ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Mar Sal, 2010 18:51

Biraz abartılmıyor mu?! Ya, bu trenler kaç asırdır işliyor? Berlin'de seksen senelik banliyö trenleri ve otuz senelik metro trenleri işlerdi. Banliyöler şimdi yenice (ama eskilerinden fazla arıza yapıyor), ve metrolar yirmi yıllık en eskileri, yenileri beş on senelik. Yani, bu şimdi biraz garibime gitti ... hele hele bizim (İstanbul) banliyö setlerini ve İkarus'ları göz önünde tutunca. Orada yapılan azgınlığın burada da tam tersi yapılıyor sanki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 18:58

Hakan yazdı:Yani entegrasyon sürecinde en önemli aşamalardan biri başlıyor, artık bu hat için emektar vagon diyebileceğimiz Alstom'lar elden geçiriliyor. Bu kapsamda yeni sinyalizasyon sistemine uyumlu hale getirilecekler, belki klimaları kalorifer sistemleri elden geçirilir, varsa ufak tefek hasarlı rötuşlanması gereken yerler onlara bakarlar, bir ihtimal Rotem'deki gibi dinamik yol haritası ve kapıların hangi tarafta açılacağını gösteren ışıklı oklardan koyarlar. Anons sistemleride elden geçirilecekmiş, gidip-geldiklerinde farklı olabilirler yani.

Peki bir şey soracağım koltuk dizilimleri ile oynama ihtimalleri var mı? Malum Rotem'ler yan dizili koltuklara sahip, bunları da değiştirip yan çevirirler mi?
Koltuk dizilimleri ile oynanacağını sanmıyorum, ama şeytanın kulağına su kaçırdınız bir kere :D neden olmasın. Bir zamanlar duyduğuma göre ABB-SGP ler ilk geldiklerinde oturma yerleri daha fazla idi ama bizim taşımacılık esasımıza göre -yani balık istifi- bu koltuklar azaltılarak şimdiki hale getirildi, daha önce belirttiğim gibi Viyana'da kullanılan bir alt model ABB-SGP lerde söylendiği gibi bir dizilim var, bunu söyleyen arkadaşlar olayın şahidi olduklarını da belirtmişlerdi, ben onların yalancısıyım :) Yani yapılabilir.

O ışıklı ok olayını bilmiyorum yaparlar mı, yani bir zamanlar bazı arkadaşlar bunu tramvay hattı için önermişlerdi de birileri her zaman ki gibi "teknik olarak mümkün değil" demişlerdi, bu laf "sen ne karışıyorsun bizim işimize" ya da "ya işmi çıkarıyon hemşerimin" kibarcası oluyor. Tabi artık bazı şeylerin aşıldığını düşünüyorum ve o zamanda teknik olarak mümkün olduğunu biliyordum hala da biliyorum, ama istemek lazım, hani niyet her şeyin başıdır ya ;) evet bu gösterge sistemi bir eksiklik, kapı üstü ışıklı gösterimleri ben güzel bulmuyorum, hatta gereksiz, yok lambası bozuldu yanlış gösterdi bir sürü sorun çıkarır :P ama sesli anons sistemi muhakkak yenilenmeli çünkü o araçlarda ciddi anlamda yetersiz bir sistem var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 19:01

alabay yazdı:Biraz abartılmıyor mu?! Ya, bu trenler kaç asırdır işliyor? Berlin'de seksen senelik banliyö trenleri ve otuz senelik metro trenleri işlerdi. Banliyöler şimdi yenice (ama eskilerinden fazla arıza yapıyor), ve metrolar yirmi yıllık en eskileri, yenileri beş on senelik. Yani, bu şimdi biraz garibime gitti ... hele hele bizim (İstanbul) banliyö setlerini ve İkarus'ları göz önünde tutunca. Orada yapılan azgınlığın burada da tam tersi yapılıyor sanki.
Abartmak ile neyi kast ediyorsun ki? Araçların emektar olarak tanımlanmasını mı, bu yanlış değil ki bu araçlar emektar çünkü hattın ilk araçları :) diğer taraftan kusura bakma ama 9 yıldır işleyen araçlarında artık ağır bakım yapılması farz dır, yapmazsan mekruh değil haram olur vallaha. Zaten eğer araçlar ağır bakıma girerlerse bu çok ciddi bir çalışma, öyle 3-5 günlük bir iş değil ve yapılması da zorunlu, tahminim zaten zamanı gelenler yapılmıştır ama yapılmayanlar kalmışsa bunlar da bu arada çıkartılırlar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Mar Sal, 2010 19:18

Ya ben emektar derken, bunlar eskidi artık kötü tüü kaka anlamında söylemedim. Bu hat üzerinde 2 farklı model var haliyle birine yeni deyince diğeri otomatik olarak eski oluyor. Emektar ama Rotem'lere göre emektar. Yoksa daha kullanıldığının 2-3 katı süre daha kullanılması şart, yoksa verilen paralara yazık.

Bu alstomlara yapılabileceklerle ilgili kendi fikirlerimi söyledim, ne yapacakları hakkında bilgim yok ama yapılma ihtimali olan şeyler belli, bence hazır triyaja çekilmişken yapılabilecek her şey yapılmalı. Sonra 3 sene sonra Yenikapı-Hacıosman işletmesi başladığında isteselerde yapamazlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 19:24

Hakan Bey zaten ben söylediğinizden kast ettiğiniz anlamı çıkarttım da, acaba Başar yine her zaman ki gibi mi anladı diye yazdım :) Ve son mesajada katılıyorum işletmeye geçtikten sonra kapı üstü tablo ya da diğer elektronik bilgilendirmeler zor olacak işler, hazır yatara geçmişken yapılabilir :) öneri olarak sunsak mı ne?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Mar Sal, 2010 19:43

Mektupla mı? Höhö :mrgreen:

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 Mar Çrş, 2010 23:20

Resim

Resim
8 li diziler iş başında artık.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Mar Çrş, 2010 23:22

Bunun sonu görünmüyor, amma uzun oluyormuş :lol:

Bir de bunların dış kaplamaları yapılmamış mıydı, o kadar zamandır bekleyen vagonlar var, niye bitirmemişler hala :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2010 00:23

Bir ucundan bir ucuna kaç dakika da gidiliyor bunun :P :) 250 metre, 100 metre sprint yapılır bunun içinde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Prş, 2010 08:44

Heh, metro dediğin bu olur işte! Şimdi "Berlinci" ruhum biraz rahatladı!

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Mar Pzt, 2010 15:19

İstanbul Metrosu artık kesintisiz
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18234

Metro artık 8'li dizilerle Taksim-Maslak AOS olarak çalışıyor, bu başlğın kilitlenmesi vakti gelmiştir. Taksim-4.Levent Metrosu başlığı;

Taksim-Maslak AOS Metrosu [M2] (İncirli-Hacıosman) olarak dönüştürülebilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Pzt, 2010 16:16

Evet haklısın, ben linkteki bilgileri de buraya yapıştırarak başlığı kilitliyorum. Bu geçici işletme bugün itibari ile sonlanmıştır, işletme dahilindeki istasyonlar artık tam anlamı ile M2 sistemi içerisine dahil olmuşlardır.
Taksim-Atatürk Oto Sanayi arası hizmet veren İstanbul Metrosu’nda aktarmasız seferler başladı. Taksim - Atatürk Oto Sanayi arası başlayan aktarmasız seferler; ilk aşamada 5 dakika 40 saniye sefer aralığıyla kalkan ve bu mesafeyi 20 ila 21 dakikada alan 8’li dizi trenlerle yapılıyor.

16 Eylül 2000 tarihinde hizmete giren ve açıldığı günden bu yana 936 kişi kapasiteli trenlerle çalışan İstanbul Metrosu’nda ilk defa 2000 kişi kapasiteli trenler hizmete girdi. Aktarmasız seferler, yeni satın alınan 92 vagondan, hatta çalışabilir hale getirilen 64 tanesi ile başlatıldı. Hazırlık aşaması devam eden 28 yeni vagonla, yeni sinyal ekipmanları montajına başlanan eski 32 vagon dönüşümleri tamamlandıktan sonra hatta hizmet verecek. Dönüşüm tamlandıktan sonra metroda çalışan vagon sayısı 124 adede çıkarılacak ve sefer aralığı önümüzdeki aylardan itibaren düşecek.

Aktarmasız işletmeye geçişin ilk periyodunda Taksim – 4.Levent arasında sistemin yolcuya sunduğu maksimum taşıma kapasitesi yüzde 62,5 artıyor. Şişhane-Taksim arası seferler bir süre daha ayrı olarak gerçekleştirilecek. Metro Haliç Köprüsü’nün bitmesi ile Unkapanı, Şehzadebaşı ve Yenikapı seferleri aktarmasız seferler biçiminde sisteme eklenecek.

DÖNÜŞÜMÜN KRONOLOJİSİ
* 30 Ocak 2009 tarihinde Taksim metrosuna güneyde Şişhane, kuzeyde ise 4.Levent-Atatürk Oto Sanayi hattı eklendi.
* 4.Levent-Atatürk Oto Sanayi hattı gerekli çalışmaların yapılabilmesi için ilk açıldığında 10:00-16:00 arasında (45 gün) çalıştı.
* Daha sonra çalışma saatleri 09:30 – 17:00’ye (11 dk. sefer aralığı ile) değişti.
* 25 Eylül 2009 tarihinden itibaren seferler 06:15 – 21:07 aralığında (11 dk. Sefer aralığı ile) yapılmaya başlandı.
* 16 Mart 2010 tarihinden itibaren de seferler 06:15 – 24:00’e (7 dk. sefer aralığı ile) çıkarılmıştı.
Başlık bundan sonra Taksim-Maslak AOS Metrosu [M2] (Yenikapı-Hacıosman) başlığından takip edileceği için kilitlenmiştir.

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön