ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Kas Pzt, 2014 10:06

İstanbullulara hayırlı olsun, kilit bir nokta çözüldü sonunda

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Kas Pzt, 2014 10:12

mustafaguler yazdı:İstanbullulara hayırlı olsun, kilit bir nokta çözüldü sonunda
Kendi yarattığımız bir kilit de diyebiliriz aslında.. Gidip Theodosius Limanı'nda buluşturduk hatları.. Taksim'de buluşsalardı keşke, arkeolojik kilit de söz konusu olmazdı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzt, 2014 10:31

Engin Y yazdı:
mustafaguler yazdı:İstanbullulara hayırlı olsun, kilit bir nokta çözüldü sonunda
Kendi yarattığımız bir kilit de diyebiliriz aslında.. Gidip Theodosius Limanı'nda buluşturduk hatları.. Taksim'de buluşsalardı keşke, arkeolojik kilit de söz konusu olmazdı..
Zaten sorunlu bir bölgeye daha fazla insanı yığmak doğru bir çözüm olur muydu? İstanbul ayarında bir kent için entegrasyon çözümü mevcut sorunlu aktarma noktalarına yeni hatlar yığmak mıdır, yoksa yeni entegrasyon noktaları oluşturmak mıdır? Yenikapı çok doğru demiyorum, ama merkezleri çoğaltmak adına doğru, bana kalsa Eminönü bölgesindeki Kadıköy vapur ya da deniz otobüslerinin bir kısmını bile Yenikapı' ya alırım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Kas Pzt, 2014 15:14

Esat yazdı:Zaten sorunlu bir bölgeye daha fazla insanı yığmak doğru bir çözüm olur muydu? İstanbul ayarında bir kent için entegrasyon çözümü mevcut sorunlu aktarma noktalarına yeni hatlar yığmak mıdır, yoksa yeni entegrasyon noktaları oluşturmak mıdır? Yenikapı çok doğru demiyorum, ama merkezleri çoğaltmak adına doğru, bana kalsa Eminönü bölgesindeki Kadıköy vapur ya da deniz otobüslerinin bir kısmını bile Yenikapı' ya alırım.
İstanbul'da kara yolu taşımacılığı imkânları gelişince, Marmara kıyısındaki vapur seferlerinin iptal edilmesi belki mantıklı bir karardı..
Ancak, özellikle Cumartesi ve Pazar günleri, sahil yolları o kadar dolu ki kıyıya paralel vapur seferleri bile iş yapabilir..
Bostancı-Kadıköy-Yenikapı-Bakırköy deniz otobüsü seferlerinin yanında, deniz otobüsünün çalışmadığı saatlerde vapur seferleri de konulabilir..

Gerçi şimdi baktım da Bakırköy-Kadıköy arasında bayağı bir deniz otobüsü seferi varmış :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yenikapı M1

Mesaj gönderen kemal » 10 Kas Pzt, 2014 16:04

Resim

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Kas Pzt, 2014 17:30

Gıcır gıcır peron resimleri için teşekkürler, elinize sağlık..
Keşke Aksaray'daki gibi ortada peron yapsalardı da iki taraftan herhangi birisine bineceklerin yukarıda iki ayağı bir pabuca girmeseydi :)

Neyse, buna da şükür, emeği geçenlerin eline sağlık..

Dün akşam, Cevizlibağ'dan Sultangazi tarafına gitmek için O-3'ü kullandım.. Sağmalcılar'da karşımdan metro aracı geldi, Yenikapı yazısını görmek hoşuma gitti :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Kas Pzt, 2014 21:04

Fazla resim çekemiyorum resmen çekinmeye başladım. Zaten M4 te geçen gün birkaç resim çekeyim dedim korumalar gelip makinedeki resmi sildirttiler. Hakları da yok değil bu aralar sakat .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Cmt, 2014 13:31

Engin Y yazdı:Keşke Aksaray'daki gibi ortada peron yapsalardı da iki taraftan herhangi birisine bineceklerin yukarıda iki ayağı bir pabuca girmeseydi :)
Bu pabuca girmenin sebebi insanların kafalarının üstünde duran, hatta bazısı göz hizasında duran tabelalara bakmaması olabilir mi? Bence her şey gayet net belli

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Sal, 2014 21:01

Yolcu sayılarını çok merak ediyorum. Sabah akşam M1 ile M2 turnikeleri arasındaki hareketlilik ve turnikelerden gelen kesintisiz dıt dit dit dit yetersiz bakiye dit driling(beleşçi)dit dit dit sesleri çok ilginç oluyor. :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Sal, 2014 22:56

Bu pabuca girmenin sebebi insanların kafalarının üstünde duran, hatta bazısı göz hizasında duran tabelalara bakmaması olabilir mi? Bence her şey gayet net belli
Abi, şeyi kastetmiştim aslında..
Aksaray-Otogar arasındaki duraklara gidecekler, iki trene de binebiliyor ya, onların durumundan bahsetmiştim.. Hangi perondakinin önce kalkacağını yukarıda görecekler, inene dek treni kaçırmamak için koşacaklar.. Aşağıya inince görüp hemen seçim yapma şansları olsaydı keşke demiştim..

İstatistikleri ben de merak ediyorum.. Yenikapı'daki üç sistemden çıkan kişilerin kaçı hangi sistemle devam ediyor, kaçı Yenikapı'da son durak yapıp dışarıya çıkıyor.. Yenikapı'da kaç kişi dışarıdan giriyor sisteme.. gibi soruların yanıtını merak ediyorum..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 19 Kas Çrş, 2014 02:00

Ya 2,5 dakikada bir sefer var zaten koşmasınlar yani :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Çrş, 2014 10:56

Engin Y yazdı:İstatistikleri ben de merak ediyorum.. Yenikapı'daki üç sistemden çıkan kişilerin kaçı hangi sistemle devam ediyor, kaçı Yenikapı'da son durak yapıp dışarıya çıkıyor.. Yenikapı'da kaç kişi dışarıdan giriyor sisteme.. gibi soruların yanıtını merak ediyorum..
Güzel bir merak ama cevabı yok :) daha doğrusu var bu datayı İstanbulKart ı kim üretip sunuyor ise, ya da turnike datalarını kim tutuyor ise o verebilir, yani kartın ID takibi ile yapılabilecek bir çalışma çünkü turnikeler çıkan yolcuyu saymıyor. Basit bir hesap ile şunu diyemeyiz yani M1 den Çıkan Yolcu = (M2 batı turnikeden giren + Marmaray batı turnikeden giren) + dışarı çıkan yolcu ya da tam tersi kombinasyonları turnike sayaçlarından yapmak mümkün değil, bu ancak dijital datanın temini, takibi ve analizi ile mümkün olabilir. Biz istasyonlara giriş sayıları ile yetinmek zorunda kalacağız :D

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön