ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Oca Cmt, 2010 09:29

Merak etmeyin oraya 2-3 tane reklam koyarlar yakında, 2 tane de LCD ekran astılar mı, duvarın renginin bile farkına varmaz kimse...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

14 ŞUBAT SEVGİLİLER METROSU

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Cmt, 2010 14:52

13 Şubat kritik bir viraj bence. 14 şubatta kesintisiz işletmeye geçilecek diyebilirmiyiz. hemen saksıyı çalıştırayım. akşam 22'den sonra taksimdeki alemcilere metro yok. 14 şubat sevgi günü :=) herkes düzenli manitasıyla taksim'de. akşam geç dönmek lazım. malüm sevgi demek para demek :) alışveriş demek :) alışveriş ekonomi demek, krizi aşmak demek, hükumette bu sevgiyi çok seviyor demek. 14 şubat sevgi gününde metroyu gece 1'lere kadar çalıştıracaklar demek ki. o zaman kesintisiz bir sevgi metrosu olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Pzr, 2010 19:10

14 Şubat ı geçeceğini düşünüyorum, eldeki bilgilere göre Şubat sonu ya da Mart ayı içerisinde yeni uygulamaya geçilecek ama bu uygulamada işletme çok büyük ihtimal ile Şişhane - Taksim -> aktarma <- Taksim - A.O.S. şeklinde 8 li diziler ile olacak, yani Şişhane - Taksim işletmesi ilk etapta yok.

Tabi bu geçiş sinyalizasyonun tamamen bittiği olarak algılanmamalı, bu sinyalizasyondaki işletme ITC diye adlandırılıyor ama açılımını araştırmadım, farkı geçilecek olan asıl sistemde CBTC deki tüm fonksiyonları vermiyor. ITC de 3 ila 4 aylık bir sürüşten sonra sistemin son hali olan CBTC ye geçilecek ve o zaman Şişhane-A.O.S işletmesi ile birlikte tercihe göre 4' lü ya da 8' li dizileri çalıştırmak mümkün olacak.

Araç sayısına gelince kesin sayısı bilmiyorum ama nerede ise tamamlanmak üzere diye yuvarlak bir ifade verebilirim :) hehe

CBTC ile ilgili aşağıdaki linkte yer alan mesajı okuyabilirsiniz.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=416

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Pzt, 2010 23:05

Esat yazdı:1. Şişhane - A.O.S. işletmesi, gün boyunca 6,5 dk. frekansında 8 li dizi ile işletme. Bu pek elzem değil, hali hazırda 4 dk. frekans dahi pik saatte yetersiz iken bunu 6,5 a çıkartmak yolcu tarafından kabul edilebilir olmayacaktır diye düşünüyorum.

2. Şişhane - Taksim Mekik, Taksim - A.O.S. olarak 8 li dizi ile işletme. Bu biraz daha uygulanabilir görülüyor, Şişhane - Taksim arasında zaten mekik seferlerinde bir sorun yok, Taksim den sonrası için ise bir ihtimal Eylül gibi işletmeye geçilebilecek.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8488#8488

Mesajın tarihine bakmadım ama bu bilgiyi verdiğimde ki seçeneklerden ikincisinin tercih edildiğini belirtmişiz büyük ihtimal ile de bu ikinci seçenek uygulanacak, diğer taraftan o mesajda verdiğim tarihlere görede bir 2 aylık sarkma var, zaten önceki mesajda verdiğim tarihlerede işin şu ana kadar ki hızına bakarak ortalama 3 ila 4 ay arasında eklemek gerekiyor :) artık garanti tarih veremiyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Mar Pzt, 2010 18:01

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18198

Sefer saatleri 06:15-00:00 bandına yayılmış, bekleme süresi de 7 dk'ya düşmüş ayrıca 8'li setler çalışacakmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Pzt, 2010 18:58

Dönüşüm Projesi kapsamında 2010 yılı Mart ayı içinde Taksim- Atatürk Oto Sanayi aktarmasız işletmeye geçilecek, ardından Darüşşafaka ve Hacıosman istasyonları yıl sonuna kadar sırasıyla sisteme entegre edilecektir.

Mart ayı içerisinde hedeflenen dönüşümle tüm hatta yeni metro vagonları (92 adet) çalışacak olup, bundan sonraki aşama, eski vagonların (32 adet) atölyeye alınarak yıl sonuna kadar yeni sisteme entegrasyon için gerekli işleme tabi tutulmasıdır. Yıl sonu itibariyle yeni ve eski vagonlar ( toplam 124 adet) yeni sinyalizasyon sistemi altında ve daha yüksek performans, daha sık sefer aralığı ile hizmet edecek hale gelecektir. Yolcularımız taşıma kapasitesi yükselmiş, sefer aralığı minimuma inmiş, daha konforlu bir sistemi kullanmaya 2010 yılı içinde aşama aşama geçeceklerdir.
İBB nin verdiği diğer bir bilgi, sinyalizasyonun tamamen bitmesi için yıl sonu hedefi koymuşlar. Mart konusunda ise bende daha önce edindiğim bazı bilgileri paylaşmıştım, arkadaşlar Mart ayı içerisinde bu çalışmanın yapılacağını belirtmişlerdi zaten, burada bilgi sahibi olmadığım eski araçların atölye ye çekilme bilgisi bunu bir araştırmak lazım bakalım, tam olarak ne amaç ile böyle bir çalışma yapılacakmış.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Mar Pzt, 2010 19:02

Ben bu ay belkide yarın itibariyle eski araçların tamamen Seyrantepe'ye çekilebileceğini düşünüyorum, orada bu araçların da entegrasyon işleri tamamlanacak. 8'li diziler halinde çalıştırılmaya uygun hale getirilecek. Sonra onlarda yıl sonunda servise verilecek. Ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Pzt, 2010 19:11

Açıklama da zaten o yönde zaten, diğer taraftan düşünceniz de haksız değil muhtemelen araçların 8 li çalışabilmesi için birşeyler yapılacak olabilir. Ama enteresan tabi bu kadar zamandır bu işle hiç ilgilenilmemiş olması, yine yarım yarım oluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 10:11

Eh öğrendiklerimizi yazalım.

* Bugün itibari ile 4.Levent - A.O.S. arasında 8 li dizi Rotemler çalışacak, fakat halen Taksim - A.O.S. işletmesi olmayacak, kısa bir süre daha aktarma sistemi ile devam edilecek, Nisan başında Taksim - A.O.S. aktarmasız ve 8 li dizi Rotemler ile işletme yapılması planlanıyor.

* Bu araçların sayısı işletmeye yeterli geleceği için Alstom araçları atölyeye çekilecekler. Bu atölyeye çekilmenin çeşitli sebepleri var, araçların 8 li kuplesinde bir sorun yok (zaten olması mantıksızdı ama aklıma öyle geldi o an) fakat yeni yapılan sinyalizasyonun bu araçları tanıması için üzerine yeni ekipmanın takılması ve bunun testlerinin yapılması gerekiyor. Başlıca bu sebep ile araçlar atölyeye gidiyorlar. Tabii ki hazır hepsi içeri alınmış iken önemli bir çalışma daha yapılacak, yolcular tarafından da çok şikayet edilen anons sisteminin yenilenmesi. Bu araçlardaki anons sistemi yetersizdi, bu bakımlar esnasında gerekli iyileştirmeler yapılacak, gayet güzel bir haber.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Mar Sal, 2010 18:05

Eski araçların içinde elektronik istasyon uyarı yazıları bulunmuyor. Vagonların baş ve arka taraflarında bunlar için bir alan var ama aygıtlar takılı değil , belki yenilere uyum sağlamak için bu aygıtlar da takılacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Mar Sal, 2010 18:34

Yani entegrasyon sürecinde en önemli aşamalardan biri başlıyor, artık bu hat için emektar vagon diyebileceğimiz Alstom'lar elden geçiriliyor. Bu kapsamda yeni sinyalizasyon sistemine uyumlu hale getirilecekler, belki klimaları kalorifer sistemleri elden geçirilir, varsa ufak tefek hasarlı rötuşlanması gereken yerler onlara bakarlar, bir ihtimal Rotem'deki gibi dinamik yol haritası ve kapıların hangi tarafta açılacağını gösteren ışıklı oklardan koyarlar. Anons sistemleride elden geçirilecekmiş, gidip-geldiklerinde farklı olabilirler yani.

Peki bir şey soracağım koltuk dizilimleri ile oynama ihtimalleri var mı? Malum Rotem'ler yan dizili koltuklara sahip, bunları da değiştirip yan çevirirler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 18:49

Umarım :) bu konuda önemli aslında, umarım bununla ilgili de bir çalışma yapılır.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön