiştirmek lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 13:58

Hattın bu kesiminin 29 Ekimde açılışı kesin, İstanbul Ulaşım A.Ş. ye yaptığım bilgi edinmeye verilen cevapta Şişhane bölümünde tüm işlemlerin tamamlandığı ve bu tarihte işletmeye Mekik Sefer olarak açılacağı belirtilmiş.

Muhtemelen Taksim istasyonu Batı peronu Taksim-4.Levent seferlerine Doğu peronu ise Taksim-Şişhane seferlerine ayrılacak ve burada manuel işletme olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Cum, 2008 21:58

Bana biraz garip geliyor. Burada böyle bir salata hiç görmedim hayatımda. Uzatıldı mı, uzatıldı, mekik kekik falan olmaz o zaman.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 22:46

alabay yazdı:Bana biraz garip geliyor. Burada böyle bir salata hiç görmedim hayatımda. Uzatıldı mı, uzatıldı, mekik kekik falan olmaz o zaman.

B. Alabay
Her yiğidin bir salata yiyişi var, bazısı masasına salata hazır gelsin ister ne tuzu eksik ne limonu fazla ki salatadan nasiplenenler tadına varsınlar, bazısı da salataya hıyarı domatesi doğrar masaya koyar, aklına geldikçe mutfağa gider tuz alır serper, limon alır döker ne yaparsın, yiyenlerde salatanın tadını alana kadar bir bakarlar bitmiş aa ne güzel olmuş derler.

Vatandaş istemeyi bilmezse verende vermenin üslubunu bilmezse olacağı budur. benim küçük aklıma şöyle geliyor, hani diplomamız küçük aklımız küçük ya, trenlerini alırsın, çalıştıracağın filo normalde yüzde 10 yedeklidir, sen araçlarının yüzde 60 nı işletme filosunun yüzde 70 ini almışsındır, toplam filonun yüzde 50 sini test etmişsindir, ondan sonra çıkar piyasaya çatır çatır çalıştırırsın, ama dört araç test edeyim kenara alayım 12 olsun hele 4 lüden 3 dizi yapayım sonra sefere süreyim diye olmaz herhalde, Hoşkin diye bir kağıt oyunu vardır bu işler bana onu hatırlatıyor varyasyonlar varyeteler üzerine açılış :) eldeki 32 aracı bölerek işletmeyi zora sokar çünkü pik saatte zaten dolu gün içerisinde de çok boş gitmiyor bu araçlar dolayısı ile tam işletme için yeni araçların testinin bitmesi lazım, diğer taraftan araçların tüm hatta işletilebilmesi için daha önce söylemiştim İBB ihalesini yaptı diye hatırlıyorum yazılımın güncellenmesi işleri var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Eyl Pzr, 2008 10:01

Bu mekik konusuna fazla takılmamak lazım. Geçici bir durum. Deneme amaçlı. Test açılışı bu. Demo version meeen, veya crack de diyebiliriz. :D

Sistem otursun tek hat şeklinde çalışır merak etme. 2009'da ŞİHANE-MASLAK hattımız olacak. Korkma sen. Sabret biraz.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 17 Eki Cum, 2008 23:25

Resim

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön