4. sayfa (Toplam 9 sayfa)

M5 Üsküdar - Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 21 Eki Pzr, 2018 16:23
gönderen Kamil16
M5 Üsküdar - Çekmeköy Metro Hattı, an itibarı ile işletmeye açılmıştır. İstanbul'a ve Memleketimize hayırlı olsun..

Artık Başlığı değiştirebiliriz... 8) 8)

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Eki Pzt, 2018 08:12
gönderen Esat
Hayırlı olsun, inşallah sorunsuz sıkıntısız işletmeler yapılır, şu an aldığım bilgilere göre hatta çok ciddi bir yoğunluk oluşmuş, pazartesi sabahı için bunun meraklı kalabalığı olduğunu düşünmüyorum, sefer aralıkları düşürülmedi diye şikayet edenleri okuyorum internette

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Eki Pzt, 2018 08:24
gönderen Engin Y
Hayırlı uğurlu olsun..

Seferler kaç dakikada bir yapılıyor?

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Eki Pzt, 2018 08:42
gönderen Esat
8 dk diyorlar, ben cumartesi hatta idim, 6 ve 7 dk lık aralarla geliyordu araçlar ve bildiğim kadarı ile bir değişiklik yok, şu an öğrendiğime göre pik saatlerde 5 dk aralık ile çalışacakmış, diğer zamanlarda 8 dk

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Eki Pzt, 2018 21:53
gönderen Engin Y
Abi, böyle kalabalık ilçelere hitap eden bir hat için sekiz dakika çok uzun bir aralık değil mi?

Git gel 30 durak, iki durak arası iki dakika desek, baş durak beklemeleri ile birlikte böyle uzun bir hatta sadece sekiz setle hizmet vermeleri gereksiz bir zorlama olmuş..

Pik saatte 3, biraz daha az yoğun saatlerde 4-5 dakika ve en sakin saatlerde de 6 dakikada bir sefer olmalı..

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Eki Pzt, 2018 22:22
gönderen Edil Arda
bir de 6'lı set.

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 00:20
gönderen kenanmar
6’lı vagon dizisi metro yapmanın bedelini önümüzdeki 10-15 yıl boyunca sıkış tepiş yolculuk olarak ahali görecektir. Bostancı-Dudullu hattı da bu hatta ekstra yolcu binmesine sebep olacak ancak Altunizade-Kurtköy ve Pendik-Sultanbeyli metro hatları açılınca Samandıra ve Sultanbeyli yolcusunun alternatifleri artınca bu hatta oluşan baskı azalacaktır. Hacıosman Ormanı’na, Başakşehir sitelerine koşa koşa metro götürmenin bedeli, 8 yerine 6’lı vagon dizisi oldu.

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 05:57
gönderen Uğur
Ne kadar doğru daha doğrusu ne kadar gerçekçi rakamlar bilmiyorum ama İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği rakamlara göre arada 5 bin kişi oynuyor bu 2 vagon farkı sebebiyle. Kapasite olarak M5 65 bin kişiyken M2 70 bin kişi olarak söyleniyor. Ama bu kapasite hesapları sanırım 1.5 dakika işletme aralığı ve metrekareye 6 kişi olarak hesaplanıyor.

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 08:45
gönderen Engin Y
Bir vagonun kapasitesi için 250 kişi desek;
6'lı set = 1.500 kişi
8'li set = 2.000 kişi

Sefer aralığı 1,5 dakika olursa;
6'lı set = 60.000 kişi/saat
8'li set = 80.000 kişi/saat

Hesaplar böyle çıkıyor, ama tabii şu da var: M2 ve M5 vagonlarının kapasitesi aynı (her ikisini de 250 varsaydık) mıdır?

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 09:14
gönderen Esat
M5 pphpd 65.000

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 12:06
gönderen Engin Y
O zaman M5’in bir vagonu 270 kişi mi alıyor?

Hesap da aşağıdaki gibi..

65.000 kişi/saat / 40 sefer/saat = 1.625 kişi/sefer
1.625 kişi / 6 vagon = 271 kişi/vagon

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Eki Sal, 2018 13:11
gönderen Esat
kabinli taraf yaklaşık 224 kişi gibi çıkıyor, orta kabinlerde 240 olsa, 1400 civarı, kaba bir hesap oldu, bir de sefer sıklığı ile de alakalı, kağıt üzerinde hattın kapasitesi tek yönde 65.000 kişi diye biliyorum, sen çift yön hesapladın sanırım