ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Mesaj gönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 10:31

Resim

Yapımına 1992 yılında başlanan ve Taksim - 4.Levent arasında hizmet veren metro, 16 Eylül 2000 tarihinde hizmete girmiştir. Ayrıca, Taksim istasyonunda yolcuların uzun tünelleri yorulmadan katedebileceği yürüyen bantlar bulunmaktadır.

En son teknoloji ile inşaa edilen İstanbul Metrosu'nda, güvenilir bir yangın emniyet sistemi bulunmaktadır. Sistemin her yerinde yangın ihbar dedektörleri bulunmaktadır. Kullanılan tüm ekipmanlar yüksek derecede ısıya dayanıklı ve zehrili gaz çıkarmayan malzemelerden seçilmiştir. Yangın durumunda insanların güvenli olarak tahliye olması için ispatlanmış ve güvenilir bir duman kontrolü ve tahliye sistemi bulunmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

M1 Haritası

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 16:44

Bu hat Türkiye'nin en süper metrosudur.Gözbebeğimizdir.5 yıldızlı otel lüksne sahiptir.Umarız bu metro hattı daha da genişletilir ve tüm İSTANBUL'U KAPSAR.

Taksim,Osmanbey,Şişli,Gayrettepe,Levent ve 4.Levent olmak üzere 6 adet istasyon bulunmaktadır.8 km'lik hatta yaklaşık 12 dakikada ilk istasyondan son istasyona gidebilirsiniz.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Prş, 2007 17:09

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=912#912 linkinde verdiğin bilgi edinme başvurusuna bakılırsa 2008 sonunda Oto sanayii deneme seferleri çok iyi bir hedef, burada deneme seferleri mevcut araçlar ile yapılacaksa tabii ki iyi de bir hedef, rottem araçları beklenecek ise iyimser bir tahmin diyorum, hattın tamamlanması ile ilgili Seyrantepe de zaten otoyol kenarından Seyrantepe tünel ağızları görünüyor sanırım bu ağızların olduğu bölgede bakım ve triyaj alanı olarak kullanılacaktı, umarım her şey yolunda gider,

hattın genişlemesine gelince, Mehmet in düşüncesi ne yönde bilemiyorum ama ben bu hattın bittiğinde böyle Sarıyer-Bağcılar gibi bir şey olmasına biraz anlamsız bakıyorum, hattın yerleşimine baktığınızda Yenikapı ucu K.M.Paşa istikametinde kalıyor yani uzamaya müsait planlanıyor, fakat bu kadar uzun bir metro hattı böylesi bir yapı ile bence doğru değil, burada yolculuk talebinden bahsetmeyeceğim yani kalkıpta "ya Bağcılardan kaç kişi Seyrantepe ye gidecekki" gibi bazı ağızlardan çıkan basit kelimeler kullanmıyorum, hat kendi içinde muhakkak ki bir yolcu potansiyeli ve yolculuk talebine sahiptir, ama İstanbul önümüzdeki 5-10 yıl arası Ulaşım planlarında raylı sistemleri bu kadar etkin düşünüyor ise Zone sistemine geçmelidir diyorum, zone sistemi ile de bu metro hattı asla Darüşşafaka-Bağcılar gibi bir hedefi olmamalıdır çünkü o zaman zone içerisindeki aktarma sorunları ve ücretleri ile boğuşmak zorunda kalırsınız, bu konuya çok fazla kafa yormadım açıkçası ama bana göre 2.zone olan Şişli' nin kuzeyinden, 1. zone olan taksim-suriçi bölgesine girip 3. zone zeytinburnu-bağcılara çıkan bir hattın aktarmalarının çok iyi planlanıp ücretlendirilmesi lazım, bu sadece bürokratların değil birazda toplumbilimcilerin işi olmalı diye düşünüyorum, yolculuk hareketleri yolcu profili çok iyi değerlendirilmeli, bu bölgede neler yapılmak isteniyor tam olarak ortaya konulmalı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KONSEPT : SARIYER-İNCİRLİ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 17:31

Yok yok bu hat direk Bağcılar'a gitmeyecek.Bu hattın konsepti ; SARIYER-İNCİRLİ'dir.Yani Yenikapı'dan İncirli'ye yapılır ve biter.Başka da uzamaz.

Bunu tartışabiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2007 20:54

BEnim düşüncemde Yenikapı dışına çıkacaksa (tek hat olarak) Bağcılar a da gitmeli, ama ben Sarıyer den gelen hattın Yenikapı' da sonlanması taraftarıyım, neden böyle derseniz İncirli de bitecek bir hattın fayda/maliyet analizi nedir? Zaten halihazırda bir Yenikapı/İncirli/Bağcılar projesi vardı gerçi 2008 içinde temel atılacak gibi görünmüyor eğer bu sistem Sarıyer/Yenikapı/İncirli olarak revize edilmişse bence kesintiye uğramadan Bağcılar a da varmalı, yok ikisi birden yapılacak denilirse bende o zaman "yok artık" derim, şu an için daha doğrusu önümüzdeki 20 yıl için bile böyle bir planlamaya gerek olduğuna inanmıyorum, siz Bağcılar-Yenikapı sistemini 8 araçlı işletmeye göre inşaa ederseniz bu sistem sizi çok uzun süre idare edecektir, bu hoyratlık değil ileriyi görmektir, ama aynı güzergaha (eğer öyleyse) iki metro hattı nerede ise birbirinin aynı iki metro hattı koymak tabii ki olmaz bunu planlamak bile şu anda bir hata, dediğim gibi tek hat yapın sisteminizi açık tutun, 8 araçlık peronlar ve yolcu boşaltma alanları oluşturun, hattın bazı noktalarında diğer planlarınız için yaklaşım ve birleşim tünellerini gerekiyor ise bir alt veya üst kat istasyonlarınızı inşaa edin ha nüfus öyle bir arttı ki talep kontrol edilemiyor, önce araç sayını arttırırsın, yok olmadı bu güzergahın belli bir kısmına başka bir bölgeden (daha önce yaklaşım ve birleşim bıraktığın ve projelendirdiğin bir bölgeden) talep artışı var o zaman o inşaata başlarsın, işletme sistemini entegre eder ve devam edersin, gerekiyor ise o planladığın hattın istasyon yerlerini belirler oralardaki çıkışların istimlaklarını şimdiden yaparsın, o bölgeleri yeşil alan park yaparsın kimse gelip gecekondu yapamaz böylece hem 20 yıl sonra çok yüksek istimlak bedelleri ile uğraşmaz hemde 20 yıl boyunca çevreci belediyecilik yaparsın, falan filan neyse çok bilmeyelim, kızdım yine sallıyorum bunlar dünyanın hangi ülkesinde var ki, sanırım bu dediğimi yapan hiçbir ülke yok :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Pzt, 2007 12:28

Esat Kardeş bahsettiğin güzergahlarda değişiklik oldu.

1-İncirli-Yenikapı-Taksim
2-Bakırköy-Bağcılar-Başakşehir

şeklinde düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Sal, 2007 13:32


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Cum, 2008 08:00

Sevgili arkadaşımız Kemal Söylemez' in yaptığı fotoğraf çekimlerinden bir kaç kareyi kendisinin de izni ile paylaşıyoruz, teşekkürler.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 11 Oca Cum, 2008 14:41

Her ne kadar cok büyük süper diye adlandirdigimiz tarzda bir istasyon olsada bence cok kullanissiz bir istasyon. Mesela asansörle asaga inmeye kalktinigizda yandiniz. Her katta asansör degistir sonra hangi asansörün nereye ciktigini ögrenmeye calis cogu yerde asansörle devam edemiyorsunuz cocuk arabasiyla yürüyen merdivenleri kullanmak zorunda kaliyorsun vs.vs.vs Kisacasi bana göre cok basarisiz bir istasyon. Bir istasyon neden kurulur? Vatandasa hizmet vermek icin ona kolaylik olsun diye dimi? Peki neden o zaman ben bu istasyonda kolaylik degilde zorluk cekiyorum? Suan ki durumunu bilmiyorum ama bundan 2-3 ay öncesine kadar özelikle asansör tabelalari yetersizdi neyin ne tarafa ciktigi belli degil bilmeyen icin cok zor bir durum. Sanirim kimse hangi asansör nereye cikiyor diye aklinda tutmak zorunda degil, bunu bu istasyonlari kuranlar tabelalar ile bize ögretmelidir. Ayrica neden yukaridan binip direk Metro istasyonuna inemiyorum? Maddi durumlarimi yetersizdide asansörleri kisitli ve yetersiz yaptilar? Bu isler hava atmakla olmuyorki, biz bunu yaptik sunu yaptik. Az yap ama öz yap vatandasi düzgün kaliteli hizmet sun. Ben ordan her gecmemde bunu yapanda akil yok bunlarda mühendis olacak mimar olacak diye söyleniyorsam nerde kaldi bu isin kalitesi ?
Birde bizim insanimiza sasiyorum ya, sikayet etme olayi yok bizimkilerde. Birseyi eksik gördüklerinde gidip arkadaslarina söylemeyi tercih ediyorlar sanki Arkadasi ULASIM AS. yi kurtaracak :).
Metro ve Tramvay Istanbul gibi büyük bir sehir icin cok Lüks olsada ufak tefek sacma sapan Mühendislik hatalari yüzünden eziyet durumuna geliyor.
Ya bu Mühendislerin kafasi calismiyor yada biz vatandaslar Mühendislerden daha becerikliyiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Pzt, 2008 09:51

Eleştirilerde çok haklısın. Bu hatalar metro inşaatının 3 dönem (3 başkan) eskitmesinden kaynaklanıyor olabilir.

1992'de sözen başladı. Bir yere kadar getirdi. 1994'te tayyip devam eeti. 97'de gürtuna aldı bayrağı.2000'de açıldı.

Her biri farklı saiklerle bir şeyleri değiştirdi. Proje revize üstüne revize oldu. Sonuçta böyle karmaşalar ortaya çıkıyor.

Sadece bu hatta değil ZEYTİNBURNU aktarma noktası da öyle

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

2007 Yıllık Ortalama Yolcu Sayıları

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cum, 2008 13:28

------------------GÜNLÜK ORT.--------------YILLIK ORT.
TAKSİM-------------37.000------------------13.500.000
OSMANBEY----------24.000-------------------8.750.000
ŞİŞLİ----------------33.400------------------12.200.000
GAYRETTEPE----------5.900-------------------2.150.000
LEVENT--------------19.000--------------------6.950.000
4.LEVENT------------34.700------------------12.650.000

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Şub Cum, 2008 14:47

Maalesef 8. yılını dolduran bir metro hattı için pekte içaçıcı rakamlar değil. İstenilen seviyede yolcu taşımıyor. Çünkü:

1-Güzergah çok kısa
2-Hafif Metroya erişim yok
3-Denizyolu ile bağlantı yok
4-Besleme hatlar yetersiz.
5-Özendirici önlemler alınmıyor.

Burada bir başarısızlık var. Umarız Maslak bölgesine uzatılınca güneyde de Yenikapı ve Aksaray'a bağlanınca yolcu sayısı artar.

Bu hattın saatte 70.000 yolcu kapasitesi var. Günde 12 saat çalışsa ortalama 500.000 yolcu taşıması lazım. En azından..

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön