ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 10:30

Resim

1989 yılından bu güne yolcu taşımaya devam eden Aksaray - Havalimanı Hafif Metro hattı, hizmet verdiği bölge ve güzergah üzerinde günlük 220.000 yolcu ile taşıyıcı aks konumuna gelmiştir. 1. etabında Aksaray - Kartaltepe arasında hizmet veren Hafif Metro, 18 Aralık 1989 tarihinde Esenler, 31 Ocak 1994 tarihinde Otogar ve daha sonrasında 2nci etabı oluşturan Terazidere, Davutpaşa, Merter, Zeytinburnu ve Bakırköy istasyonlarınında açılması ile potansiyelini arttırmıştır. Zaman içinde yapılan yatırymlarla yeni istasyonlar sisteme dahil edilmiş, son olarak ta 13 Aralık 2002 tarihinde Dünya Ticaret Merkezi ve Havaalanı istasyonları da açılmıştır.

HAT UZUNLUĞU : 20 Km
İSTASYON SAYISI : 18
ARAÇ SAYISI : 76
SEFER SÜRESİ : 32 dakika
İŞLETME SAATLERİ : 06:00 / 00:25
GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 220.000 yolcu / gün
GÜNLÜK SEFER SAYISI : 300
SEFER ARALIĞI : Pik saatte 5 ve 7 dakika

8.5 km olan Aksaray - Kartaltepe arasındaki Hafif Metro hattında ilk defa 03 Eylül 1989 tarihinde yolcu taşımaya başlanmıştır. 18 Aralık 1989 tarihinde Esenler istasyonu, 31 Ocak 1994 tarihinde Otogar istasyonu ve daha sonra da Terazidere, Davutpaşa, Merter, Zeytinburnu ve Bakırköy istasyonları hizmete açılmıştır. 26 Temmuz 1995 Ataköy, 26 Ağustos 1995'te ise Yenibosna istasyonu, Mart 1999'da, Bahçelievler istasyonu açılmış , 20 Aralık 2002 tarihinde düzenlenen törenle de Hafif Metro hattı Havaalanına uzamıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bayram Süresince Seferlerde Artış Yapıla

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Çrş, 2007 13:40

Ramazan Bayramı süresince Aksaray-Havalimanı hattında sefer frekanslarında yapılan düzenleme ile yoğun seferler yapılacaktır. Bayram sonrasında normal tarifeye dönecek olan hatta bayram süresince çalışma periyodu aşağıdaki gibi olacaktır.

06:00-09:00 arasında 10 dakika,
09:00-12:00 arasında 6 dakika,
12:00-20:00 arasında 5 dakika,
20:00-22:00 arasında 7,5 dakika,
22:00-00:00 arasında 10 dakika
00:00-00:30 arasında 15 dakika da bir sefer yapılacaktır.

Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Pzt, 2007 16:32

Havalimanı yönünden Zeytinburnu perona giren araç

Resim

IKEA reklamlı metro aracı, çok şık olmuş site konseptine de uygun sarı sarı :P
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Valizli Geçiş Turnikesi

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Pzt, 2008 13:14

Havalimanı istasyonunda valizli yolcuların geçişini kolaylaştırmak için Geniş turnike sisteminin demo uygulaması yapılmaya başlandı, bu uygulamada daha önce valizli yolcular ya engelli yolcu giriş kapısından ya da manuel konveyör üzerinden valizlerini koyarak geçiyorlardı, her iki uygulamada bu konuda sıkıntı oluşturduğundan şu anda denemesi yapılan daha geniş turnike aralığı ile kapılı turnikeye geçilmesi söz konusu, umarım deneme süresi sonrasında kalıcı olarak kullanıma alınır, çünkü burada hem giriş hemde çıkışta valizler ile geçişten gerçekten büyük problem oluşturuyor, aşağıdaki resimler uygulamaya ait.

Resim

Resim

Bu alttakilerde Paris' te bir valizli geçiş turnikesi

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Aksaray-Yenikapı Metro Bağlantısı Teknik

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Sal, 2008 14:47

YOLCULUK KAPASİTESİ : 35.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 700 m
İSTASYON SAYISI : 1 Adet
VAGON SAYISI : Mevcut 80 Araçla Çalışan LRT Hattını Yenikapı’ya Bağlar.
NİHAİ DURUMU : Kaba İnşaatın 630 m ’si tamamlandı. Yenikapı İstasyon Bölgesinde arkeolojik araştırma devam etmekte bu işlerin ardından elektromekanik İşler Yüklenicisi imalata başlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

2007 İstasyonlar Ortalama Yolcu Sayıları

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cum, 2008 13:24

------------------GÜNLÜK ORT.----------YILLIK ORT.
AKSARAY--------31.500------------------11.500.000
EMNIYET---------10.000-------------------3.600.000
ULUBATLI---------5.500-------------------2.000.000
BAYRAMPAŞA-----8.000-------------------3.000.000
SAĞMALCILAR---12.000-------------------4.400.000
KARTALTEPE-----11.750-------------------4.300.000
OTOGAR---------19.300-------------------7.000.000
ESENLER----------14.700------------------5.300.000
TERAZİDERE-------7.100------------------2.600.000
DAVUTPAŞA--------6.000------------------2.200.000
MERTER------------4.800-------------------1.750.000
ZEYTİNBURNU----20.800-------------------7.500.000
BAKIRKÖY----------8.250------------------3.000.000
BAHÇELİEVLER-----5.800-------------------2.000.000
ATAKÖY-----------19.750-------------------7.200.000
YENİBOSNA--------24.300-------------------8.850.000
DTM-----------------3.200-------------------1.150.000
HAVALİMANI--------8.500-------------------3.000.000

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Pzt, 2008 11:01

Bu hatta da iyi rakamlar yok. Toplamda 200.000'lerde geziyor. e-5 yakını duraklarda bile çok az kullanımı var.

Bayrampaşa gibi hem konut hemde sanayi nufusu çok yoğun olan bir bölgede günde 8.000 civarında yolcu taşınıyorsa çok yazık.

Terazidere, Davutpaşa, Merter aksı ulaşım açısından çok zayıf zaten. Bu araya metro yapanın canı cehenneme...

Zeytinburnun'daki yoğunlukta Bağcılar Tramvayından aktarma yapılması sayesinde bence. Bağcılar'a metro yapılmasına mesafeli olanalra gönderme:)

Bu hattın kurtuluşu OTOGAR-KİRAZLI'ya bakar. Bu 5.5 km'lik eklenti kapasitede artış sağlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzr, 2008 22:24

Bayrampaşa ile ilgili görüşe katılamıyorum bunun iki sebebi var, öncelikle burası bir yerleşim bölgesi değil, istasyon tamamen sanayi siteleri ve işyerleri arasında, sadece Maltepe' ye doğru yerleşim var ve bu insanları şehre bağlayanda Topkapı' ya direkt giden minibüsler aslında bir istasyon yapılmak için hele ki entegrasyon denilen şeyi tam anlamı ile yapabilmek için mükemmel bir pozisyonda, (ilerleyen günlerde başlayacak metrobüs hattı kesinlikle bu istasyona direkt bağlanacaktır) ama çevresinde bulunan işyerlerinde çalışan insanların yolculuk güzergahında değil.

Yani burada çalışan hiçkimse bu hattı kullanarak bir yere gidemez, yıllardır anırır gibi bağırdım (Afedersiniz) Edirnekapı tramvayı bir kol ile buraya da bağlanmalıdır diye, Sultançiftliğinden iki tramvay hattı getirilip biri Veznecilere girmeli biri de Bayrampaşa metroya inmeli diye ve geçen günlerde öğrendim ki bunun projesi de yapılmış (ön proje) yani işi bilen birileri de bizim gibi düşünmüş ve önermiş ama kabul edilmemiş, yazık diyorum sadece. paragrafın başında söylediğim gibi burada çalışan insanlar ya Esenler, Bağcılar istikametinde ya da G.O.P Sultançiftliği istikametinde oturuyorlar dolayısı ile bu istasyonun yolcu profili bu sebeple düşük beslemezsen gelişmez.

Diğerleri için söylediklerini katılıyorum, tabii ki yapılmalı idi ama daha önce başka bazı bölgeler yapılıp burası bir sonraki etaba bırakılabilirdi, güzergahın bu yönde gitmesinin tek artısı şehrin havalimanın bağlanmış olmasıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 07:39

Özel istek üzerine M1 Aksaray-Havalimanı metro hattı süreleri

Resim

Burada gördüğünüz üzere sefer tarifesi üzerinde toplam süre 31 dakika, istasyon araları 2 dk lık süreler ile alınıyor. mavi rakamlar tarife süreleri, kırmızılar ise benim ölçümlerim, ölçümlerde istasyon bekleme süreleri olan 10 sn. (ortalama) yi 5' er sn halinde her iki istasyona yedirdim, yani Havalimanı-DTM ve Emniyet-Aksaray arası +5 sn, diğer aralarda +10 sn bekleme süreleri var, toplam sürede 1:40 gibi erken vardığımız görünüyor, kalkış ve varış saatleri yanlış olabilir sonuçta saatim dünya atom saatine bağlı değil :) ama kronometrenin yanıldığını sanmıyorum, dolayısı ile 31 dakika doğrudur zorlanırsa 29 dakikalık seferde yapılabilir düşüncesine vardım, fakat yaptığım araştırma da ilginç bir şey öğrendim :) bak öğrenmenin yaşı yokmuş, Aksaray-Havalimanı 31 dk, Havalimanı-Aksaray 29 dk sürüyor, aradaki farkı doğuran çeşitli etkenler var, bunlardan bazıları Otogar daki Esenler ring seferi, Otogardan Havalimanı yönüne çıkıştaki makaslar ve Terazidere yaklaşımı, ve eğim ile ilgili bazı şeyler, tarife üzerindeki rakamlar yuvarlanmış rakamlar olduğunu da unutmamak lazım, çünkü Aksaray-Emniyet ve Emniyet-Ulubatlı arasının 1:30 ar dakika sürdüğünü biliyorum ama tarifede 2 ve 1 olarak görünüyor, neyse sonuçta projelendirmeye başladığım çalışma için önemli bir takım veriler elde etmiş oldum ve sizinle paylaştım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Haz Prş, 2008 07:55

Eline sağlık, Esat.
Ama zor okunuyor, bizde de, şöyle bir resim-klik-büyüt sistemi genel olarak yapmak mümkün mü acaba?
Ben her zaman Aksaray'dan Havalimanı'na gittim, zıt yönde binmedim. Ve bende, her nedense, hep daha uzun sürüyordu :-/ Sabah-öğle arası.

Şimdi yine inceleyeceğim.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 08:15

Öyle bir sistemi şimdilik düşünmüyorum, yoksa 1600X1200 resimler ve devasa dosyalar ile dolay ortalık, gerek yok sitenin görünümünü 1024 çözünürlüğe göre yenileyince biraz daha büyük resim yüklemeye izin vereceğim. isteyenlere resmin büyük halini gönderebilirim.

Diğer taraftan ben daha çok sürdüğünü sanmıyorum belki Otogar beklemesinden dolayı 32 ya da 33, ama daha fazla değil, benim bildiğim yıllardır bu hat 31 dakika ile çalışıyor, geçen 40 lı dakikalardan bahsetmiştin, böylesine bir fark heleki sabah-öğlen pik saatte araçların çok yavaş gitmesi dolayısı ile bir saatte 30 sefer kaldırmak yerine 20 sefer kaldırmak oluyor ki böyle bir şey olacağını sanmıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Prş, 2008 08:49

İnsanlar genelde stasyona geldiğinde saatine bakar indiğinde saatine bakar 40 dakkada geldim abi der. Beklemeleri de ekleyerek söyler. Esat 31 dakika diyorsa ve özellikle kronometro tuttuysa doğrudur.

29 dakikaya çekilebilir ise bence çok iyi.

YENİBOSNA-AKSARAY arasını 25 dakikaya sabitlemek lazım. Reklamını yapmak lazım. Hatta ben olsan Bakırköy Meydana bir reklam asardım metro ile İNCİRLİ-AKSARAY 20 DAKİKA. trafik yok, stres yok, e5 yok, iett yok..

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön