ist-M.05:02 » M2 Taksim-Şişhane Güney Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cum, 2010 19:32

Şişhane havarayı benim en son projeyi yapan yerden duyduğum ölü doğduğu yolunda idi. Proje yapıldı ama çok fazla istimlak gerektiriyor denilmişti, belki sadece rafa kalkmıştır, zaten en son havaray projeleri arasında bile sayılmadı.

Metro için şimdi bir şey diyemeyeceğim, yine gözümün derdi tuttu canım yanıyor :(

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Cum, 2010 20:26

Geçmiş olsun yahu :?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Cum, 2010 20:26

planlamada topbaşa havarayın animasyonunu izletmişler. binaların çok yakınından geçiyormuş. pek beğenilmemiş. ama değişiklik için ve Türkiye'de havarayı ilk biz yaptık demek için yapmak istiyorlar. işler böyle yürüyor maalesef. nasıl ki metrobüsü ilk biz yaptık dediler. bu da öyle. başar abi kızacak ama sosyal demokrat sözende metroyu ilk ben yaptım demek için atmadığı takla kalmamıştı. lrt'ye alınan araçları tramvay bunalr demek için sirkeci-aksaray arasına soktu. yetmedi hızlı tramvay diye saçmalık ötesi bir şey uydurdu.

kabaaş-şişhane arasına metro düşünülüyor. bu bölgede metro potansiyeli var mı yoksa beşiktaşla beyoğlunu istikalli bağlayıp beşiktaş-taksim arasının yoğunluğunu optimize etmek mi istiyorlar. elime kazma alıp tramvayı kabataştan beşiktaşa uzatayım.

Anakin
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 19 Oca Çrş, 2011 12:20

Mesaj gönderen Anakin » 27 Oca Prş, 2011 11:39

Greetings!

At the beginning of January I was traveled to Istanbul, where discovered the M2 line and would like to ask: why there is no normal two-track operating between the Taksim and Sishane? Why the shuttle scheme is used? The tunnel constructing isn't completed or there is another reason for it?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Oca Prş, 2011 15:26

From Taksim southwards the line will end at Yenikapı. So the Golden Horn (Haliç) has to be crossed with a metro bridge. It seems they haven't managed to move the regular starting point from Taksim to Şişhane. I think this has to do something with the signalization of the track(s). Esat will tell me this in short, I guess.

So Taksim resided the main starting point for M2. It's silly, we know it. Who will exchange to such a shuttle service to go further to Şişhane or Beyoğlu? I don't know how strong the usage is, maybe Kemal can tell us something about that, recently he shot some photos of the complex.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 19:43

Kısmen doğru açıklamışsın, derinlemesine bilgim yok gerçi ve aslında sinyalmuh nikli arkadaşımız siteye girseydi daha doğru bilgi alabilirdik. Ben düşüncemi/duyduğumu belirteyim konu tabii öncelikli olarak sinyalizasyon bölgeleri ile alakalı olsa, benim aldığım bilgide köprü yapılıp bitmeden burada sinyalizasyona başlanmayacağı söylenmişti, sebeplerden birisi yukarıdaki bir diğeride maliyet olsa gerek :)

Yanlız bu hiçte aptalca değil Başar :) bence bir düzeltme yap derim. Yani evet bir durak için aktarma yapalım gidelim falan tabii ki mantıksız görünüyor ama her yiğidin bir yoğurt yiyişi var ve bu yapı içerisinde en uygun yeme yöntemi buydu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Oca Prş, 2011 19:49

şişhanede maaks olmadığı için böyle bir uygulamaya gidildiğiniz bizzat metro kumanda merkezi şefi tanıdığımdan duydum. köprü bitmeden şişhane sisteme dahil edilemez diyordu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 19:54

Yani bende onu yazdım ama sonra sildim. Taksim den sonra bir makas bölgesi var, bu zaten sinyalizasyona dahil ama Şişhane' den sonra yok. Dolayısı ile bir sonraki makas bölgesi inşa edildikten sonra sisteme dahil edilmesi daha mantıklı, ayrıca dediğim gibi bu durumda maliyette bir etken.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Prş, 2011 18:38

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Pzt, 2014 17:27

Bu mekik işletme son günlerini yaşıyor, bakalım ay sonunda mı olur ne zaman olur ama 3 vakte kadar kesintisiz işletme ile başlığı kilitleriz :)
Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nde Dinamik Test Sürüşleri Başlıyor... Anadolu ve Avrupa Yakasındaki İstanbul Metrosu’nun ve Marmaray’ın iki yakasını bir araya getirecek olan ve 15 Şubat 2014 tarihinde hizmete açılması planlanan Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nde Dinamik Test Sürüşleri başlıyor. Sinyal testlerinin yapılacağı, 3 Şubat-13 Şubat 2014 tarihleri arasında, Şişhane-Hacıosman Metro Hattı’nda tren seferleri saat 23:30’da sona erecektir. Bu kapsamda 3 Şubat-13 Şubat 2014 tarihleri arasında metro seferleri, hafta içi ve Cumartesi 06.00-23.30 ve Pazar günleri 09.00-22.30 saatleri arasında olacak şekilde düzenlenmiştir. Ayrıca çalışma süresince yolcuların herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmaması için İETT, Şişhane-Hacıosman güzergâhında düzenli olarak otobüs seferleri başlatıyor. Yolcularımıza Saygıyla Duyurulur...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cmt, 2014 18:26

Mekik işletme Yenikapı kesiminin hizmete açılması ile sonlandırıldı, verdiği hizmet için mekik hattına teşekkür ederiz :)

Başlık kilitlendi.

Konu şu link altında devam edecek

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 3791#33791

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön