ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:31

Bu hat bu sene ŞİŞHANE-4.LEVENT olarak çalışmaya başladığında acaba yolcu sayısındaki değişim nasıl olur?

*Yolcu sayısında önemli oranda artış olur mu?

İstiklal'de takılan insanlar Taksim Meydan'a yürümeden Beyoğlu'ndan hemen metroya binmek isteyeceklerdir diye düşünüyorum.

Şişhane ve çevresini kapsayacak şekilde önemli artışlar beklemek???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

M2 Taksim 4.Levent Metro Broşürü

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 21:43

Resim

M2 Taksim 4.Levent Metro Broşürüdiğer hat broşürleri için tıklayınız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Pzt, 2008 11:40

Birazda sanatsal çalışalım

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 16 Haz Pzt, 2008 11:42

İBB nin en güzel metro hattı bu ve olması gerekende bence bu bir metro havası var.Yapan firma ve mühendislerin eline sağlıık

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Pzr, 2009 14:16

Taksim Metrosu'nda elektirik kablolarındaki kısa devre sebebiyle yangın çıktı. Metro seferleri belirli süreyle iptal edildi.

Edinilen bilgiye göre; Taksim Metrosu Taksim istasyonunda sabahın erken saatlerinde elektrik kablolarındaki kısa devreden kaynaklandığı öğrenilen yangın çıktı. Metro görevlilerinin elektiriği kesmesi sayesinde büyümeyen yangına Fatih ve Beyoğlu itfaiye ekipleri ekipleri kısa sürede müdahale etti. İtfaiye ekiplerinin de müdahalesiyle yangın kısa süre içinde söndürüldü. Metro girişinde önlem alan güvenlik görevlileri vatandaşların girişini engelledi.

Yangında metro istasyonu zarar görürken, metro seferleri de karşılıklı olarak iptal edildi.
Sabah saatlerinde meydana gelmiş olay, yaralı ya da can kaybına sebep vermeyen bir hadise hem de Pazar günü sabahında meydana gelmesi nedeni ile yolcu sayısının yoğun olmadığı anlara denk gelmiş olabilir, işletmeye ve yolculara geçmiş olsun diyorum. Meydana gelen elektrik kontağı ile ilgili İstanbul Ulaşım A.Ş. teknik ekipleri de gerekli çalışmaları yaparak hattı saat 11:00 gibi işletmeye açmışlar.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14461

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 21 Haz Pzr, 2009 15:25

Can Kaybı ve yaralı olmaması güzel.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Çrş, 2009 15:34

Tabi aslında olayın içeriği tam nedir bilemiyoruz ortada gerçekten alevli bir yangın varmıydı? Yoksa sadece bir kontaktan dolayı dumanmı verdi, çünkü M2 hattında hem inşaa sürecinde hem sonrasında özellikle kablo tertibatlarında özel sistemlerde kullanıldı diye biliyorum, aslında özel demek yanlış normalde tünel raylı sistem işletmelerinde kullanılması zorunlu olan ısıya ve ateşe dayanıklı kablolar bunlar. Haberlerde hep ray altından geçen kablolardan bahsetti, diyelim ki alev aldı nasıl istasyonda hasar meydana geldi, ki geldimi bunu da bilmiyoruz.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 25 Haz Prş, 2009 22:24

Ben bu olay vuku bulduktan birkaç saat sonra metroyu kullandım Taksim'den Şişhane'ye gittim ; Olan sadece kabloların ısınıp koku ve duman çıkarması idi ,itfaiye gelip işi çabucak bitirmiş sonra da kısa sürede onarılıp seferler normale dönmüştü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Prş, 2009 23:04

kemal yazdı:Ben bu olay vuku bulduktan birkaç saat sonra metroyu kullandım Taksim'den Şişhane'ye gittim; Olan sadece kabloların ısınıp koku ve duman çıkarması idi ,itfaiye gelip işi çabucak bitirmiş sonra da kısa sürede onarılıp seferler normale dönmüştü.
Tahmin ettiğim gibi demek ki, çünkü özellikle M2 de kablolar ile ilgili bu konuda çok dikkat ediliyor. Ayrıca yangın tatbikatları da sürekli olarak tekrarlanıyor tabii yine de tedbirli olmakta fayda var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Sal, 2009 17:58

Biri Taksim'de, biri 4. Levent'te ... ikisi de "mekik" dediğimiz, aslında uzantı olan, hatlara bağlantıları göstermek için kullanılan bilgilendirmeler:

Resim
Yerde yönlendirme.

Resim
Duvarda yönlendirme.

Resimler flâşsız çekildi, hem daha net, hem daha gösterişsiz çekebildim, ama kalite ona göre biraz vasat.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Sal, 2009 17:59

Havalimanı değil, Taksim metro istasyonunda koridorlardaki yürüyen şeritler:

Resim

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Sal, 2009 18:04

Yerdeki yönlendirmeleri nasıl buldun? Sence işlevsel mi? Yani gerçekten işe yarıyormu? Çünkü pek tercih edilen bir şey değil, Paris teki uygulama yararlı olmadı denilmişti çünkü Avrupalılar kafaları öne eğik yürümüyorlar :) Ama bizim millet kafa hep yerde olduğu için işe yaramış olabilir. Ben bu tip yönlendirmeye hep karşı çıkmıştım, çünkü zaten millete yerleşmiş bence kötü bir alışkanlığı körüklemek ve daha beter kökleştirmekten başka bir işe yaramayacağını düşündüm hep. Sizce?

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön