38. sayfa (Toplam 43 sayfa)

Gönderilme zamanı: 17 May Cmt, 2014 15:56
gönderen alabay
Nasıl yani, Seyrantepe metro istasyonu baştan projede yok muydu? Hani biz şu Prag’daki depolu sondurağı biel konuşmuştuk bu konuda (ismini unuttum şimdi). Yani, bu kadar plânsızlık veya kısaplânlama olamaz ki? O stad iki hafta içinde mi kondu? Plânlandı? Hiç aklım almıyor.

Depoluk yer ormanın ortasında olsa, belki (!) istasyona gerek olmaz, ama şehrin neredeyse merkezinde? Şimdi bu aslında Dudullu depo konusunda (da) ilginç olabilir. Şimdiden düşünen var mı (bizler hariç). Koskoca bir kol var. Bu bir. İkincisi, geleckte bir metro kesişmesi düşünülüyor (duyum).

Gelgelelim şu Seyrantepe kuyruğunda, benim görüşüme göre, şu Levent kuyruğunun da yine irtibatsız ve sırf şatık kolbacak olarak eklenmesi hem çok yazı, hem belki de yanlış. Çünkü, sırf stad desek, ki garanti ikâmetgâh da konu veya konu olacak, Levent’ten sonra ciddî bir şekilde Aşiyan projesi yapılacaksa, iyi düşünülmüş ise … o zaman staddan hem Taksime, hem Hisarüstü’nden bogaza taşımacılık çok iyi olurdu. Çünkü bu, Yenikapı’dan çok daha yakın. Bütün Doğuistanbullular oradan hemen çıkış yapabilirlerdi, Taksim üzerinden aslında sadece güneyin ve batının dağılmesı gerekirdi. Misalen. Sırf bir işletme ve boşaltma plânı.

Gönderilme zamanı: 17 May Cmt, 2014 15:59
gönderen alabay
Şimdi o yazıyı da okudum, şu gözüme çarptı:
Hacıosman-Seyrantepe

Bu işletme şu an yok galiba? Sırf hat numarası olarak bile ilginç. M1A, M1B ne kadar alâkasızsa da, bu Seyrantepe’nın sadece bir kuyruk olarak gösterilmesi garip. Biraz Olimpiyat kuyruğu gibi. Orada öyle, şurada böyle, ve başka yerde yine başka. Güzel, temiz oturmuş, basit sistem başka türlüdür.

Ve hâlâ Rümelihisarüstü kaçırılmış bir şanstır diye diye …

Gönderilme zamanı: 20 May Sal, 2014 09:30
gönderen Engin Y
Seyrantepe-Sanayii Mahallesi istasyonları arasına 3. Metro Tüneli geliyor

Üçüncü tünel ne demek? Şu anda orada tek tünel yok mu? İkinci tünel demesi gerekmez miydi?

Hacıosman-Seyrantepe

Bir iki yıl önce, bir akşam Darüşşafaka'dan bindim metroya. Bir süre sonra bir baktım, tren abuk subuk bir dönüş yapıyor. Bir de baktım, Seyrantepe'deyiz. Bir güruh bindi trene, meğer TT Arena'da Türkçe Olimpiyatları varmış. Trende konserveye dönüştük. O sırada deprem olsa ve ölsek, muhtemelen bizi üçbin yıl sonra bulacak arkeologlar cesetlerimizin hiç bozulmadığını göreceklerdi, çünkü vagonlarda hava yoktu. Tamamen içiçe geçmiş bedenlerimizle Taksim'e doğru seyahatimize devam ettik.

Uzun lafın kısası, TT Arena'da etkinlik olunca, Hacıosman-Seyrantepe-Taksim şeklinde işletiliyor(du) bu hat..

Gönderilme zamanı: 20 May Sal, 2014 10:28
gönderen alabay
Uzun lafın kısası, TT Arena'da etkinlik olunca, Hacıosman-Seyrantepe-Taksim şeklinde işletiliyor(du) bu hat..

Hoho, neler varmış, neler :-) Aslında genelde de öyle çalışması hiç de fena olmaz. Da, abuk subuk dönüşsüz ve yeteri havayla.

Bildiğim kadarıyla orada iki tünel var, ondan üçüncü tünel doğru. Tünellerle tamamen şeyten tasarrufunu, olsa olsa, Rumeliyahisarosüstünenböğk hattında yaptılar. Onu, yanlış hatırlamıyorsam, tek bir tünelle var olan Seyrantepe şebekesine bağladılar. Bana göre (!) çok kirli bir şov işi (M6).

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 08:06
gönderen Engin Y
Günaydın herkese,

Bu sabah metroda çektiğim tarife tablosuna göre..

Yenikapı-Hacıosman işletmesi
06:00-07:30 arası: 5 dakikada bir
07:30-09:00 arası: 5 dakikada bir (Taksim-Hacıosman: 2,5 dakikada bir)
09:00-16:30 arası: 5 dakikada bir
16:30-19:35 arası: 5 dakikada bir (Taksim-Hacıosman: 2,5 dakikada bir)
19:35-22:00 arası: 5 dakikada bir (Yenikapı yönünde 19:35-22:40 arası)
22:00-00:00 arası: 6,5 dakikada bir (Yenikapı yönünde 22:40-00:00 arası)

Bu arada, iki sefer 4. Levent'ten Taksim'e kadar giden trene bindim. İkisinde de eski Alstom'lara denk geldim.

Ayrıca, geçen gün akşam, dün öğlen ve bu sabah bindiğimde hep seferler dört vagonluk setlerle yapılıyordu, bir sonraki gelecek tren de dört vagonlu gözüküyordu.

Pazar günleri de gündüz vakti bile sanırım 6,5 dakikada bir sefer yapılıyor, ama tamamı sekiz vagonluk setlerle; birkaç kez öyle denk geldim.

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 08:53
gönderen Esat
Bu hat için araç ihtiyacı söz konusu olabilir, 2 set M6 ya verildikten sonra ki işletme muhtemelen 4 lü setler ile devam edecektir. Yanlış hatırlamıyor isem 32+92 toplam 124 araç var, 8 i M6 ya geçince 116 bu da 29 set yapıyor. 2,5 dk. da bir sefer yapılması için sanırım 24 set yeterli ama bu durumda setler 4 lü oluyor. Tümünün 8 li çalışabilmesi için araç takviyesi gerekecektir.

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 09:19
gönderen Engin Y
2,5 dk. da bir sefer yapılması için sanırım 24 set yeterli

Abi,

Tren iki durak arasını yaklaşık 90 saniyede alıyor ve duraklarda yaklaşık 30 saniye bekleme yapıyor. Bu durumda, Hacıosman'dan hareket ettikten sonra Yenikapı'ya varması ve Yenikapı'dan hareket ettikten sonra Hacıosman'a varması toplam 55 dakika sürer. Baş duraklarda trenin dönüp tekrar perona girmesi de 2,5'ar dakika sürse (daha az sürer, ama biraz da bekleme yapar baş duraklarda), Hacıosman'dan kalkan bir trenin bir sonraki kalkış için hazır olması 60 dakikada mümkün olabilir. Bu durumda da dediğin gibi 24 set yeterli olur abicim..

Peki bu 124 aracın kaçı Alstom, kaçı Rotem? Alstom'lar gitsin bence M6'ya, onların kapısının üzerinde ışıklı durak şeması yok ve zaten toplam üç duraklık seyahat sırasında o şemaya pek ihtiyaç da yok..

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 10:28
gönderen Esat
M6 ya zaten Alstom set gidecek ama M6 nın fiziki işletme yapısı nedeni ile en fazla 3 set orada çalışabiliyor. (4 lü sanırım orada, 8 li sığıyor mu bilmiyorum) Dolayısı ile elde yine de 20 adet yani 5 set (4 lü) Alstom her zaman kalacak. Beni daha çok ilgilendiren ya da düşündüren yeni araç ilavesi olur ise, yeni marka, yeni model, eski hamam, yeni tas olup başka yönlerden ekstra yüklerin çıkması ihtimali olur.

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 10:42
gönderen alabay
İşte bu yükleri acaba (!) neden evvelden düşünen ol(A)mamış? ÇOK merak ediyorum! İlkokul çocuğu bile bu kadar cebir bilmeli be. Art niyet mi, enayilik mi, ne? Şimdi M6 ek hat, ama bütün sistem ağını bir düşünürsek? Bunun hâli 20, 40, 60 sene nasıl olacak? Bakımı, işletmesi, transferleri, esnekliği?

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 12:43
gönderen Engin Y
Bu hatta geçenlerde M6'nın makasları nedeniyle yapılan çalışmalar sonrasında, Levent-4. Levent arasında aşırı bir yavaşlama söz konusu. Eskiden Taksim'den Osmanbey'e doğru gelirken makasa kadar gittiği hızda olmasa da Levent'e yaklaştığında oldukça yavaşlıyor tren..

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Cum, 2014 14:08
gönderen Esat
Hali hazırda Seyrantepe ye seferler 20 Eylül e kadar yok ve açıldıktan sonra da özel durumlar (stadta organizasyon vs.) dışında Seyrantepe - Yenikapı gibi bir işletme olmayabilir, amaç daha çok bu arada 9 dk. da bir yapılabilen seferleri 4 dk. ya çekmek olacak herhalde.

Bir de şöyle bir foto çektim, paylaşayım istedim
Resim

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Cmt, 2014 00:20
gönderen yakupfurkan24
bence yenikapı seyrantepe değilde taksim hacıosman yerine taksim seyrantepe seferler yapılacağını duymuştum