6. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2019 08:55
gönderen Esat
(kadınların uzun atkılarını yürüyen merdivene takmamaları için uyaran bir videoyu metrolarda ilk defa gördüm, tuhaf!)
Neden tuhaf?

Bu metroda garip bir durumda valizli veya geniş eşyası olan yolcunun turnikeden geçmesi için ayrılan Demir panelin bir türlü açılmaması, o zaman ne amaçla yapılmış anlamadım? Bir de şu istasyon duvarlarında istasyonun adını gösteren yazı ve arka planları değiştirin bir zahmet cidden bulamaç gibi okunmuyor.
Bu konuları, özellikle valizli geçiş turnikesi konusunu 153 ten ilettiniz mi? gelen cevabı merak ettiğim için soruyorum

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2019 17:21
gönderen kenanmar
1- İlk defa gördüm garipsedim, 2- valla bilmiyorum aylardır açık illa birisi sormuştur, güvenlik görevlileri de herhangi birisi orada takıldığında şöyle veya böyle yapın açın kapayın şeklinde uyarmıyor, sanırım onlar da bilmiyor. Her zamanki gibi ortada ama bilinemez haldeki bazı küçük ayrıntılar :D Esat Bey, Siz metro biriminde görevliydiniz sanırım, belki Size aktarabilirler?

Esat yazdı:
(kadınların uzun atkılarını yürüyen merdivene takmamaları için uyaran bir videoyu metrolarda ilk defa gördüm, tuhaf!)
Neden tuhaf?
Bu metroda garip bir durumda valizli veya geniş eşyası olan yolcunun turnikeden geçmesi için ayrılan Demir panelin bir türlü açılmaması, o zaman ne amaçla yapılmış anlamadım? Bir de şu istasyon duvarlarında istasyonun adını gösteren yazı ve arka planları değiştirin bir zahmet cidden bulamaç gibi okunmuyor.
Bu konuları, özellikle valizli geçiş turnikesi konusunu 153 ten ilettiniz mi? gelen cevabı merak ettiğim için soruyorum

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2019 19:32
gönderen Esat
1) bu geç kalınmış bir uyarıdır, sadece piktogramları yapıştırmakla insanların bilmesi anlaması beklenemez, biz toplu ulaşımı bilmeyen bir toplumuz, birinin öğretmesi gerekiyor

2) ben sorunu sizin yaşadığınızı düşündüm, böyle bir durum varsa şikayet edilmeli, 153 üzerinden giden şikayetlerin takibi daha kolay ve hızlı, güvenlik görevlileri o kapının nasıl açılacağını gayet iyi biliyorlar, buna rağmen yardımcı olmuyorlarsa bu da yine başka bir şikayet konusu olur

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2019 22:32
gönderen kenanmar
Haklısınız, ilginiz için teşekkürler.
Esat yazdı:1) bu geç kalınmış bir uyarıdır, sadece piktogramları yapıştırmakla insanların bilmesi anlaması beklenemez, biz toplu ulaşımı bilmeyen bir toplumuz, birinin öğretmesi gerekiyor

2) ben sorunu sizin yaşadığınızı düşündüm, böyle bir durum varsa şikayet edilmeli, 153 üzerinden giden şikayetlerin takibi daha kolay ve hızlı, güvenlik görevlileri o kapının nasıl açılacağını gayet iyi biliyorlar, buna rağmen yardımcı olmuyorlarsa bu da yine başka bir şikayet konusu olur

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Şub Çrş, 2019 23:01
gönderen kenanmar
Fıstıkağacı ve Kısıklı cidden gereksizmiş; Bulgurlu’ya metro hattının kıvrım yapması çok doğru bir kararmış. Altınşehir ve Ihlamurkuyu istasyonlarının yeri ve çıkışları çok saçma yerlerde olduğundan ve besleme - aktarma ücretsiz otobüs hatlarından mahrum kaldığından kullanım oranı düşük, tam ikisinin ortasına çeşitli caddelere yer altından erişim tünelleriyle erişim ve çıkış sağlansa verimli olurmuş, İmam-Hatip istasyonu da aynı durumda. Dudullu beklenenin altında Bostancı metrosunu bekliyor. Necip Fazıl’a Metrogarden AVM yoğunluk katmış, Çekmeköy istasyonuna bağlantılı epey bedava aktarmalı otobüsün de etkisi olmuş. Çakmak istasyonu AVM’lerin biraz uzağında ters konumuna karşın yine de kullanılmış.


M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı, 20 Şubat 2019 İstasyon Bazlı Yolcu Değerleri;

Üsküdar 40.199 %20,48
Fıstıkağacı 2.901 %1,48
Bağlarbaşı 10.279 %5,24
Altunizade 28.498 %14,52
Kısıklı 2.307 %1,18
Bulgurlu 14.940 %7,61
Ümraniye 13.580 %6,92
Çarşı 14.526 %7,26
Yamanevler 10.158 %5,17
Çakmak 9 .594 %4,89
Ihlamurkuyu 5.449 %2,78
Altınşehir 4.919 %2,51
İmam Hatip Lisesi 4.822 %2,46
Dudullu 6.639 %3,38
Necip Fazıl 6.287 %3,20
Çekmeköy 21.474 %10,94

Toplam Yolcu 196.302

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 28 Şub Prş, 2019 10:40
gönderen Engin Y
Demek ki geçen Çarşamba bu hatta binen her beş kişiden biri, deniz yoluyla, otobüsle veya Marmaray'la geldiği Üsküdar'dan binmiş..
Yine her yedi kişiden biri, büyük olasılıkla Metrobüs'le geldiği Altunizade'den binmiş..
Her dokuz kişiden biri de aktarma otobüsleri sayesinde Çekmeköy'den binmiş..

Hattı günde 200 bin kişinin bile kullanmamış olması üzücü, kapasitesinin oldukça altında çalışıyor demek ki..
İnşallah Marmaray açılınca ve otobüs besleme hatları daha iyi organize edilirse, 2019 sonunda günlük 300-350 bin gibi seviyelere ulaşır..
Hele bir de 2021'de M8 ve 2024'te M12 açılırsa, kullanıcı sayısının 450-500 bine ulaşması bile söz konusu olabilir..

Bu da saatlik ortalama yaklaşık 25-28 bin yolcu eder ve bu seviye de ancak sabah 7-9, akşam 5-8 arası trenlerin tıka basa dolu çalıştığı durumda yakalanabilir..

Üsküdar 40.199 %20,48
Altunizade 28.498 %14,52
Çekmeköy 21.474 %10,94

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 28 Şub Prş, 2019 11:22
gönderen Edil Arda
inen yolcu sayısı verisi var mı?
turnikeler çıkan yolcuyu kaydedecek şekilde programlanabilir sanırım.

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 28 Şub Prş, 2019 11:33
gönderen Esat
Bence hat gayet doğru bir fonksiyonda çalışıyor, taşınan yolcunun yaklaşık %50 si 3 büyük aktarma noktasında şu anda, ilerideki Sultanbeyli uzatma, M8 ve M12 bağlantıları ile birlikte yolcu sayısında artış olacaktır diye düşünüyorum, fakat bu genel fonksiyonu çok fazla değiştirmeyecektir

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 14 May Sal, 2019 13:09
gönderen Engin Y
Bugün itibarıyla, M5'in Marmaray ve Metrobüs ile doğrudan ve M4 ile dolaylı entegrasyonunu gösteren şu haritayı da buraya yapıştıralım; ileride yeni hatlar gündeme geldiğinde belki işimize yarar..

m5.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 11492&z=14

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 15 May Çrş, 2019 17:02
gönderen Edil Arda
ne zamandır yazacağım hep aklımdan çıkıyor,
bu hattaki araçlar inanılmaz!
kesinlikle İstanbul'daki en konforlu raylı sistem setleri, üstelik Kadıköy - Kartal metrosunda ve hızlı trende (HT65000) çoğumuzun beğenmediği CAF marka, Mitsubishi sadece sürücüsüz işletme kısmı ile ilgilenmiş gördüğüm kadarıyla, kısacası CAF kendini aşmış burada.
-Kesinlikle çok sessiz
-Sallantı minimum
-İç mekân genişliği inanılmaz, sadece araç geneli değil körükler de genişlik konusunda kendini aşmış

Araçlardaki tek eksik kapı üstü bilgilendirme panosunun Kadıköy metrosundaki gibi LED'li olmaması, onun dışında araçların hiçbir eksiğini görmedim.

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eki Pzr, 2019 13:36
gönderen Uğur
Bu iki hat arasındaki fark neden böyle acaba tamam M2 gerçekten inanılmaz derecede iyi planlanmış neredeyse bütün durakları merkezi yerlerden geçen bir hat aynı olmalarını bekleyemeyiz ama bu hattın üstünde ikamet edenler forumlarda sürekli bu hat açılırsa metrobüs'e döner, insanlar otobüse minibüse artık binmez gibi yorumlar yapıyorlardı.
M2, M5 hatları ve toplam yolculuk sayılarında rekor! 🏆💪

18 Ekim 2019 Cuma günü M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattında 602.432, M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattında 234.774 ve toplamda tüm hatlarda 2.372.714 yolculuk ile yolcu taşıma rekoru kırıldı 🤗
https://twitter.com/metroistanbul/statu ... 3895754753

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eki Pzr, 2019 14:05
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:
15 May Çrş, 2019 17:02
Araçlardaki tek eksik kapı üstü bilgilendirme panosunun Kadıköy metrosundaki gibi LED'li olmaması, onun dışında araçların hiçbir eksiğini görmedim.
LED li aslında, yazılımsal bir takım sorunlar nedeni ile çalışmıyor bildiğim kadarı ile ama son aldığım bilgiler kısa süre içinde bunlarında aktive edileceği yönünde
Bu iki hat arasındaki fark neden böyle acaba tamam M2 gerçekten inanılmaz derecede iyi planlanmış neredeyse bütün durakları merkezi yerlerden geçen bir hat aynı olmalarını bekleyemeyiz ama bu hattın üstünde ikamet edenler forumlarda sürekli bu hat açılırsa metrobüs'e döner, insanlar otobüse minibüse artık binmez gibi yorumlar yapıyorlardı.
M2 bu yolcu rakamlarını bulana kadar son derece merkezi bir güzergahta işlemesine rağmen süründü :) asıl sıçramayı Yenikapı bağlantısı ile birlikte yaptı bunu göz ardı etmeyelim. M5 için ise evet aynen söylediğin gibi bir beklenti ve söylem vardı, ben de hep böyle düşündüm ama açılışı itibari ile hatta yaşanan sorunlar potansiyel yolcu da negatif bir algı oluşturdu, bugün başlangıç sorunları büyük ölçüde aşılmış olmasına rağmen halen çok sık frekansla yapılmayan seferlerin yolcu çekimini etkilediğini düşünüyorum, bir de dip not son zamanlardaki iyileşmeler ile birlikte yolcu sayısında sürekli bir artış var, yani M5 yolcu sayısında rekor haberlerini daha sık duyabiliriz.