26. sayfa (Toplam 29 sayfa)

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 16 May Çrş, 2018 08:21
gönderen Esat
Hayır, şu an bir çalışma yok.

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 17 May Prş, 2018 15:20
gönderen Engin Y
Şöyle bir haber okumuştum dün: “... Yenikapı-Atatürk Havalimanı metro hattı, sürücüsüz metro hattına dönüştürülecek. İBB’nin hat için sinyalizasyon ve platform ayırıcı kapı sistemleri alımı için açtığı ihale 12 Haziran’da yapılacak. 23 istasyona güvenlik için peron ayırıcı kapı sistemi yerleştirilecek. Proje kapsamında ayrıca metro hattına 2 yeni istasyon da eklenecek.”

Kaynak: http://m.gazetevatan.com/yenikapi-metro ... 1-ekonomi/

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 18 May Cum, 2018 08:06
gönderen Esat
Evet böyle bir konu var, bakalım ne olacak göreceğiz.

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2018 23:36
gönderen metro_5
Çok saçma bir girişim! Ana hatları sürücüsüz yapmak vakit kaybı, bu yetmemiş 2 gereksiz istasyon yapımı düşünülmüş.
Kartaltepe ile Sağmalcılar arasına istasyon yapmak ne ya, bence birileri dalga geçmek için İBB ye talep atıyor bunlar da ciddiye alıp resmiyete döküyor.
M5 teki aksaklık görülmüyor mu da aynı hatayı M1 e yapmak istiyorlar anlamış değilim.

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 19:15
gönderen Kamil16
22 Eylül Pazar günü, Atatürk Havalimanında düzenlenen Teknofest Festivalinden dönen vatandaşların yoğunluğu nedeni ile tehlike arz ettiği için M1A seferleri geçici olarak durduruldu.
İstanbul HL açıldığından beri Atatürk HL Metro İstasyonu, kaybettiği yolcusunu, çığ gibi artmış olarak geçtiğimiz Pazar günü gördü. Ulaşım Türkiye'deki Arkadaşlarımızın, ilgi alanına girdiği için konuyu burada ele almak istedim.

M1A'daki bu ani yolcu yoğunluğu, teknik - siyasi çeşitli polemiğe yol açtı ama bizim işimiz dedikodu değil olayın gerçek nedeni ve çözümüne ışık tutmak. M1A'daki yaşanan bu olay, belki de İstanbul Metro tarihine geçecek.

Yolcu yoğunluğu nedeni ile Hattın işletmeye kapatılması, Hattın alt yapısı mı yoksa vagonların birleşik olmaması ve toplam tren boyuna göre daha az yolcu alması yani vagonların fiziki durumunda mı kaynaklandı?

Yoksa İşletme beceriksizliği ve panik mi? Hattın ve trenlerin periyodik bakımlarında sorun ve aksama mı var?

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 19:29
gönderen Engin Y
Kâmil Bey,

Benim basından anladığım kadarıyla, Teknofest'in son günü normalde in cin top oynayan M3 Metrosu'nda bile izdiham varmış..
Sanırım herkes metroya yönelince, Atatürk Havalimanı'ndaki metro durağında aşırı bir yoğunluk oluşmuş, gişelerin ötesine taşan bir kuyruk ortaya çıkmış..

Sanırım yoğunluğu emebilmek için tüm Yenikapı kalkışlı seferler üç dakikada bir olacak şekilde Atatürk Havalimanı'na verilmiş ve Kirazlı tarafı için Otogar'dan işletme yapılmış, ancak yine de yetmemiş ve aşırı izdiham engellenememiş..

Elbette ki eğer bu hatta dört vagonlu set değil de sekiz vagonlu set kullanılsaydı, izdihama varan bir kalabalık oluşmazdı..

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 20:16
gönderen Esat
hepsi iddia :) cevaplamak kimin işi? Valilik çıksın açıklasın, kapama talimatı İstanbul Valiliğinden Belediyeye geliyor, oradan da işletmeye, işletmenin kapatma talebi yok evet zor ve sıkışık bir durum yaşanıyor, kapatabilmek adına bir takım düzenlemeler ile yoğunluk alınmaya çalışılıyor fakat özellikle metrobüs bağlantısından gelen yoğun yolcu akışı istasyon girişlerinde yolcular arasında itiş kakışa ve kavgalara sebep olmaya başlıyor, özellikle Şirinevler istasyonunda yoğunluk nedeni ile sarı çizgi güvenliği kalmıyor sürekli arkadan giriş yapmak isteyenler nedeni ile insanlar peron sınırından ray hattına düşme tehlikesi pozisyonuna geliyorlar, bu durumda zaten trenler peronlara giriş aşırı yavaşladığı için işletme süresi de aksamaya başlıyor. Karar yolcular arasında kavgaların çıkmaya başlaması, izdihamın gerginliğe dönüşmesi ve bazı istasyonların peron bölgelerinde yolcu can güvenliğini tehlikeye atacak duruma gelmesi Valiliğe karar aldırıyor. Kaldı ki seferler durdurulmadı, bu konuyu atlamayın, araçlar Yenikapıdan boş olarak kalktılar M1A kesimindeki gidiş yoğunluğu alındıktan sonra bu seferde dönüşler başladığı için havalimanı ve dtm istasyonlarının hızlı şekilde boşaltılabilmesi için araçlar AHL yönünde boş olarak gittiler ve yolculu olarak geri döndüler.

Burada bir eksiklikten söz edilebilir ama bu eksiklik daha çok organizasyon ile ibb arasındaki koordinasyon eksikliğidir, şehrin merkezi noktasındaki bir alana ulaşımın iyi kurgulanmamasından aynı zamanda da havalimanı terminal alanının festival için açılmamış olmasından kaynaklanmaktadır, otopark açıkmıydı bilmiyorum ama insanlar dtm bölgesine araba park edip geliyorlardı ve trafik Basın Ekspres ikitelliden itibaren kilit durumda idi. BEklenenin çok ama çok üzerinde bir ilgi oldu festivale, taşıma yapılmadığı halde.

Sadece bir etkinlikte ortaya çıkan bir yoğunluk nedeni ile ne hattın, ne araçların ne istasyonların yetersizliği diye bir şey söz konusu olamaz, buna kesinlikle katılmıyorum, ayrıca bakım onarım eksikliği mi? Bunu inanarak yazmadığınızı umuyorum,

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 21:06
gönderen Uğur
Geçen sene İstanbul'a 40 km mesafede yapılan festivale bile 500 bin kişi katılmıştı diye hatırlıyorum. Bu sene şehir merkezine taşınınca ziyaretçinin bu kadar olacağını tahmin edemediler sanırım.

Kendi düşüncem M1 hattında kapasite sorunu yok. Dallanma sorunu var. Bu dallanma sebebiyle Bağcılar yolcusu da Şirinevler yolcusu da durakta 6 dakika beklemek zorunda kalıyor. Oysa ayrı iki hat olsalardı. 3'er dakika işletmeyle çok daha az bir yoğunluk olacaktı diye düşünüyorum. Ama hiçbir teknik bilgim yok her gün metro kullanan ortalama üstü merak duyan biri olarak düşüncelerim bunlar.

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 21:46
gönderen Kamil16
İddia şu; 15 Temmuz 2016 sonrası yapılan "Yenikapı Ruhu" Mitingi (*) sonrası bile kapatılmayan Metro Hatları yada M1A'da seferler, 22 Eylül'de geçici durduruldu.

İlk yazımdaki düşünceler, kimseyi suçlamak için değil yada bir yerden alıntı değil sadece Pazar günü ki Küçükyalı'da evde idim, okuduğum haberlerden sonraki kişisel yorum. Başka birşey değil. Neyse ki, kimseye birşey olmadı..

(*) Bu miting sonrasında, Yalova'dan Yenikapı'ya ulaşmıştım. Özel aracımı park ettiğim, Aksaray Emniyet civarına kadar yoğunluktan yürüdüm. Zaten herkes yürüyordu.. 8) :)

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 21:50
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 21:06
Kendi düşüncem M1 hattında kapasite sorunu yok. Dallanma sorunu var. Bu dallanma sebebiyle Bağcılar yolcusu da Şirinevler yolcusu da durakta 6 dakika beklemek zorunda kalıyor. Oysa ayrı iki hat olsalardı. 3'er dakika işletmeyle çok daha az bir yoğunluk olacaktı diye düşünüyorum. Ama hiçbir teknik bilgim yok her gün metro kullanan ortalama üstü merak duyan biri olarak düşüncelerim bunlar.
Yeni set satın alarak Yenikapı’dan kalkış aralıklarını 3 dakikadan 90 saniyeye indirseler, hattın bir kolu Halkalı’ya uzatıldığı zaman herkes rahat eder; ama yeni araç alımı öngörülüyor mu, bilmiyorum..

Aslında en güzeli şu olabilir: Otogar’dan Seyrantepe’ye bir metro hattı inşa edilse ve Yenikapı-Otogar-Halkalı ile Atatürk Havalimanı-Otogar-Sanayi Mahallesi şeklinde birbirinden tamamen ayrı iki hat ortaya çıkarılsa, hem M1’in hem de M2’nin dallanıp budaklanma olayı sona erdirilmiş olur..

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 22:05
gönderen Uğur
Setlerle değil sinyalizasyon ile ilintili bu 3-6 dakika durumu Yenikapı Otogar arasında şu anda minimum 3 dakikaya kadar inebiliyor sinyal. Trenler de bir Havalimanı bir Kirazlı işlediği için Otogar'dan sonra kollara ayrıldığında her bir kol için bu süre iki katına çıkmış oluyor.

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Prş, 2019 07:01
gönderen Esat
Yoğunluğu daha önce yapılmış mitingler ya da başka etkinlikler ile kıyaslamanız doğru değil arkadaşlar, Yenikapı etkinliklerine toplam 3 metro 1 tramvay hattı artı yüzlerce otobüs ile insanlar geliyorlar, yaya gelenler hariç yani oraya 1 milyon gelmiş 10 milyon gelmiş mevzu bu değil, cumartesi günü sadece M1 in taşıdığı yolcu 566 bin den fazla, pazar günü bunun çok daha fazlası bir talep ortaya çıktı, bu hattın böyle bir kapasitesi yok, bir takım işletme önlemleri alınabilirdi ama yapılacak bu düzenleme de yine seyir güvenliğini tehlikeye sokardı, yani çözümü buradan yazmak istemedim şu an dolayısı ile bu kararın altında buzağı aramaya gerek yok çünkü ortada bir öküz yok :)

https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... onu-rekoru

Bunun dışında Uğur'un izah ettiği durum var, sinyalizasyon 3 dk dan daha aşağısına müsade etmiyor, bundan daha sık aracı sinyalsiz işletmek zorunda kalırsınız ki bu durumda da işletme hızınızı minimize edeceksiniz, seferler yine uzayacak, yani bir çözüm olduğu söylenemez artı başka riskler ortaya çıkartacak.

Engin bu hat için araç alımı uzun vadede var çünkü hattın sinyalizasyonun yenilenmesi için çalışma devam ediyor, bu yenileme ile birlikte sürücüsüz metro haline gelecek ve kapasitesi artmış olacak fakat bunun 2022 den önce olacağına ihtimal vermiyorum, şahsi görüşüm detay bilgim yok.

https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... temi-calis

Genel olarak tabii ki nahoş bir durumdu, şahsen mağduriyet yaşamadım çünkü her iki günde vakitlice gittim festivale, ilk gün hazırlıksız yakalanıldığı için bir takım sorunlar yaşanmıştı ama gözlemlediğim kadarı ile çok büyük bir sorun yoktu, ikinci gün böyle olacağını öngörmek gerekirdi ki ben öngörüldüğünü düşünüyorum, fakat yine de eldeki tren sayısı ve sinyalizasyon ile yapılabilecek daha iyi bir çözüm yoktu. M1 hattında aktif 25 set var ve her iki günde bu setlerin tamamı sefere verildi, Kirazlı seferlerinden araçlar Otogardan Atatürk Havalimanına çevrilerek tarife dışı işletme yapıldı.