21. sayfa (Toplam 29 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Mar Pzt, 2014 14:18
gönderen Anatolian
Aksaray Meydanı'ndaydım fuar dönüşü.
Bir tane direğin üzerinde metro tabelası güneyi gösteriyordu (M2), 5 metre ilerideki ise kuzeyi (M1)...Tabii bu tabelaların üzerinde benim yazdığım gibi M1, M2 filan yazıyordu, sadece İstanbul Ulaşım'ın ufak logosu vardı.
Bilmeyen birinin kafası kolaylıkla karışabilir.
En azından tabelalarda metro hatlarının numaralandırması olabilirdi

Gönderilme zamanı: 10 Mar Pzt, 2014 14:54
gönderen Esat
Bir fotoğrafını çekseydin keşke, neymiş merak ettim. Şu olabilir mi?

Resim

Bu ise katılıyorum, hattın numarası ile birlikte şöyle bir şey olmalı

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Mar Sal, 2014 13:40
gönderen Anatolian
Evet en üsttekiydi

Gönderilme zamanı: 11 Mar Sal, 2014 15:16
gönderen Engin Y
Bir tane direğin üzerinde metro tabelası güneyi gösteriyordu (M2), 5 metre ilerideki ise kuzeyi (M1)...Tabii bu tabelaların üzerinde benim yazdığım gibi M1, M2 filan yazıyordu, sadece İstanbul Ulaşım'ın ufak logosu vardı.
Bilmeyen birinin kafası kolaylıkla karışabilir.
Muhtemelen M1'e ait levha eskiden takılmıştır, M2'ye ait olan ise yenidir.

Levhalara sadece M2 veya M1 değil, Taksim-Levent-Hacıosman Metrosu ve Otogar-Kirazlı-Havalimanı Metrosu da yazılabilir. İstanbul'da çok büyük çoğunluk metroların numaralarını bilmiyordur.

Hatta o direğin altına koyarsın bir kent haritası, üzerine de tüm metro ağını oturtursun. Millet bakar o haritaya ve gitmesi gereken durağa yürür. Sonuçta, M2 Yenikapı durağına ulaşan, Marmaray'la karşıya geçip M4'e de geçiş yapabilir. Aynı şekilde, M1 Aksaray durağına ulaşan, Kirazlı'da inip Başakşehir'e veya Olimpiyat Stadı'na da gidebilir.

Gönderilme zamanı: 11 Mar Sal, 2014 15:36
gönderen Esat
Şöyle diyorsun yani, kabaca cızıktırdım

Resim

Güzel fikir, neden olmasın.

Gönderilme zamanı: 11 Mar Sal, 2014 16:45
gönderen Engin Y
Aynen abi ve hatta o haritanın yanında daha küçük ölçekli bir kent haritası olacak ve bu duraklardan binilecek hangi metro ile nereye gidilebileceğini de vatandaş görebilecek.

Her yerde gereksiz, ama Tarihî Yarımada'da, Üsküdar'da, Taksim-Galata arasında, Karaköy-Beşiktaş arası sahilde, Florya-Bakırköy-Kazlıçeşme arası sahilde, Kadıköy-Bostancı arasında sahilde ve Bağdat Caddesi'nde (Marmaray duraklarına yönlendirme yapılabilir), yani turistlerin (sadece yabancı değil, yerli turistlerin de) gelebileceği yerlerde kesinlikle gerekli bu levhalar..

Eline sağlık bu arada, iki dakikada güzel çiziktirmişsin abicim..

M1A Yenikapı - AHL

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzr, 2014 16:30
gönderen Kamil16
M1A Yenikapı - AHL Hattı bugün açılmış oldu. Hayırlı olsun. İlk defa bir noktada 3 ayrı raylı sistem kesişmiş oldu.

M1A ile ilgili gelişmeleri buradan devam edeceğiz. Açılışta kullanılan tanıtım amaçlı kullanılan Tren Setini merak ettim. Bu normalde T1'de çalışan dizi değil mi?

Resim

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzr, 2014 17:29
gönderen Anatolian
Bu normalde T1'de çalışan dizi değil mi?
Yok abi o trenler yüksek tabanlı, T1 ise alçak tabanlı olduğundan uyuşmuyorlar; ama T4'te kullanılıyorlar

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzr, 2014 18:10
gönderen Esat
Anatolian yazdı:
Bu normalde T1'de çalışan dizi değil mi?
Yok abi o trenler yüaslında ortalama 5 dk. gibi bir kazanç sağlayacak ama psikolojik etkisi ve bu aradaki dış ortamn kalitesizliğinden uzak aktarmaksek tabanlı, T1 ise alçak tabanlı olduğundan uyuşmuyorlar; ama T4'te kullanılıyorlar
Araç RTE İSTANBUL, T4 hattında kullanılıyor. 18 adet üretildi ve yılbaşına kadar hepsinin seferde olması planlanıyor. Burada hem Lansman hem de aracın HRS hatlarında kullanılabilirliğini göstermek amacı ile kullanıldı.

Gün içerisinde özellikle MI ortak kesim ve MIB kesiminden MZ yada Marmaray ve Anadolu yakasına geçecekler için büyük kazanç olacak. Eski halinde Yenikapı Aksaray arası 10dk-da yürünebiliyordu, bu aktarma aslında ortalama 5 dk. gibi bir kazanç sağlayacak ama psikolojik etkisi ve bu aradaki dış ortamin kalitesizliğinden uzak konforlu bir aktarma söz konusu, birde şu ana kadar yapılmış en iyi fiziki entegrasyon.

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzr, 2014 19:58
gönderen Kamil16
Esat yazdı: Gün içerisinde özellikle MI ortak kesim ve MIB kesiminden MZ yada Marmaray ve Anadolu yakasına geçecekler için büyük kazanç olacak. Eski halinde Yenikapı Aksaray arası 10dk-da yürünebiliyordu, bu aktarma aslında ortalama 5 dk. gibi bir kazanç sağlayacak ama psikolojik etkisi ve bu aradaki dış ortamin kalitesizliğinden uzak konforlu bir aktarma söz konusu, birde şu ana kadar yapılmış en iyi fiziki entegrasyon.
5 dakika'da Aksaray M1'den Valide Sultan Camiisine ancak yürüyebilirsiniz. 8) :)

Bu mesafeyi orta yaşlı bir insan sağa sola bakmadan ve insanlarla çarpışmadan zig-zag çizerek ancak 20-25 dakika yürüyebilir. 8) :?

Gönderilme zamanı: 09 Kas Pzr, 2014 21:28
gönderen Esat
Ortalama bir insanı kast ettim, yani kendimi :) ayrıca 10dk yüründüğünü de belirttim. Bana göre entegrasyon perondan perona değil, bu teorik olarak hatalı bir yaklaşım ama bu benim bakış açım ;) benim hızımda ve ayarında biri 10dk. da rahatlıkla iki istasyon arasını yürür. M 1-M2 arasında aktarma bekleme ile birlikte 5dk. sürmez ama ben 5 dedim:) hadi 3 olsun. Hızlılar için 7 sizin yavaş yolcular için 17dk. kazanç sağlar. Anlaştık sanırım :)

Gönderilme zamanı: 10 Kas Pzt, 2014 08:47
gönderen Engin Y
Hayırlı olsun :)
28 Ekim 2013'te Yenikapı'ya metroyla gitme imkânı yoktu..
10 Kasım 2014'te Yenikapı'ya dört yönden metroyla gidilebiliyor..

Sirkeci'den..
Kazlıçeşme'den..
Aksaray'dan..
Vezneciler'den..