23. sayfa (Toplam 29 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 Kas Çrş, 2014 11:28
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:İstatistikleri ben de merak ediyorum.. Yenikapı'daki üç sistemden çıkan kişilerin kaçı hangi sistemle devam ediyor, kaçı Yenikapı'da son durak yapıp dışarıya çıkıyor.. Yenikapı'da kaç kişi dışarıdan giriyor sisteme.. gibi soruların yanıtını merak ediyorum..
Güzel bir merak ama cevabı yok :) daha doğrusu var bu datayı İstanbulKart ı kim üretip sunuyor ise, ya da turnike datalarını kim tutuyor ise o verebilir, yani kartın ID takibi ile yapılabilecek bir çalışma çünkü turnikeler çıkan yolcuyu saymıyor. Basit bir hesap ile şunu diyemeyiz yani M1 den Çıkan Yolcu = (M2 batı turnikeden giren + Marmaray batı turnikeden giren) + dışarı çıkan yolcu ya da tam tersi kombinasyonları turnike sayaçlarından yapmak mümkün değil, bu ancak dijital datanın temini, takibi ve analizi ile mümkün olabilir. Biz istasyonlara giriş sayıları ile yetinmek zorunda kalacağız :D
Turnikelerin çıkış yapanları saymaması kötüymüş abi.. Bu durumda, jetonla binenleri bir kenara bırakarak, Akbil ve İstanbulkart ile Yenikapı'da aktarma alanların ve ilk kez basanların istatistiği çıkarılabilir :)

Gönderilme zamanı: 19 Şub Prş, 2015 08:51
gönderen Esat
Sabah M1 de sefer yapılamamış sanırım Yenikapı da yolcular güvenliklere kızıyorlardı. Anladığım kadarı ile ağaç devrilmiş elektrik hattına, o yüzden sıkıntı yaşanmış.

Gönderilme zamanı: 23 Şub Pzt, 2015 16:38
gönderen Sabri Kayaa
İstanbul Ulaşım 'ın yayınladığı yeni rakamlarda bu hatttın yolcu sayısı yıllık 120.000.000'a yaklaşmış gözüküyor. 6 dk bir işletme sıklığı ile artık bu hattın özellikle yoğun saatlerde ihtiyaca cevap veremediğini düşünüyorum. 8 vagonlu işletmeye geçmek için istasyonlarda genişletme yapılması hiç mümkün değil mi? Aksi takdirde sefer sıklığının düşmesi mümkün mü? Ama ne zaman yenikapıya gitsem yoğun saatlerde bir karmaşa var sürekli. Trenler tabelada gösterilen zamanlardan farklı şekilde işliyor.

Gönderilme zamanı: 23 Şub Pzt, 2015 17:25
gönderen Anatolian
Planlara göre M8, M2 ve M3 de bu hata entegre olacak dolayısıyla M1 daha da çekilemez hale gelecek. İstasyonlar 8'li setlere göre ayarlansa, sinyalizasyon çalışmaları ile sefer aralıkları 2dk'ya düşecek şekilde ayarlansa 2 farklı yön olduğu için yine en fazla 4dk aralıklarla 8'li set olacak şekilde yapılabilir; bu günü kurtarmalık bir yatırım olur ancak. En azından M2 uzatmasına Sinan Erdem, Ataköy ve AHL olarak 3 durak daha eklenirse Havalimanı ve Bakırköy yolcularının bir kısmı M1'den eksilmiş olur

Gönderilme zamanı: 23 Şub Pzt, 2015 17:40
gönderen Esat
Anatolian yazdı:Planlara göre M8, M2 ve M3 de bu hata entegre olacak dolayısıyla M1 daha da çekilemez hale gelecek.
M8 ile Beylikdüzü hattını kast ediyorsun sanırım, bununla ilgili diğer başlıkta yazmıştık, orası muallak. Sadece M2 olabilir İncirli' deki aktarma, bu M1 in yükünü arttırır mı? Teorik olarak her yeni raylı sistem hattı kendi yolcusunu oluşturur ve her yeni bağlantıda pozitif artış sağlar, yani M2 bu bağlantı ile M1 in yükünü hafifletecek gibi görünse de sağlanılan ekstra aktarma seçeneği daha çok insanın raylı sistemi tercih etmesine de sebep olabilir. Paradoks gibi bir şey :)
Anatolian yazdı:İstasyonlar 8'li setlere göre ayarlansa, sinyalizasyon çalışmaları ile sefer aralıkları 2dk'ya düşecek şekilde ayarlansa 2 farklı yön olduğu için yine en fazla 4dk aralıklarla 8'li set olacak şekilde yapılabilir; bu günü kurtarmalık bir yatırım olur ancak.
Mümkün değil, 5 li set çalıştırılması için bir kaç kez etüt yapıldı diye biliyorum ama gördüğünüz üzere Yenikapı istasyonu kesinlikle 4 lü set e göre, 5 li olma ihtimali var mı bilemiyorum fakat mevcut hat içerisinde bazı istasyonlarda ciddi anlamda sıkıntı bu peron uzatma işi. Yani 5 li bile zor iken 8 li nin hiç mümkün olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca mevcut araçların 8 li çalışması için araçlarda ve sinyalizasyonda upgrade gerekecektir.
Anatolian yazdı:En azından M2 uzatmasına Sinan Erdem, Ataköy ve AHL olarak 3 durak daha eklenirse Havalimanı ve Bakırköy yolcularının bir kısmı M1'den eksilmiş olur
M2 uzatması E5 in kuzeyinden Beylikdüzü hattının güzergahını almış gibi görünüyor.

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2015 16:32
gönderen kado
Koltuklar sökülerek yolcu taşıma kapasitesi arttırılmış.

Resim[/img]

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2015 17:05
gönderen kenanmar
Koltukları sökerek ancak kapı önü sıkışmasını giderirler de sormazlar mı? Kirazlı - Halkalı uzatmasını da ekledikten sonra bu metronun hali ne durumda olur?
Varsayalım ki;
Sefaköy - Yenikapı metrosu yapıldı sadece Yenibosna - İncirli arası yolcunun,
Mahmutbey - Kabataş metrosu yapıldı sadece Bağcılar - İkitelli arası yolcunun,
M1'den biraz çekilmesi tek başına bu metronun yükünü alacak mı?

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2015 17:06
gönderen Esat
Evet, bir nebze olsa rahatlatmak icin koltuk sokumu ve ortadaki dikine tutunma direkleri sokulmus, yatay tutamaklar eklenip, askilarinda sayisi arttirilmis. Mevcut sartlarda bir cozum tabii ki.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2015 01:06
gönderen kado
evet maalesef klasik günü kurtarma anlayışı. ancak metro da cidden yoğun saatlerde binilemez hale gelmişti. İstanbul zor bir şehir...

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2015 12:28
gönderen mustafaguler
Aynı anlayış Bursaray B80 vagonlarında da yapıldı. Günü kurtarma eylemleri her yerde aynı maalesef ki

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2015 13:34
gönderen Engin Y
kenanmar yazdı:Koltukları sökerek ancak kapı önü sıkışmasını giderirler de sormazlar mı? Kirazlı - Halkalı uzatmasını da ekledikten sonra bu metronun hali ne durumda olur?
Bence, M1b'nin Halkalı uzatması devreye girince, üç ayrı işletmeye geçmeliler..
M1a Yenikapı-Havalimanı ve M1b Yenikapı-Halkalı hatlarına ek olarak, M1c Halkalı-Havalimanı hattı devreye sokulmalı.. Tabii Otogar'daki istasyon yapısı ve makas sistemi buna uygun mudur, onu bilemiyorum..
Yoksa, Halkalı uzatması açıldıktan sonra, Güneşli tarafından Merter tarafına gitmek isteyenler nedeniyle Otogar durağında öyle bir izdiham yaşanır ki bugünleri bile mumla ararız..

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2015 14:19
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
kenanmar yazdı:Koltukları sökerek ancak kapı önü sıkışmasını giderirler de sormazlar mı? Kirazlı - Halkalı uzatmasını da ekledikten sonra bu metronun hali ne durumda olur?
Bence, M1b'nin Halkalı uzatması devreye girince, üç ayrı işletmeye geçmeliler..
M1a Yenikapı-Havalimanı ve M1b Yenikapı-Halkalı hatlarına ek olarak, M1c Halkalı-Havalimanı hattı devreye sokulmalı.. Tabii Otogar'daki istasyon yapısı ve makas sistemi buna uygun mudur, onu bilemiyorum..
Yoksa, Halkalı uzatması açıldıktan sonra, Güneşli tarafından Merter tarafına gitmek isteyenler nedeniyle Otogar durağında öyle bir izdiham yaşanır ki bugünleri bile mumla ararız..
O iş yapılıp bitene kadar Olimpiyat-Ataköy işletmesi açılır, dolayısı ile M1 in E5 üstü güzergahına hızlı gitmek isteyen kimsenin Otogar' a gidip oradan geri dönmesi gerekmez, ha diyeceksin ki 1 ücretle gitmek var, 3 ücretle gitmek var :) eh o da hızlı olmasının keyfi :) Otogar' dan Halkalı araçlarını geri çevirip AHL yönünde göndermek büyük bir sorun değil ama o halde dahi Otogar' da keşmekeşi arttırmaktan başka bir işe yaramaz. Bana göre Otogar' da bir şekilde 2 yeni yol ve 2 peron ya da en azından 1 yol 1 peron daha inşa edilmeli ve 2 işletme birbirinden ayrılmalıdır. Aktarma içinde bir zahmet bir kat merdiven çıkılıp iniliveesin gaaari.