ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 16 Haz Sal, 2009 15:35

Haklısınız.Herkes baştan okumuyor ama baştaki bilgilerin sayfalar sonundaki yararını görüyoruz.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 17 Haz Çrş, 2009 19:34

Sizler beni yanlış anladınız..Ben gidip de bu istasyonları atalım..Yerine yenisi alalım gibi bir şey ima etmedim..Aksine karşıyım da..Mesela hala M2 hattındaki halihazırdaki metro araçlarını kullanacaklar mı diye merak ediyorum..Kullanılmasını istiyorum çünkü..Yalnız sizin dediğiniz yüz yıllık Berlin metrosuyla maalesef bizim 20 yıllık M1 hattımız aynı durumda..Ben bundan şikayetçiyim..20 yılda bir hat bu hale gelemez..Hani yabancı filmler olur ya..Metroda dehşet tarzında..New York metroları kullanılır eski diye..Maalesef M1 hattı da o konumda ..Bir bayanın akşam saatinde o metroda ben güvenli, olduğunu düşünmüyorum açıkçası..İstasyonların içerisinde de neden hiç güvenlik elemanı göremedim..M2'de en sadece araç biniş yerlerinde bekleyen 2-3 tane güvenlik oluro..Bilmem anlatabildim mi_?
Teşekkürler..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Çrş, 2009 21:10

O işte yakınacak bir kültürsüzlük. Ama ne yapalım, her yerde öyleyse, M1'de neden öyle olmasın? Bu "bizim" bir hakikatimiz, maalesef.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 21:12

Hasan Bey kısmen benim yanlış anlamam da söz konusu olabilir ama belki bende doğru ifade edemedim, şu an vaktim biraz kısıtlı ama düşüncelerinize detaylı cevaplar vereceğim zaten sizde siteyi takip ediyorsunuz, umuyorum ki doğru cevapları verebilir ya da doğru ortak paydayı bulabileceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 21:58

hasancicek37 yazdı:20 yılda bir hat bu hale gelemez..Hani yabancı filmler olur ya..Metroda dehşet tarzında..New York metroları kullanılır eski diye..Maalesef M1 hattı da o konumda ..
20 yılda bir hat o hale gelmemeli, aslına bakarsanız M1 hattı bundan 10 yıl öncede bence çok farklı görünmüyordu ama sizin kıyasladığınız gibi kıyaslar isek M2 10 yıllık geçmişine rağmen hala şıkır şıkırdır :) metrolarda 10-20 yıl çok önemli süreler değil bence de. Aksaray havalimanı hattında benim daha önce yazdığım gibi istasyon bazında erişilebilirlik sorunları, aydınlatma sorunları ve yönlendirme sorunları vardır, ama bir de şu durum var istasyon tavan kaplamalarını görüyorsunuz orada, kaç sefer boyanmıştır sizce? :) defalarca ama buna rağmen sürekli kararma ve sararmanın önüne geçilemez ve tabi her sararmada çok kötü görünür, ama ben M1 in New York istasyonları kadar kötü olduğunu da düşünmüyorum, gözümle görmedim ama gidip görenler New York istasyonlarının hakikatten güvensiz olduğunu ifade ediyorlar.
hasancicek37 yazdı:Bir bayanın akşam saatinde o metroda ben güvenli, olduğunu düşünmüyorum açıkçası..İstasyonların içerisinde de neden hiç güvenlik elemanı göremedim..M2'de en sadece araç biniş yerlerinde bekleyen 2-3 tane güvenlik oluro..Bilmem anlatabildim mi_?
Teşekkürler..
Peki sizce istasyonda güvenlik olması bir bayanın güvenli yolculuğu için yeterlimidir? Bence değil, daha önce İstanbul Ulaşım A.Ş. Avrupalı bazı işletmecilerin bir çalışmasına gözlemci gibi bir statü ile katılmıştı ve hatta odak grubu ile birlikte bu çalışmanın temsilcilerini de bir araya getirmiştik. Konu istasyonlarda güvenlik algısı idi. Bilinen bir gerçek olarak istasyonlarda yolcunun kendini güvende hissetmesini sağlayan etkenler var, bunun içinde istasyonun boyama renginden, aydınlatmasına, güvenlik elemanının duruşundan sayısına kadar pek çok şey söz konusu. M1 de benim bildiğim kadarı ile her istasyonda işletme süresince en az 1 güvenlik görevlisi bulunmaktadır, bu yoğun istasyonlarda daha fazla, eğer bir kaç kez aynı istasyonda güvenlik göremedi iseniz ben bu konuda ciddi olarak şikayetçi olalım derim, siz bildiriminizi yapın bende sitede yayınladığınız mesajınız ile birlikte ilgililere gönderirim eğer gerçekten bu konuda bir aksaklık var ise en azından biz yazılı cevabımızı almış oluruz.

Şunu unutmayalım, vatandaş ne istediğini biliyor ve bunu ilgililere doğru şekilde ifade edip üslubunca ısrarcı olabiliyorsa sonuç alır. Bu konuda ben İstanbul Ulaşım a güveniyorum, hakkımızı arayalım.

Ben ilk alıntıda ki kısım ile ilgili de biraz daha detayı sizden alabilmek isterim, mesela Alabay geçenlerde bana M2 ile ilgili benim haberdar olduğum ve nedenini bildiğim bir sorunu anlattı :) buna benzer pek çok sorun M1 de var, ve yine dediğim yere geliyoruz, hizmeti veren aynı, parayı alan aynı, o zaman parayı verenin mi bir farkı var? Yani M1 ve M2 arasındaki bu görünürdeki farklılık nedir? Ben bir kısmını biliyorum da şimdi anlatsam mı anlatmasam mı muallaktayım :)

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 18 Haz Prş, 2009 09:59

En çok yolcu taşıyan 2.hat M1 hattıdır.
T1- GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 245.000 yolcu / gün
M1- GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 240.000 yolcu / gün
M2 ◦GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 195.000 yolcu / gün

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 10:06

Rakamlar bizim siteden alıntı ise eski rakamlar olabilir ama hala istatistiki olarak M1 2. sıradadır doğru. 2008 rakamları vardı ama derleyip yayınlayamadım bir türlü.

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 18 Haz Prş, 2009 10:21

Rakamlar bizim siteden alıntı ise eski rakamlar olabilir ama hala istatistiki olarak M1 2. sıradadır doğru. 2008 rakamları vardı ama derleyip yayınlayamadım bir türlü
Evet, rakamlar İstanbul ulaşım a.ş'nin sitesinden alıntıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 10:35

Durun madem mevzusu oldu elimdekileri vereyimde bari tam olsun :)

Hatlar Yıllık Yolcu Sayısı Günlük Ortalama
M1 76.199.761 208.766
M2 56.822.745 155.678
T1 81.123.202 222.255
T2 13.308.675 36.462
T3 682.439 1.870
T4 22.495.214 61.630
F1 8.490.029 23.260
Teleferikler 1.383.956 3.791

Bunlar 2008 yıl sonu rakamları, 2009 için ben metrobüs ile birlikte artış beklerken M1 de düşüş yaşanmış T1 de ise artış var diye biliyorum, bugünlerde jargona günde 1 milyon yolcu yerleştiriliyor ama İstanbul' da belediyeye ait raylı sistemlerin günde 1 milyon yolcu taşıdığına inanmıyorum. M2 de açılan ilave istasyonlarında çok büyük katkısı olduğuna inanmıyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 18 Haz Prş, 2009 12:04

Ben ilk alıntıda ki kısım ile ilgili de biraz daha detayı sizden alabilmek isterim, mesela Alabay geçenlerde bana M2 ile ilgili benim haberdar olduğum ve nedenini bildiğim bir sorunu anlattı buna benzer pek çok sorun M1 de var, ve yine dediğim yere geliyoruz, hizmeti veren aynı, parayı alan aynı, o zaman parayı verenin mi bir farkı var? Yani M1 ve M2 arasındaki bu görünürdeki farklılık nedir? Ben bir kısmını biliyorum da şimdi anlatsam mı anlatmasam mı muallaktayım
Bugün ya da yarın M1 hattına tekrardan gideceğim ve eksik gördüğüm noktalarla ilgili(Önemli olanları) bir metin hazırlayacağım..Kaçak olarak da (Mecbur :) ) resimlerle süsleyeceğim metni..Ve burada yayınlayacağım..Eğer ki Esat Abi sen de benim eksik gördüğüm yerleri onaylarsan yetkililere bunları bildirmeni ben de çok isterim..
Teşekkürler bilgilendirmeleriniz için..

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 18 Haz Prş, 2009 12:12

Esenler istasyonuna hiç gittiniz mi? Böyle bir istasyon olamaz. İstasyon zemini demir sac dan yapılmış ve bir çok yerde delikler var bazı yerlere yama yapılmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 12:12

Evet resimleyebilmek önemli çaktırmadan halledebilirseniz güzel :) dediğim gibi bir vatandaş olarak eksiklik gördüğümüz yerleri bildirmek bizim yükümlülüğümüz, sadece parasını vererek yaptığımız yolculuk için değil çalışarak ödediğimiz vergiler ve vatandaşlık hakkımız, bu bilinci oluşturmak için hep beraber çalışmak zorundayız.

Siz burada yazılı olarak dile getirin ki bizde bu mesajlarınıza istinaden durumun gerektirdiği ne ise Bilgi Edinme talebi ya da Şikayet onu yerine getirelim.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön