ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Prş, 2009 07:53

Tamam anlaşılmıştır. Taksim-AOS mu? Şişhane-AOS mu işletilmeli konusunu tartışalım. Biri aktarmasız diğeri aktarmalı. Aktarmasızda 6.5 dakika sefer aralığı, aktarmalı da 4 dakika.

Nasıl olur sizce. Şişhane çok yoğun mu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Tem Prş, 2009 08:06

Aslında Şişhane'nin tek büyük süksesi, Tünel ve İstiklâl. Başka pek fazla rolü yok gibi. Ama şu da var: böyle noktalar mantıklı şekilde bağlanmadan kullanılmaz da. Ben merakten bile binmedim. Halbuki, aktarmasız olsaydı, çok işime yarardı, M2 ile işim çoktu. Eninden boyuna kadar, Taksim, 4. Levent ve Mecidiyeköy. Yanısıra, orada da sırıtmışız. Şişli-Mecidiyeköy diyor, Mecidiyeköy'de sırf Mecidiyeköy yazıyor. O zaman ya tek isim olacak, ya ikisine yatkın tek isim veya her yerde çift isim.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Prş, 2009 09:57

Bence aktarmalı olarak devam etsin, Şişhane' nin çok büyük bir yolcu potansiyeli yok hali hazırda ve açıkçası ben olacağına da pek ihtimal vermiyorum zaten. ve görüşünü yayınladığım kişinin öneriside zaten köprü yapılıpta trenler Yenikapı istikametine geçmeden Şişhane' nin bu şekilde bağlanmaması yönünde çünkü pik saatte bu hatta 4 dk bile açık bir aralık iken bunu 6,5 dk ya çıkarmayı doğru görmüyorlar bende bu görüşe katılıyorum. Buradaki tek handikap Taksim kuyruk hattının kullanılmaya devam etmesi ki bunda da şu ana kadar bir sorun yaşanmadı ama pek doğru bir yöntem değil.

Dolayısı ile sinyalizasyon çalışmasının tam anlamı ile bitmesi için 2010 ortası öngörülüyor, bu durumda Şişhane-A.O.S. için 2010 ortası diyebiliriz, bence şu anda Taksim-A.O.S çalışmalıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Prş, 2009 10:06

Şişhane'yi merkez haline getirmek için 2 proje var. Beşiktaş uzatması ve Havaray. Şu anda minibüslerle metroya aktarma yapılıyor.

2010 ortasında Şişhane-Hacıosman işletmesi sefer sıklığı kaç dak olacak ki? Şişhane kuyruğu yapılmadan nasıl olur? Yani köprü işi olmadan. O zaman 2010 ortasında biter köprüye bağlanan kuyurk.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Prş, 2009 10:18

Miraç yazdı:Şişhane'yi merkez haline getirmek için 2 proje var. Beşiktaş uzatması ve Havaray. Şu anda minibüslerle metroya aktarma yapılıyor.
Neyin uzatması? :) Temeli bile atılmamış bir metro hattının fizibilite etüdü ile senin söylediğin üzere İBB tarafından rafa kaldırılma ihtimali yükselen bir havaray? :)
Miraç yazdı:2010 ortasında Şişhane-Hacıosman işletmesi sefer sıklığı kaç dak olacak ki? Şişhane kuyruğu yapılmadan nasıl olur? Yani köprü işi olmadan. O zaman 2010 ortasında biter köprüye bağlanan kuyurk.
Yani köprü ne zaman biter bilemem, ki 2010 ortasında Şişhane-AOS olsun diyen benim, yetkili tarafın görüşü köprü yapılıp bitene kadar Şişhane-Taksim <-Aktarma-> Taksim-AOS olması yönünde. Ayrıca sanırım diğer başlıkta bir yerlerde yazmıştım ben kaç dakika olacağını, 2010 ortasına kadar araç filosu tamamlanmış olur herhalde, eğer tamamlanmış olursa Şişhane-AOS arasında 4 dk nın altında çalışılabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Prş, 2009 10:55

Peki 6.5 dakika öngördükleri sefer sıklığının sebebi araç eksikliğimidir? yoksa şişhaneden dönüş mü?

*Şişhane-HACIOSMAN işlemesi olursa kuzeyden gelen vagon Taksim'deki gibi peron-2'ye girer ama kuyruk olmadığı için peron-1'e geçemez. o yüzden geldiği perondan gitmek zorunda. değil mi?

*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır.

*Beşiktaş uzatması fizıbıl çıkmayabilir diyorsun yani. Havaray'da iptal edilirse bence İBB buraya abrakadabra bir proje ile bambaşka bir hat yapabilir:

Beşiktaş-Kabataş-Şişhane-Kulaksız-Haliç-..................- Metrosu gibi. Tabi şu andaki M2 işletmesi ile ilgili bir konu değil uzun vadeli bir konu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Prş, 2009 11:11

6,5 dk Siemens' in bir dayatması, şu anda sinyalizasyon ile yapılabilecek işletme bu diyorlar, tam gerekçeleri nedir bilmiyorum seçenek sunmuşlar ya bu ya bu, ama illa ki 8 li traksiyon diyorlar, dolayısı ile 8' li diziye çıktığın anda bu dizi sayının yarıya düşmesi ve frekansların nerede ise iki katına çıkması demektir, herhalde depodaki testi yapılacak araçlar ile birlikte böyle bir aralığı hesaplamışlar.

1. Muhtemelen

2. Yukarıda yazmıştım ya da M2 Güney Uzaması başlığı ya da M2 başlığı tam hatırlamıyorum şu anda

3. Çıkmasada çıkartırlar devletlü yapılacak buyurduysa yapılır ama ne zaman?

4. Bilmem her şey olabilir İstanbul' da.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Prş, 2009 12:15

Miraç yazdı:
*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır. Şişhane-Hacıosman olarak
bu soru önemli cevabını anlayamadım. hatırla biraz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Prş, 2009 19:14

Miraç yazdı:
Miraç yazdı:
*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır. Şişhane-Hacıosman olarak
bu soru önemli cevabını anlayamadım. hatırla biraz.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8491

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 15 Ağu Cmt, 2009 18:11

bugün Sanayi istasyonu ile Seyrantepe İstasyonlarının ayrıldığı yerde güvenilk kulübesi vardı.neden konulmuş olabilir?Yoksa yakında açılacağını mı gösteriyor?

regyonalekspres
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23

Mesaj gönderen regyonalekspres » 05 Eyl Cmt, 2009 04:29

Bugün 4. leventte sanırım 2. peron için çuval çuval çimento iniyordu aşağıya 0030 sıraları..

Kuzey yönünden şehre gelen bi insan olarak burdakiler için şu anda en önemlisi ne 8 li dizi 4 lü dizi ne aktarma ne de sefer sıklığı.. en önemli konu 4.levent AOS nin sabah 9 akşam 5 çalışması.. biliyorum sinyalizasyon çalışması var ama sabah 9 akşam 5 diyince kulağa vatmanlar devlet memuru gibi akşam 5 diyince çıkıp dükkanı kapatıyorlarmış gibi geliyor.. :lol:

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 06 Eyl Pzr, 2009 23:00

Dün ben de 4.Levent istasyonunda 2. peronu çaktırmadan gizlice duvarların arasında gördüm 2. peron inşaatı bitmesine az kalmış gibi görünüyordu. Benim aklıma almadığı kafamı kurcalayan bir şey var neden bu hat Atatürk Oto Sanayi Şişhane etabları kesintisiz olarak bi de 4. Levent istasyonu 2. peron bitmeden açıldı anlamış değilim. Kusura bakmayın ama aklıma seçim yatırımı geliyor hatlar açıldığı gün 21 dakika diyorlardı asıl burası fıkra gibi sabah ve akşam saatlerinde Şişhane Maslak metrosu çalışmıyor açıldığı halde.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön