ist-M.04:01 » M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Tem Çrş, 2013 08:24

Benim fikrime göre pratikte öyle olmali zaten ama yönlendirme ile desteklenerek, tabii görmeden atiyorum ama tabela takilmis olmasi lazim eger böyle bir uygulama var ise, ya da gecen Kemal abimin fotografini verdigi hareket saati ekraninda hangi trenin nereye gidecegini yaziyor olmasi lazim ama yolcunun böyle bir aliskanligi varmi o da tartisilir.
Evet evet, levha var. Ben telaşla ilk bulduğum trene atladığım için yanlış trene bindim. Kafamı kaldırıp levhaya baksam, görecektim o trenin Kirazlı treni olduğunu. Zaten tren kalkmadan önce anons da yaptılar, "bu tren Otogar üzerinden Havalimanı'na gidecektir. Kirazlı'ya gideceklerin, Otogar'da inmesi gerekecektir" diye. Muhtemelen diğer trende de benzer bir uyarı anonsu yapılmıştır. Zaten Otogar'a gelince de Kirazlı'ya gideceklere inmeleri yönünde uyarı yapıldı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Çrş, 2013 09:51

Haha, Kirazlı mı? Yok, Bostancı. Şoför bey, şuradan beş kişi lûtfen, Bağlarbaşı’nda inecek var … :lol:

İşte bizde böyle. Levha olsa da, bizde bilgilendirme eksikliği var, kanımızda. Çünkü: Böyle bir şey basit olacak, çok basit. Ve en zor durumlarda bile görülür, anlaşılır şekilde. Hat numarası, levhalar, bunun için işte. Öyle M1A, M1B salak! M1 varsa, öteki hatta mümkün olduğu kadar farklı bir numara verilmeli, de ki M5. Bir ile baş apayrı ve fark hissetiriyor. Her kapıda yazmalı, gideceği yer de hem önde, hem yanda yazmalı aslinda. Otobüsler için de geçerli. Bazı kentlerde görüyorum ki, numara ve gidiş yeri her dört tarafında yazıyor, kıçta bile, bu en iyisi. Metroda da en azından numara gerek. Ama işte öyle türevli mürevli olmuyor, psikolojiden bir şey anlamıyorlar. Daha iyisi, bu psikoloji değil de, kognisyon dalı (okuyunca).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Sal, 2013 17:47

Otogar' da 3 yol 2 peron her nedense 2 yol tek peron şeklinde kullanılıyor, gün içerisinde diğer peron hiç açılıyor mu bilmiyorum ama ben yine de bu işletme tarzını garip buldum, Havalimanı ve Kirazlı yönünden gelen araçlar Otogar girişindeki sinyallerde beklemek durumunda kalıyorlar, ben bunu yolcunun psikolojisi açısından doğru bulmuyorum, perona girmeden sinyalde bekleyen bir araç sinir bozucu, halbuki peronda beklese aynı hissi vermiyor/vermez. Ben hala Havalimanından gelenlerin 1.yol a, Kirazlı'dan gelenlerin 2. yola girmesi Aksaray'dan gelen araçlarında 3. yol u kullanması taraftarıyım, tabi bu aktarma ile ilgili bir sorunu ortaya çıkartıyor, bu şekilde de her iki batı yönünden gelenler diğer yöne gitmek için bir üst kata çıkıp diğer perona inmek zorunda kalacaklar, sanırım işletmenin bu şekilde yapılmama nedeni bu, çünkü geçmişte de olduğu gibi raylara atlayıp geçenler olacaktır. Yani mevcut yolcunun hareket tarzına bakarsak işletmenin tercihi doğru oluyor :)

Bir diğer konu, ben iki kere alışkanlık ile aktarma yapıcam diye Otogar' da iniverdim :P diğer taraftan hem araç içi anonslar, hem manuel anons hemde gelen araç bilgisi veren ekranlar trenin nereye gittiğini gösteriyor ama halen Havalimanı aracı diye Kirazlı' ya binenlerde oluyor, alışacağız.

Son olarak M1B kesimindeki tüm istasyonlar 5 li dizilerin çalışmasına uygun şekilde inşa edilmiş ve tünel kesiminde enerji rijit katener sistemi ile sağlanıyor. Bu 5 li dizi konusunda kulağıma bir şeyler geldi ama onu hem M1 başlığında yazmak istiyorum hem de acaba yazsam mı diye tereddütteyim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Pzr, 2013 20:15

Bugün Bağcılar istasyonuna bir göz attım hızlıca, daha önce bahsettiğimiz üzere hakikatten derin bir istasyon olduğu ortada ama öyle dünyanın bir ucuna gidiyor hissi de vermedi bana, perona erişene kadar 4 sefer falan dönülüyor ama :) hızlı iniliyor yani. Bir de bu istasyonda hoşuma giden meydandan aşağı inen 8 tane asansör bulunması oldu ama bir de sorun var. Bağcılar meydan bu sayede düzenlenmiş ve güzel bir meydan ortaya çıkmış yani meydan mı? Meydan, boş, bomboş betonarme :) ya iki yeşillik olsa ne bileyim meydanın diğer 2 ucundan da giriş olsa fena mı olurdu diye insan düşünmeden edemiyor, bir taraftan doğru ve güzel yaparken diğer taraftan illa garip bir şey yapmak zorunda mıyız, bununla ilgili gizli bir kural mı var, yani böyle gizli bir tarikat gibi bir şey, yapmayacaksınız diyor ve yapılmıyor :) komplo teorisinde son nokta.

Bir iki de resim çektim ama teknolojik olarak sıkıntılı günler geçiriyorum resimleri bir ara yüklemeye çalışırım.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Ağu Pzr, 2013 22:04

İstiklal'de, ağaçları kestiler, Bağcılar'da ve Çağlayan'da ağaç olmayan 2 meydan yaptılar...Kadıköy ve Taksim'i de batıracaklar off :evil: Aslında yaptıkları iş güzel ama o işin içinde ağaç, yeşil olmayınca boş iş oluyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Pzr, 2013 22:47

Meydan başlığına koyayım diye düşündüm Bağcılar dan bir iki foto ama böyle garip bir bakış var, kentte inşa edilen meydanların tamamı sadece beton olarak düşünülüyor, yani konuyu başka yerlere çekmek istemiyorum ama bu tip meydanlar toplantı ve gösteri amaçlı olabilir, ya da başka aktivite araçları konulabilir. Mesela Bağcılar meydan bugün bir yanda mısır protestocularını diğer tarafta kaykayları ile bir şeyler yapmak isteyen ama hiçbir fikri olmayan ergenleri diğer yanda ise motorsiklet üzerinde ayakta giden bir iki genci ağırlıyordu :) güzel, çok sesli çok renkli ama madem beton bir meydan yaptınız o zaman hakikatten bir kenara o kaykay ve bisikletçiler içinde bir şeyler yapılsaydı, yani yeşillik yok, çimen yok, oturup vakit geçirecek alan yok, gerçi şöyle bir durum var meydan düzenlemesi yapılmamış gibiydi, bir şeyler yapılacak gibi ama sanırım bizim düşündüğümüz gibi yeşillikli bir meydan hiç yapılmayacak. Ben Çağlayan' ı da eleştirdim, granit zeminli meydanlar inşa edip insanları güneş altında yanmaya bırakacak banklar koyarak meydan yapmayı ben doğru bulmuyorum, yazacak çok şey var yazmaktansa konuşmayı tercih ederim, o yüzden geçen bir yokladım buluşalım sizlerle diye ama :) ses çıkmayınca bende sesimi kıstım.

istasyon resimlerinden koyayım
Resim

Resim

Resim

Ben istasyonu genel olarak beğendim, dediğim gibi olup olmadığını açıkçası net bilmiyorum ama erişim katında başka çıkış görmediğim için olmadığını düşündüm meydanın güney ve kuzey olarak tanımlayabileceğim çıkışları yok, sadece 2 giriş çıkış ve asansörler var ki 8 asansörün hepsi aynı noktada, ilk zamanlar bu meydan ile ilgili bir yeraltı çarşısı planı vardı diye kalmış aklımda acaba ondan vazmı geçildi yoksa projenin o kısmı ayrıca ele alınır mı alınacak mı bunlar bizim için karanlıkta, her zamanki gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Cum, 2013 20:14

Esenler istasyonu ve Kirazlı yönüne çıkan bir SGP ye kenardan köşeden bir bakış :)

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Cum, 2013 07:52

Duyduğuma göre yakın bir zamanda Kirazlı-Otogar mekik seferleri başlayacakmış, pik saatte Otogar ve Esenler' de yolcu yoğunluğu nedeni ile sanırım. Ki Otogar istasyonu sabah ve akşam hakikatten korkunç yoğun, ben baştaki işletme şeklinde ısrarcıyım aslında yani Havalimanı-Aksaray 2.yol, Kirazlı-Aksaray 3.yol, Aksaray-Havalimanı ve Aksaray-Kirazlı trenleri ise 1. yoldan çalışmalı idi. Yolcunun hattın içine atlayarak geçmesinden endişe ediliyor ama bunun içinde acaba PSD (Platform Screen Door) yapılabilir miydi diye de ekstradan düşünüyorum.

Şu an için peronların uzatılması gibi bir çalışma yok, düşünüldüğünü duydum ama bir iki istasyonda çok iyi projelendirme gerekecek, artı sadece peronu uzatmak yetecek mi, hattın geometrisi ile oynamakta gerekebilir bazı noktalarda. Bu gündemde olan bir iş değil ama düşünülmüş, özellikle Yenikapı bağlantısı gerçekleştikten sonra yolcu sayısında artış olması muhtemel.

Bakalım bu ring seferleri hayata geçerse ortaya nasıl bir durum çıkacak. Tabii yine numaralama ile ilgili bir kaçımızın endişesi de aynen devam edecek :) M1A ve M1B yerine M1 ve M3 denilseydi de bu mekik işletmeye M1B denilse idi sanırım daha mantıklı olurdu. Tabii şunu da belirtelim, bangır bangır her araç ama her araç için anons yapılan otogar istasyonunda, aracın önünde gittiği yer yazıyor, elektronik ekranda yazıyor, buna rağmen insanlar trene binip hareket ettikten sonra "Havalimanı di mi?" diye soruyorsa isterseniz M1X9BC? deyin hattın numarasına yine pek bir şey fark etmeyecek gibi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ara Cum, 2013 12:15

M1, M3 ve M1A (veya M1M, M1E, M1P, mekik, ek, pik gibilerinden – Paris’te hep bis diyorlar, 3bis, 7bis ek hatları). İyi olurdu.

Ring dediğini anlamadım? Ne ringi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ara Cum, 2013 12:18

Tabii şunu da belirtelim, bangır bangır her araç ama her araç için anons yapılan otogar istasyonunda, aracın önünde gittiği yer yazıyor, elektronik ekranda yazıyor, buna rağmen insanlar trene binip hareket ettikten sonra "Havalimanı di mi?" diye soruyorsa isterseniz M1X9BC? deyin hattın numarasına yine pek bir şey fark etmeyecek gibi
Abi,

Yazın Havalimanı'na gidecektim. Tramvaydan Yusufpaşa'da indim, Aksaray'a geldim. İndim aşağıya, peronun sağ tarafında bir tren var. Atladım. Arkamdan gelen, oturan birisine sordu, "Havalimanı?" diye. "Hayır, Havalimanı karşı perona geliyor" yanıtını alınca, ben de onun peşinden indim tabii..

Anlayacağın, güya bu ulaşım meseleleriyle ilgiliyim, ben bile yanlış trene binmişim, az daha Kirazlı'ya gidecekmişim. Kim bilir milletin başına ne yanlışlıklar gelmiştir, ne kavgalar çıkmıştır da bu çift hat olayından vazgeçmişlerdir. Muhtemelen M1a'nın adını yeniden M1 yaparlar ve Otogar-Kirazlı mekiğine de M1b adını verirler..

Bu arada, sabahları Kirazlı-Otogar arasında daha verimli bir taşıma olsun diye seçilmiş olabilir bu yöntem, ama inşallah bu insanlar Otogar durağında Havalimanı-Aksaray metro araçlarına binebilirler. Mahşer yeri gibi bir ortam olacak yoksa..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Cum, 2013 13:03

Engin, Çift hat olayından vazgeçilme şeklinde duymadım yalnız, biraz üstü kapalı mı yazdım bilmiyorum ama :) benim duyduğum olay M1A ve M1B aynı şekilde işliyor, ekstra olarak araya Kirazlı-Otogar trenleri girecek, yani bir zamanlar Esenler-Otogar çalıştığı gibi, tabii bu ne zaman hayata geçer bilmiyorum. Çünkü yoğunluk Esenler ve Otogar istasyonlarında görülüyor.

Bu arada Başar ring yazmışım, bir türlü MEKİK demeye dilim varmıyor, aslında MEKİK de değil adı KISA PARKUR olur, olsa olsa.

Engin uygulamaya geçince göreceğiz, dediğim gibi büyük ihtimal ile insanların hattın içine raylara atlayarak geçmesinden duyulan endişeden dolayı bu ara yoldan trenler sürekli çalıştırıldı, bir de aktarma için pratik, diğer türlü bir merdiven yukarı çıkıp tekrar in derdi var, bunu çoğu kimse yapmak istemiyor, karşıya geçene kadar tren kaçıyor falan filan. İşletmenin böyle bir endişesi var ise hak veririm ama yolcu da biraz rahatından taviz versin kardeşim :) yok aktarma istemeyiz, yok merdiven istemeyiz amma çok MK varmış bu memlekette ya, her evin kapısına tramvay bodruma metro durağı :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ara Cum, 2013 16:44

Engin, Çift hat olayından vazgeçilme şeklinde duymadım yalnız, biraz üstü kapalı mı yazdım bilmiyorum ama Smile benim duyduğum olay M1A ve M1B aynı şekilde işliyor, ekstra olarak araya Kirazlı-Otogar trenleri girecek, yani bir zamanlar Esenler-Otogar çalıştığı gibi, tabii bu ne zaman hayata geçer bilmiyorum. Çünkü yoğunluk Esenler ve Otogar istasyonlarında görülüyor.

Haaaaa, tamam abicim.. O zaman M1A ve M1B aynen devam edecek ve bir de M1Bmini olacak; tıpkı M2mini (Levent-Etiler-Hisarüstü) gibi..

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön