2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 12 May Sal, 2015 10:42
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Cumartesi günü Etiler'den bindim, Levent'te indim.. M2'ye aktarma yapacaktım, ama uzun tarafından dolanmışım.. Önce bayağı yukarıya çıkıp sonra tekrar aşağıya indim.. Sonra dikkatimi çekti, diğer taraftan gelseymişim daha kolay varacakmışım..
Evet M2 ye ulaşmak için bir taraf daha kısa, perondaki tabelalarda gösteriyor aslında :) ama dikkat mi çekmiyor yoksa yolcuların genel olarak tabelalara bakma ma gibi bir tarzı mı var bilemiyorum.
Engin Y yazdı:Tek hatlı da olsa, güzel olmuş, yapanların eline sağlık.. Levent'teki durağın oldukça derinde olması, ileride olası bir Gültepe-Çeliktepe uzatmasına imkân sağlamak için mi acaba? Hatta Kâğıthane'ye indirip, M7 ile entegrasyon da sağlanabilir belki..
İstasyonun çıkışı mezarlık, mezarlığı taşımaları gerekir. İddia etmemek ile birlikte duyduğum kadarı ile oradan bir uzatma şimdilik mümkün görünmüyor.

Gönderilme zamanı: 29 Tem Çrş, 2015 14:55
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Tek hatlı da olsa, güzel olmuş, yapanların eline sağlık.. Levent'teki durağın oldukça derinde olması, ileride olası bir Gültepe-Çeliktepe uzatmasına imkân sağlamak için mi acaba? Hatta Kâğıthane'ye indirip, M7 ile entegrasyon da sağlanabilir belki..
İstasyonun çıkışı mezarlık, mezarlığı taşımaları gerekir. İddia etmemek ile birlikte duyduğum kadarı ile oradan bir uzatma şimdilik mümkün görünmüyor.
Abi,

Baktım şimdi de Levent durağının Zincirlikuyu mezarlığının Metrocity'ye doğru tarafında olması gerek.. Bu durumda, hat Levent'ten sonra hafif sağa kırılarak devam etse, Gültepe durağından sonra kuzeye yönelerek Çeliktepe durağı yapılsa, oradan da sola dönerek önce batıya, sonra daha da sola dönerek güneye yönelse ve sağ yaparak tekrar batıya yönelse (uygun eğimi yakalamak için yolu uzatıyoruz) ve Güzeldere Caddesi'nin başında Kâğıthane deresi kenarına indirilse, orada bir durak yapılsa ve sonra da güneye devam ederek M7 Kâğıthane durağında sonlansa, bence olabilir sanki ya..

Şimdiki gibi kısacık ve mahalle arası bir hat olacağına, daha çok kişinin kullanacağı, Gültepe ve Çeliktepe'deki onbinlerce çalışanın işine yarayacak bir hat olacaktır..

Hisarüstü - Etiler - Nispetiye - Levent - Gültepe - Çeliktepe - Güzeldere Cad. - Kâğıthane duraklarıyla bence şahane bir hat olur.. Bunun devamında da tramvay yapılır, Alibeyköy - Eyüp arasına düşünülen hatla birleşir.. Al sana entegrasyon..

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Mar Pzr, 2017 22:47
gönderen Kamil16
M6'ya ilk kez binme fırsatı oldu. Baltalimanına gidiyordum. Daha az taksi ücreti ödemek için M2 Levent istasyonundan aktarma yaptım. Tek hat olması tabii ki ciddi maliyet avantajı getirmiş. Amaca yönelik olmuş Sonuçta önemli bir üniversite, Boğaziçi Üniversitesine raylı sistem ile ulaşabiliyorsunuz. Gördüm kadarı ile 10 dakikada bir sefer var. Toplam 4 istasyonlu.

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 10:35
gönderen Özgür Türkler
Hisarüstü - Etiler - Nispetiye - Levent - Gültepe - Çeliktepe - Güzeldere Cad. - Kâğıthane duraklarıyla bence şahane bir hat olur.. Bunun devamında da tramvay yapılır, Alibeyköy - Eyüp arasına düşünülen hatla birleşir.. Al sana entegrasyon..
Bence harika fikir. Haatta Çeliktepe sonrası dere üstü kapatılarak yapılırsa istimlak masrafı da olmaz, maliyet azalır. Güzeldere dediğiniz istasyon Seyrantepe mezarlık tarafında bir istasyon, Axis yakınlarında bir istasyon olarak iki adet de olabilir. Son istasyon olarak Kağıthane Meydan da sonlandırılırsa M7 metro ile de entegre olmuş olur. Hatta Çeliktepe istasyonunda yeni havalimanı metrosu ile de entegre olabilir...

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 11:11
gönderen Esat
bahsettiğiniz güzergaha en yakın örnek sanırım şu havaray projesi, ancak enteresan bir şekilde m2 nin levent ve 4.levent istasyonlarına tam bir entegrasyonu yok gibi, tabi güzergahı ben yanlış anlamıyor isem
levent-4levent-havaray.jpg

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 13:46
gönderen Engin Y
Abi,

Haritadan anladığım kadarıyla, güney ucu yine M2 Levent durağına nispeten yakın bir yere (Park Dedeman ile Levent 199'un ortasına) çıkıyor da kuzey ucunu oraya çıkarırken ne düşünmüşler, bilemiyorum..

Bir de bu havaray havadan mı gidiyor?

Eğer öyleyse, ara sokaklarda evlerin balkonlarına sıfır mı geçecek?

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 13:51
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Eğer öyleyse, ara sokaklarda evlerin balkonlarına sıfır mı geçecek?
Evet, bildiğin havaray, o bölgeyi çok iyi bilmem ama dediğine katılıyorum mantıklı bir iş değil gibi, diğer taraftan geçen de yazdım zaten dünyada sektöre sorsan ölü konsept, neden buna yatırım yapıyorsunuz derler/diyorlar. Sefaköy havaray dokümanında araç ile ilgili gözüme çarpan bir şey vardı şu an hatırladığım kadarı ile araç içinden çevre evler görülmeyecek, dışarıdan içerisi görülmeyecek şekilde bir cam falan demişler ama o cam olmaz ki :) bakalım araç ortaya çıkınca göreceğiz, varsa öyle bir teknik burada da istenir muhtemelen. Ama şunu da belirteyim, bu çizim ibb projeleri arasında var ama kimbilir ne zamana ve o zamana kadar köprü altında çok sular akar da fikir değişir mi bilmiyorum.

Güzergahı tekrar incelerim açıkçası acaba çizimin bir altında ki caddeler olabilir mi diye de düşünüyorum, belki de ibb deki çizimi tam anlamayıp yanlış resmetmiş olabilirim :/

Evet, bir hata yapmışım çizimde, hat her iki uçtan M2 metro istasyonlarına doğru güneye kıvrım içeriyor, alttaki resimdeki kırmızı hat
levent-4levent-havaray2.jpg

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 20:23
gönderen yakupfurkan24
Hisarüstü - Etiler - Nispetiye - Levent - Gültepe - Çeliktepe - Güzeldere Cad. - Kâğıthane duraklarıyla bence şahane bir hat olur.. Bunun devamında da tramvay yapılır, Alibeyköy - Eyüp arasına düşünülen hatla birleşir.. Al sana entegrasyon..
Bunu en başından beri bende düşünmüştüm ama kot farkı kafamdaki düşünceleri zayıflattı fakat M6 hattına iki istasyon da olsa uzatırsak hat yine de elverişli olacaktır M6 hattı Gültepeye kadar uzatılırsa trafik sorunu açısından güzel olur hem böylece kot farkı da söz konusu olmaz bence hem şuan Çeliktepeden geçen bir metro projesi var yakında ihalesine falan çıkılır nede olsa 3.havalimanına gidecek bu aralar çıkılması lazım ama şuan Gültepeye bir metro projesi yok bence lazım havarayla olmaz ilerde olursa bilemem ilerde yapılması muaama bir ring havaray hattı projesi var ama yapılması ne kadar doğrudur yanlıştır bilemem çünkü caddeler çok dar kamulaştırma gerekebilir çok maliyetli bir iş olur onun yerine M6 böyle uzatılabilir zaten (M6 Kağıthaneye kadar uzatılırsa tek tünelli bir metro hattı bu yükü kaldıramaz iler cendere caddesi etrafında nüfus artacak yetmez eğer hem kağıthane tarafını çift tünel yaparız diğer taraf tek tünel kalır hat öyle işler derseniz bence sağlıklı olmaz veya Levent - Hisarüstü bölümünü de çift tünele çıkarırız derseniz hem maliyetli hemde bu bölümün ikici tünel bitene kadar kapatılması demek Seyrantepe şube hattı için yapılan çalışmayı düşünün şube hattı uzun bir süre kapalı kaldı metro açık kalsın tünelde metro açıkken yapılsın derseniz yine Seyrantepe diyeceğim seyrantepedeki kaza gibi kazalar yaşanabilir M6 güzergahı dediğim gibi olursa çok rabet görür) Gültepe de oturanların çoğu Leventte aktarma yapıyor şuan iki adet araç çalışıyor Gültepe ye uzatıldığı zaman normal saatlerde 3 set pik saatlerde 4 set gerekli olru 5.set ise yedek olur Gültepe ya da Hisarüstünde bekler bu istasyonların bir peronu hat çalışırken geçici depolama alanı olur işte kafamdaki M6 hattı güzergahı

*Boğaziçi Üniversitesi/Hisarüstü
*Etiler
*Nispetiye
*Levent
*Ortabayır
*Gültepe

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 20:49
gönderen Engin Y
Haklısınız, eğim sorunu var, zaten ben de o yüzden dönüşlerde geniş kavislerle çok yol alınarak ortalama eğimin düşürülmesini önermiştim..

Aşağıdaki harita, Napoli Metrosu'na ait.. Buradaki sarı hat öyle dik bir yere tırmanıyor ki.. Oradaki halkayı görüyorsunuz.. Tırmanabilmek için 90 derece dönmek yerine, çok geniş bir yayla 270 derece dönüyor metro.. Ve bu sayede fünikülerlerle çıkılan tepeye metroyla da ulaşılabiliyor.. Bence buna benzer dönüşlerle dere yatağının makul bir seviye üstüne dek inilebilir..

Resim

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 21:17
gönderen Esat
M6 projesinden bildiğim kadarıyla -projenin yetkilisi biriydi- m6 nın teknik olarak uzatılması mümkün değil, tünel ucu mezarlık, yüzeye çıkması için komple taşınması ve dünya istimlak, eğimi inmeside güvenli değil, tekrar söylüyorum treni kaldırmak değil, durdurmak zordur. Havaray düşüncenize de katılıyorum, o da zor ve belki istimlak gerektirecek ama şimdilik plan hala böyle, belki ileride bir çılgın çıkar m6 yı uzatacak :)

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 23:46
gönderen Engin Y
Mezarlar yukarıda kalacak şekilde alttan kazabilirler abi belki :)

Re: ist-M.06:04 » M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 23 Mar Prş, 2017 16:03
gönderen yakupfurkan24
Bişey sorucam bu projelerdeki istasyon isimleriyle kim ilgileniyor bir gün tanışmak isterim çünkü hiç alakası olamayan yerlerin adını metro istasyonuna vererek hata yapıyor mesela şu haritadaki çeliktepe istasyonunun çeliktepe ile uzaktan yakından alakası yok burası harmantepe ya da gültepe mahallesine bağlı buraya en yakın olarak gültepe denmesi lazım ama nedense çeliktepe denmiş